Ässä ajettu - ristiriitaa....----

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Ässä ajettu - ristiriitaa....----

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Noniin, nyt on unelmien auton ensimmäinen osa koettu, autolla on ajettu. Tosin muutama kerta autoliikkeen ympäri :oops:
Noh, kerrataanpas:

Huh hellettä, se saa sekaisin. Sain suostuteltua isukin ja itseni koeajamaan viimeinkin jo yli vuoden Niemelän autossa ollutta 300SE 1986:sta. Kyse on siis siitä yksilöstä, minkä pohjan kunnosta kyselin täällä jokunen aika sitten. Autolla ajettu 289 000

Kävin pari viikkoa sitten itse kyselemässä liikkeessä autosta ja sanoivat, ettei lähde käyntiin. Sanottiin, että on huoltopihalla ja laitetaan kuntoon heti kun ehditään, "tule viikon päästä katsomaan". Noh, seurailin tilannetta ja auto siirtyikin takaisin etupihalle myyntiin.

Mentiin sitten tänään katslemaan auton ympärille ja juteltiin isukin kanssa siinä autosta. Siihen tuli sitten myyjä ja alkoin kehua autoa. Sanottiin siinä, että ollaan jo pitemmän aikaa katseltu autoa, mutta ollaan ihmetelty, miksei ole käynyt kaupaksi. Myyjä kertoi, että autoa ei ole saatu pitkiin aikoihin käyntiin ja nyt vasta saatu selville, että bensapummpu oli ollut hajalla. Se oli kuulemma tilattu ja korjattu ja nyt auto toimi. Kyselimme koeajoon ja meinasi, että ei lähde käyntiin, virrat puuttuvat. Jahas.

Noh, myyjä lähti siitä ja tuli hetken päästä takaisin kaapeleitten ja virtalaatikon kanssa. Pamautettiin pelti ylös ja kaapelit akkuun kiinni. Ensimmäisellä käyntiin ja hyvänkuuloinen käyntiääni kyllä oli. Siinä sitten myyjä kaasutteli ja mitään ylimääräistä ei kuulunut. Kyseltiin siinä sitten, että jos koeajolle lähdetään, niin myyjä sanoi, ettei viitti lähtä kun akku on sökö. Noh, otettiin kapsut pois ja sanoi, että heittäkää muutama kerta talon ympäri :shock:

No, kun näin lähdettiinkin, niin ajetaan sitten. Auto oli kivan suuri, konepeltiä näkyi monta metriä :). Käynti sisälle oli todella hiljainen, ihan kummeksua piti. Tietenkään mitään kunnon otetta autoon ei siinä muutaman minuutin aikana saanut, otti kyllä koko tilanne vähän päähän. Auto kyllä kulki hyvin ja tasaisesti, automaatin toiminnasta ei osannut kyllä sanoa paljoa, heti liikkeelle lähdettäessä kuului sellainen outo vingahtava ääni takaa. Aivan kuin toinen rengas olisi ollut jumissa, enempää ääntä sieltä ei kuulunut.

Sitten alkoi etuvasemmalta kuulua mahdottoman häiritsevä raahautuva ääni. Veikkailtiin, että jarrupalat on paskana. Kun sitten siitä mainittiin myyjälle, hän huomasi, että olimme ajaneet käsijarru päällä :oops: . noh, oli se eka kerta ässällä kuitenkin :).

Mittari ei ollut oikein toiminnassa mukana, se heittelin järkyttävän nopeaa tahtia 20-40km välissä, eli siinäkin oli jotain häikkää. Kone oli hyväkuntoisen kuulloinnen, öljynpaineet ajon jälkeen näyttivät n. 2.7 :shock: . Eli nehän ovat hiton hyvä, ihan vieläkin ihmettelin, että niin hyvät olivat.
Lämmöt hitusen alle 80 ja sen ainakin pystyin sanomaan heti, että ohjaustehoastin on kunnossa. Järkyttävän kevyt ohjata, melkein verrattavissa 2004 Vectraan.

Noh, sanottiin siinä sitten lopuksi, että jos viikon päästä tullaan, ni vois käyä vähän pitemmällä ajolla, myyjä tokaisi, ettei autoa anneta minnekkään pitemmälle, ja vielä aika tökeröllä äänensävyllä sanoi sen.
Siinä sitten sanottiin, että tarkoitettiin luonnollisesti vähän pitemmälle koeajolle. Myyjä lienee käsitti, että olisimme halunneet auton pitemmäksi aikaa ajoon.

Loppujen lopuksi: Auto tuntui hiton hyvältä ajaa sen verran mitä ajoin. Hiljainen, vakaan oloinen. Eniten jäi harmittamaan tuo myyjä ja yleensäkkin liikkeen toiminta. Autoa ei ole pesty, sitä ei haluta oiken antaa kunnolla koeajoon ja myyjä oli turhan tyrkky. Olisi kuulemma auto pitänyt ottaa samantien mukaan :).

Autossa ei muuten ollut huoltokirjaa, en ole varma, onko se jossain jäänyt välille vai liekkö unohtunut huoltamoon itse liikkeeseen. Se tuntui olevan isukille niitti, se neuvoi unohtamaan koko homman juuri huoltokiran uupumisen takia.
Toisaalta, auto kävi hyvin, käynnistyi mutkitta, öljynpaineet todella hyvät, ei vuoda mitään, ylimääräisiä ääniä ei kuulunut, ellei ottanut huomioon heti liikkeelle lähdettäessä sitä pientä vinkaisua/raapaisua...

Sanottiin, että laittakaa siihen bensaa ja vaihtakaa akku, niin tullaan ensi viikolla ajamaan autoa kunnolla.
Vähän jäi kyllä sellainen maku koko hommasta, että auto olisi pitänyt ostaa ilman koeajoa ja uskoa myyjän kehuihin.

Lisää raporttia sitten ensiviikolla, jos lähdetään vähän pitemmälle.
Viimeksi muokannut Ere866, Ma 18.07.2005 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Otappa tosiaan se auto koeajoon. Muutama rundi hallin ympäri ei kerro esim. noista öljynpaineista tai ajettavuudesta yhtikäs mitään. Kun vedät motaria 20 km kuumalla koneella sataa viittäkymppiä niin alkaa valjeta jo se öljynpaine -asia ja siinä samalla ajettavuuskin. Koeajolla tarkoitan parin päivän, vähintäänkin vuorokauden kokeilua ja testailua. Asiantuntija mukaan, tuo käsijarrujuttusi ei vakuuttanut ainakaan minua. :lol: No, vitsivitsi. Mutta näin toimin ainakin itse, ei siitä autosta saa mitään tolkkua siinä kaupan pihalla tai 10 km koeajolenkillä. :wink: Nosturikäyntiä suosittelen erittäin runsaasti. :idea:
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Joo, tarkoitus todellakin on parempi kulma asiaan.

Voi vain olla aika karkea homma tuosta liikkeestä saada auto ajoon. Vaikealta asia tuntui, luultavasti tuota autoa ei hevillä tule laitettua. Kuten sanoin, huoltokirja puuttuu, bensaa autossa ei ollut ja siitä ei oikein viitsitä huolta pitää.
Harvemmin, kun autoa lähtee koeajamaan, niin sitä tarvitsee apukaapaleilla käynnistää.

Noh, kokemushan tuokin, jos ei autosta, niin "Niemelän Autosta" :lol:
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Tapio.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 31.07.2004 12:34
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.P »

Ei muuta kun tee vaan tiukka tarjous...jos se ei hyväksy niin sano et jaa auto näyttelykö tämä vaan oliki...ite ostin kans ton oman mesen viime kesänä niemelästä....ja auton hinta putos aikkas paljon.
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

300...

Viesti Kirjoittaja peteracing »

no mä oon käyny tota samaa autoa itselle katsomassa tossa keväällä...
mun mielipide siitä on ett jätä se sinne niemelään!!! tässä jotain syitä:'
1. koneen käynti vaeltaa
2. kone nakuttaa tai säklättää jotenki kummasti...tommosessa ei saa kuulua mitään sivuääniä
3. laatikko ei vaihda kunnolla
4. ei mitään herkkuja
5. hintapyyntö ihan tolkuton rikkinäisestä autosta...eikä ainakaan sillo tuntunu ett ois saanu pudotettuu.
sinuna kattelisin sellasen 280:sen mielummin...tuntus ett mieleisempi kone se twincam :roll: ja tohon rahaan kyllä löytyy suomesta ehytkin auto...korihan tossa kyllä oli hyvä
power is nothing without control...
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mitäs oli pyynti? :roll: Jos vaikka möisin omani sinulle Ere. :wink:
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Se pyynti oli tuossa kakkosviestissä, 6900€.
Joo, se on liikaa, menisin itse laittamaan tuosta maksimissaan 4000, ehkä vielä 500€ päälle, riippuen mielestä.

Hmm, koneen sivuäänistä en verran, että minusta siinä ei oikeastaan kuulunut mitään sivuääntä.Nakutusta se ei taatusti ollut....eikä se vaeltanut ainakaan sinä aikana, mitä siinä katseltiin. Tasainen käynti, ehkä vähän jonkinlaista "säröä" kuuluin suunnilleen kannen kohdilta. Siis ei sellaista kitarasäröä, vaikea kuvailla. Mitä nyt yleensä suoraa kutosta olen kuullut, niin ei se ollenkaan pahalta kuullostanut. Tosin voi vaatia öljynvaihdon.

Pitäisi nyt käydä se kunnolla ajamassa. Se jää ensiviikkoon. Mutta jos öljynpaineet pysynevät siellä 2.5-2.7 koko ajan, niin ei lienee mitään suurempaa syytä huoleen?

Joo tuo laatikko pitää katsoa. Jos se vähänkää venkilee, niin saa jäädäkkin. Kalliita korjauksia.

Niilä herkuilla ei ole mitään väliä minulle. Ilmastointi siinä on, voisin vaihtaa sen mielellään kattoluukkuun, mutta todellakaan ei väliä, vaikka karvalakki onkin.

Jos luoja suo(ja niemelän auto), niin jos se vaikuttaa ensiviikolla hyvältä, niin sen voisi käyttää autotohtorilla. Luulisi siellä koneestakin tulevan ihan sopiva tuomio?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joo liikkeen ympäri ajamalla ei kyllä saa autosta mitään selville. Käväseppäs seuraavalla kerralla motaria pitkin Torniossa mukka, laseta 140 lasissa sinne ja takaisin, polje oikein kunnolla, sitten alkaa öljynpaineetkin olemaan kohdillaan ja muutenkin kaikki sivuäänet pitäisi tulla esille. :wink: Mulla ei edelleenkään ole kokemuksia ässästä, joten en sen kummempaa tähän voi heittää. Niin, ja tuo mittarinviisarin väpätys alle 40 nopeuksissa taitaa olla ihan ominaisuus. :) Ja kannattaa tosiaan käyttää autoa tarkemmassa syynissä.

(OT: HVM, onko Ässäsi kaupan? :o )
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Wikke kirjoitti:
(OT: HVM, onko Ässäsi kaupan? :o )
No jos näillä saa tuollaisia hintoja niin pistää jo vähän harkitsemaan. :wink:

Karvahattumalli kutosella ~5000, luksusmalli kasilla~8000? :roll: Mistäs sen tietää vaikka möisinkin, en ole kyllä miettinyt asiaa ensinkään kun tuollaista ei tule toista vastaan. Maksavat jo Saksassakin älykkäät yksilöt suunnilleen tuon verran. :?
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

No minen ihan heti kasia ostaisi.

Minulle se 8-kone on negatiivinen asia, jos ässää menen hakemaan. Bensankulutus on varmasti suurempaa(vaikka kaikki täällä toisin väittävät) ja perse ei kestä vakuutuksia.

Tosin jos löytyy se tyypillinen"halpa ja hyvä" yksilö, josta on asiantuntijalausunnot mukana, huoltokirja alusta asti ja hintaa alle 4kilon€, niin varmasti ostan vaikka 560:kin :)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ere866 kirjoitti:No minen ihan heti kasia ostaisi.

Minulle se 8-kone on negatiivinen asia, jos ässää menen hakemaan. Bensankulutus on varmasti suurempaa(vaikka kaikki täällä toisin väittävät) ja perse ei kestä vakuutuksia.

Tosin jos löytyy se tyypillinen"halpa ja hyvä" yksilö, josta on asiantuntijalausunnot mukana, huoltokirja alusta asti ja hintaa alle 4kilon€, niin varmasti ostan vaikka 560:kin :)
Ehkä onkin parempi ettet osta kasia, siinä on niin paljon enemmän voimaa ja vääntöä että menee äkkiä käkkärin rojut rullalle. :lol:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Se on ihan sama onko se kasilla vai kasilla :D Kuutos kone ei ässään kuulu ja kympin kulutuksella menee molemmat. Tuosta saattaisi säälistä maksaa maks.2000€ noilla tiedoilla.

Onko muuten mersuista muuten kokemusta kerta se "käsijarru" on samanlainen kuin muissakin(nyt siis ei lasketa kääpiö luokkaa mukaan) Eli sitäkään ei voi selittää sillä että ajoi ekaa kertaa ässää.

Jotenkin tässä jää kuva että olit vain huumaantunut siittä että ässää pääsit ajamaan ensimmäistä kertaa(tämä ei millään pahalla). Samasta se meikäläisestäkin ekaa kerta tuntu silloin 13v kun ässää pääsi ajamaan, että maailman paras peli vaikka olikin pommi :wink:

Eli kannattaisiko kumminkin jatkaa etsintää vielä? Ottaa mukaan vaikka joku jolla on tuommoisista kokemusta enempi.

Edit: Olisi tässä ajassa muutenkin jo luullut ässän löytyvän joka täyttää kriteerit...

PS. Kuka kaipaa tuon ikäiseen huoltokirjaa? On aivan epäoleellinen ja todennäköisesti väärennetty jos semmoinen on.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Siis ennestään ei ole muuta kokemuksia mersuista, kuin kyydissä ollut. Parilla kavereilla on niitä ja kyydissä on tullut oltua ja tiesin kyllä marsun käkkärisysteemin.

Myönnän, että varmasti kyseessä oli juuri se huuma, pakkohan sellaista on olla, kun kerran unelma-auton rattiin pääsee.

Enhän minä hitto soikoon ole todellakaan mikään autoexperrtti kun ikinä ei ole ollut mersua, ja perheessä ollaan ajeltu aina uudella autolla, joten olen päässyt suunnilleen seuraamaan vierestä, kun auto viedään liikkeeseen huoltoon :)

Mutta varmasti kokemus opettaa. Ei ilman ässää voi saada kokemuksia ässäst.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Älä osta 280stä jos pelkäät polttoainee kulutusta. Ja tuon ko. auton kone naputtaa siksi että sen nokka-akseli on kulunut. joka onkin lähes jokaiseen tuon ikäiseen M103seen vaihdettu juuri noilla kilometreillä. Minä vaihtaisin kyllä välittömästi eri myyjälle jos noin puhuteltais autoliikkeessä. Ja minusta sillä huoltokirjan puuttumisella ei ole mitään väliä. Onhan kyseessä kohta 20vuotta vanha auto.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Mika.T kirjoitti:Älä osta 280stä jos pelkäät polttoainee kulutusta. Ja tuon ko. auton kone naputtaa siksi että sen nokka-akseli on kulunut. joka onkin lähes jokaiseen tuon ikäiseen M103seen vaihdettu juuri noilla kilometreillä. Minä vaihtaisin kyllä välittömästi eri myyjälle jos noin puhuteltais autoliikkeessä. Ja minusta sillä huoltokirjan puuttumisella ei ole mitään väliä. Onhan kyseessä kohta 20vuotta vanha auto.
Ahaa, tunnistitko tuon vian ihan täältä lukemalla, vai oletko kululut autoa?

