W116 hääautoksi sepittelyä
W116 hääautoksi sepittelyä
Tervehdys vaan kaikille.
Itselläni on poltellut jo monta vuotta hankkia harrasteautoksi jokin hiukan vanhempi ajopeli, nyt siihen sitten avautui hieno tilaisuus kun elokuun lopussa olisi tarkoitus mennä naimisiin ja myös hääautolle oli tilausta. Aikaisempaa kokemusta itselläni ainoastaan mersun -90 sekä 2000-luvun dieseleistä mutta nyt sitten päätin tutustua sitten näihin bensiinillä käyviin laitoksiin
Aikansa nettiautoa ja tori.fi palvelua selattuani tuli hankittua itselle vm -74 280 SE automaattilootalla. Vaihtoehtoja noissa autoissa ei ihan hirveästi tuntunut olevan jos ei valmista museoautoa ole ostamassa, ja edullisimmissa autoissa liikaa laittamista omaan tietotaitoon verrattuna. Kuitenkaan ei koko autoa haluaisi maalata heti uudelleen ja auto olisi hyvä pystyä ajamaan kotia eikä kuskata trailerilla.
No tosiaan löytyi kohtuuhintainen yksilö. Auto on joskus päällemaalattu ja kärsinyt maalauksen jälkeen sinnetänne pieniä kiveniskeymiä ja naarmuja, pohjamaali paistaa. Ei kuitenkaan mikään pommi sillä helmat, pohja, kontti sekä pyöräkotelot on läpikäyty ja uutta peltiä on kulunut muutaman tynnyrin verran
Tekniikka pelaa ja kone käy nätisti. moottori käy tasaisesti, lämmöt pysyy 80 asteen paikkeilla ja laatikko vaihtaa hyvin. Ainoastaan perä lonksaa hiukan. Yllättävän hienosti auto kulkee vaikka ikää on yli 40v, ei ole tosiaan tuulesta temmattu kun olen kuullut kerrottavan että Mercedes ollut tuohon aikaan noin 10 vuotta edellä kehityksessä ainakin tämän hintaluokan autossa. Moni -90 luvun toisenmerkkinen tekelekkään ei ole noin hyvä ajaa. Keitto maistuu ja 90km/h vauhdissa menee about kympillä. Jos ajaa 100km/h tai karvankaan yli niin sitten alkaa mennä about 15L/100km. Paluumatkalla eräs isäntä tuli jututtamaan bensa-asemalla että tuolla et varmaan paljoa tankillisella pääse? No siihen arvelin että 1000km varmaan parhaillaan, ukko oli ihmeissään että miten ihmeessä?? No sadan litran tankki niin kyllähän sillä pääsee kun tarpeeksi rauhassa ajeleepi
Sisusta on siisti ja penkit on uudelleen verhoiltu ja jouset vaihdettu. Auton sisustassa on jonkun verran käytetty jalopuuta, onko kaikissa tuon ajan ässissä ollut vai onko kyseessä jokin erikoisvaruste? Löytyyhän sitä muutama haastekkin, mittariston kello sekä tupakansytinpistoke eivät pelaa.
Isoin haaste löytyy takaumpioista joiden tiivisteet fuskaavat oikein kunnolla, vettä tulee sateella sisään ja jää lillumaan pyöräkoteloon ja sivukoteloihin. Oletteko arvon kohtalotoverit miten korjailleet tätä ongelmaa, onko jostain saatavilla enää uusia tiivisteitä? Jos ei niin onko käytetty minkälaista massaa tiivistämään saumat? Kontin luukun tiiviste on jo vaihdettu.
Tänään tässä Suomen peliä katsellessa tuli puhdistettua tupakansytytin ruosteesta ja huomenna testaamaan joko saisi autolaturi kontaktia. Samoin löysin varaosakellon mittaristoon joka lähti pelaamaan välittömästi kun sille syötti kahtatoista volttia.
Haussa olisi muutama osa ko. autoon eli jos sinulla on ylimääräisiä varastossa niin ota yhteyttä vaikka yksityisviestillä:)
Haussa olisi ainakin w116 alkuperäinen tunkki, työkalusarja, tupakinsytyttimen pistokeosa, takaumpioiden tiivisteet molemmille puolille, oven puisia lukkonuppeja 2 kpl sekä autoon liittyvää kirjallisuutta. Voi myös tarjota muita osia ja lisävarusteita, innostuksen mukaan mennään jos hinta on sopiva.
Myös jos on joitakin vinkkejä mitä autossa kannattaa pitää silmällä niin suurin kiitoksin otan vastaan. Pahoittelen jos tekstissä hirveitä asiavirheitä tai sekavia termejä, tämä motorsport harrastus vasta alkutekijöissään
Itselläni on poltellut jo monta vuotta hankkia harrasteautoksi jokin hiukan vanhempi ajopeli, nyt siihen sitten avautui hieno tilaisuus kun elokuun lopussa olisi tarkoitus mennä naimisiin ja myös hääautolle oli tilausta. Aikaisempaa kokemusta itselläni ainoastaan mersun -90 sekä 2000-luvun dieseleistä mutta nyt sitten päätin tutustua sitten näihin bensiinillä käyviin laitoksiin
Aikansa nettiautoa ja tori.fi palvelua selattuani tuli hankittua itselle vm -74 280 SE automaattilootalla. Vaihtoehtoja noissa autoissa ei ihan hirveästi tuntunut olevan jos ei valmista museoautoa ole ostamassa, ja edullisimmissa autoissa liikaa laittamista omaan tietotaitoon verrattuna. Kuitenkaan ei koko autoa haluaisi maalata heti uudelleen ja auto olisi hyvä pystyä ajamaan kotia eikä kuskata trailerilla.
No tosiaan löytyi kohtuuhintainen yksilö. Auto on joskus päällemaalattu ja kärsinyt maalauksen jälkeen sinnetänne pieniä kiveniskeymiä ja naarmuja, pohjamaali paistaa. Ei kuitenkaan mikään pommi sillä helmat, pohja, kontti sekä pyöräkotelot on läpikäyty ja uutta peltiä on kulunut muutaman tynnyrin verran
Tekniikka pelaa ja kone käy nätisti. moottori käy tasaisesti, lämmöt pysyy 80 asteen paikkeilla ja laatikko vaihtaa hyvin. Ainoastaan perä lonksaa hiukan. Yllättävän hienosti auto kulkee vaikka ikää on yli 40v, ei ole tosiaan tuulesta temmattu kun olen kuullut kerrottavan että Mercedes ollut tuohon aikaan noin 10 vuotta edellä kehityksessä ainakin tämän hintaluokan autossa. Moni -90 luvun toisenmerkkinen tekelekkään ei ole noin hyvä ajaa. Keitto maistuu ja 90km/h vauhdissa menee about kympillä. Jos ajaa 100km/h tai karvankaan yli niin sitten alkaa mennä about 15L/100km. Paluumatkalla eräs isäntä tuli jututtamaan bensa-asemalla että tuolla et varmaan paljoa tankillisella pääse? No siihen arvelin että 1000km varmaan parhaillaan, ukko oli ihmeissään että miten ihmeessä?? No sadan litran tankki niin kyllähän sillä pääsee kun tarpeeksi rauhassa ajeleepi
Sisusta on siisti ja penkit on uudelleen verhoiltu ja jouset vaihdettu. Auton sisustassa on jonkun verran käytetty jalopuuta, onko kaikissa tuon ajan ässissä ollut vai onko kyseessä jokin erikoisvaruste? Löytyyhän sitä muutama haastekkin, mittariston kello sekä tupakansytinpistoke eivät pelaa.
Isoin haaste löytyy takaumpioista joiden tiivisteet fuskaavat oikein kunnolla, vettä tulee sateella sisään ja jää lillumaan pyöräkoteloon ja sivukoteloihin. Oletteko arvon kohtalotoverit miten korjailleet tätä ongelmaa, onko jostain saatavilla enää uusia tiivisteitä? Jos ei niin onko käytetty minkälaista massaa tiivistämään saumat? Kontin luukun tiiviste on jo vaihdettu.
Tänään tässä Suomen peliä katsellessa tuli puhdistettua tupakansytytin ruosteesta ja huomenna testaamaan joko saisi autolaturi kontaktia. Samoin löysin varaosakellon mittaristoon joka lähti pelaamaan välittömästi kun sille syötti kahtatoista volttia.
Haussa olisi muutama osa ko. autoon eli jos sinulla on ylimääräisiä varastossa niin ota yhteyttä vaikka yksityisviestillä:)
Haussa olisi ainakin w116 alkuperäinen tunkki, työkalusarja, tupakinsytyttimen pistokeosa, takaumpioiden tiivisteet molemmille puolille, oven puisia lukkonuppeja 2 kpl sekä autoon liittyvää kirjallisuutta. Voi myös tarjota muita osia ja lisävarusteita, innostuksen mukaan mennään jos hinta on sopiva.
Myös jos on joitakin vinkkejä mitä autossa kannattaa pitää silmällä niin suurin kiitoksin otan vastaan. Pahoittelen jos tekstissä hirveitä asiavirheitä tai sekavia termejä, tämä motorsport harrastus vasta alkutekijöissään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut MarkoK, To 11.06.2015 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Onnea uudesta Autosta
Noita varaosia kannattaa kysyä Venetmäen Mersupurkaamosta, ja jos tarvitsee jotain osia ulkomailta niin sitten ebay.de + muut sivustot.
Veholtakin saa osia, tietysti hinta on hiukan korkeampi mutta osat on uusia ja tulevat suoraan Mersun tehtaalta,(jos otat Veholta osia niin käytä Pitäjänmäen Vehoa sieltä saa kaikkein parasta palvelua näihin Vanhoihin mersuihin)
Ps: Ota nuo Kromikaaret pois,näyttää paljon paremmalta ilman noita kaaria koko auto
Noita varaosia kannattaa kysyä Venetmäen Mersupurkaamosta, ja jos tarvitsee jotain osia ulkomailta niin sitten ebay.de + muut sivustot.
Veholtakin saa osia, tietysti hinta on hiukan korkeampi mutta osat on uusia ja tulevat suoraan Mersun tehtaalta,(jos otat Veholta osia niin käytä Pitäjänmäen Vehoa sieltä saa kaikkein parasta palvelua näihin Vanhoihin mersuihin)
Ps: Ota nuo Kromikaaret pois,näyttää paljon paremmalta ilman noita kaaria koko auto
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Onko sisusta millainen? Kuvan sisustaan löytyis takaniskatuet rautoineen. Jotain pientä hilpettä muutakin voip olla. Puskurin päätä, tuplapuskuria, puskurin kumeja.....
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Moro! Sisusta on samanvärinen kuin kuvassa. Juuri tuohon kaipailisin jpuisia lukonnostimia kun on aika haurastanut aika lailla tällä hetkellä paikallaanolevia. Onko kuvan autossa muuten puuosia vai onko samanlaisella muovilla mitä kojetaulussa? Itsellä on ovipahveissa, vaihdekepissä, peruutuspeilissä, lukkonupeissa sekä tupakansytyttimen luukussa aitoja puisia koristepintoja. Kiinnostaisi tietää ovatko miten yleisiä olleet tuohon aikaan. Puskureita tai niiden kuvia ei varmaan tarvitse ainakaan tähän hätään ellei sinulla ole edullista takapuskuria myydä. En oikein osaa sanoa että mitä kaikkea kilkettä tuosta omasta puuttuu tai tarvitsisi, jokin kuva missä osat olisivat esillä auttaisi:)tango kirjoitti:Onko sisusta millainen? Kuvan sisustaan löytyis takaniskatuet rautoineen. Jotain pientä hilpettä muutakin voip olla. Puskurin päätä, tuplapuskuria, puskurin kumeja.....
[ ftp://d616672:7wtnkdf@www.elisanet.fi/pena/mbsisus.jpg ]
Nuo takapenkin niskatuet sekä niiden raudat on itsellänikin tallessa, tosin eivät ole paikallaan.
*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Pontus kirjoitti:Onnea uudesta Autosta
Noita varaosia kannattaa kysyä Venetmäen Mersupurkaamosta, ja jos tarvitsee jotain osia ulkomailta niin sitten ebay.de + muut sivustot.
Veholtakin saa osia, tietysti hinta on hiukan korkeampi mutta osat on uusia ja tulevat suoraan Mersun tehtaalta,(jos otat Veholta osia niin käytä Pitäjänmäen Vehoa sieltä saa kaikkein parasta palvelua näihin Vanhoihin mersuihin)
Ps: Ota nuo Kromikaaret pois,näyttää paljon paremmalta ilman noita kaaria koko auto
Joo katselinkin jo läpi ebaytä mutta sielläkään ei tuhottomasti ole tarvittavia osia vastaan tullut. Jenkeistä ja saksasta voisi saada mut esim tunkin postikulut jo yksinään on yli 20e niin pitää ettiä ensin lähempää:)
Kiitos noista vinkeistä, pitää käydä kysymässä marmorilta(tai soittaa Pitäjänmäen Veholle koska täällä paikallinen mersu dealer on Hartikainen, varmaan kuitenkin samat valikoimat kun sama tehdashan ne osat toimittaa veikatakseni..)
Kromikaaret eivät ole sopineet minun omistamiini autoihin yhteenkään vaan ne ovat lentäneet kuin leppäkeihäät kaikista heti kun on ollut jonkin sortin peltityöjobia autoon tarkoitus tehdä. Hiekka ja suolavesimössö siellä vaan muhii. Tuosta ei nyt tiedä mitä tehdä kun mielestäni vanhaan autoon taas kromi sopii paremin koristeeksi kuin uudempiin. Aika näyttää
*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Tuo ei tarvi kuin pikku madalluksen ja bbs rs:t alle.
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Minulla on muuten just noin matala auto tuolla tallissa...Mika.T kirjoitti:Tuo ei tarvi kuin pikku madalluksen ja bbs rs:t alle.
[ http://www.bbsrszone.com/wp-content/uploads/2012/06/green_mercedes_bbs_rs.jpg ]
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Mika.T kirjoitti:Tuo ei tarvi kuin pikku madalluksen ja bbs rs:t alle.
[ http://www.bbsrszone.com/wp-content/uploads/2012/06/green_mercedes_bbs_rs.jpg ]
Kieltämättä aika houkuttelevalta näyttää kuva
*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Osaako joku muuten kertoa että mitä peräöljyä tuohon kannattaisi laitella? SAE 90-merkintä löytyi auton papereista käsin kirjoitettuna että - onko tämä sopiva ja onko kyseessä joku Mersun oma erikoisvaatimusöljy? Vissiinkin esim Teboil Hypoid 90 kävisi mutta onko perä miten nirso öljyn suhteen?
*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Mobil HD-A 80w90 on todettu aika hyväksi mersuihin.
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Moi,MarkoK kirjoitti:
Joo katselinkin jo läpi ebaytä mutta sielläkään ei tuhottomasti ole tarvittavia osia vastaan tullut. Jenkeistä ja saksasta voisi saada mut esim tunkin postikulut jo yksinään on yli 20e niin pitää ettiä ensin lähempää:)
tunkki saattaa löytyä ja kulkeutuu jollakin aika välillä Joensuuhun, jos sillä ei ole kiire.
T:Timppa
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Nyt tässä lätkäfinaalia seuratessa kerkeää kirjoitella hiukan statusta auton korjausmeiningeistä. Kanada vie 4-0 niin alkaa olla taputeltu peli.
Rupesi ajellessa ässässä takajarrut vikisemään. Eikun rengas pois-->satula irti jarrulevystä ja sylintereitä herkistelemään. Siellä ei ollut tiivisteitä ollenkaan joten sellaiset kävin jälkikäteen motonetistä ostamassa ja odottavat paikalleenlaittoa. Herkistelemällä onneksi lähtivät taas jarrut pelaamaan ilman sivuääniä. Vähän jännittää tuo jarrusatulan halkaiseminen koska näistä autohommista ei hirveästi
Tuli purettua myös parit ovipahvit ja tutustuttua tuon auton keskuslukituksen elämään. Omassa autossa ei keskuslukitus pelaa ja sen lisäksi takaovien lukot eivät hirmu helposti avautuneet ja se johtui siitä että keskuslukituksen ohjainyksiköiden kumiset tiivisteventtiilit(näille on varmaan jokin oikeakin nimi) olivat haurastuneet ja menneet rikki tuo yksikkö taas "roikkui" kiinni lukitusmekanismissa ja veti lukkonuppia alas. Youtubesta löytyy yksi linkki missä näkyy vian ydin. Pitäisi käydä ovet läpi ja sen lisäksi tarkistaa ettei letkut vuoda. Tätä yrittänyt jo jokin edellinen omistaja koska esim. takaoven letkut oli tukittu peltiruuveilla.
https://www.youtube.com/watch?v=-eLDzg81RF4" onclick="window.open(this.href);return false;
Samanlainen systeemi lienee myös siis w123 autoloissa, onko tuossa järjestelmässä vielä muita mahdollisia vian aiheuttajia kuin vuotavat letkut ja yksiköiden kumit? Riittääkö yksi youtubevideossa esiteltävä viallinen "toimilaite" rampauttamaan koko keskuslukituksen?
Jos jollain on noita yksiköitä tai pelkkiä kumeja myydä niin eikun vaan yhteydenottoa tähän suuntaan! Ei jaksaisi alkaa Jenkeistä tilaamaan enkä ole ainakaan vielä löytänyt kohtuuhintaista toimittajaa lähempää.
Rupesi ajellessa ässässä takajarrut vikisemään. Eikun rengas pois-->satula irti jarrulevystä ja sylintereitä herkistelemään. Siellä ei ollut tiivisteitä ollenkaan joten sellaiset kävin jälkikäteen motonetistä ostamassa ja odottavat paikalleenlaittoa. Herkistelemällä onneksi lähtivät taas jarrut pelaamaan ilman sivuääniä. Vähän jännittää tuo jarrusatulan halkaiseminen koska näistä autohommista ei hirveästi
Tuli purettua myös parit ovipahvit ja tutustuttua tuon auton keskuslukituksen elämään. Omassa autossa ei keskuslukitus pelaa ja sen lisäksi takaovien lukot eivät hirmu helposti avautuneet ja se johtui siitä että keskuslukituksen ohjainyksiköiden kumiset tiivisteventtiilit(näille on varmaan jokin oikeakin nimi) olivat haurastuneet ja menneet rikki tuo yksikkö taas "roikkui" kiinni lukitusmekanismissa ja veti lukkonuppia alas. Youtubesta löytyy yksi linkki missä näkyy vian ydin. Pitäisi käydä ovet läpi ja sen lisäksi tarkistaa ettei letkut vuoda. Tätä yrittänyt jo jokin edellinen omistaja koska esim. takaoven letkut oli tukittu peltiruuveilla.
https://www.youtube.com/watch?v=-eLDzg81RF4" onclick="window.open(this.href);return false;
Samanlainen systeemi lienee myös siis w123 autoloissa, onko tuossa järjestelmässä vielä muita mahdollisia vian aiheuttajia kuin vuotavat letkut ja yksiköiden kumit? Riittääkö yksi youtubevideossa esiteltävä viallinen "toimilaite" rampauttamaan koko keskuslukituksen?
Jos jollain on noita yksiköitä tai pelkkiä kumeja myydä niin eikun vaan yhteydenottoa tähän suuntaan! Ei jaksaisi alkaa Jenkeistä tilaamaan enkä ole ainakaan vielä löytänyt kohtuuhintaista toimittajaa lähempää.
*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Huomasin nyt tämän viestiketjun. W116 kunnostukset kiinnostavat aina.
Jalopuuta W116:ssa ei alkujaan ole käytetty kuin tuo lista kojelaudassa. Jossain vaiheessa saataville tuli jalopuut (zebrano tai pähkinäpuu) lämmityslaitteen ympärille ja alemmas keskikonsoliin. That's it, eli kaikki muut voivat olla one-off -tuotantoa. Lukkonupit ovat olleet mustat ylöspäin levenevät muoviset.
Takaumpioihin voisi koettaa laittaa Teroson-tiivistenauhaa, sellaista, joka pysyy notkeana maailman tappiin saakka.
Jalopuuta W116:ssa ei alkujaan ole käytetty kuin tuo lista kojelaudassa. Jossain vaiheessa saataville tuli jalopuut (zebrano tai pähkinäpuu) lämmityslaitteen ympärille ja alemmas keskikonsoliin. That's it, eli kaikki muut voivat olla one-off -tuotantoa. Lukkonupit ovat olleet mustat ylöspäin levenevät muoviset.
Takaumpioihin voisi koettaa laittaa Teroson-tiivistenauhaa, sellaista, joka pysyy notkeana maailman tappiin saakka.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W116 hääautoksi sepittelyä
Ja taas on yksi viikonloppu vietetty mesen parissa. Bonuksena tuli käytyä tuossa Susirajan rompepäivillä ihmettelemässä varaosien paljoutta. Löytyihän sieltä ihan kohtuullinen löytökin(kai?), Blaupunktin Stockholm 21 radio+kasettisoitin jossa tallessa kytkentäkaaviot ja takuukuitit. Ainoastaan se din-paikan musta etulevy säätöpotikkojen ja näytön ympärille puuttuu. Sitä tuossa äsken kävin kokeilemaan, lähti soimaan samantien(ollut about 80-luvun puolivälistä eteenpäin edellisellä omistajalla vaatekaapissa piilossa) mutta sitten paloi sulake. Nyt jäi jännittämään että oliko vanha sulake haurastunut ja sen takia kärähti? No josko sitä jossain vaiheessa kerkeäisi ostamaan uusia..
Takajarrusatulat tuli kanssa huollettua. Vähän haastetta antoi edellinen seppä joka oli katkaissut ilmausruuvin sisään ja hitsannut sen umpeen. Sen takia ei myöskään ollut tiivisteitä männän ympärillä kun eihän sitä voi irrottaa kun ei voi ilmata. No nyt on onneksi sekin kunnossa. Päivä meni ja sai kuitenkin ajaa tallilta kotia
Tuli tilattua ebaystä mustat mersun alkuperäiset lukonnupit. Pitää varmaan jossain vaiheessa kokeilla tehdä uudet jalopuiset itse, kiitokset vinkeistä koskien kaikkia kysymyksiäni. Tunkkikin löysi jo uuteen kotiinsa. Tästä se idea on pikkuhiljaa edennyt josko ihan museoon asti jaksaisi autoa laittaa. Tosin siihen vielä on kiitettävästi matkaa
On tämä opettelu kyllä antoisaa hommaa. Alussa on aina helkkarin epävarma mitä sitä pitäisi tehdä mutta sitten kun alkaa tekemään ja saa valmista niin pienestäkin hommasta osaa ottaa ilon irti. Seuraavaksi korjauslistalla takaumpioiden tiivistys ja takakontin huopaverhoilun korjailu.
Takajarrusatulat tuli kanssa huollettua. Vähän haastetta antoi edellinen seppä joka oli katkaissut ilmausruuvin sisään ja hitsannut sen umpeen. Sen takia ei myöskään ollut tiivisteitä männän ympärillä kun eihän sitä voi irrottaa kun ei voi ilmata. No nyt on onneksi sekin kunnossa. Päivä meni ja sai kuitenkin ajaa tallilta kotia
Tuli tilattua ebaystä mustat mersun alkuperäiset lukonnupit. Pitää varmaan jossain vaiheessa kokeilla tehdä uudet jalopuiset itse, kiitokset vinkeistä koskien kaikkia kysymyksiäni. Tunkkikin löysi jo uuteen kotiinsa. Tästä se idea on pikkuhiljaa edennyt josko ihan museoon asti jaksaisi autoa laittaa. Tosin siihen vielä on kiitettävästi matkaa
On tämä opettelu kyllä antoisaa hommaa. Alussa on aina helkkarin epävarma mitä sitä pitäisi tehdä mutta sitten kun alkaa tekemään ja saa valmista niin pienestäkin hommasta osaa ottaa ilon irti. Seuraavaksi korjauslistalla takaumpioiden tiivistys ja takakontin huopaverhoilun korjailu.
*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93