W140 S320, nam
W140 S320, nam
Siinä se sininen panssarivaunu kellotteli ilta-aurinkoisella parkkipaikalla, kyljet hiukan rapaisina kuten kevääseen ikävä kyllä kuuluu. Avain jo poltteli reikää farkkujen taskun pohjaan, joten suurempien kivennäisvammojen välttämiseksi matkaan oli lähdettävä joutuin.
Asettuminen kuskin tuhdolle ei aiheuttanut mitään ylimaallisia säväreitä. Oikea asento löytyi siinä samassa ilman Kamasutraa ja kaikki tuntui sangen tutulta ja turvalliselta. Mitä nyt massiivinen mittaritaulu poikkesi edeltäjänsä sirommasta ilmeestä. Nooh, tästä löytyy vielä öljynpainemittari, siis aito Mersu on... Takatilat tuli tutkaistua vain silmämääräisesti, tunnelma on kovasti tiiviimpi kuin 126:ssa, huolimatta kermanvaaleasta sisustuksesta. Mittanauha saattaisi kyllä kertoa toistakin.
3,2 litrainen 231 hv kutvonen hyrähtää käyntiin sivuäänettä ja nätisti kehräten, tätä puoltaa myös vaatimaton matkamittarin lukema, 112.000 km. Avoimen sivuikkunan ansiosta jotain sisälle kuuluukin, napin painallus sulkee vähäisetkin äänet tuplalasin taakse. Hiljaista on, ei kuulu yhtään mitään, koska hiljaista on .
Sitten vain ilmastointi 18 asteelle, valot tuikkimaan ja kebakko D:lle. Kaikki löytyy loogisesti harjoittelematta ja etsimättä - tätä on kuultu Corolla-kuskien arvostavan oman merkkinsä uusissa malleissa
Mammutti hakeutuu pehmeästi, mutta riuskan tuntuisesti baanalle. 5-vaihteinen laatikko näyttää lähtevän ykkösellä, joten kaikki räppäyspotentiaali olisi teoriassa heti "jalan alla". Keräilen vauhtia kaikessa rauhassa kuin mummo mustikoita marraskuussa, laatikko hakee isompaa eleettömästi ja liki huomaamatta.
Ajetattavuus on kovasti tutun oloista, ei mitään suuria yllätyksiä. Kaikki on toki piirun jämäkämpää kuin edeltäjissä, mutta muuten matka taittuu eleettömästi, lähes entiseen malliin. Voisi sanoa, että jopa aavistuksen tylsän sorttisesti* - onko tässä nyt niin paljon enemmän viisautta ja fiksuutta sittenkään
*hifisteillä on tapana todeta, että huomaattomimmin soivat kaiuttimet ovat ne parhaat
No on siinä. Kun vauhti tavoittelee 150 km/h lukemia (en sano missä) alkaa eroa syntyä ennen muuta melutasossa, tai oikeastaan sen puutteesta. Auto on mykistävän hiljainen, vaimeat rengasäänet ehkä ovat suurin yksittäinen melunlähde, siitäkin kunnia Suomen tiestölle ja rengasvalinnoille l. nastagummeille.
Kulku on vakaata, ohjauksen keskialue on tunnokkaampi kuin W126-mallissa ja keskitys ehkä hieman tarkempaa. Kallistelu on yllättävän maltillista, W126 "lullaa" enemmän, mutta toki alustan palikatkin ovat iäkkäämpiä Daamissa.
Kiihtyvyys on reipasta aina 150 km/h lukemiin, enempää ei poliisinpelko antanut myöten koettaa. Ei ole vaikeaa uskoa tehtaan arvoa 8,3 sek. satkuun, vai oliko se nyt 8,7. Suorituskyky on siis vallan riittävä näille selkosille. Teho/painosuhde on käytännössä sama kuin W126 300SEL:n, mutta W140 tuntuu selvästi "voimakkaammalta", siitä huolimatta että suuri koko "häivyttää" kiihtyvyyden tuntua.
Koko tietää usein kömpelyyttä, mutta tässäkin Mersun perushyve, ketteryys on säilytetty mahdollisuuksien rajoissa. Tietenkin "reunat määräävät reiän koon", mutta melko mukavasti tämänkin kanssa parkissa pyörii.
Kulutuksesta ei voi sanoa sitä tai tätä, mutta uskottavasti tehtaan antamat luvut pitävät melko hyvin kutinsa. Näin ainakin aikaisempien Mersu-kokemusten perusteella. Kaiketi pitää vielä yhyttää jostain kyseinen laite 8-koneisena. Onko ero käytännössä sitten dramaattinen, se on eri asia.
Kaapo kiittää:
+ W140 autona erinomainen. Turvallinen. Hyvä ajaa. Suorituskykyinen. Mukava. Hiljainen. Tilava. Hyvin varusteltu. Loistokas viimeistely. Haluttava. Taloudellinen kuutosmoottori, riittää Suomeen. Kokonaisuutena mielialaa ja viriliteettiä kohentava.
Kaapo moittii:
- Muotoilu voisi olla persoonallisempikin. W126 on sisätilojen tunnelmaltaan valoisampi ja avarampi, vaikka mittanauha kertoisi toista. Arvattavasti kalliit varaosat. Tyyris rengaskoko. Kuutosmoottori, kasi tässä sittenkin olla pitäisi. Ilkeät huhut kannen kestävyydestä. Hieman kolhittu imago (onneksi lähinnä vain Saksassa).
Kyllä tällainen pitää saada. Ja se aavistuksenomainen takatilojen näennäinen pienuus on korjattavissa L-mallilla
Asettuminen kuskin tuhdolle ei aiheuttanut mitään ylimaallisia säväreitä. Oikea asento löytyi siinä samassa ilman Kamasutraa ja kaikki tuntui sangen tutulta ja turvalliselta. Mitä nyt massiivinen mittaritaulu poikkesi edeltäjänsä sirommasta ilmeestä. Nooh, tästä löytyy vielä öljynpainemittari, siis aito Mersu on... Takatilat tuli tutkaistua vain silmämääräisesti, tunnelma on kovasti tiiviimpi kuin 126:ssa, huolimatta kermanvaaleasta sisustuksesta. Mittanauha saattaisi kyllä kertoa toistakin.
3,2 litrainen 231 hv kutvonen hyrähtää käyntiin sivuäänettä ja nätisti kehräten, tätä puoltaa myös vaatimaton matkamittarin lukema, 112.000 km. Avoimen sivuikkunan ansiosta jotain sisälle kuuluukin, napin painallus sulkee vähäisetkin äänet tuplalasin taakse. Hiljaista on, ei kuulu yhtään mitään, koska hiljaista on .
Sitten vain ilmastointi 18 asteelle, valot tuikkimaan ja kebakko D:lle. Kaikki löytyy loogisesti harjoittelematta ja etsimättä - tätä on kuultu Corolla-kuskien arvostavan oman merkkinsä uusissa malleissa
Mammutti hakeutuu pehmeästi, mutta riuskan tuntuisesti baanalle. 5-vaihteinen laatikko näyttää lähtevän ykkösellä, joten kaikki räppäyspotentiaali olisi teoriassa heti "jalan alla". Keräilen vauhtia kaikessa rauhassa kuin mummo mustikoita marraskuussa, laatikko hakee isompaa eleettömästi ja liki huomaamatta.
Ajetattavuus on kovasti tutun oloista, ei mitään suuria yllätyksiä. Kaikki on toki piirun jämäkämpää kuin edeltäjissä, mutta muuten matka taittuu eleettömästi, lähes entiseen malliin. Voisi sanoa, että jopa aavistuksen tylsän sorttisesti* - onko tässä nyt niin paljon enemmän viisautta ja fiksuutta sittenkään
*hifisteillä on tapana todeta, että huomaattomimmin soivat kaiuttimet ovat ne parhaat
No on siinä. Kun vauhti tavoittelee 150 km/h lukemia (en sano missä) alkaa eroa syntyä ennen muuta melutasossa, tai oikeastaan sen puutteesta. Auto on mykistävän hiljainen, vaimeat rengasäänet ehkä ovat suurin yksittäinen melunlähde, siitäkin kunnia Suomen tiestölle ja rengasvalinnoille l. nastagummeille.
Kulku on vakaata, ohjauksen keskialue on tunnokkaampi kuin W126-mallissa ja keskitys ehkä hieman tarkempaa. Kallistelu on yllättävän maltillista, W126 "lullaa" enemmän, mutta toki alustan palikatkin ovat iäkkäämpiä Daamissa.
Kiihtyvyys on reipasta aina 150 km/h lukemiin, enempää ei poliisinpelko antanut myöten koettaa. Ei ole vaikeaa uskoa tehtaan arvoa 8,3 sek. satkuun, vai oliko se nyt 8,7. Suorituskyky on siis vallan riittävä näille selkosille. Teho/painosuhde on käytännössä sama kuin W126 300SEL:n, mutta W140 tuntuu selvästi "voimakkaammalta", siitä huolimatta että suuri koko "häivyttää" kiihtyvyyden tuntua.
Koko tietää usein kömpelyyttä, mutta tässäkin Mersun perushyve, ketteryys on säilytetty mahdollisuuksien rajoissa. Tietenkin "reunat määräävät reiän koon", mutta melko mukavasti tämänkin kanssa parkissa pyörii.
Kulutuksesta ei voi sanoa sitä tai tätä, mutta uskottavasti tehtaan antamat luvut pitävät melko hyvin kutinsa. Näin ainakin aikaisempien Mersu-kokemusten perusteella. Kaiketi pitää vielä yhyttää jostain kyseinen laite 8-koneisena. Onko ero käytännössä sitten dramaattinen, se on eri asia.
Kaapo kiittää:
+ W140 autona erinomainen. Turvallinen. Hyvä ajaa. Suorituskykyinen. Mukava. Hiljainen. Tilava. Hyvin varusteltu. Loistokas viimeistely. Haluttava. Taloudellinen kuutosmoottori, riittää Suomeen. Kokonaisuutena mielialaa ja viriliteettiä kohentava.
Kaapo moittii:
- Muotoilu voisi olla persoonallisempikin. W126 on sisätilojen tunnelmaltaan valoisampi ja avarampi, vaikka mittanauha kertoisi toista. Arvattavasti kalliit varaosat. Tyyris rengaskoko. Kuutosmoottori, kasi tässä sittenkin olla pitäisi. Ilkeät huhut kannen kestävyydestä. Hieman kolhittu imago (onneksi lähinnä vain Saksassa).
Kyllä tällainen pitää saada. Ja se aavistuksenomainen takatilojen näennäinen pienuus on korjattavissa L-mallilla
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: W140 S320, nam
Esim. Nokian NRZI 235/60R16Z 670€ sarja. Ei kai se paljoa tee tuon tankin ylläpitokuluissa. Jotain Eko-Turboja siihen ei kyllä malttaisi varmaan hankkia, tuskin edes kestäisivät tuon norsun alla viikkoa kauempaa. Tosin eipä sitä edes ratissa varmaan huomaisi, vaikka pari rengasta olisikin tyhjänä.Kaapo kirjoitti:Tyyris rengaskoko...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: W140 S320, nam
Että noinkin edullista olisi Tyyriysoletus perustuu pitkälti kentältä kantautuneeseen marinaan, henk. kohtaisesti norsun rengashintoja ei ole tullut koskaan edes tutkittua. Mutta ei nokialaisten hintaa voi pahaksi moittia, omasta mielestä sain Daamiin Misukan Energyt vallan sopuisasta ja tuolloin setti kustansi 400€. Tai onhan W140:n kumituksessa sentään yli 50% "korotusta". Vielä kun kelit antaisivat myöten laittaa nuo alle, ovat vielä talvilomalla tallissa.Pasi M. kirjoitti: Esim. Nokian NRZI 235/60R16Z 670€ sarja
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
W140L
Tervetuloa joukkoon, kevät näköjään kantaa veronsa.
Ilmeisesti suoran kutosen muuttuva nokka-akselin ajoitus tekee siitä sitkeän ja samalla tehokkaan tuntuisen. Minusta vääntö alakierroksilla on ihan mukava ja kuitenkin rekan ohitus talla tuskissä tapahtuu varsin liuhakkaasti auton 2000 kg massa huomioiden.
Tarkasta autosta kuitenkin että kaikki herkuttimet, ilmastointi etunenässä varmasti toimivat.
Auton kone ja vaihdelaatikko ovat samat kuin pienemmissä malleissakin, joten ainakaan näiden osalta ei tarvitse S-lisää maksaa.
Ilmeisesti suoran kutosen muuttuva nokka-akselin ajoitus tekee siitä sitkeän ja samalla tehokkaan tuntuisen. Minusta vääntö alakierroksilla on ihan mukava ja kuitenkin rekan ohitus talla tuskissä tapahtuu varsin liuhakkaasti auton 2000 kg massa huomioiden.
Tarkasta autosta kuitenkin että kaikki herkuttimet, ilmastointi etunenässä varmasti toimivat.
Auton kone ja vaihdelaatikko ovat samat kuin pienemmissä malleissakin, joten ainakaan näiden osalta ei tarvitse S-lisää maksaa.
S320L -97
Re: W140 S320, nam
Kaapo kirjoitti: Kaapo moittii:
- Muotoilu voisi olla persoonallisempikin.
Minun mielestäni juuri se muotoilu on siinä se jokin. Auto näyttää periaatteessa aivan tavanomaiselta, mutta samalla kuitenkin jotenkin massiiviselta ja luottamusta herättävän näköiseltä.
Eikä sitä myöskään voi vahingossa sekottaa pienempiin mersuihin, kuten tätä nykyistä ässän korimallia.
Kyllä tuollainen W140 pitää muutaman vuoden päästä saada harrasteautoksi. Pitäisköhän hommata kuussatku talliin seisomaan ja odottamaan parempia aikoja?
Autohan on tunnetusti hyvä sijoitus, jos vaan jaksaa odottaa tarpeeksi kauan. Kyllä ne sitten 30-vuotiaana on varmasti arvossaan.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Re: W140 S320, nam
Kyllähän muotoilu auton tullessa markkinoille oli hyvinkin erottuva, jo kokonsakin puolesta. Mutta jos kiesiä katselee nyt tämän päivän "silmällä", niin esim. W126 on jotensakin enemmän omintakainen - edelleen. Syykin on osin selvillä. Kun katselee näitä vielä 2-3 vuodenkin takaisia isompia vehkeitä, niin W140:n linjoja ja yksityiskohtia kloonattu surutta muihin merkkeihin. Näin etenkin perspuolen, kattolinjan ja jopa koko profiilin kohdalla, toki "mittakaavassa". Etenkin japsit ovat kovasti mieltyneet Mersun muotojen kopiointiin, eikä W140 ole ainut tapaus. Tämä omintakeisemman muotoilun peräänkuulutus on siis pääasiassa muiden aiheuttamaa...Ekku kirjoitti: Minun mielestäni juuri se muotoilu on siinä se jokin. Auto näyttää periaatteessa aivan tavanomaiselta, mutta samalla kuitenkin jotenkin massiiviselta ja luottamusta herättävän näköiseltä.
Näin on, W220 ja varsinkin uusi C-sarjalainen, olikos se sitten W203, ovat hämmästyttävän yhteneväiset, mitä nyt Ceemeli on pikapesussa kutistunut. W140 taitaa olla ainoita S-malleja, jonka design ei ole vahvasti toistunut Mersun uudemmissa pienemmissä malleissa.Ekku kirjoitti: Eikä sitä myöskään voi vahingossa sekottaa pienempiin mersuihin, kuten tätä nykyistä ässän korimallia.
Juttuhan on karkeasti ottaen - ainakin Kaapon silmällä, mutta myös teknisesti - mennyt siten että S-sarjan muotolu on aina enteillyt tulevia pienempiä malleja.
W111-sarja tuotti pikkuveljekseen hyvin yhteneväiset W110-mallit.
W108 oli vahvasti muotoilupohjana W114/115-sarjalle.
W116:n ratkaisut toistuvat varsin vahvasti W123-korissa.
W126:n vaikutusta on, että W201 on tietystä kulmasta kuin mini-S ja samoja linjoja on nähtävissä myös W124-kopassa.
W140 ei sitten ole saanutkaan suoranaista seuraajaa E-luokassa, vaan Väyrynen lähti eri linjoille. No, pientä keulavivahdetta on havaittavissa face liftatussa, siinä aivan viimeisessä W124-mallistossa, jonka tyypit merkitään E xxx.
W220:n myötä linjasiirto taas jatkui C-luokassa, kuten tuli todettua, ja sama tyyli on vallalla myös W211-korissa, vaan ei niin vahvana.
Tulihan höpistyä
Viimeksi muokannut Kaapo, Ke 31.03.2004 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: W140 S320, nam
No mun näkemys on se että 116 että on antanut vaikutteita 123:sella josta taas on otettu vaikutteita 126:seen.Kaapo kirjoitti:Juttuhan on karkeasti ottaen - ainakin Kaapon silmällä, mutta myös teknisesti - mennyt siten että S-sarjan muotolu on aina enteillyt tulevia pienempiä malleja.
W111-sarja tuotti pikkuveljekseen hyvin yhteneväiset W110-mallit.
W108 oli vahvasti muotoilupohjana W114/115-sarjalle.
W116:n ratkaisut toistuvat varsin vahvasti W123-korissa.
