W211 E500 -03 200tkm.

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 25.10.2012 00:32
ViestiLähetetty: La 10.09.2016 21:02
Otsikko nostaa itselläkin karvat pystyyn mutta... On tunnettu tosiasia että ensimmäiset W211 mallit pitäisi kiertää kaukaa, vai pitäisikö? Itselläni on kokemusta W210 E320 -98 mallista (malli ennen faceliftiä) joka on ehdottomasti huippu sekä W210 E430 4matic -00 mallista joka oli taasen ensimmäinen Facelift malli (en tykännyt, lapsen vikoja) Eli sen olen oppinut että kehityssarjansa viimeiset ovat niitä mitkä kiinnostavat.
Olen pitkään haaveillut 2008 mallin viimeisistä W211 ajopeleistä, ne olisivat kehityssarjansa viimeisiä ja myös taksikuskit ovat olleet näistä autoista innoissaan.
Työn puolesta asun nyt täällä Texasissa jossa bensa on edullista ja tulin hankkineeksi vaimolle ajopeliksi otsikon mukaisen kulkineen. Auto löytyi paikalliselta nettipalstalta "Craiglist" (kannattaa kiertää kaukaa) ja kun auton luovutustodistuksissa ilmenneiden ongelmien ja myyjän häviäminen rahojen saannin jälkeen oli hyväksytty tosiasia, aloin tutkimaan mitä tuli hankittua.
200tkm / 123000mailia ajettu MB E500 on hyvän näköisessä kunnossa, myyjä ilmoitti viat renkaissa joista 2 olikin aika pahassa kunnossa ja auto tuntui menevän saman verran sivulle kun eteenpäin. Hinta oli kuitenkin mielestäni sen verran edullinen että ostin ajoneuvon ja nyt olen viikon kerännyt vikalistaa.
Renkaat vaihdettu, täällä Amerikassa myydään hyviä käytettyjä joka rengasliikkeessä, löysin lähes uuden näköiset Continentalit 50usd /kpl. Renkaanvaihdossa paljastui että kaksi vannetta oli halki, ajoneuvoon on vaihdettu 18" myöhempien W211 mallien erikoisvanteet, komeat sellaiset. Löysin samanlaiset vanteet rengaspajalta 100usd/kpl Rengastyöt kun oli hoidettu oli auto tasainen ajaa, sillointällöin eturenkaat raapaisee sisälokasuojaan mielestäni 18" rengaskoon takia (ei jousituksen) Rengaskoot ovat autossani 245/45/18 edessä ja 265/35/18 takana, olisi varmaan järkevää saada saman korkeuden kumet myös taakse joten etukumien vaihto harkinnassa, jos sitten ei raapisi lokariin käännöksissä.
Totuuttelen vielä Airmaticin käyttöön, pelottaa valmiiksi että Airmaticin jouset antaa periksi, käsittääkseni vielä ne ovat kuitenkin normaalit mutta tämä uhka on otettava huomioon. 1800usd etupää, 1500usd takapää ja 650usd kompressori ovat hinnat täällä Texasissa jos Airmaticin vermeet joutuu uusia (Tarvike osat, ei MB)
Ensimmäistä kertaa tankatessani auton tankin täyteen alkoi sisätiloissa haista bensiini ja autolla ajamisesta tuli sangen vastenmielistä. Löysin netistä nopeasti maininnan MB W211 malleissa esiintyneistä Bensapumpun (takapenkin alla) ongelmista jotka saattavat ruveta vuotamaan ajanmyötä etenkin kun tankki on täynnä. Tälle vialle on ainakin Amerikassa 15v takuu "recall" MB tehtaan toimesta ja nyt tätä kirjoittaessa mersu on pajalla, eilen vein ja illasta soittivat että takuuseen menee, tämä on mielestäni yksi hieno asia mersun omistajan elämässä että noin vanhaan 2003 mallin autoon tehdään takuuhuoltoja...
Ebay on kova sana, sisustan osia olen tilaillut, mattoja, tuhkakupin, matkustajan jalkatilan verkon tavaroille, raitisilmasuodattimen muovikotelon murtuneen tilalle. Aurinkoläpät pitäisi uusia. Ebay osat ovat onneksi suhteellisen edullisia täällä.
Auton katon verhoilusta on osa tipahtanut liimauksista, sen liimailen kun saan auton takaisin pajalta. Alkuperäinen liima ei ilmeisesti kestä kuumia kelejä.
Tämmöistä täällä, päivittelen hieman vikalistaa ajan kuluessa. Oma tarkoitus on opetella tuolla W211 mallilla ja aikanaan hankkia se 2008 mallin ajoneuvo kun talous sallii. Laitan tuohon linkin omiin kuviini, sielläpä muutama valokuva tuosta amerikan ihmeestä...

