W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Su 11.03.2018 22:00
Juu, muistui mieleen vasta tuossa kirjoittaessa:)
Mittasin vastuksen ja näyttäisi olevan 2 ohmia se etuvastus, olisin odottanut että vähän enemmän...

Mittasin myös puolan tulojännitteen ja oli liki sama kuin akun napajännite.
Viallinen puola on tietenkin mahdollinen, mutta vaihdan nyt ensin nuo katkojankärjet (niissä oli nähtävissä hapettumaa).
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ma 12.03.2018 22:32
Vaihdoin katkojankärjet uusiin ja säädin kärkiväliksi 0.30-0.35.
Sitten irrotin kaikki puolan johtimet ja kytkin myös esivastuksen BATT-puolen virransyöttöön.
Ei muuta kuin akku kiinni ja kokeilemaan.... ja kas, nyt tuli ihan hyvä kipinä testitulppaan :P

Eli ollaan taas yksi askel lähempänä käynnistysyritystä... Josko se ei sittenkään "ikinunessa"?
Pitää kuitenkin vielä hiukan testailla sitä bensan kulkeutumista, että varmasti saadaan tavaraa
kaikille (tai kummallekin 3kpl nipulle) suuttimille asti. Ja ehdin jatkamaan vasta torstaina :cry:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: To 15.03.2018 20:09
Takaisku: ei se etummainen kannu ruiskussa pumppaa bensaa. Kyllä siellä paineistettu bensa on
takaiskuventtiilin takana kun sen avaa, mutta paine ei nouse niin ylös että 'neulaventtiili' aukeaisi,
eli ei pumppaa. Onko tietoa paljonko paine bensakierrossa (1-10bar?) ja paljonko suuttimille?

Laitoin sinne nyt tuosta etupäästä "hanhenkaulalla" Petrol System Trim'iä ja WD-40:tä muhimaan.
(Viimeksi aineet meni bensan sisäänmenosta). Josko tarvii sittenkin hakea vielä sitä tolueeni-tinneriä... :eh:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11007
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 15.03.2018 20:19
Nyt heitän ihan lonkalta; siirtopumpun paine 1.6 bar, tai alle 2 ainakin eli se mikä menee rivipumpun läpi. Itse rivi- eli mäntäpumppu taisi tehdä 17 bar tai sinnepäin. Taitaa löytyä omasta 6.3 viestiketjusta nuo arvot...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: To 15.03.2018 20:29
Okei, eli n. 10x paine-ero. Se on kaiketi normaalia, että rivipumppu jää siirtopumpun paineistamaksi, siellä taisi olla lähtöpäässä
se takaiskuventtiili (siirtopumpussa), ja joku sitä tuntuu estävän myöskään paluuputkesta (ainakaan nopeasti) purkautumasta.
Paineentasaajien välillä ainakin tuntuu olevan paine sen jälkeen on kun on bensaa kierrätetty & startattu.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: La 17.03.2018 19:29
Nyt tämä latomersu on herätetty - sehän käy ja kukkuu ekaa kertaa 42 vuoteen! :clap:

Itse asiassa lähtisi vaikka nyttenkin ihan avaimesta vääntäen käyntiin... mikä on aika yllättävää
sinällään koska se kaiken järjen mukaan käy vain kolmella sylinterillä. Siihen nähden käy tosi hyvin :lol:

Mulla oli aiemminkin mainittu vanhanliiton mersumies kyllä laittamassa tämän käyntiin. Ei olisi omin neuvoin
onnistunut läheskään samassa ajassa. Todella positiivinen pöhinä käynnistä tuli: ottaa komeasti >3 öljynpaineet,
ottaa jopa kierroksia herkästi (videota löytyy todisteeksi - ei taida onnistua suoraan tänne liittää...)

Mutta pumpun kanssa on yhä se sama murhe - etumpi kannu ei nosta painetta. Nyt sitten seuraavaksi koitetaan tolueenilla
(tai siis Polaric tinnerillä liotusta) ja samalla uitetaan pumppu öljytilastaan - tietenkin imien liiat pois ennen käynnistyksiä.

Olisikohan tässä kohtaa päivää yhden saunakaljan ansainnut...? 8)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Su 18.03.2018 19:15
Liotus jatkukoon...

Otin siirtopumpusta miinusjohdon irti, ja ruiskusta meno- ja lähtöputket. Sitten ajoin sieltä bensan ulos mitä tuli.
Ruiskuttelin sinne aseöljyä alkuun, sitten laitoin kumpaankin päähän pumppua letkunpätkät pystyyn ja laitoin sinne
seosta jossa oli 2/3 Petrol system trimiä ja 1/3 normaalia tinneriä (Puuilosta oli Polaric loppu). Sitten hiukan pyöritin startilla.
Sitten vielä "uitin" öljytilan eli painoin sinne n. 5 tippakannullista moottoriöljyä, mikä täytyy tietenkin sitten myöhemmin imeä pois.

Nyt saa sitten taas muhia muutamia päiviä :eh:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ke 21.03.2018 22:41
Liotusta, osa 462...