Aloin illalla nukkumaanmennessä miettimään tuota käsijarruhommaa. Poljin ei ollut aivan pohjasa ja mittaristossa ei näkynyt mitään punaista käsijarruvaloa ajaessa. Näkyykkö edes ässässä?
Luultavasti käsijarru oli vain n.puolessa välissä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Moi, tiedossa on, että M102- ja M103-moottoreiden nokka-akselit valmistettiin kulumisalttiimmasta materiaalista jotakuinkin ennen ajankohtaa 12/89. Ajankohtaa en tarkkaan muista, mutta 1989 tai 1990 se oli. Asiasta pitäisi olla enemmän tietoa PM:llä tai Kaapolla, täälläkin siitä on juteltu.

Käsijarrun merkkivalon pitäisi syttyä n. 1 cm:n painamisen jälkeen, eli ennen ensimmäistä napsausta.

Edit. Nokasta: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 696#140696
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu 89 jälkeen rupes nokat kestämähän ja kyllä tohorin suositella 300 SE tai SEL.....w126:sta103 moottorilla. Jos tuloo hyvä vastahan laitan infon tänne.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:M
Käsijarrun merkkivalon pitäisi syttyä n. 1 cm:n painamisen jälkeen, eli ennen ensimmäistä napsausta.
Näin.
Ja todella, tuo nokka-akseli muuttui kuten todettua. Tosin kovin u sein tapaa mersun, jota on poljettu kuin vierasta sikaa eli jopa se mahdollisesti vaihdettu nokka-akseli on saatu ajettua loppuun. Sehän ei vaadi kuin muutamat öljynvaihtovälit pitkäksi ja pirullista revitystä heti kylmänä....

Otat nyt todella tuon auton kunnon koeajoon. Jos edelleenkään ei tule mitään kovin hälyttävää parin päivän ajeluiden jälkeen vastaan, teet kaupat ja otat silti pari tonnia ylimääräistä lainaa; viimeistään parin kuukauden jälkeen on sitten tullut yhtä sun toista vastaan, joka olisi kiva (tai välttämätön) laittaa kuntoon.

Allekirjoittanut on kyllä sitä mieltä, että jos M103 ei käy, niin sitten kasikone. Tuo twincam-kutonen on ihan riittävän janoinen sekin ja lisäksi aika pahaääninen sekä myös aika vanhaa tekniikkaa edustava kone, ja tällä varustetut W126:tkin ovat vielä niitä vanhempia.

Mutta kuten todettua, kuvien perusteella tuo auto on sentään varsin räpeltämätön yksilö eli kiintoisa laite kumminkin.

EDIT: onko muiden silmään kuvan autossa etuovi takaovea ylempänä, vai irvistääkö vaan ikkunan alalista ja saa näyttämään siltä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Aku P kirjoitti:Sehän ei vaadi kuin muutamat öljynvaihtovälit pitkäksi...
Jo 50tkm samoilla öljyillä, koska pitäis alkaa oireilemaan? :mrgreen:

OT: Eräällä ~100th ajetun Saksantuonticoupen omistajalla sen sijaan kuuluu jo lupaavaa tikitystä 6-pytyn tienoilta ja tais sillä olla putkikin puhki, kattoverhoilu tippunut niskaan yms. pientä... 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

PM kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Sehän ei vaadi kuin muutamat öljynvaihtovälit pitkäksi...
Jo 50tkm samoilla öljyillä, koska pitäis alkaa oireilemaan? :mrgreen:
)
Hoho! (Perkele.)

Ei vais. Mä olen kerran ollut tilaisuudessa läsnä saada nähdä erään 260E:n, jolla oli päästelty varmaan toistasataa tuhatta edes öljyjä vilkaisematta. Lopputulemana motti olikin sitten hajonnut, oliko siinä ensin leikanneet pytyt vai laakerit, ja öljypohjasta kaiveltiin suunnilleen samannäköistä karstaa mitä grillin pohjalle aina kertyy... :x Vaihtokonehan siihenkin lopulta pistettiin.

Muutennoin. Missä kohdassa tarkalleen tuon vahvemmasta nokka-akselista kielivän S:n pitäisi koneen kyljessä olla? Menin tuon yo. linkin perusteella heti syynäämään omaa autoa, mutta siellä ainakaan kännykän taskulampun valossa mitään S:aa missään kohdassa ollut. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Aku P kirjoitti:Missä kohdassa tarkalleen tuon vahvemmasta nokka-akselista kielivän S:n pitäisi koneen kyljessä olla?
Kliketikliks

Niin vaihtaisin toki öljyt, jos propun sais vaan auki, imuvaihtaja on ehdottomasti liian kallis hankinta. Hyvä peruste ajaa kone loppuun, no kestäähän tuo S-kantinen. Leikkaiskin kiinni, vois siirtyä 3-sataseen pannuun... 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Yhtään asiaa tuntematta: Siihen on yleensä (aina) joku hyvä syy miksi auto on kauemmin myymättä. Vain tyhmä jättää helposti rahaksi muutettavan auton takapihalle seisomaan bensapumpun takia, eli todennäköisesti autosta ei ole ollut kysyntää joten ei ole ollut kiire laittaa kuntoon TAI Autossa joku pahempi vika. Ja jos synttäreitä liikkeessä viettävää autoa tulee edes läheskään potentiaalinen ostaja katsomaan, niin ei silloin jätetä koeajoa kiinni akusta ja bensan vähyydestä vaan pestään, tankataan ja vaihdetaan akku samalla kuin puhellaan ostajan kanssa mukavia ja kehutaan autoa. MIKSI myyjä ei halunnut päästää koeajolle, vaikka kaiken järjen mukaan hänen olisi suunnastaan pitänyt pakottaa siihen (jos auto kerta on niin hyvä)
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Aku P kirjoitti:Tuo twincam-kutonen on ihan riittävän janoinen sekin ja lisäksi aika pahaääninen sekä myös aika vanhaa tekniikkaa edustava kone, ja tällä varustetut W126:tkin ovat vielä niitä vanhempia.
M110?

Ehjänä hlijainen pienillä kierroksilla kunhan viittii säätää venttiilit - ja vaihtaa sen kuluneen nokka-akselin, yleinen vika siinäkin motissa. Imu- ja pakoäänet on reippaalla kaasulla komeat.

Bensaa menee perkeleesti, eikä tuollainen alaväännötön kierroskone oikein ässään sovikaan... Tai ainakaan minä en sitä ässään sopivaksi miellä, jokaisella mielipiteensä.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Ei oikein kuulosta hyvältä kaupalta. Käy mieluummin kusaseen sen liikkeen ovelle. Meinaan johan tuo kauppa haiskahtaa jo tänne asti. Kun minä kävin koeajamassa W140:stä 500sel, niin ne laitto tosiaan kuntoon ja olisin saanut sen 2pvä koeajoon, mutta niitten varotusvalojen takia jätin koeajon tunnin mittaiseksi. pikkuvika siellä oli, mutta kuitenkin. Sen jälkeen oli menny. Myyjä soitti vielä mulle perään ja on aina mulle soitellu ku mersuja niille tulee. Mutta tosiaan kattele hyvä mies vielä rauhassa. Mieluummin sompaile eri vaihtoehtojen kanssa kauemmin, kuin hätäseen ostat jonkun paskan ja sitte sulle jää huono vaikutelma koko merkistä ja rahaa vain palaa. Joten harkintaa, harkintaa... :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sivonen kirjoitti: alaväännötön kierroskone
No, tämän saman voi kylllä lyödä myös M103:n otsikoksi.
Hiukan metkaa, että suurin teho on jossain lähempänä 6000 kierrosta, ja sitten ko. konetta vielä kaupataan vakavalla naamalla johohkin maastureihin ja pitkiin ässämersuihin, joissa ainakin olisi kivaa että kone vetäisi alta 4000 kierroksenkin.....

Juuei tässä mitään M110:aa pitänyt mollata. Harvassa vaan tuntuvat olevan ne sopuisasti käyvät tvinkämit ja janoisiahan ovat joka tapauksessa.
(Njaa, se ässä taida mikään säästöpossu nyt muutenkaan olla).
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aku P kirjoitti:
Sivonen kirjoitti: alaväännötön kierroskone
No, tämän saman voi kylllä lyödä myös M103:n otsikoksi.
Hiukan metkaa, että suurin teho on jossain lähempänä 6000 kierrosta, ja sitten ko. konetta vielä kaupataan vakavalla naamalla johohkin maastureihin ja pitkiin ässämersuihin, joissa ainakin olisi kivaa että kone vetäisi alta 4000 kierroksenkin.....
Kertausta:

Kasi sinne ässän keulaan niin ongelma poistuu. Oma mennä hölökyttää 18"pyörillä :roll: 8) satasta siinä 1850 rpm, eikä kakistele yhtään. :twisted:

Tottakai kutvosmiehet nyt esittävät vastavetonsa asiaan, mutta kyllä se kasi menoa notkistaa. Kulutuskin pysyy hyvin siinä kympin raamissa, missä välissä se pensaa ehtii ryystämään kun matkavauhtia mennään reippaalla tyhjäkäynnillä. 8) Muistutan edelleen että Toissakesän Norjanreissun keskikulutus oli 7,9 L/ 100 km. Pyöritysajossa 11-12 L /100 km.

No, ruvetkaahan inttämään ja epäilemään kulutuslukemia. :lol:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aku P kirjoitti: Harvassa vaan tuntuvat olevan ne sopuisasti käyvät tvinkämit ja janoisiahan ovat joka tapauksessa.
(Njaa, se ässä taida mikään säästöpossu nyt muutenkaan olla).
Käyntiäänet ovat mitä ovat mutta matka -ajossa menee aika tasan kymppiin sadalla.

Moderoikaa joku nuo kuvat pienemmiksi kun ei teksti mahdu minun ruutuun, mielenkiintoinen topicci mutta v*ttumainen lukea...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

PM kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Missä kohdassa tarkalleen tuon vahvemmasta nokka-akselista kielivän S:n pitäisi koneen kyljessä olla?
Kliketikliks
)
Tänk juu. Olihan se omassakin koneessa tuo S, kun päivänvalossa oikeasta kohtaa katsoi. Phhuuhh! 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Kasilla ilman muuta! , kulutus suomen nopeuksissa samaa luokkaa kun kutosilla.
Laita samantien muutama tonttu lisää ja osta coupe, pitää hintansa paremmin. Ja jossei toista myyjää löydy, vaihda liikettä.
Mielummin kyllä itse ostaisin suoraan yksityiseltä, koska sillä "ylimääräisellä " rahalla jota kiikutat liikkeeseen, saat jo korjattua aika lailla.
On meinaan tullut todettua semmonen tosi asia et parituhatta mummoo menee aina siihen, et saa auton teknisesti kuntoon, siis vähintään!
muuten Auto näyttää kyllä hyvin pidetyltä, tosin kamera valehtelee aina.
Muista tarkistaa ne täälläkin palstoilla mainitut ässien viat! Etu kallistuksenvakaajien ympäristö yms.
Ja ei kannata maksaa liikaa. Olisin meinaan ittekin joskus maksanut itteni kipeeks ässä mersusta, jossei kohtalo olis puuttunut peliin ja myyjä kadonnut.
Vastaa Viestiin