W126:n vaikutusta on, että W201 on tietystä kulmasta kuin mini-S ja samoja linjoja on nähtävissä myös W124-kopassa.
W140 ei sitten ole saanutkaan suoranaista seuraajaa E-luokassa, vaan Väyrynen lähti eri linjoille.
W220:n myötä linjasiirto taas jatkui C-luokassa, kuten tuli todettua, ja sama tyyli on vallalla myös W211-korissa, vaan ei niin vahvana.
Tulihan höpistyä
201:nen taas edustaa ihan "uutta" muotoilua jota on lainattu 124:seen ja sitten jatkettu tämän faceliftatusta mallista 140:seen.
Re: W140 S320, nam
Näissähän kauneus on aina katsojan silmien välissä . Omassa mielipuolessa hahmottuu, että 116 ja 123 ovat huomattavasti enemmän muotosukulaisia kuin 123 ja 126. W126 edustaisi sitten tavallaan ratkaisevammin uudistettua muotokieltä, sillä tuskin Bruno S. olisi ainakaan tietoisesti katsellut vanhempaa W123:aa uutta ässää piirtäessään, etenkin kun S-sarjan tarkoituksena on ollut aina esiintyä uusimman linjan edustajana niin muotoilussa kuin tekniikassakin.Mauri H. kirjoitti: No mun näkemys on se että 116 että on antanut vaikutteita 123:sella josta taas on otettu vaikutteita 126:seen. .
Mauri H. kirjoitti: 201:nen taas edustaa ihan "uutta" muotoilua jota on lainattu 124:seen ja sitten jatkettu tämän faceliftatusta mallista 140:seen.
Silmä tuppaa edelleen löytämään W126:n linjoja ja yksityiskohtia W201:n ratkaisuista. Tämä vaatii oikean katselukulman ja hämärän valaistuksen
Mitä W140/124-yhtäläisyyteen tulee, niin kronologisesti ajatellen 140 pullahti kauppoihin '91 ja tästä 3-4 vuotta myöhemmin tuli viimeisin W124-sarja, jossa toistui vahvasti S-sarjan keulan ja nokkapellin linjaus. Näin ollen väittäisin, että tässäkin S-sarja näytti tietä 124-sarjan viimeisimmälle kasvojenkohotukselle. Nää on näitä .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: W140 S320, nam
Varmasti 140:nen tosiaan vaikutti 124:sen viimeisiin versioihin, luonnollisesti, aivan kuten 201:nen vaikutti 126:sen faceliftiin.Kaapo kirjoitti:Näissähän kauneus on aina katsojan silmien välissä . Omassa mielipuolessa hahmottuu, että 116 ja 123 ovat huomattavasti enemmän muotosukulaisia kuin 123 ja 126. W126 edustaisi sitten tavallaan ratkaisevammin uudistettua muotokieltä, sillä tuskin Bruno S. olisi ainakaan tietoisesti katsellut vanhempaa W123:aa uutta ässää piirtäessään, etenkin kun S-sarjan tarkoituksena on ollut aina esiintyä uusimman linjan edustajana niin muotoilussa kuin tekniikassakin.Mauri H. kirjoitti: No mun näkemys on se että 116 että on antanut vaikutteita 123:sella josta taas on otettu vaikutteita 126:seen. .
Mauri H. kirjoitti: 201:nen taas edustaa ihan "uutta" muotoilua jota on lainattu 124:seen ja sitten jatkettu tämän faceliftatusta mallista 140:seen.
Silmä tuppaa edelleen löytämään W126:n linjoja ja yksityiskohtia W201:n ratkaisuista. Tämä vaatii oikean katselukulman ja hämärän valaistuksen
Mitä W140/124-yhtäläisyyteen tulee, niin kronologisesti ajatellen 140 pullahti kauppoihin '91 ja tästä 3-4 vuotta myöhemmin tuli viimeisin W124-sarja, jossa toistui vahvasti S-sarjan keulan ja nokkapellin linjaus. Näin ollen väittäisin, että tässäkin S-sarja näytti tietä 124-sarjan viimeisimmälle kasvojenkohotukselle. Nää on näitä .
Mutta jos kadun mieheltä kysytään muotoilusta ja rinnakkain ovat 116, 123, 126, 201, 124 ja 140, on jako ihan selvä:
116, 123 ja 126 samaa sarjaa
201, 124 ja 140 samaa sarjaa.
Toki paatunut mersumies joka tutkailee jo tarkasti yksityiskohtia voi tosiaan olla toista mieltä.
Mutta kyllä henk. koht. on vaikeaa löytää kovasti samoja piirteitä 126:sesta ja 201:sestä. Toki on niitä pisteosia ja muotoilun detaljeita, mutta yleisesti ottaen 201:nen oli tosi futuristinen auto, erosi kovasti aiemmasta mallistosta, ja 124:nen jatkoi tätä linjaa.
Samalla laila kuin 210:nen tavallaan aloitti taas uuden muotoilun aikakauden.
Re: W140 S320, nam
Jotta tälle ankaralle flamewarille saataisiin kunniallinen tulos, lähdettäköön aatoksesta, että tavoistaan poiketen M-B lähti uusille muotoilu-urille tällä kertaa pienimmän mallisarjan kautta. Uusia markkinoita oli vallattava, eikä pääasiassa BMW:n (3-sarja) hallinnoimalle mid-size -sektorille ollut asiaa vanhempia malleja tiirailemalla. Siis puhdas paperi eteen.Mauri H. kirjoitti: mutta yleisesti ottaen 201:nen oli tosi futuristinen auto, erosi kovasti aiemmasta mallistosta, ja 124:nen jatkoi tätä linjaa.
Ikään kuin varmuuden vuoksi ja tunnustukseksi voin muotoilla tämän myös alkukielelle. Tätä väitettä ei ole missään aikaisemmin kirjattu, mutta nyt on ja pidettäköön sitä totuutena :
Als das Modell W201 eingeführt wurde, begann Mercedes-Benz vollständig neue Ära auf dem Chassisdesignbereich.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: W140 S320, nam
Kadun mies vahvistaa Maurin näkemyksen. Mukaan laittaisin vielä 107 ylempään rimpsuun ja 129 alempaan.Mauri H. kirjoitti: 201:nen taas edustaa ihan "uutta" muotoilua jota on lainattu 124:seen ja sitten jatkettu tämän faceliftatusta mallista 140:seen.
Varmasti 140:nen tosiaan vaikutti 124:sen viimeisiin versioihin, luonnollisesti, aivan kuten 201:nen vaikutti 126:sen faceliftiin.
Mutta jos kadun mieheltä kysytään muotoilusta ja rinnakkain ovat 116, 123, 126, 201, 124 ja 140, on jako ihan selvä:
116, 123 ja 126 samaa sarjaa
201, 124 ja 140 samaa sarjaa.
.
Samoin 210 ja 202 ovat samaa perhettä, jollain tavalla pehmeine muotoineen.Mauri H. kirjoitti:
Mutta kyllä henk. koht. on vaikeaa löytää kovasti samoja piirteitä 126:sesta ja 201:sestä. Toki on niitä pisteosia ja muotoilun detaljeita, mutta yleisesti ottaen 201:nen oli tosi futuristinen auto, erosi kovasti aiemmasta mallistosta, ja 124:nen jatkoi tätä linjaa.
Samalla laila kuin 210:nen tavallaan aloitti taas uuden muotoilun aikakauden.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: W140 S320, nam
Mielummin W124 on näyttänyt tietä W140-selle, W201 on minunkin mielestä kun mini W126.Mauri H. kirjoitti:201:nen taas edustaa ihan "uutta" muotoilua jota on lainattu 124:seen ja sitten jatkettu tämän faceliftatusta mallista 140:seen.
Vähän todistetta omien vehkeiden perusteella......
Myös täältä tuleepi puoltoääni sen puolesta, että W201:ssa ja W126:ssa on jotain samaa ja sitten taas W124 ja W140 ovat toinen pari.
Ja W116/W123 sitten kolmannet kaksoset.
Se 201:n yhteneväisyys W126:n kanssa liittyy juurikin auton olemukseen. Yksityiskohdiltaanhan 201 on paljon kulmikkaampi, mutta hämärissä kaukaa katsoen sukunäköä on. Ja onhan siinä sentään ne mielestäni enemmän mersumaiset takavalot. W124:n takalamppujen kohdalla otettiinkin sitten jo ensimmäinen "syrjähyppy" kohti uutta aikaa ja katso: sama lievästi kolmiomainen valojen muoto toistui myös W140:ssa.
Ja W116/W123 sitten kolmannet kaksoset.
Se 201:n yhteneväisyys W126:n kanssa liittyy juurikin auton olemukseen. Yksityiskohdiltaanhan 201 on paljon kulmikkaampi, mutta hämärissä kaukaa katsoen sukunäköä on. Ja onhan siinä sentään ne mielestäni enemmän mersumaiset takavalot. W124:n takalamppujen kohdalla otettiinkin sitten jo ensimmäinen "syrjähyppy" kohti uutta aikaa ja katso: sama lievästi kolmiomainen valojen muoto toistui myös W140:ssa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Aikalailla Akun kannattamia linjoja kannatan minäkin: mielestäni juuri pari W126 ja W201 sisältävät toistensa kaltaisia piirteitä kuten myös W124 & W140, ehkäpä juuri noiden taka- ja etuvalojen samankaltaisuuden vuoksi...
Myös W123 & W116 ovat aika ilmeinen pari.
Myös W123 & W116 ovat aika ilmeinen pari.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Suuressa maailmassa ollaan myös vahvasti tätä mieltä:Olli Lajunen kirjoitti: Myös W123 & W116 ovat aika ilmeinen pari.
The W116 was the S-Class Mercedes during the first four years of the production of the W123. In many ways the W116 is an predecessor of the W123, and much of the design was integrated directly to the W123. The W116 can easily be mistaken for a W123 by someone not knowing better.
The general look of the model was more like the W123 than the predecessor W108, or the middle-class W114/115. The flat horizontal look of the W116 (especially the front end) was much more like the W123 than the curved look of the older W108/114/115 family. This can easily be explained by the overlapping of the production and design time.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Onpas syvällistä! Miten ne tuohon päätelmään on pystyneet!Kaapo kirjoitti:The general look of the model was more like the W123 than the predecessor W108, or the middle-class W114/115. The flat horizontal look of the W116 (especially the front end) was much more like the W123 than the curved look of the older W108/114/115 family. This can easily be explained by the overlapping of the production and design time.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Jos vielä hetkeksi palauttaisin keskustelun itse koeajoon, niin suosittelen ehdottomasti ainakin koeajamaan V8-version, siinä tulee vastaan melko suuri ero verrattuna kutvoseen. Muuten erinomainen koeajoraportti, näitä lisää muiltakin!
Mukava lukea muiden kokemuksia ja näkemyksiä mersuista.
Mukava lukea muiden kokemuksia ja näkemyksiä mersuista.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Minut ylipuhuttiin juuri äsken kokeilemaan W220 S320 CDI:tä, vuosimallia 2001.
Olipas hieno auto! Verrattuna W140:een aika tavalla siromman ja kevyemmän oloinen vaikka painoa taitaa olla jopa enemmän kuin edellisessä korimallissa. Ehkä vaalea sisustus antaa keveyden ja avaruuden tunnetta sisätiloihin.
Tuo CDI moottori tuntuu sopivan tähän autoon tosi hyvin, hienosti vääntävä kone, dieselin äänikään ei kuulu kuin kylmänä.
Nyt täytyykin pitää varansa ettei huomaamattaan pääse toteamaan olevansa taas uuden auton omistaja
Hintapyyntö 69.900e saattaa helpottaa vähän
Olipas hieno auto! Verrattuna W140:een aika tavalla siromman ja kevyemmän oloinen vaikka painoa taitaa olla jopa enemmän kuin edellisessä korimallissa. Ehkä vaalea sisustus antaa keveyden ja avaruuden tunnetta sisätiloihin.
Tuo CDI moottori tuntuu sopivan tähän autoon tosi hyvin, hienosti vääntävä kone, dieselin äänikään ei kuulu kuin kylmänä.
Nyt täytyykin pitää varansa ettei huomaamattaan pääse toteamaan olevansa taas uuden auton omistaja
Hintapyyntö 69.900e saattaa helpottaa vähän
Itse asiassa 300kg vähemmän. Ensi vuonna tulevan uuden S-sarjalaisen pitäisi ennakkotietojen mukaan hätyytellä W140-sarjan ennätyspainoja.Timppa kirjoitti:Minut ylipuhuttiin juuri äsken kokeilemaan W220 S320 CDI:tä, vuosimallia 2001.
Olipas hieno auto! Verrattuna W140:een aika tavalla siromman ja kevyemmän oloinen vaikka painoa taitaa olla jopa enemmän kuin edellisessä korimallissa. ..
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Tehtaan esitteen mukaan vm 2004 W220 S320 CDI painaa 1925 kg (kerb weight) ja W140 S280 painaa 1890 kg (leergewicht fahrfertig) (lähde: www.mb-w140.de )?W140 kirjoitti:Itse asiassa 300kg vähemmän. Ensi vuonna tulevan uuden S-sarjalaisen pitäisi ennakkotietojen mukaan hätyytellä W140-sarjan ennätyspainoja.Timppa kirjoitti:Minut ylipuhuttiin juuri äsken kokeilemaan W220 S320 CDI:tä, vuosimallia 2001.
Olipas hieno auto! Verrattuna W140:een aika tavalla siromman ja kevyemmän oloinen vaikka painoa taitaa olla jopa enemmän kuin edellisessä korimallissa. ..
Ainakin silloin kun W220 esiteltiin (-97 taisi ensimmäiset uutiset tulla) hehkutettiin monessakin paikassa, että se on 300 kg edellistä "laihempi". En tiedä, tarkoittaako tuo sitten koko malliston keskipainoa vai mitä, mutta näin puhuttiin.Timppa kirjoitti:Tehtaan esitteen mukaan vm 2004 W220 S320 CDI painaa 1925 kg (kerb weight) ja W140 S280 painaa 1890 kg (leergewicht fahrfertig) (lähde: www.mb-w140.de )?W140 kirjoitti:Itse asiassa 300kg vähemmän. Ensi vuonna tulevan uuden S-sarjalaisen pitäisi ennakkotietojen mukaan hätyytellä W140-sarjan ennätyspainoja.Timppa kirjoitti:Minut ylipuhuttiin juuri äsken kokeilemaan W220 S320 CDI:tä, vuosimallia 2001.
Olipas hieno auto! Verrattuna W140:een aika tavalla siromman ja kevyemmän oloinen vaikka painoa taitaa olla jopa enemmän kuin edellisessä korimallissa. ..
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Kyllä täytyy yhtyä Kaapon mietteisiin. Olen nyt ollut viikon samanlaisen auton omistajana.
Autoliikkeestä ostin tämän alkuperäisen suomiauton. Vein auton koeajolla autotohtorin tarkastettavaksi mistä tuli loistavat paperit ja se, että tiesin ilmastointilaitteen olevan korjatun (edellinen omistaja, itse haastateltu) saivat minut vihdoin hankkimaan tämän unelma-autoni. Kaupantekoa ei haitannut täydellinen huoltokirja, mikä täsmäsi VEHOn tietoihin.
En kaipaa edes tuota kasin konetta tuohon. Oikeastaan en edes halua. Se mitä olen kuullut korjauskustannuksista suoran kutosen ja V8 välillä saapi meikäläisen pidättäytymään tässä pienemmässä koneessa. Kyllä tuo 231 hv on ihan riittävästi tämän painoiselle autolle.
Edellisen ja tämän "ässän" välissä ehti olla Ford Mondeo STW (uusi malli) ja Ford Transit. Täytynee lainata Eddie Irvineä kiteyttääkseen tunnelmat tällä ässällä ajaessa:
"Ihmiset jotka ajavat koko elämänsä joillain Fiateilla eivät voi tietää millaista on ajaa hyvää autoa, kuten esim. isoja Mersuja" - Eddie Irvine
Autoliikkeestä ostin tämän alkuperäisen suomiauton. Vein auton koeajolla autotohtorin tarkastettavaksi mistä tuli loistavat paperit ja se, että tiesin ilmastointilaitteen olevan korjatun (edellinen omistaja, itse haastateltu) saivat minut vihdoin hankkimaan tämän unelma-autoni. Kaupantekoa ei haitannut täydellinen huoltokirja, mikä täsmäsi VEHOn tietoihin.
En kaipaa edes tuota kasin konetta tuohon. Oikeastaan en edes halua. Se mitä olen kuullut korjauskustannuksista suoran kutosen ja V8 välillä saapi meikäläisen pidättäytymään tässä pienemmässä koneessa. Kyllä tuo 231 hv on ihan riittävästi tämän painoiselle autolle.
Edellisen ja tämän "ässän" välissä ehti olla Ford Mondeo STW (uusi malli) ja Ford Transit. Täytynee lainata Eddie Irvineä kiteyttääkseen tunnelmat tällä ässällä ajaessa:
"Ihmiset jotka ajavat koko elämänsä joillain Fiateilla eivät voi tietää millaista on ajaa hyvää autoa, kuten esim. isoja Mersuja" - Eddie Irvine
exät: 200 D -78, 300 SE -86
320 SE
320 SE