Valkealassa myynnissä valkoinen W124 260E 1986 1 750,-

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Valkealassa myynnissä valkoinen W124 260E 1986 1 750,-

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin koeajamassa tällaisen auton, josta oli ilmoitus tänään täällä Kaakkois-Suomen/Kymenlaakson sanomalehtien Tahdon-palstalla. Puhelinnumero löytynee tarvitsijoille lehdestä.

Hintapyynti 1750,- euroa. Autoon on vaihdettu vuonna 1989 260E tekniikka, mistä on merkintä rekisteriotteessa – moottori sekä voimansiirto muutettu vastaamaan 260E-mallia. Alun perin auto on 250 D. Myyjälle auto oli tullut vaihdossa keväällä ja se oli seisonut koko kesän vesipumppuvian takia. Nyt vesipumppu on uusittu ja auto ajokuntoinen. Rekisterinumero päättyy nollaan ja auto on vuosikatsastettu tammikuussa tänä vuonna. Katsastuksessa oli tullut hylky käsijarrun sekä korkeiden HC -pitoisuuksien takia. Pakoputkistossa oli myös sanomista koska happiarvo oli yli 5 %. Kuitenkin viat oli korjattu koska leima oli tullut. Iskariarvot oli normaalit Mersulle. Tällä hetkellä pakoputki kuitenkin pörisi ilkeästi eli vuotoa on.

Ajatukseni oli ostaa auto pojalle tilapäisajoon ja katsastaa se sitten ja laittaa myyntiin, eli ”harrastusprojekti”. Mutta, kuten myyjä puhelimessa jo sanoi korissa on ruostetta. Ja sitähän oli, kaikkien listojen alta tursuili, kromikaarten alta myös. Esim. takapuskurin ja kontin saumassa oli läpireikä ja kontin kannessa listan alla kukkaa. Konepeli sekä katto saumoineen oli okei – kattoa oli jo tosin maalattu. Ovet oli jo aika lohduttomat – päädyt läpiruosteessa ja osittain aivan lahot.

Autossa oli helma- ja spoilerisarja, etuspoilerissa komeili AMG:n logo. Alla 15-tuuma 5-puola alumiinivanteet joissa talvirenkaat joista oli nastat nypitty pois. Sony CD-radio jossa CD oli jumissa – levy sisällä. Hattuhyllyllä kohtuulliset monitiekaiuttimet. Lohkolämmitin.

Syytä tekniikan muutokseen ei ole tiedossa, auto oli kuulemma ollut rakentajallaan 10 vuotta. Mittarit oli vaihdettu bensakoneisesta, samoin kuulemma ainakin siniset oviverhoilut ja mahdollisesti jotain muutakin (siniset penkit? ). 5-vaihteinen laatikko, satasen vauhdissa kone kiersi noin kahta ja puolta tuhatta. Moottori kävi muuten nätisti mutta etupäästä kuului sellaista kahinaa, olisiko moniurahihnan kiristinrullat syynä, ei kuulemma niissä ollut mitään havaittavaa kun vesipumppu vaihdettiin. Ei savutusta eikä huohotusta. Kuskin penkki notkui, pituussäätö jumissa ja vasen reunus selkänojasta puhki. Matkamittarin akseli oli irti koska rullat oli vinossa sisäänpäin, eikä tietenkin toiminut siis. Keskuslukko toimi, apparin oven lukkosylkkä jumissa. Ajoltaan ihan ok, hiljainen, ei kolissut eikä rämissyt. Mittarissa 440 tkm, katsastuksissa oli ollut 438 ja sitten 440 tkm.

Lämmönsäätö kabiiniin näytti pelaavan, kuskin puolen rullassa tosin ne ääriasennot ei naksahtaneet kuten apparin puolella teki. Konehuoneessa oli kiertovesipumppu paikallaan, syylarista oli tulpattu lähdöt – olisiko moottoriöljyn jäähdyttimelle.

Jos joku viitsisi itselleen tehdä niin tuosta saisi varmaan auton. Ovet tai ainakin etuovet kannattaisi vaihtaa kokonaan jos löytyisi edullisesti hyvät. Muovikyljet antaisi varmaan näköä tai sitten koko helmasarjat irti vaihtoehtoisesti. Nekin oli vähän väsähtäneet.

Auto jäi sinne koska mittavat pelti/maalaustyöt tiedossa. Tiukka hinta kuulemma 1 500,-. Jubekin taitaa olla nixmannien maassa just :wink: .

Tulee vissiin foorumin lukemiselle 3 viikon tauko koska meikä lähtee torstaina työmatkalle Papua Uusi-Guineaan. Mikä mukavinta, siellä ei pelaa kännykkä :wink: . Nettiin pääsykin on epävarmaa koska majoitus on kuparirikastamon guest housessa eikä missään hotellissa. Se on tarkistettu että olutta on kyllä tarjolla – sillähän jo pärjää pitkälle :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin