W124 E300D (-24) 1994

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

W124 E300D (-24) 1994

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tämänkertaisen koeajon kohteena on hopean värinen W124-korin E-Mersu 300D-moniventtiilikoneella. Auto on käyttööonotettu vuoden 1994 puolivälissä ja sillä on ajettu 246000 km. Autosta löytyy muutama kuva täältä.

Moniventtiilikoneinen ahtamaton E300D on melko harvinainen auto, sillä sitä valmistettiin ainoastaan aivan W124-historian loppumetreillä, alkaen 07/1993. Ulkoisesti tämän melko harvinaisen 300D-24 -mallin sekoittaa helposti 250D Turboon. 300D-24:ssä pakokaasut kulkevat katalysaattorin läpi. Tämän vuoksi pakoputkessa on vain yksi ulostulo, kun muissa porrasperäisissä kuutoskoneissa, joiden perässä pistää esiin kaksi pakoputken päätä. Lisäksi venttiilikone hengittää samanlaisien "kiduksien" kautta jotka ovat yleensä turbojen tunnusmerkkeinä. Näin siis auton arvioi ulkoisesti helposti 5-koneiseksi turboksi.

Koeajoyksilössä on erittäin hyvä varustetaso; Metallivärin lisäksi autossa on Sportline-alusta ja sen myötä seuraavat tukevat etupenkit. Auton sisusta on mustaa nahkaa, samoin kuin ratti ja vaihdekepin nuppikin. Kaikki auton sivulasit sekä takaikkuna on käsitelty hopeoidulla pinnoitteella. Yhdistettynä sähkökäyttöiseen takalasin verhoon nämä ovat heinäkuisen helleviikon aikana loistava varuste, sillä hopeiseen autoon herkullisesti istuvan ulkonäön lisäksi ne pitävät auton sisälämpötilan miellyttävänä pidemmänkin pysähdyksen ajan.

Alkuperäisen urheilullisemman alustan mukana tulevat hiukan suurempi raideleveys ja parin sentin madallus sopivat autoon hienosti. AMG-vanteilla istuvat 225/45R17 renkaat viimeistelevät ulkonäön ja auton voisi helposti uskoa olevan kiireisempikin menopeli!

Koskapa kyseessä on koeajo, ei riitä että tyydytään tarkastelemaan auton ulkonäköä. Auton keskuslukitus aukeaa linkkuveitsimallin avaimessa olevalla infrapunakaukosäätimellä, kunhan muistaa osoittaa joko kuljettajan ovessa tai peräpellissä olevaan vastaanottimeen.

Kuljettajan ovessa tuntuu olevan säädön varaa, sillä se ei aukea eikä sulkeudu aivan "kassakaappimaisesti". Välyksiä oven saranoissa ei kuitenkaan tunnu olevan, joten liekö 124-kauden lukoille ominaista taipumusta alkaa kalista korjattu nostamalla lukon vastinkappaletta hiukan liioitellun korkealle...

Ensimmäinen havainto istuttaessa kuljettajan paikalle on, että ratti on aika ylhäällä. Valitettavasti tähän ongelmaan ei koeajettavassa autossa löydy lääkettä vaikka varusteita muuten onkin vaikka muille jakaa. Toinen havainto liittyy istuimiin. Etuistuimien säädöt ovat hyvät ja ne antavat mukavan tuntuisen sivuttaistuen. Valitettavasti penkkien tarjoama ristiselän tuki on kuitenkin aika olematon, mikä häiritsee henkilöä, jonka selällä on taipumus väsymiseen.

Kojelaudasta löytyy nappuloita tavallisien takalasinlämmittimen ja varoitusvilkun lisäksi takaniskatukien kaatamiselle, sähkökäyttöiselle takaikkunaverholle ja alkuperäiselle varashälyttimelle. Lisäksi manuaalivaihdekepin ympäriltä löytyvät kytkimet sähkökäyttöisille etulaseille ja sähkösäätöisille peileille. Siispä linkkuveitsiavain lukkoon ja peilit näyttämään sopivasti takaviistoon!

Hehkutus tuntuu kestävän yllättävän kauan. Vaikka Suomen kesä on kauneimmillaan, hehkuvalon sammuminen tuntuu kestävän pienen ikuisuuden. Pieni ikuisuus on tässä tapauksessa viitisen sekuntia. Koneen käynnistyminenkin tuntuu olevan hiukan vaivalloista. Avainta täytyy pitää käynnistysasennossa juuri sen verran tavallista pidempään, että koeajajaa alkaa jännittää, jaksaako startti saada dieseliä käyntiin.

Käynnistyksen työläys tuntuu erikoiselta, sillä muistikuvani mukaan oma taannoinen W124 300D Turboni käynnistyi kesällä käytännössä hehkuttamatta ja aivan pienellä starttimoottorin nyhkäisyllä. Koeajettavassa yksilössä saattaa olla joku hehku hiukan heikkona, sillä kone ei myöskään välittömästi käynnistyttyään käy aivan tasaisesti. Pienellä kaasun painalluksella koneen käynti kuitenkin normalisoituu. Konehuoneen puolella on aika tomuista, mutta ei vuotoja tai muutakaan hälyttävää lukuunottamatta tavallista pientä kosteutta huohottimen ympärillä sekä koneen keulassa olevan iskunvaimentimen pientä kosteutta. Käyntiääni kuulostaa myös terveeltä. Kierroslukumittari jää kuitenkin makaamaan kuolleena pohjaan.

Seuraavaksi lähdetään liikkeelle. Pitkäliikkeinen kytkin pohjaan ja ykkönen paikalleen, täyttämään tankki melkein euron litralta maksavalla dieselillä ja nollaamaan trippimittari. Kone vääntää tyhjäkäynniltä alkaen juuri niinkuin diesel-Mersun tuleekin ja sen sammuttaminen vaatii yrittämistä. Mersun manuaalivaihteiston saaminen toimimaan tasaisesti edellyttää jälleen pientä totuttelua ja vaihto kakkoselle töksähtää tyylittömästi. Parin vaihdon jälkeen rytmin löytyy jälleen ja vaihdot alkavat tapahtua ilman suurempaa huomiota. Kierroslukumittarikin innostuu ja hyppää leikkiin mukaan.

W124:n kaasu on aika raskasliikkeinen. Se yhdistettynä kaikkea muuta kuin kierrosherkkään moottoriin vaatii hieman totuttelua. Verrattuna nykyiseen omaan ajopeliini, joka on bensa-W203, tämä auto vaatii huomattavasti määrätietoisempia kaasun painalluksia. Kun kaasua uskaltaa painaa kunnolla, alkaa nopeusmittarikin nousta lukemiin, jossa hitaammat saapuvat perä edellä vastaan. Kuitenkin, vaikka vertailukohtana ei käyttäisikään 10 vuotta uudempaa autoa vaan esimerkiksi edellämainitsemaani W124:n turbo-versiota, meno tuntuu jotenkin tahmaiselta. 1992-mallin turboni antoi vääntöä 273 Nm/ 2400 rpm (plus pienet viritykset). Nämä lukemat antoivat 124-korille merkittävästi reippaamman menon kuin tälle autolle ilmoitetut 210 Nm/ 2200-4600 rpm. Vapaasti hengittävän moniventtiilin ja 12-venttiilisen turbon teholukemat 136 hv ja 147 hv ovat kuitenkin melko lähellä toisiaan.

Datsuniaan 85 km/h satasen alueella kieli keskellä suuta ohjastava lippalakkipäinen herrasmies ei turhia katsele peruutuspeiliinsä ja joudun kärkkymään ohituspaikkaa hetken aikaa. Kun suora aukeaa mäen jälkeen heitän viitoselta neloselle ja painan kaasun pohjaan. Koen pari tuskaista hetkeä kun kiihdyn itse autoa nopeammin. Vaikka koeajettava yksilö on käynyt Suomen Virallisen Pumpunsäätämön kautta, menee pumpulla oma aikansa päästä menon tahtiin. Sitten mennään. Venttiilikone on huomattavasti enemmän kierroskone kuin 12-venttiiliset versiot. Tämä auto näköjään dellyttää hiukan ennakoivaa ajoa.

Seuraavan eskortin tullessa eteen resepti onkin jo tuttu, miten koeajon kohteena olevaa autoa tulee kuljettaa. Vaihdan hyvissä ajoin pienemmälle ja annan koneen päästä tahtiin mukaan. Kun pumppu pyörii riittävällä nopeudella, konekin ehtii innostua ja vierailut vastaantulijan kaistalla jäävät turvallisen lyhyiksi. Auto alkaa tuntua ihan liikkuvaiselta ja aiempi kokemus nuhaisuudesta unohtuu hyvin pian.

Sportline-alusta on hieno ajaa. Se jämäköitää menoa ja auto istuu mutkissa hienosti. Kuitenkin, kun päällysteessä tulee epätasaisuuksia ratti alkaa hiukan täristää. Välillä terävä isku saa jotain alustassa myös kolahtamaan. Aurauskulmat ovat mitä ilmeisimmin kuitenkin kunnossa, sillä tasaisella tiellä tärinää ei ilmene, eivätkä renkaatkaan ole kuluneet epätasaisesti. Arvatenkin siis ohjauksen ikunvaimentimessa ja/ tai etuiskunvaimentimessa saattaa olla laittamisen varaa.

Aurinko alkaa paistaa ja sammutan ilmastoinnin EC-napin valon. Kylmää ei kuitenkaan ala tulla. Samalla huomaan kierroslukumittarin makaavan jälleen nollassa. Olisikohan kierroslukuanturissa jotain häikkää, ja ilmastoinnin kompressorikaan ei ala pyöriä, koska "kone ei ole käynnissä"...

Avaan kattoluukun kokonaan ja korvaan jäähdytyksen puuttumisen avaamalla Blaupunkt Kölnin. Autossa on radiona ensimmäistä RDS-sukupolvea edustava radio ja takaluukusta löytyvä CD-vaihtaja. Iskelmä-radiossa jollottaa Mamba kesää olevan vielä jäljellä. Vaihdan kiireesti asemalta pois ja haen valtakunnan verkosta Uutiset ja sään. Tuota iänikuista kesäkappaletta ei kestä kuunnella paremmastakaan äänentoistojärjestelmästä saati sitten kakkosnelosen varsin onnettomista kaiuttimista.

Koeajo alkaa olla takanapäin. Trippimittari meni jo jonkin aikaa sitten ympäri ja nyt se näyttää jo sata päälle. Polttoainemittari näyttää silti vielä neljännestankkia. Kaarran Nesteelle ja lorotan polttoainetta tankkiin. 40 litraa... 50 litraa... 60 litraa... Alan pyöritellä katsettani ympärinsä tähyillen mihin piilokamera on kätketty. 65 litraa... 67 litraa... NAKS. Kappas, autossa oli kaiken muun lisäksi vielä isompi polttoainetankkikin! Istun autoon ja naputtelen laskimella kulutuslukemia. 6,1 l/ 100 km! Vaikka poljin autoa välillä niin että omaatuntoa kolkutti. Mitähän se bensa-203 olisi kuluttanut vastaavalla kaasujalan liikuttelulla...?

Yleisestiottaen koeajon kohteena ollut auto kulki erittäin hienosti ja hiljaisesti. Teknisesti se oli hyvässä kunnossa ja siinä oli erittäin kattava varustetaso. Kaikki havaitut viat olivat erittäin pieniä ja kaikkien syistä löytyi heti arvaus tai useampia aikaisemmin omistamieni Mersujen antaman kokemuksen pohjalta. Jos kattoluukun avaa kokonaan yläasentoon, syntyy pientä räminää. Teräviin kuoppiin ajettaessa tulee jostain joskus pieni klopsahdus. Kierroslukumittari ja ilmastointi putoavat välillä pelistä pois. Mikään näistä ei ole vaarallinen vika eikä todennäköisesti korjaamista ajatellen vaikeakaan. Ja auto on yli 10 vuotta vanha ja neljännesmiljoona ajettu!

Satahämeessä ohittamani Datsun-kuski tuskin tiesi kuinka hienoa kyytiä 10-vuotias kulkupeli voi tarjota.Edelleen: W124 on yksi parhaista koskaan tehdyistä Mersuista!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiitos, eerola, hienosta jutusta.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mistähän sen helpoiten tietää,että autossa on se isompi(90?)tankki.Semmonen pitäis saada omaan,janoinen tuo 4-matic.Ois se hienoa päästä 1000km/tankillinen.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

kilander kirjoitti:Mistähän sen helpoiten tietää,että autossa on se isompi(90?)tankki...
Ainakin tuossa koeajetussa autossa näytti tankkia vasten oleva tavaratilan seinä olevan mielestäni pystympi, kuin mitä omassa kakkosnelosessani oli. Tässä isotankkisessa autossa se oli aivan pysty kun -92-mallin autossani se oli vinossa takapenkin selkänojan suuntaisesti. Pettääkö muistikuvani, onko tämä vuosimallijuttuja, vai juuri tuon isomaan tankin myötä tullut homma, saapi joku oikeasti asian tietävä vahvistaa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

eerola kirjoitti:
kilander kirjoitti:Mistähän sen helpoiten tietää,että autossa on se isompi(90?)tankki...
Ainakin tuossa koeajetussa autossa näytti tankkia vasten oleva tavaratilan seinä olevan mielestäni pystympi, kuin mitä omassa kakkosnelosessani oli. Tässä isotankkisessa autossa se oli aivan pysty kun -92-mallin autossani se oli vinossa takapenkin selkänojan suuntaisesti. Pettääkö muistikuvani, onko tämä vuosimallijuttuja, vai juuri tuon isomaan tankin myötä tullut homma, saapi joku oikeasti asian tietävä vahvistaa.
Kävin tuossa omaa -89 mallia kattelemassa,ja veikkaisin että taaksepäin pitäis olla90l.tankki isompi.
Näyttäisi,ettätankin etureuna ja takapenkin selkänoja samassa linjassa.
70l.tankissa täyttöputki tulee samaan tasoon tankin takaseinän kanssa.Voisi kuvitella että siinäkohtaa on eroa,onko sulla mahdollisuutta vielä tutkia kyseistä autoa?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Hieno kertomus! E300D on vieläkin harvinainen huolimatta jälkituonnista ja jopa Veholla saa välillä tosissaan selittää mikä malli on kyseesssä, puhumattakaan harakiriliikkeestä jossa luulevat puhuttavat bensavehkeestä " kun siinä on se E ja 100KW ja: ei voi olla vaparidiissel".

Kulkemiseen: samoja fiiliksiä koin kun omaani koeajoin yli 2v. sitten Stuttgartin lähellä. Olin juuri myynyt 300td -89 pois ja tuntui että 24v kone on miltei laiskempi :shock:
EGR:n poiston, imukanaviston putsauksen, pumpun säädön, katin puhkomisen ym. pikkujuttujen jälkeen koneessa on nyt aivan eri luonne :twisted:

Muuten, tässä konemallissa on resonaattori-imusarja ja kiihdyttäessä pitää 3500r/min kohdalla tuntua selvä tehonlisäys, miltei "potku", koska silloin aukeaa toinenkin imusarjojen läpistä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

:) kiitos EEROLA kivasta jutusta.

Mulla sanvärinen , mutta tomaattina ,,,kulutus kokemukseni mukaan
noin 1 litran enemmän. Juu ja ´tuo on sama kokemus , että E 300D:tä
pitää " käskeä" , muutoin saa nuhaisenoloisen vaikutelman.

mutta myynissä multa pois ... :? Katso nettiauto ID379862
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi

=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Avatar
mesemike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.01.2004 15:52
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mesemike »

Kiitos todellakin mukavasta jutusta.

Itsellekin nousi taas autokuume pintaan, varsinkin kun juuri tollainen 24 venttiilinen dieseli on ollut pitkään haaveena.

Ensi kuussa olen menossa Hollantiin työmatkalle ja pitihän se tossa äsken tutkia että jos sieltä löytyisi jotain...

Tällainen löytyi:

http://www.mobile.de/SIDNqDlPiID12K2G1t ... 1174333017&

Se mikä hyvä puoli tossa 300:ssa on että sedanissa on verot ollut melko kohdallaan, (tullin toukokuun tilastoissa samanlainen, verot 3500 euroa!!)

Kunnosta on tietenkin vaikea mitään sanoa pelkästään noiden kuvien perusteella... ja tietenkin ilmastointi puuttuu. Mutta jos työnantaja "sponsoroisi" takastulomatkan autolla lennon sijasta niin kyllä toi pitäisi alle 8500 euron olla käytössä...

Tässähän rupeaa oikein kuume nousemaan...

Mutta mitäs tosta vanhasta mahtaisi saada...tuskin paljon mitään! Siihen se autokuume taitaa taas viilentyä. Olisikohan toteutuneet kaupat jossain 6k euron tietämissä?
"MB E200D -95"
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

mesemike kirjoitti: Tällainen löytyi:

http://www.mobile.de/SIDNqDlPiID12K2G1t ... 1174333017&

Se mikä hyvä puoli tossa 300:ssa on että sedanissa on verot ollut melko kohdallaan, (tullin toukokuun tilastoissa samanlainen, verot 3500 euroa!!)
Epäilyttävän halpa on. En tosin nyt ihan hetkiin ole katsellut mutta kyllä ehjä on maksanut sellasen 6000-7000.
Oma maksoi reilu 2v. sitten n. 6500 ja veroa 7000 päälle. Markkinahinta oli silloin n. 19000 :shock:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
mesemike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.01.2004 15:52
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mesemike »

Olen kyllä itse samaa mieltä että epäilyttävän halpa on. Silti löyty tosta mersun merkkiliikkeestäkin takuulla (garantie) oleva auto (alla). Koneessa on yksi pytty vähemmän, mutta kuvassa todella siisti ja tiedot varmaan pitävät paikkaansa.