http://teemukoo.kuvat.fi/kuvat/Meidän+kulkupelit/MB+500E+W211+-03/
-Kaiken kokeneena voin sanoa että vielä on jotain kokematta
Matti Nykänen-

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1258
Liittynyt: Ke 19.05.2010 22:23
Paikkakunta: Numminen
ViestiLähetetty: La 10.09.2016 21:52
Hyvältä näyttää :thumbup:

Varmasti leppoisa ajopeli. Kuvista sain sellaisen käsityksen, että takana olisi ilmajousi ja iskunvaimennin erikseen. Iskunvaimentimeen näyttää menevän piuha, jolla adaptiivinen vaimennus on toteutettu. Olin siinä käsityksessä, että jousi ja vaimennin olisivat sama paketti, kuten W220 mallissa... Aina oppii uutta.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 708
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Su 11.09.2016 09:20
Teemukoo kirjoitti:...silloin tällöin eturenkaat raapaisee sisälokasuojaan mielestäni 18" rengaskoon takia (ei jousituksen)
Rengaskoot ovat autossani 245/45/18 edessä



Itsellä sama rengaskoko Avantgardessa edessä ja takana, ei ota kiinni mistään.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005
Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki
ViestiLähetetty: To 10.11.2016 21:32
taky kirjoitti:
Teemukoo kirjoitti:...silloin tällöin eturenkaat raapaisee sisälokasuojaan mielestäni 18" rengaskoon takia (ei jousituksen)
Rengaskoot ovat autossani 245/45/18 edessä



Itsellä sama rengaskoko Avantgardessa edessä ja takana, ei ota kiinni mistään.


Onko sullakin airmatic, joka mahdollisesti tai todennäköisesti muuttuvakorkeuksinen rautajousiin verrattuna, ehkä laskee hetkellisesti jotenkin alemmas käännöksessä, että tuon kokoluokan pyörä raapaisee, tiedä sitte?
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 708
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Pe 11.11.2016 08:38
Suksipoika kirjoitti:Onko sullakin airmatic,


Ei, ainostaan takana ilmat.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005
Kuva
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 490
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: Ti 22.11.2016 16:46
Mulla on omassa katsastuksessa hyväksytyt renkaat 20":et.
Edessä 245/35 ja takana 275/30... eli ei ne pahasti voi ottaa kiinni noikaan, kun ne katsastuksesta läpi on menneet ;)
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 25.10.2012 00:32
ViestiLähetetty: Ti 29.11.2016 06:00
Alkaa tulla mitta täyteen tämän kulkineen kanssa. Nyt olen oppinut että vm. 2003 W211 Airmaticin jousilla ei ole jäkevä valinta. Muutenkin aivan liikaa pikku-sähkövikoja.. Airmaticin jouset on kunnossa mutta kaikki niiden ohjaukseen liittyvä oikkuilee. Tämä auto lähtee kun löytyy sopivan hölmö ostaja. Nyt kaipaisin kokemuksia 2006 - 2008 mallin W211 malleista, onko samanlaisia pommeja vai pitääkö palata takaisin vm. 1998 W210, se on ollut itselläni paras Mersu... :thumbdown:
-Kaiken kokeneena voin sanoa että vielä on jotain kokematta
Matti Nykänen-
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11812
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Ke 30.11.2016 07:11
Niin että halpa auto oli halpa auto vikoineen :problem:

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9418
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ke 30.11.2016 08:25
Teemukoo kirjoitti:Alkaa tulla mitta täyteen tämän kulkineen kanssa. Nyt olen oppinut että vm. 2003 W211 Airmaticin jousilla ei ole jäkevä valinta. Muutenkin aivan liikaa pikku-sähkövikoja.. Airmaticin jouset on kunnossa mutta kaikki niiden ohjaukseen liittyvä oikkuilee. Tämä auto lähtee kun löytyy sopivan hölmö ostaja. Nyt kaipaisin kokemuksia 2006 - 2008 mallin W211 malleista, onko samanlaisia pommeja vai pitääkö palata takaisin vm. 1998 W210, se on ollut itselläni paras Mersu... :thumbdown:


Siinä hyvä auto jollekin joka osaa vähänkään sähkökaavioita lukea. Airmatic on aika yksinkertainen systeemi, muutama tyyppivika johdotuksessa. Johdotus olisi yhtä hyvin voinut mennä pieleen jonkin muun osan kohdalla, tai oikeastaan niinhän se SBC:n kohdallakin meni.

Nuo SBC johdotukset on kaikki uusittu recall'eilla ja toivottavasti liian lyhyet kompressorin johdot korjattu. Recall'ien jälkeen se 2003 malli ei ole sen huonompi tai parempi kuin uudemmat. Mielikuvista tiukassa, samoin faceliftin parannusten suhteen. Suurin osa niistä sadoista muutoksista on erilaisia pultteja ja prikkoja eri paikoissa.

Paluu Koeajot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi