MB c230 kompressor / bmw 328 kokemuksia kaivataan:)

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tomppa/bwt
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 07.04.2005 19:39
Paikkakunta: Kymenlaakso

MB c230 kompressor / bmw 328 kokemuksia kaivataan:)

Viesti Kirjoittaja Tomppa/bwt »

Eli mielessä ollut jo pitemmän aikaa c 230 kompuran ostaminen (eli tuonti saksasta) , mutta nyt viimeaikoina on toi bemari ruvennut kanssa kiinnostamaan ja etenkin avomallina. Eli onko kellään kokemuksia kyseisistä malleista (viat,ajo ominaisuudet ja yms.) ja kumpaa suosittelette? Olen ajatellut tollasta 1996-98 ikäistä ja automaatti laatikolla olevaa autoa. (ps. myös 523 ja 528 bemari miellyttäs, mutta taitaa painon puolesta olla kaikkein janoisin näistä:( ) eli minkä valitsisin?
Auto tulisi minulla vapaa-ajan käyttöön, eli ei jokapäiväiseksi peliksi.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: MB c230 kompressor / bmw 328 kokemuksia kaivataan:)

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tomppa/bwt kirjoitti:Eli mielessä ollut jo pitemmän aikaa c 230 kompuran ostaminen...
...Auto tulisi minulla vapaa-ajan käyttöön, eli ei jokapäiväiseksi peliksi.
Tuo M111-kone on erittäin hyvä ja varsin kestäväkin. Itselläni on kaksi kertaa ollut kuutonen vs. kompressori-M111-harkinta. Ja kaksi kertaa olen kompressorikoneen puoleen kallistunut.

Kompressorikoneessa on hieno vääntö alakierroksilla, minkä ansiosta sillä on kiva ajaa suomalaisessa liikenteessä. Ja lisäksi kompressorikone on kuutosta taloudellisempi. Mikä ilahduttaa bensa-asemalla.

Huomattavasti suomalaisia nopeuksia korkeammissa matkantekotahdeissa kompressori "hengästyy" ja silloin isompi-iskutilavuuksinen kone vie voitoin 230K:sta.

Jos katselet 1996-mallisia autoja, varmista että yksilössä on 5-vaihteinen sähkölaatikko. Sähkölaatikko korvasi 4-vaihteisen (muistaakseni) 08/1996. Eli vuosimallista 1997 alkaen.

Ahtimen ääni kannattaa kuunnella ostohetkellä. Jos kuulostaa terveeltä ja laatikko vaihtaa kauniisti, niin rohkeasti kauppa tekemään!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ai niin, ja koska vastakkainasettelu on BMW:n kanssa, sanottakoon nyt vielä, että jos W202 on perusalustalla, se on huomattavasti pehmeämpi kuin BMW. Jos haluat "aktiivisen ajajan tuntumaa", suosittelen etsimään joko tehtaan Sportfahrwerkillä varustetun yksilön tai sellaisen jossa on laadukas alustasarja. Asiasta on juttua täällä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Tomppa/bwt
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 07.04.2005 19:39
Paikkakunta: Kymenlaakso

vaihdelaatikosta vielä?

Viesti Kirjoittaja Tomppa/bwt »

Mikä tossa laatikossa on se vika johon tässä löytämässäni jutussa viitataan ja onko kallis korjata?

C-sarjan Mercedes on laadukkaasti tehty, pitkäikäinen auto. Se on vielä melko vapaa elektroniikkaongelmista. Suurimpia murheita on ollut vuosimallin 1997 5-vaihteisissa automaattilaatikoissa ja 220 Dieselien ruiskutuspumpuissa. Muita vikoja ovat ohjauksen väljiintyminen (raidetangon päät), kallistuksenvaimentimien kumihelojen kuluminen, vetopyörästön öljyvuodot ja takajarrulevyjen ruostuminen. Vikatilastoissa W202 on kärjen tuntumassa ja selvästi seuraajansa parempi.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: vaihdelaatikosta vielä?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tomppa/bwt kirjoitti:Mikä tossa laatikossa on se vika johon tässä löytämässäni jutussa viitataan ja onko kallis korjata?...
Vika on se, että jossain vaiheessa historiaa joku on keksinyt, että sähkölaatikkoihin ei muka tarvitsisi vaihtaa koskaan öljyjä. (Itse olen tästä eri mieltä ja harrastan öljyjen ja suodattimen vaihtamista 60000 km välein.)

W202:lla voi helposti olla ajettu 200000 km. Ja jos laatikossa on (vähän liioitellen) kymmenen vuotta ja neljännesmiljoona kilometriä vanhat öljyt, lopputulos voi olla aika surullista.

Helppo tapa saada ensiymmärrys laatikon kunnosta on tarkkailla vaihtoja. Mersu ei (käytännössä koskaan) vaihda yhtä pehmeästi kuin joku Cadillac, mutta eivät ne vaihdot Mersussakaan töksähtää saa. Jos laatikko töksäyttelee lämpimänäkin, se on merkki jostain.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Itse suhtaudun oman kokemukseni takia varauksellisesti 5-portaiseen sähköohjattuun automaattilootaan:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sc&start=0

(enkä ole ainoa!)
Avatar
Tomppa/bwt
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 07.04.2005 19:39
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Tomppa/bwt »

Aika hurjaltahan noi lukemani jutut vaikuttaa:( Mitähän se tulis maksamaan jos heti kun auton ois ostanu, ni veis laatikon laitettavaks sellaseks et se kestäis? Vai oisko se sittenki kateltava noit bemareit :? Tulee nimittäin töissä vatkattua tota kovaa askia päivittäin niin paljo, että ei kiinnostais enää vapaalla vatkailla :wink:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tuc kirjoitti:Itse suhtaudun oman kokemukseni takia varauksellisesti 5-portaiseen sähköohjattuun automaattilootaan...
Koskapa minulla on uudemmista sähkölaatikoista tullut huomattavasti parempi kuva kuin noista ensimmäisistä, toinen vaihtoehto voisi olla että rohkaisemme Tomppa/bwt:tä hankkimaan hieman uudemman auton kuin 1997. Tuolloin vältyttäisiin sähkölaatikoiden alkupään lastentaudeilta.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vastaa Viestiin