Ajattelin ruuvata tähän oman topiccin koska mielipiteitä olisi kiva kuulla.
Pitää etsiä itselle uusi käyttöauto ja olin ajatellut E200 tai E220 mallia, 1993-1995 rekisteröidyt W124 mallit, jotka ovat automatilla sekä ilmastoinnilla, luonnollisesti sedan korimallia haen.
Kävin eilen koeajamassa oheista autoa; auto oli tullut myyntiin edellisenä iltana.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=s43egwmcieg
Petyin pahasti; auto oli laiska (kun kaasua painoi niin kuului vaan samanlaista pörinää mitä pikku kinnereissä, ei tehoja tuntunut olevan). Myyjä oli ajanut autolla 30 --> 86 tkm ja sanoi että se vie siistissä ajossa kympin sadalla - eli jotain on pielessä. Myyjä oli toinen omistaja ja luopuu autostaan koska saa työsuhdeauton. Oli huollattanut auto tuttavalla ja siksi huoltokirjamerkinnät oli vain 30 tkm asti.
Epäilyksiä herätti sisustan nuhruisuus, joka tosin rajoittui harmaaseen ovi- ja keskikonsoliverhoiluun. Yleisesti auto oli epäsiisti, mutta se tuli näytille suoraan ajosta koska annoin myyjälle 40 min varoitusaikaa vain.
Pakoputki oli katkennut edelliseltä omistajalta alle ja pönttö oli lyönyt takavalon alle klommon sekä halkaissut puskurin. Kuulostaa oudolta että alle 30 tkm tuollaista voi tapahtua. Muutama pikku skraadu löytyi. Niin ja epäilen mittarin ruuvausta siksikin että autoon oli uusittu juuri kaikki jarrulevytkin .
Autossa oli Eberi ajastimelle, ilmeisesti orkkis koska näytti paneeli ihan viralliselta siinä vaihdekepin etupuolella. Kahdet renkaat pelivanteilla ja kapseleilla.
Mutta, taidan siirtyä katselemaan E280 malleja koska tuo neloskone ei ole hienostunut, ja W124 koppa on sen verran raskas että pitää sillä koneella olla vähän kokoa ja luonnetta. Kasikone olisi myös vaihtoehto .
Onko kellään kokemuksia E280 malleista? Haulla löytyi aika vähän...
Koeajettu Saksassa E220 Autom. 1994 86 tkm
Koeajettu Saksassa E220 Autom. 1994 86 tkm
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
mulla E220 W124 farkku automaatti. Ei tunnu laiskalta ja kuluttaa 8 litraa sadalla. ajossa teholtaan vastaa melko hyvin 300 turbodieseliä, kun timpan kanssa joskus näitä vertailtiin.
Ja ei toi twincami niin hirveän paljon tehokkaampi ole liikenteessä.
mutta jos vertaakin v8:iin, se onkin toinen juttu.
Mutta oletan että siinä on jotain koneessa tai säädöissä pielessä.
Ja ei toi twincami niin hirveän paljon tehokkaampi ole liikenteessä.
mutta jos vertaakin v8:iin, se onkin toinen juttu.
Mutta oletan että siinä on jotain koneessa tai säädöissä pielessä.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Tänään oon kahlannu noita saksan autoja läpi netissä. Melkein sama hinta vaikka E220, E280 tai E420, tietty ajomäärä ja kunto vaikuttaa. Ruotsista ei kannata vissiin tuollaista hakea, siinä on jo "skandinaavian lisää" .
Elikkäs, siis kun itse haen kumminkin itselleni Saksasta niin miksi ottaa pientä "nuhapumppua"; 12/06 oli tehty 3446 euron veropäätös E420 1994 mallista, ajettu 160 tkm. Jos vaan voisi luottaa että tulisi asiallinen päätös tullista eli 3 tonnin paikkeilla niin E420 olisi sitten valintani.
E280 malleja ei ole tullut viime aikoina kuin yksi kappale ja siinäkin verot oli samaa luokka, tosin melkein vuoden takaa jo. Mutta silti, haaramoottori olisi asiaa, etenkin nykytekniikalla kulutuskaan ei ole kauhean paha (vähemmin vie mitä nykyinen M110). Onneksi ei ole kiire .
Elikkäs, siis kun itse haen kumminkin itselleni Saksasta niin miksi ottaa pientä "nuhapumppua"; 12/06 oli tehty 3446 euron veropäätös E420 1994 mallista, ajettu 160 tkm. Jos vaan voisi luottaa että tulisi asiallinen päätös tullista eli 3 tonnin paikkeilla niin E420 olisi sitten valintani.
E280 malleja ei ole tullut viime aikoina kuin yksi kappale ja siinäkin verot oli samaa luokka, tosin melkein vuoden takaa jo. Mutta silti, haaramoottori olisi asiaa, etenkin nykytekniikalla kulutuskaan ei ole kauhean paha (vähemmin vie mitä nykyinen M110). Onneksi ei ole kiire .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Joo näin on, tuolla haaramoottorilla tarkoitin että veekasi olisi kiva, verrattuna suoraan kutvoseen (perinteet velvoittavat ). Tosiaankin saksasta ostettaessa hinnoissa ei ole eroja, vaan hinnan ratkaisee kunto.cuuno kirjoitti: ...sedaneita on E280:ssä aika vähän ...ja eihän se ole "haara" vaan suora
Kuinkahan liukkaasti E280 sitten liikahtaa, pitäsi olla ripeämpi mitä E220 koska tehoa noin 30 % lisää. En nyt tarkoita numeroita vaan tuntumaa eli fiilistä. 500SE oli siitä kiva että pintakaasulla kiihdytettäessä auto tavallaan lipui nopeasti sakkorajalle ilman mitään moottorin ponnisteluita. Jos E280 olisi vähänkään saman suuntainen, eli kevyesti kiihtyvä, niin OK sitten.
Joensuussahan on myynnissä liikkeessä yksi E280 mutta ei viitisi sinne asti lähteä koeajamaan. Yksi 400E vai oliko se E420 olisi jenkkiversiona taasen yksityisellä kaupan (Nettiautossa). Mutta uskon kyllä että E420 riittäisi meikäläiselle hyvin ilman mitään koeajojakaan .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Ainakin W140 alla 280 motti oli väännötön ja alkoi mölisemään jotain imusarjavollotusta tietyllä nopeudella.
Voi olla tietysti että moottori vain huusi elämäntuskaansa möhkömersun nokalla. Ero 320:n oli kuitenkin kuin yöllä ja päivällä, W140 suorastaan lensi 320 motilla siinä missä 280 oli nuhapumppu.
Voi olla tietysti että moottori vain huusi elämäntuskaansa möhkömersun nokalla. Ero 320:n oli kuitenkin kuin yöllä ja päivällä, W140 suorastaan lensi 320 motilla siinä missä 280 oli nuhapumppu.
Kyllä minä ottasin sen kasikoneisen, vaikka senhän sä karra jo varmaan arvasitkin.
Aika pienellä menee tossa möhkössäkin, saati sitten 124:ssä.
Aika pienellä menee tossa möhkössäkin, saati sitten 124:ssä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!