Sattui tuossa alle viikoksi MB S 400 Hybrid. Koneena jokin reilu kolmelitrainen benziinikutonen. Oli vielä Lang-mallia. Kyseinen yksilö on kuulemma myyty Kovasen taksiyhtiölle Helsinkiin, joten ainakin valtiovieraat pääsevät sen kyytiin.
Ekaa kertaa näin tämän punertavanruskean jännän värisen nahkasisustuksen. Oli kyllä ylellinen ja pehmeä. Lisäksi istuimen pneumaattiset hierontatoiminnot olivat hauskat. Samoin kun kurvasi kaarteeseen, antoi penkki instant-tukea.
Muita erikoisempia (tai tiedä ovatko ne erilaisia 150 000 euron autossa) varusteita tietysti Night View Assistant ja peruutuskamera. Pakittaminen olikin todella helppoa kun sai ruudusta katsella, mitä takana oli. Ja kamerakuvan sektoriviivoihin pystyi luottamaan.
Kauhean kovaahan tuolla kolmetonnisella pelti/sohva/panssarivaunuyhdistelmällä pääsi. Kun laittoi sporttialustan päälle ja alkoi komentaa laatikkoa ratin siipivalitsimilla, maisema vaihtui. Tai siltä ainakin tuntui. Liikennevaloissa pauhaus vain kävi.
Negatiivista tietysti polttoaineen suurehko kulutus, vaikka ekohenkisempi Blue-malli olikin kyseessä. Toisaalta jos ässä kulkee alle 9 litran sataselle maantiellä, kaikki on suhteellista.
Myös vakionopeudensäädin on tätä sivistynyttä edessä kulkevaan autoon välimatkan pitävä. Äärimmäisen mukava ja toimiva. Ja uskottava se on, että kuivalla kelillä autoa ei saa vakionopeussäätimen lisätoiminnolla ajamaan toisen perään. MOT monesti.
Negatiivista se, että parkkiruutuun Helsingin keskustan kaduille oli turha edes yrittää. Niin iso laiva S 400 Hybrid on.
Jaa se Hybrid? Se toiminto oli päällä koko ajan. Kun jarrutti, systeemi otti energian talteen ja latasi akkua. Sähkömoottori antoi lisätehoa aina kun sitä tarvittiin, näin ainakin ajotietokoneen hybrid-näytöstä ymmärsin.
Vähän kehittymätönhän tämä MB:n hybrid-touhu vielä on. Jolla on rahaa ja halua yrittää pienentää hiilijalanjälkeään, mutta ei kuitenkaan suostu tinkimään mukavuudesta, S 400 Hybrid voi olla oikea valinta. Kai sillä taivaspaikan saa...
Takapenkkiläiselle auto on taivas. Metrin jalkatilat ja verhot sivuilla ja takana. Aika vuorineuvosmenoa...
Oma C-sarjalainen tuntui kyllä Mersulta vielä S 400 -koeajon jälkeenkin, mutta se S-sarjan panssarivaunumainen pehmeys... Sitä ei voi kuvailla sanoin. Koettava se on.
Koeajo-S:llä oli ajettu jo yli 20 000 kilsaa, joten siinä oli jossain hieman jo käytönkin jälkeää. Suurennuslasilla ne kuitenkin melkein oli etsittävä. Takaoven kumitiiviste lotkotti irti ja sain sen kyllä paikoilleen. Liekö jotain Etelä-Saksan kumiliimaa ollut käytössä...
Miellyttävä kokemus. Nice.
S 400 Hybrid
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Re: S 400 Hybrid
Mitenkäs se peruutuskamera nykyversioissa toimii, olen ymmärtänyt että sektoriviivat pysyvät paikallaan vaikka ohjaus on käännettynä? Eli viivat näyttävät auton ottaman tilan oletuksella että autoa ajetaan suoraan takaperin?gulfstream kirjoitti: Muita erikoisempia (tai tiedä ovatko ne erilaisia 150 000 euron autossa) varusteita tietysti Night View Assistant ja peruutuskamera. Pakittaminen olikin todella helppoa kun sai ruudusta katsella, mitä takana oli. Ja kamerakuvan sektoriviivoihin pystyi luottamaan.
Vanhemmissahan on erillinen peruutuskameran ohjausyksikkö ja noissa ainakin piirretään kääntyvät viivat eli peruutuskamera näyttää auton viemän tilan senhetkisen ohjauskulman mukaisesti.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Re: S 400 Hybrid
En peruutellut autoa oikeastaan muuten kuin omiin parkkiruutuihini. Koska kameran optiikka on aika laajakulmainen, en osaa sanoa muuta kuin että pystyin käyttämään kameraa avukseni TOSI kuolleissa kulmissa... Varsinaista älyä tai linssin liikettä en havainnut. Eli ohjaus ei mielestäni vaikuttanut sektorilinjoihin.DBFI kirjoitti:Mitenkäs se peruutuskamera nykyversioissa toimii, olen ymmärtänyt että sektoriviivat pysyvät paikallaan vaikka ohjaus on käännettynä? Eli viivat näyttävät auton ottaman tilan oletuksella että autoa ajetaan suoraan takaperin?gulfstream kirjoitti: Muita erikoisempia (tai tiedä ovatko ne erilaisia 150 000 euron autossa) varusteita tietysti Night View Assistant ja peruutuskamera. Pakittaminen olikin todella helppoa kun sai ruudusta katsella, mitä takana oli. Ja kamerakuvan sektoriviivoihin pystyi luottamaan.