M-B klubin ja M-B maahantuonnin AMG testiajopäiväraportti

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

M-B klubin ja M-B maahantuonnin AMG testiajopäiväraportti

Viesti Kirjoittaja jameri »

Tervehdys
Ensinnäkin manaan tyhmyyttäni etten ottanut mukaan kameraa ja toiseksi pahoittelen etten osaa kirjoittaa kuin jäsen eerola :D

Pääsin mukaan em tahojen järjestämään tapahtumaan eilen HML Ahvenistolle jossa oli vapaasti 4 tunnin ajan koeajettavissa omaan vapaaseen tahtiin M-B:n uusinta AMG kalustoa, paikalla oli myös muita Foorumilaisia josko heillä olisi kuva materiaalia :)

Vapaasti koeajettavina maahantuonnin puolesta oli ML 6.3AMG, CLK 6.3AMG ja E 6.3AMG, kaikkia näitä saisi ajaa miten halusi, isäntäväki suorastaan yllytti kokeilemaan rajojaan, autoja ei kuulemma tarvitse sääliä tai säästellä sitä vartenhan ne on että, annetaan hanaa ja kunnolla.

Paikalla oli maahantuonnista 7 henkilöä, M-B Klubista ainakin yksi henkilö sekä kutsuvieraita omilla AMG autoilla noin 10, C 32AMG, C 55AMG,C 36AMG,E 55AMG, R 6.3AMG, CLS 5.5AMG, CLS 6.3AMG,ML 6.3AMG jne jne :lol:

Ajo-opettajan oli Heikki Salmen todella kokenut rata ja rallimies joka opasti henkilökohtaisesti vieraita joko heidän omalla autollaan taikka maahantuonnin autoilla.

Voin sanoa että vakio 6.3AMG pakoäänet on todella mahtavat, aivan kuin kisoissa olisi ollut kun seisoi siinä varikkokuopassa ja viisi-kuusi autoa tulee sitä pitkää varikkosuoraa pitkin lasissa noin +160km/h ja voimakas jarrutus ja eikun jyrkkä ylämäki etuoikealle kierrosten jälleen noustessa infrenaaliseen pauhuun, mahtava yhdistelmä, matala nouseva jyrinä yhdistettynä jatkuvaan renkaiden ulvontaan.

Olin itse Salmen kyydissä kun hän otti muutaman nopean kierroksen ML 6.3AMG.llä siinä oli 160km mittarissa varikko suoran päässä, siitä ja itse asiassa joka kurvista ensin roikutaan vöissä ( pitää kuulemma ottaa vauhti pois muuten ei tahdo taipua nämä maasturit ) ennen sitä ja sen jälkeen meinasi mennä läpi selkänojista kun kasipauhaa, todella vääntävä kone ei voi muuta sanoa.

Mielestäni ylivoimaisesti jyrkin masiina oli ML 6.3AMG että sellainen kimpale voi sysätä sellaista vauhtia, muut olivat sivistyneitä raakalaisia mutta tuo ML ..... 8) Oivallinen laite esim kun vaan täytyy ajaa esim seinien läpi taikka edetä mistään välittämättä.

Todella hieno tapahtuma, erittäin asiallinen ja kaikinpuolin viimisenpäälle, että tuollainen päivä Hämeenlinnassa 8)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Olihan tuolla tarjolla makeaa mahan täydeltä.

Samaa mieltä kollegan kanssa että ML63 oli uskomaton laite, ei sitä usko ennen kuin kokeilee. Pakko melkein sanoa että noista kolmesta ajettavana olleesta laitteesta valintani olisi luultavasti maastomallia.

Mahtava päivä! Tuollaiset tapahtumat voi tulla kalliiksi. Oma auto tuntui ihan romulta noiden uusien jälkeen. No jos ne nyt lauantaina arpoisi mulle sen 154ke niin voisi vaihtaa farkun maasturiin :D

Harmi vaan että ahvenisto on niin hidas että oikein täydellistä itsemurhameininkiä ei päässyt kokemaan.

Oma paras kierrosaika Racechrono GPS softalla mitattuna oli 1.47, hyvä tai huono, ihan sama, mutta tulipa mittailtua.

Muutama kuva kyllä löytyy ja pienehkö videonpätkäkin ML:n vetäessä varikon ohitse.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

joo olisin minäkin ajanut noita huippukierroksia, mutta koskapa meidän autosta oli se ahtimen vesipumppu sipannut ei pystynyt, no ei vaan, ahdin ei kyllä pelannut mutta vaikka olisikin en Janin kyydissä olisi pysynyt, kaveri ajaa komeasti ja kovaa.

Oli se taas tuonkin vian löytyminen ovela juttu ihmettelin kun siinä lämmittelyssä minulla oli jalkalattiassa Jani se vaan koetti takaa ohi suoralla, hetken jo mietin että onkohan se mittään sanomatta vaihdellut nokkapyöriä tai muuta tehon lisäystä, no kun kaveri koetti meidän autoa muutaman kierroksen oli tyly tuomio, ahdin ei ole mukana menossa no oma härveli sivuun ja talon autoja kiusaamaan.

Aika hyvin muuten syö renkaita, eturenkaat on noin 6-7 kierroksen jälkeen etukulmista aikalailla sileät.

Jani palutuiko jarrusatuloiden väri vai jäikö "kultaisiksi"
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

Tervehdys arvon veljet,

Hieno juttu, että teitä oli paikalla noinkin monta 8) - arvatkaa ottiko tai siis ottaako vielä pannuun etten päässyt paikalle :shock: Oli siinä hedelmällinen työpäivä kun tiesi mistä jäi paitsi...

Olikos jatkosta puhetta?

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kiitoksia raportoinnista. Mutta, mitä olivat nuo musta R129 ja ilmeisesti C124?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

SL600 AMG, SL500 ja E36 AMG (kai...)
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

juu näin oli, se minulta jäikin tuosta alusta pois, olin niin innoissani :lol: Tuo SL600AMG sanoikos että niitä oli tehty kokonaiset 3 kpl.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juha K. kommentoi puhelimitse kertoen että se oli 6-litrainen V8 AMG, se toinen R129.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

:cry: :cry: :cry: Voi voi kun olis vaan tiennyt moisesta tilaisuudesta niin 200% varmasti olisi ollut paikalla kuolaamassa..vaikka sitten moottorirataa reunustavilla rinteillä kuokkavieraana...

Nojoo..jos ymmärsin oikein niin tilaisuus oli lähinnä AMG-omistajille tarkoitettu juttu eikä niinkään meille "sivullisille" ja sinällään ymmärrän hyvinkin miksi niin on ollut.
Mutta toisaalta pitää samaa hengenvetoon todeta sekin että kenties Mersun kannattaisi ottaa hiukan mallia Porschen markkinoinnin toiminnasta tässä kohtaa. Heillähän on ollut tapana toisinaan..viimeksi tänä kesänä..järjestää vähän vastaavia tilaisuuksia potentiaalisiksi Porsche-asiakkaiksi katsomilleen henkilöille.
Meinaan vaan että jos esim meikäläisen saisi houkuteltua AMG:n rattiin ja sen perään myyjäosapuolen tekemään sopivan houkuttelevan tarjouksen nykyisen auton vaihdosta esim SLK55AMG:hen niin tuskin siinä sillä hetkellä paljoa puristelisi säästetyn pääoman hupeneminen ja maksukyvyn venyttäminen yli "kipurajan"...enkä usko olevani lainkaan ainoa laatuani :shock: :shock:
Porsche-mallisto ei siihen muuten kyennyt.. :)

Jepjep..harmillista että tilaisuus meni ohi..jo senkin takia että Suomessa ylipäätään on hyvin harvinaista edes nähdä/kuulla todellisia AUTOJA radalla tositoimissa, parhaimmillaanhan esim AMG-malleja saattaa nähdä Mersuliikkeessä jollain kiertueella tiukasti aidattuna ja kaukaa katsottavana..ja jos oikein kauniisti pyytää niin voi olla että pääsee jopa aitanarun sisäpuolelle..muttei sen lähemmäs.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

jva kirjoitti::cry: :cry: :cry: Voi voi kun olis vaan tiennyt moisesta tilaisuudesta niin 200% varmasti olisi ollut paikalla kuolaamassa..vaikka sitten moottorirataa reunustavilla rinteillä kuokkavieraana...

Nojoo..jos ymmärsin oikein niin tilaisuus oli lähinnä AMG-omistajille tarkoitettu juttu eikä niinkään meille "sivullisille" ja sinällään ymmärrän hyvinkin miksi niin on ollut.
Mutta toisaalta pitää samaa hengenvetoon todeta sekin että kenties Mersun kannattaisi ottaa hiukan mallia Porschen markkinoinnin toiminnasta tässä kohtaa. Heillähän on ollut tapana toisinaan..viimeksi tänä kesänä..järjestää vähän vastaavia tilaisuuksia potentiaalisiksi Porsche-asiakkaiksi katsomilleen henkilöille.
Meinaan vaan että jos esim meikäläisen saisi houkuteltua AMG:n rattiin ja sen perään myyjäosapuolen tekemään sopivan houkuttelevan tarjouksen nykyisen auton vaihdosta esim SLK55AMG:hen niin tuskin siinä sillä hetkellä paljoa puristelisi säästetyn pääoman hupeneminen ja maksukyvyn venyttäminen yli "kipurajan"...enkä usko olevani lainkaan ainoa laatuani :shock: :shock:
Porsche-mallisto ei siihen muuten kyennyt.. :)

Jepjep..harmillista että tilaisuus meni ohi..jo senkin takia että Suomessa ylipäätään on hyvin harvinaista edes nähdä/kuulla todellisia AUTOJA radalla tositoimissa, parhaimmillaanhan esim AMG-malleja saattaa nähdä Mersuliikkeessä jollain kiertueella tiukasti aidattuna ja kaukaa katsottavana..ja jos oikein kauniisti pyytää niin voi olla että pääsee jopa aitanarun sisäpuolelle..muttei sen lähemmäs.
Tämähän siis oli tarkoitettu klubilaisille.... Niin kuin oli myös SL päivät. Tälläisten juttujen takia se on olemassa.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Gate kirjoitti:Tämähän siis oli tarkoitettu klubilaisille.... Niin kuin oli myös SL päivät. Tälläisten juttujen takia se on olemassa.
Klubilaisille kyllä, mutta ajamaan ei ollut asiaa muulla kuin AMG:llä
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
EWF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 09.02.2004 09:03
Paikkakunta: Kvl

Viesti Kirjoittaja EWF »

Voi vitsin vitsit, mäkin olisin halunnut olla paikalla! ..."jossa oli vapaasti 4 tunnin ajan koeajettavissa omaan vapaaseen tahtiin M-B:n uusinta AMG kalustoa" , kirjoitti jameri. Ihan kuin ripottelisi suolaa haavoihin :wink: .

Toisaalta, olisi pitänyt olla klubin jäsen, lisäksi työkiireet tuppaavat haittaamaan hyvää (auto) harrastusta. No, kun ne seuraavan kerran järjestävät amg-tapahtuman, liityn jäseneksi ja osallistun.

Ymmärsinkö oikein, ettei järjestävän mb-klubin jäseniä ollut paikalla kuin vain yksi?

Tietääkseni päivä jatkui ajojen jälkeen tilaisuudella, jossa käytiin läpi AMG:n 40 vuotista historiaa. Mielenkiintoista sekin.
Audi A6 4.2 -05
Ex C36 AMG -95
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

EWF kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, ettei järjestävän mb-klubin jäseniä ollut paikalla kuin vain yksi?
Kyyllä kai meitä oli ainakin kaksi ja jos puheenjohtaja lasketaan niin kolme :D No saattoi kai meitä enemmänkin olla, mutta taisi osallistujat olla aika vähissä koska klubissa ei varmaankaan AMG autoja liiaksi asti ole ja ajankohtakin oli hankala monelle. Suurin osa oli siis vehon asiakkaita ja vastikään uuden AMG:n hankkineita. Siksi kalustokin oli aika messevää. Oma vuosimallin 2002 AMG oli sieltä rupisemmasta päästä.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Gate kirjoitti:Tämähän siis oli tarkoitettu klubilaisille.... Niin kuin oli myös SL päivät. Tälläisten juttujen takia se on olemassa.
Aivan..ja niin sen pitää ollakin..mutta toisaalta lienee myös niin ettei se pahitteeksi olisi Suomeen Mersuja maahantuovalle yritykselle sekään jos saataisiin myytyä edes muutama AMG-malli enemmän/vuosi..ja siihen asiaan voisi auttaa kenties se mitä Porsche-maahantuonti on harrastanut,eli heidän mielestään potentiaalisten asiakkaiden (muun merkkisten autojen omistajien varsinkin) kutsuminen ajamaan heidän vaihtoehtoaan..

Suomessa kun on vähintäänkin hankala yhdenkään AMG:n hankinnasta kiinnostuneen juurikaan päästä edes näkemään,saati ajamaan mahdollisen kiinnostuksensa kohdetta..ja se ei myynnin kannalta ole mikään optimitilanne se. Sitä tilannetta voisi korjata se että em kaltainen tilaisuus olisi edes kerran vuodessa , jossa olisi tilaisuus päästä koeajolle.
Tämä ei toki tarkoita mitään yleistä koeajelua jossa jokainen mahdollinen halukas renkaapotkija pääsisi ajamaan AMG-malleja vaan pääperiaatteena olisi se että tilaisuus olisi vain sinne kutsutuille..tai jotenkin sinnepäin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jva kirjoitti:
Gate kirjoitti:Tämähän siis oli tarkoitettu klubilaisille.... Niin kuin oli myös SL päivät. Tälläisten juttujen takia se on olemassa.
Aivan..ja niin sen pitää ollakin..mutta toisaalta lienee myös niin ettei se pahitteeksi olisi Suomeen Mersuja maahantuovalle yritykselle sekään jos saataisiin myytyä edes muutama AMG-malli enemmän/vuosi..ja siihen asiaan voisi auttaa kenties se mitä Porsche-maahantuonti on harrastanut,eli heidän mielestään potentiaalisten asiakkaiden (muun merkkisten autojen omistajien varsinkin) kutsuminen ajamaan heidän vaihtoehtoaan..
Heh, kuriositeettina pitänee mainita, että on potentiaalisia asiakkaita on ainakin ennen houkuteltu. Taannoin lahjoitin M-B Klubille nimilistoja, jotka jokainen Suomen M-B -piirimyyjäliike oli koonnut alueensa silmäätekevistä Veholle. Nämä onnekkaat sitten kutsuttiin W126:n ensiesittelyyn Suomessa v. 1980 alussa. No joo, kai niitä nykyäänkin kutsutaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Timo L. kirjoitti: Nämä onnekkaat sitten kutsuttiin W126:n ensiesittelyyn Suomessa v. 1980 alussa. No joo, kai niitä nykyäänkin kutsutaan.
Eli ainakin joskus on osattu.. :lol: :lol:

Jepjep..mutta tosiaankin pitäisin hyvänä että silloin harvoin kun AMG-malleja on mahdollista edes nähdä,saati ajaa..kannattaisi Vehon markkinoinnin käyttää tilaisuutta hyväkseen ja tarjota tilaisuus päästä kokemaan mitä AMG tarjoaa.

Kuten on jo käynyt ilmi..erityisesti Porsche, mutta myös Audi ja jossain määrin BMW käyttävät tuota keinoa..ja minusta se on erinomaisen hyvä!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Vastaa Viestiin