W212 farkku

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1286
Liittynyt: Ti 13.07.2004 14:38
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: La 21.11.2009 23:21
Tulipa koetettua lyhyt ajolenkki, ei nyt varsinainen koeajo uudella
E-sarjan CDI 220 farkulla - varustetasona Avantgarde.
Plussaa
+ tilava
+ hiljainen
+ tomaatti vaihtoi hienosti
+ vararengas täysikokoinen

Miinusta
- konepellin herjavalo (pelti auki näyttöruudussa) ei meinannut sammua.
Lopulta sammui vaikka pelti oli aivan kunnolla kiinni aiemmillakin kerroilla.
- Ovien kynnyslistat keräävät kuraa huolestuttavan kasan oven ja korin sauman kulmaan niin etuoven kuin takaoven alareunassa eli autonpesussa pitäisi joka kerta olla ovet auki ja putsata ne kynnyssaumat hyvin.
- penarista apinoitu näyttötaulu ohjaimineen on ihan yhtä hankala käyttää kuin penarissa aikoinaan. Oppii kyllä mutta liian monimutkaista jos pääasiana auton ajaminen.
- ohjauspyörän materiaali jotain halpis keinokumia , tuntui että pyörän sisärengas olisi rullattu siihen kehälle. Kaippa niitä aito nahkarattejakin saa.
-220 kaasuöljypata on tietysti mukava 122 kW teholla neloskoneesta mutta kyllä itse ottaisin näin isoon autoon 6 pyttyisen. Mitään räjähtävää menoa ei tästä saa ulos edes kick-down:ssa.
- mittariston pyöreiden mittareiden priorisointi (koot) erikoinen.
- entisten metalliosien korvautuminen muovilla huolestuttavaa
S205 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.


Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9661
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Su 22.11.2009 09:09
Eli kokeilit taksipakettiautoa. Täyskokoinen vararengas ei ole aikoihin ollut vakiovaruste.

En kyllä näe ongelmana teräksen korvaamista muovilla kun sitä ei sentään korin runkorakenteissa ja jousituksessa jne. ole tehty mutta selvästi nahkaa on nykyisin korvattu muovilla.

Enpä tarkistanut hinnastosta mutta sedanille hinnasto sanoo että ratti on nappanahkaa kaikissa malliversioissa, ennenhän Classicissa ei tullut nahkarattia (miten mahtoi olla Elegance mutta Avantgardessa ainakin oli vakiona). Kai se ratti sama on farmarissa kuin sedanissakin (vastaavilla varusteilla).

Pientä hickupia oli paikallisenkin autoliikkeen esittelymallissa (luukkujen kanssa).

Muokattu: voisko se rattikin olla erilainen taksipaketissa, ei tullut esittelyautosta katsottua? Hinnaston mukaan farkussa on nappanahkainen ratti eikä tekniikkapaketissa kehuta huonompaa rattia, voishan se muovinen olla kuitenkin kestävämpi taksiajossa?
Viimeksi muokannut DBFI päivämäärä Su 22.11.2009 11:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 570
Liittynyt: Ke 08.09.2004 18:17
Paikkakunta: Uusimaa
ViestiLähetetty: Su 22.11.2009 11:09
Kävin katselulla ja ei mitään ihmeelistä huomannut .
No sentään se että esillä ollut farkku mallin perä oli tosi alhaalla .
varmaan tarkoituksella laskettu ? Hyvän näköinen sellaisena matalana .
Omaan tarpeisiin jo tarpeettoman iso kokoinen .
Tämä väri tumman/punainen/kuparinen sekoitus joka sisällä näytti lähinnä mustalta oli aikas mukavan näköinen . varmaan paranee vain kun luonnon valossa ja paisteessa .
Ainakin Olarissa näkyi kauppoja hierottavan ihan tosissaan :) .
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 542
Liittynyt: Ti 02.06.2009 21:36
ViestiLähetetty: Ma 23.11.2009 20:55
illinois kirjoitti:Tulipa koetettua lyhyt ajolenkki, ei nyt varsinainen koeajo uudella
E-sarjan CDI 220 farkulla - varustetasona Avantgarde.
Plussaa
+ tilava
+ hiljainen
+ tomaatti vaihtoi hienosti
+ vararengas täysikokoinen

Miinusta
- konepellin herjavalo (pelti auki näyttöruudussa) ei meinannut sammua.
Lopulta sammui vaikka pelti oli aivan kunnolla kiinni aiemmillakin kerroilla.
- Ovien kynnyslistat keräävät kuraa huolestuttavan kasan oven ja korin sauman kulmaan niin etuoven kuin takaoven alareunassa eli autonpesussa pitäisi joka kerta olla ovet auki ja putsata ne kynnyssaumat hyvin.
- penarista apinoitu näyttötaulu ohjaimineen on ihan yhtä hankala käyttää kuin penarissa aikoinaan. Oppii kyllä mutta liian monimutkaista jos pääasiana auton ajaminen.
- ohjauspyörän materiaali jotain halpis keinokumia , tuntui että pyörän sisärengas olisi rullattu siihen kehälle. Kaippa niitä aito nahkarattejakin saa.
-220 kaasuöljypata on tietysti mukava 122 kW teholla neloskoneesta mutta kyllä itse ottaisin näin isoon autoon 6 pyttyisen. Mitään räjähtävää menoa ei tästä saa ulos edes kick-down:ssa.
- mittariston pyöreiden mittareiden priorisointi (koot) erikoinen.
- entisten metalliosien korvautuminen muovilla huolestuttavaa


212: stahan on hieno auto ajaa (varsinkin, jos suoraohjaus+AMG alustapaketti) ja muutenkin teknisesti mainio.

Olen kyllä siinä samoilla linjoilla illinoisin kanssa, että bemun matkinta muotoilussa liiallista (ulkona ja sisällä muotoilu kovin kantikasta), kojetaulun muovi halvan näköistä + vaatimaton nahkaverhoiltuna 211 täysnahkasisustaan verrattuna.... eli ne ominaisuudet on matkittu japseista takavalojen lisäksi.

Kun -02 istuin veholla uuteen 211: staseen 200 CDI classikkiin sisään, niin omistushalut heräsi heti... vaikka pihalla seisoi hieno oma kiiltävänmusta 210.

Nyt kun olen jo katsellut kauemminkin 212: sta, niin aina vaan oma 211 nahkasisustuksella ym... vie voiton hyvinvarustetustakin uutuudesta ulkonäöllisesti. Mielestäni.
--------------------------------------------------------


W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm; turvallisilla säädöillä, mutta pakokaasua ei syödä enää uudelleen ja pakoputki ei ole enää DPF:llä tulpattu ( www.facebook.com/turbotec.fi/)
C 124 320 24 Coupe Sportline -94


Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö
ViestiLähetetty: Ti 24.11.2009 13:33
212 Farkussa on "kolmas istuinrivi" eli lisäpenkkimahdollisuus autolehden mukaan, mutta se ei ole hyväksytty suomessa. Onkohan näin ja miksi? Muuten 212 farkku on tyylikäs ainakin ulkoisesti.
E300 TDT -98
E200D aut. -94

Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 15:52
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 24.11.2009 15:17
Suomen viranomaiset eivät jostain syystä näytä hyväksyvän selkä menosuuntaan olevia istuimia. Syytä en minäkään tiedä...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 07:10
Paikkakunta: Costa del Sol
ViestiLähetetty: Ma 01.02.2010 11:01
Castillo kirjoitti:212 Farkussa on "kolmas istuinrivi" eli lisäpenkkimahdollisuus autolehden mukaan, mutta se ei ole hyväksytty suomessa. Onkohan näin ja miksi? Muuten 212 farkku on tyylikäs ainakin ulkoisesti.

Mulla on ihan normaali Vehon tuoma Mersu (W211), jossa on takaluukussa auki kääntyvä pikkuistuin kahdelle, selkä menosuuntaan. Ihan laillinen olettaisin. Ei siinä istu kuin alle 150cm pitkät.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 15:52
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 01.02.2010 15:32
Lakulaku kirjoitti:
Castillo kirjoitti:212 Farkussa on "kolmas istuinrivi" eli lisäpenkkimahdollisuus autolehden mukaan, mutta se ei ole hyväksytty suomessa. Onkohan näin ja miksi? Muuten 212 farkku on tyylikäs ainakin ulkoisesti.

Mulla on ihan normaali Vehon tuoma Mersu (W211), jossa on takaluukussa auki kääntyvä pikkuistuin kahdelle, selkä menosuuntaan. Ihan laillinen olettaisin. Ei siinä istu kuin alle 150cm pitkät.

Nykyään sitä selkä menosuuntaan istuinta ei enää hyväksytä Suomessa. Siksi uuteen W212 farkkuun sitä ei (Suomessa) saa. Esim. Saksassahan se on sallittu, ja lienee monessa muussakin maassa.

Ne joissa se jo on (211 farkku) se tietysti on edelleen sallittu.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4694
Liittynyt: Su 26.10.2003 00:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
ViestiLähetetty: Ma 01.02.2010 17:25
DBFI kirjoitti:...ennenhän Classicissa ei tullut nahkarattia...

Öh.... kyllä mulla on nahkaratti... onkohan sitten tilattu erikseen varta vasten...
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9661
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ma 01.02.2010 19:39
Ari66 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:...ennenhän Classicissa ei tullut nahkarattia...

Öh.... kyllä mulla on nahkaratti... onkohan sitten tilattu erikseen varta vasten...


Senhän näkee kantakortista.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 07:10
Paikkakunta: Costa del Sol
ViestiLähetetty: Ti 02.02.2010 07:20
Ari66 kirjoitti:Öh.... kyllä mulla on nahkaratti... onkohan sitten tilattu erikseen varta vasten...

Tästäkin olis hauska tarina kun ostin ensimmäisen uuden E-korisen Mersuni. Halusin sen nimittäin puuratilla (Elegance). Kaikki ok ja tehtiin Vehossa autosta tilaus. 2-3kk myöhemmin se tuli, mutta tavallisella muoviratilla (tai olisko nahka). Sanoivat, että nou-hätä, tilataan varaosana ja vaihdetaan. No, sitten selvisi ettei saa varaosana kun tehdas ei toimita Suomeen puurattisia E-korisia. Aika outoa. Pähkäilyn jälkeen keksivät tilata S-korisen puuratin, koska se on samanlainen. Tehdas kieltäytyi toimittamasta, koska arvasivat sen menevän E-koriseen. Tiesin, että niitä kuitenkin on, koska esim. Espanjassa sellaisia oli Mersu-kaupassa. Mutta ei saanut olla Suomessa. Veho ei suostunut uuteen autoon tarvikerattia laittamaan. Tilanne jumissa, mutta ratista maksettu. Lopulta päädyttiin siihen, että nyt minulla on Mercedes-Benz merkkinen retkeilypyörä.

Nykyisessä Mersussani on puuratti halusi tehdas tai ei.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: Su 26.08.2007 19:54
ViestiLähetetty: Ti 20.04.2010 17:40
Pakko kysyä, että mikä siinä puuratissa viehättää, ihan mielenkiinnosta? Mulle mieluisin vaihtoehto on nahka...
--
W111 -Projekti
W906 -07
Lexus NX300h -15
Lexus CT200h -11

*
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 20.04.2010 18:44
konitohtori kirjoitti:Pakko kysyä, että mikä siinä puuratissa viehättää, ihan mielenkiinnosta? Mulle mieluisin vaihtoehto on nahka...


Varmaan ulkonäkö. Itsekin olen hyvän nahkaratin puolestapuhuja.
E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1286
Liittynyt: Ti 13.07.2004 14:38
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ma 03.05.2010 20:55
Kaverilla (ammattikuski) on paha allergia käsissä ja ainut jolla pysyy kurissa on puuratti tai aito nahkaratti.
S205 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.

Paluu Koeajot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi