E500 -93

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
ruskakuru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ma 22.12.2008 07:55
Paikkakunta: oulu

E500 -93

Viesti Kirjoittaja ruskakuru »

Elikkäs tuommonen häristintä tuli käytyä kokeileen, ku on työkaverilla joutilaana. Ensinnä pisti silmään nahkapenkit, mitkä puoleksi vihreät ja tätä samaa väritystä myös oviverhoiluissa, oisko ollu uutena joku kalliimpi vaihtoehto? Takapenkkien välissä oleva jalopuu jäljitelmän tapanen oli lohkeillu. Ja sitten ajamaan rengas valinta oli vähäsen outo, kun sekä eessä, että takana oli "18" amg vanteille laitettu 225 leveät kumit ku jos nyt en väärin muista niin takavanne oli "10" leveä eli se näytti aika hullulta kuulemma 275 ois oikea sille vanteelle taakse. Ajossa tuntu auto hakevan jonkun verrran oiskohan johtunu just tästä reggastuksesta vaai aurauskulmista? Muuten auto kulki hienosti ilman räminöitä ja kolinoita. Melkeen yhtä hyvin kuin 320cdi :wink: Pellit oli kuskin puolelta ja takakontista listojen yläpuolelta muutamista paikoista ruosteessa, ei kuitenkaan mitään läpi reikiä, ja konepeltiin ja kuskin oveen oli joku vetäny naarmut. Eli ikkunoitten alapuolelta menis maalaukseen. Jostain syystä vänkärin puoli oli säästynyt ruosteen merkeiltä. Auto oli menny 349000 mutta kone kävi kuin "uusi" ei mitään ylimääräsiä ääniä. Takaa tuli vasemmalta puolelta pari putkenpäätä missä luki "remus" Onkohan vakio vai jotain muuta? Eli kertokaapa kannattaako pysyä kaukana, vai alkaa hieroa kauppoja.
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

taisi olla limited, eli malli harvinainen. Ilmeisen huono historia ja isot kilometrit vaikuttaa tietysti alentavasti (tuntuvasti) hintaan... Huoltamiseen uppoaa kevyesti 10-15te (perushuollot, korjaukset, maalaukset). Näin nyt alkuun mitä kannattaa huomioida...
ruskakuru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ma 22.12.2008 07:55
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja ruskakuru »

Historiasta on tiedossa, että on ollu täällä ruotsissa 4 eri omistajalla, haettu muistaakseni itävallasta joskus tänne. Mikä siinä tuulee maksamaan "mansikoita" siinä huollossa? verot taitaa olla suomen kilpiin jotain 3-4 tonnia.
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Senverran on kilometrejä "erikoiselle" autolle, että tarkkaan kannattaa punnita onjo järkevä ostos :roll:
Siis lähinnä punnita onko järkevä ostos tuollaisenaan vai suunnatakko katse vähemmän ajettuun, Ruosteettomaan ja sellaiseen josta ainakin osa "tyyppivioista" on jo korjattu kuten esim. moottorin johtosarja uusittu!

Noissahan on muutakin tosi kallista osaa joita voi joutua uusimaan esim. kaasuläppäkotelo, sytkä-yksikkö ym :?
Isot kilometrit voi joko merkata, että suurin osa on jo uusittu tai sitten niitä pitäisi alkaa uusimaan :roll:
Kannattaa ainakin todella perehtyä mitä on ostamassa jos kaupoille alkaa!! :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
tak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Ma 22.11.2004 20:06

Osien hinnat?

Viesti Kirjoittaja tak »

Saakohan jenkeistä noita kalleimpia osia E500/E400 malleihin
"järkihintaan"?
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

On ne siellä halvempia. Tullilla on toki sanansa sanottavanaan. Topicin yksilöön en sekaantuisi jos kerran korissa ruostetta ja viettänyt "kiertolaiselämää".
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
quattro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 15.09.2005 21:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja quattro »

Näissä taisi olla myös jarrut mallia Porsche? - Jos on, niin satulat hieman arvokkaampia kuin peruskamat.

Jos hinta on huokea, ja itsellä innostusta tehdä, niin voi olla hyväkin ostos. Saa läpikäydä itse koko auton, sitten tietää mitä saa. - Sen sijaan että olisi se vanha, johon ei välttämättä vielä tehty yhtään mitään.
Kilometrit tuskin näissäkään hirveästi oikeesti vaikuttaa kuntoon.. Mutta hinnan todellakin pitää olla halpa, että tuollaiseen kannattaa sekaantua.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

quattro kirjoitti:Näissä taisi olla myös jarrut mallia Porsche? - Jos on, niin satulat hieman arvokkaampia kuin peruskamat.
Alkuperästä ei itse asiassa ole tietoa, mutta kerran paikalliselta Veholta kysyin hintaa ja kyllä se per kappale painuu 4 numeroiseksi.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Vastaa Viestiin