Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4

Viesti Kirjoittaja eerola »

Painallus vaihdekepin päässä olevasta painikkeesta herättää ukkosen jumalan parkkihallissa. Räjähdys ja sitä seuraava hiljainen jyrinä kertovat muinaisaikojen viikinkien jumalan, Torin, olevan hereillä. Tunnen sydämeni hakkaavan. Tässä leikissä on vain yksi mestari; hopeanvärisen auton hahmon ottanut Odinin ja maan poika, KLEEMANN E55K.

Siirrän vaihteenvalitsimen D:lle ja vapautan jarrupolkimen. Tanskassa Mercedes-Benzin ruumiiseen siirtynyt olio lähtee ryömimään betonisesta vankilasta kohti vapautta. Käsityönä valmistetun kompressoriahdetun V8-sydämen syke heijastuu katosta ja seinistä. Aika autiossa parkkihallissa pysähtyy. Odin ja maa vavahtelevat.

KLEEMANN E 55 K4 nousee kadulle. 19-tuumaiset, yhtenäisistä 6082-alumiinikappaleista muovatut kolmiosaiset TS-6-vanteet heijastuvat näyteikkunan lasipinnoista kuin pyörivät ahtimen ruuvit. Kaksi halkaisijaltaan 70 mm olevaa pakoputkea huokaa valtavien trapetsoidin muotoisien kitojen läpi.

Lisään kaasua varovaisesti. Pieni kosketus polkimeen saa Torin ärähtämään. W211-korin Mercedes-Benziä muistuttava auto lipuu liikennevaloihin. Madalletun ilmajousituksen päällä istuva auto seuraa katuvaloissa kylpevää ympäristöään valppaana. Xenon-valot heijastuvat liikennemerkistä kuin Valhallan tapparasta.

Valot vaihtuvat. Painallus kaasusta. Ukkonen jyrähtää ja KLEEMANN LSD-lukkoperä moukaroi pintaa. Lähes kilonewtonin vääntömomentti siirtyy valtaville takarenkaille. Kolea liukkaus antaa peräksi ja maa kavahtaa poikansa edessä ennenkuin ESP vilahtaa mittaristossa vaimentaen tapahtuman.

E55K vierii eteenpäin. Jäykkä alusta kommunikoi tarkasti tien ja renkaiden välisistä tapahtumista. Vahvasti piirretty ohjauspyörä liikkuu hitaassa nopeudessa hieman teennäisen kevyesti. Voimakkaasti muotoillut penkit puristavat kesken untaan herätetyn tanskalaisen jumalan leikkitoveria kuin viikinkisoturin nyrkki miekkaa. Kalmankeltaiset valot uppoavat auton ahnaasti hengittävään kitaan.

Terävä painallus kaasusta. Tor ärjäisee KLEEMANN-pakosarjojen kautta. Ukkosen jyrinä muuttuu sotahuudoksi, jollainen voi kuulua ainoastaan Odinin pojan suusta. Tor huutaa uudelleen ja kohottaa kätensä korkealle. Mjölner-vasara iskeytyy selkääni kuin 640 hevosvoimaa. Silmissäni vilkkuu kolmio. Jostain maan sydämestä kuuluu kahden 70-millimetrisen torven sydänveren hyydyttävä huuto kun valkyriat annostelevat ruokaa Lysholm-ahtimen puristamalle ilmalle. Nopeus kiihtyy käsittämättömällä tavalla. Maailma jää taakseni kun KLEEMANN E 55 K4 repäisee itsensä irti tästä maailmasta.

Hellitän kaasun ja siirrän jalkani halkaisijaltaan 380 mm jarruille. Elämäni pyörii taaksepäin kun Tor tarttuu maasta kiinni. Muut ovat jo palanneet Valittujen saliin. Käymme Odinin pojan kanssa kunniapaikalle ja kohotamme pikarin: ”Tanskalaiselle viikinkiverelle!”
Viimeksi muokannut eerola, Ti 06.03.2007 09:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Mistäs moinen viikinkihirviö koeajolle löytyi?
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jva kirjoitti:Mistäs moinen viikinkihirviö koeajolle löytyi?
Valhallan porteilta, betonisesta vankilasta, einherjar suojista. :lol:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 769
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Pitäisikö tähän sanoa se "Den andra forum" :)

Mahdollisesta kielioppivirheestä ei paineita
Tiedät paikan, kokeile
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

Pikainen kuukletus kertoo seuraavaa:

0-100: 3,9 s
0-200: 11,8 s
huiput: 300 km/h
teho: 610 hv
vääntö: 835 Nm

Räyh.. 8)
eeviiskyt
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Jos en aivan väärin muista, niin juuri Kleemann:in version W211:sta bongasin Stadissa noin suunnilleen kuukausi (tai hiukan yli) sitten.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Parahin eerola, olisiko sinulla tuohon erittäin mitättömään ja artikkelisi valossa vain yhteen pienen pieneen osaseen mitään kommentoitavaa, elikkäs vaatimattomaan lukkoperä asiaani, joka on askarruttanut sinänsä halpaa sieluani.

Voin toki pyytää mahdottomia onhan se sama kuin koettaisi eritellä lämminverisen Arabian hevosen yhtä ominaisuutta kenkien kautta.

Kunnioittavasti jameri

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kameleontti kirjoitti:Pikainen kuukletus kertoo seuraavaa:

0-100: 3,9 s
0-200: 11,8 s
huiput: 300 km/h
teho: 610 hv
vääntö: 835 Nm

Räyh.. 8)
Itseasiassa tehot taisivat olla 640hv/900Nm,sikäli kun noilla nyt enää tuossa vaiheessa merkitystä :roll:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Parahin jameri,
jameri kirjoitti:...lukkoperä asiaani, joka on askarruttanut...
Kommentoitsin asiaa kuolevaisen herkkyydellä tuohon toiseen keskustelusäikeeseen.


Nöyrimmin,
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tässä koeajetun yksilön käppyrät.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

Totisesti olitpa päässyt automiehen Valhallan porteille! 8) Hieno ja ikimuistoinen kokemus - ja raportti tuttua laatua!

Nyt odotellaan Ajoneuvosta...

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

eerola kirjoitti:Tässä koeajetun yksilön käppyrät.
Jumatsuikka ku on mukavasti potkua.
Tässähän rupee kasikuume kasvamaan.. :twisted:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Haisuli kirjoitti:
eerola kirjoitti:Tässä koeajetun yksilön käppyrät.
Jumatsuikka ku on mukavasti potkua.
Tässähän rupee kasikuume kasvamaan.. :twisted:

miehen puhetta :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Kleemannilla on ainakin nettisivujen perusteella aika moneen Mersuun aika maukkaita virityspaketteja tarjolla!
Halpojahan ne eivät taatusti ole, mutta eiköhän sillä rahalla jotain sitten myös saa?!

Toinen asia mikä pisti silmään Kleemannin sivuja pläräillessä oli muuten se, että korisarjat ym ulkonäköön liittyvät jutut eivät sitten useinkaan olleet ihan niin maukkaita kuin tuo tehopuolen tarjonta.
Ihan liikaa ihan liian karmeita puskureita ja levikkeitä..sopisivat ennemminkin johonkin 18v klopin ensimmäiseen autoon joka on vm 90 Omega, kuin nykypäivän Mersuun :)

No, liekö siinä sitten syy että noita Kleemannin (ja myös Brabuksen) virittämiä (AMG) Mersuja näkee yllättävänkin usein edelleen AMG:n laittamassa ulkomuodossa?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jva kirjoitti:...korisarjat ym ulkonäköön liittyvät jutut eivät sitten useinkaan olleet ihan niin maukkaita kuin tuo tehopuolen tarjonta...
Joskohta ihan oikeasti toimivia. E 55:n etuspoileri esimerkiksi tuottaa ihan oikeaa downforcea ja ohjaa ilmavirtaa jarruille. Ja TS-6-vanteet pyöriessään ihan oikeasti imevät ilmaa auton alta pois lisäten tiehen painavaa voimaa.
jva kirjoitti:...No, liekö siinä sitten syy että noita Kleemannin (ja myös Brabuksen) virittämiä (AMG) Mersuja näkee yllättävänkin usein edelleen AMG:n laittamassa ulkomuodossa?!
Voi olla. Makuasioita nämä taitavat olla, sillä minä kyllä voisin hyväksyä tällaisen korisarjan C-Mersuumme. :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

eerola kirjoitti:
jva kirjoitti:...korisarjat ym ulkonäköön liittyvät jutut eivät sitten useinkaan olleet ihan niin maukkaita kuin tuo tehopuolen tarjonta...
Joskohta ihan oikeasti toimivia. E 55:n etuspoileri esimerkiksi tuottaa ihan oikeaa downforcea ja ohjaa ilmavirtaa jarruille. Ja TS-6-vanteet pyöriessään ihan oikeasti imevät ilmaa auton alta pois lisäten tiehen painavaa voimaa.
jva kirjoitti:...No, liekö siinä sitten syy että noita Kleemannin (ja myös Brabuksen) virittämiä (AMG) Mersuja näkee yllättävänkin usein edelleen AMG:n laittamassa ulkomuodossa?!
Voi olla. Makuasioita nämä taitavat olla, sillä minä kyllä voisin hyväksyä tällaisen korisarjan C-Mersuumme. :wink:
Joo,epäilemättä ne toimii aerodynamiikan suhteen..sen voi päätellä jo hinnasta ettei ne mitään ihan "Biltemaa" ole ne korisarjat, vanteet ym ole..mutta siitä huolimatta jotenkin vaan ne ei (kaikki) näyttäneet olevan ulkonäöllisesti niin kovin onnistuneita.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Re: Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

eerola kirjoitti:Painallus vaihdekepin päässä olevasta painikkeesta herättää ukkosen jumalan parkkihallissa. Räjähdys ja sitä seuraava hiljainen jyrinä kertovat muinaisaikojen viikinkien jumalan, Torin, olevan hereillä. Tunnen sydämeni hakkaavan. Tässä leikissä on vain yksi ”
Sori pikkutarkkuus sinänsä hyvässä kertomuksessa, mutta ukkosen jumala on nimeltään Thor, ei Tor.. Ja tarun mukaan viikingit uskoivat, että ukkosen saa aikaan se, kun Thor lyö vasarallaan taivaankanteen!! ;)

Hyvä tarina kuitenkin!! Pidin..
Avatar
Wile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ke 06.08.2003 19:36

Re: Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4

Viesti Kirjoittaja Wile »

Ajoneuvoksen katsoin ja onhan tuo älytön vehje teknisesti. Mutta ne korisarjat ei kyllä muhunkaan iske sitten alkuunkaan. Jotenkin se perus-AMG kuitenkin lopulta houkuttelis enemmän, teholukemat on siinäkin niin järkyttävät että kyllä pärjää ;)
coupestara kirjoitti: Sori pikkutarkkuus sinänsä hyvässä kertomuksessa, mutta ukkosen jumala on nimeltään Thor, ei Tor.. Ja tarun mukaan viikingit uskoivat, että ukkosen saa aikaan se, kun Thor lyö vasarallaan taivaankanteen!! ;)

Hyvä tarina kuitenkin!! Pidin..
Jatketaan tätä pikkutarkkuuden kierrettä toteamalla että kyllä käytetään yleisestikin myös nimitystä Tor ;) Myös Thorr... Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin näpäyttää :P Nimim. kaksi päivää töissä Historiallisen museon viikinkinäyttelyssä :roll:
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Praktikant kirjoitti: Nyt odotellaan Ajoneuvosta...
Mikä näitä yhdistää..??
Sama mies?

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4

Viesti Kirjoittaja eerola »

coupestara kirjoitti:...ukkosen jumala on nimeltään Thor, ei Tor...
Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Pikainen asioita varmistava googletus kertoi, että saman jumalan nimiä ovat Torin ja Thorin lisäksi

Asa-Thor
Ása-Thór
Thór
Þor

Lisäksi ovat vielä myöhemmin tulleet lempinimet

Donar
Donner
Thunder

Tuo Þ-kirjain (pieni þ), on joku eksoottinen söössötysäänne, joka ilmeisestikin löytyy joistain viikinkikielistä.
coupestara kirjoitti:...Hyvä tarina kuitenkin!! Pidin..
Kiva! Se on tärkeintä!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

KOS kirjoitti:Mikä näitä yhdistää..??
Sama mies?...
Vähitellen yhtenäiseksi muuttuva hiustyyli?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

Varmaan Kleemanni antoi maukkaat kyydit. Oli toi "kertomus" aika hienossa muodossa.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Vastaa Viestiin