E 250 D

Fahrzeugdaten

Erstzulassung 06/1994
Kilometerstand 226.000 km
Karosserieform Limousine
Leistung 83 kW (113 PS)
Hubraum 2497 ccm
Motorart Diesel
Vorbesitzer 2

Gesamtpreis EUR 4.790,00
Differenzbesteuert gemäß §25a UStG
Monatsrate* EUR
Monatsrate berechnen

GFZ-Nummer 055038

Anbieter

STERNPARTNER GMBH & CO. KG
DANNENBERGER STRASSE 32
29439 LUECHOW

Telefon 05841-9690
Telefax 05841-1650
"MB E200D -95"
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

On se vaan vielä laiskempi vitoskoneella, 23hv vähemmän. Lisäksi jos ilmastointi puuttuu, laskee se hintaa.
Kyllä olisi vaikeaa hypätä kutoskoneisesta pienempään, turbo tossa omassakin pitäisi olla. Mutta hienot kyydit antaa yhä tollanen 12v vanha auto eikä paljon kuuluu sisään dieselin ääni.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

kilander kirjoitti: Kävin tuossa omaa -89 mallia kattelemassa,ja veikkaisin että taaksepäin pitäis olla90l.tankki isompi.
Näyttäisi,ettätankin etureuna ja takapenkin selkänoja samassa linjassa.
70l.tankissa täyttöputki tulee samaan tasoon tankin takaseinän kanssa.Voisi kuvitella että siinäkohtaa on eroa,onko sulla mahdollisuutta vielä tutkia kyseistä autoa?
Valitettavasti ei ole enää pääsyä tutkiskelemaan koeajettua autoa. Palasin taas preerialle ja tuo auto jäi Suomeen.

Mutte kuten edellä sanoinkin, tässä isotankkisessa autossa näytti tavaratilan puolelta katseltuna tankkia vasten oleva seinä olevan jotenkin pystympi ja hiukan eri tavalla verhoiltu (mikä tietysti voi hyvinkin olla vuosimallijuttu) kuin "tavallisella" tankilla varustetuissa autoissa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 E300D (-24) 1994

Viesti Kirjoittaja karra »

eerola kirjoitti: Moniventtiilikoneinen ahtamaton E300D on melko harvinainen auto, sillä sitä valmistettiin ainoastaan aivan W124-historian loppumetreillä, alkaen 07/1993.
Kävin tässä viikonloppuna risusavotassa maalla ja enoni naapuri-kesämökkiläinen toppasi siihen tien sivuun juttelemaan. Kuulumisista päästyämme kyselin autostaan, johon lahtelainen opettajasmies vastasi että vuoden verran oli Saksasta tällaista etsinyt; löytyi sitten 128 tkm ajettu vihreä 1995 E300TD (menikö T:t ja D.t oikein ? ). Merkkiliikkeen huoltokirjalla, siisti kuin sika pienenä, automaatti ja ilmastointi ainakin. Tiedä siitä etsimisestä mutta tytär asuu Saksassa ja herralta kieli taipuu että uskon että vaivaa oli nähty ja hyvä pirssi löydetty.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo ,Eerola,löytyi se isompi tankki.Ja ihan tältä foorumilta.Eli on turbo 300 d:n alkup.tankki.Ihan täyteen kun laittaa,n.95litraa menee.
Oli kiva tuossa lomareissulla ajettiin Lappeenrannasta Vilnaan,ja takastulo matkalla tankattiin eka kertaa(mennessä pyörittiin pari päivää Riiassa).
Ei ajettu mitään taloudellisuus ajoa,1124km ja 80 litraa ei ole huono kolmilitraselle 4maticille(omapaino 1690,reissussa mennään yli kahden tonnin).
Pikkumersulla mentiin keski-eurooppaan=600km ja tankkaamaan,tylsää.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

eerola kirjoitti:Mutte kuten edellä sanoinkin, tässä isotankkisessa autossa näytti tavaratilan puolelta katseltuna tankkia vasten oleva seinä olevan jotenkin pystympi ja hiukan eri tavalla verhoiltu (mikä tietysti voi hyvinkin olla vuosimallijuttu) kuin "tavallisella" tankilla varustetuissa autoissa.
Takakontin verhoilu takaseinällä pystyssä ja tankin koko 70 L
Tuntui juttua lukiessa, että ko. auto oli kyseessä.
autodidakti
Vastaa Viestiin