Kävin sitten hakemassa "tinnereitten konjakkia" (näin sitä Polaric 462:a mainostettiin) liki 200km päästä Jyväskylän Kärkkäiseltä.
No, toki olin muutenkin sillä suunnalla käymässä... :wink:

Avasin taas meno- ja paluuputken pumpusta ja laskin sieltä Petrol Trimit veks. Laitoin alkuun vain toisen letkun
takaisin ja jatkoin valuttamalla Polaric tinneriä suoraan pumpun läpi. Sitten kiinnitin toisenkin "pystyletkun" ja
kaadoin kunnes letkut olivat täynnä tinneriä (75% tolueenia / 25% asetoonia - tjsp.) ja tulppasin ne hyvin...

Nyt täytyy antaa rauhassa muhia. Muutaman päivän päästä voisi katsoa ettei ole tinnerit kaikki päässeet haihtumaan(?)
Pitkäpiimäistä hommaa...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ti 27.03.2018 12:55
Testasin ruiskupumpun tilannetta eilen (ma) illalla, kun ensinnä olin "lypsänyt" ylimääräisen öljyn pumpusta veks.
Pettymykseksi Polaric-tinnerikään ei ollut saanut etummaista kannua liikkumaan / pumppaamaan :problem:

Laitoin nyt vielä 'Petrol System Trimiä' (& hiukan tinneriä) muhimaan, koska tuolla em. aineella se ensimmäinenkin lähti toimimaan.
Loppuviikolla pitää kokeilla myös löytyykö hammastangosta yhtään liikkuvuutta, tai mitä sen (pieni) kopistelu saisi aikaan?

Koska muutoin aletaan olla pian pisteessä, että pumppu pitäisi korjata (ja osaamista ei ole koko Suomen niemellä) tai sitten vaihtaa?
Jos nurkissasi pyörii tarpeeton M127.982 moottorin 2-mäntäinen ruiskupumppu niin laitapa tarjousta privaviestillä?
En ole vielä katsonut miten näitä on maailmalla tarjolla.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: La 31.03.2018 09:57
No niin, lopulta pienimuotoinen läpimurto näin lankalauantain aamuna!
Kylläpä oli piristävä buusteri tuollainen vähäpätöinen saavutus :clap: :clap:

Jotta jäisi dokumentaatiota joskus tulevaisuudessa saman asian kanssa painiskeleville
niin koitetaan nyt vielä listata mitkä askeleet tuohon johtivat:

- Liotusta on siis tehty pitkään ja hartaasti (Polaric tinneri, Petrol System Trim, WD40 ja aseöljy...)
- Lähtökohta oli tänään että etummainen elementti oli jumissa "yläkuolossa" eli n. 15mm syvässä päältä mitattuna
(samalla taaempi elementti laski 15-22mm väliä kun moootoria pyöritti kampiakselin päästä)
- Myös hammastanko oli täysin jumissa, eli etupäähän ruuvattuun 4/5mm pulttiin ei saanut lainkaan liikettä (<1mm)

Näin tein:
- Avasin pumpun päältä takaosasta sen kylmäkäynnistyssolenoidin(?) - se nousee parisen senttiä muttei tule ulos: jätin sen näin...
(tämänhän pitäisi siirtää tuota hanmmastankoa myös tietyssä tilanteessa, joten epäilin josko sekin jumittaa?)
- Hain ohuen 4mm sähköruuvin(-pultin) ja laitoin sen etuelementin reikään: annoin sille hyvin kevyttä naputtelua vasaralla...
- Välillä laitoin reikään vuoroon WD40 ja aseöljyä ja pyöritin konetta: mutta yhä se sitkeästi pysyi 15mm syvällä eli ei painunut alas
(naputteluun hain sellaisen kohdan että toinen elementti oli aina 22mm syvällä josta päättellin että siellä ei ole etummaisessa "nokka" ylhäällä heti tuon elementin takanas - täysin oma teoria tämä :lol: )

- Sitten otin ison jakarin ja laitoin sen n. 5mm välykselle ja tuohon pumpun etupään tankoon kiinnitetyn pultin varteen:
- Aloin kolkutttaa jakarilla sieltä pumpun päästä kohti pultin päätä, jolloin pulttiin sai aina pienen ulospäin olevan iskun:
- Voila! ehkä 20 napauksen jälkeen hammastanko (ts. pultin pään lyönti) antoi äkkiä pehmeämmän vasteen!
- Testasin käsin ja mitä mitä: hammastanko tulee nätisi ulos noin 1cm ja palautuu jousivoimalla (sisältäpäin palautus hiukan ontuu)
- Sitten jännityksellä pyörittämään konetta:
- Mauserin lukema ei ollutkaan enää ainaiset 15mm vaan 18mm... 22mm... riippuen koneen asennosta.
- Se tarkoittaa että... etumpi elementtikin liikkuu -- Jees! :thumbup:
- Väänsin lopuksi pumpun asentoon jossa etummainen elementti oli täydet 22mm syvällä ja täytin tilan aseöljyllä/WD40llä/tinnerilllä jotta seinämät puhdistuisivat ja elementti ei ainakaan pahemmin enää jumisi.

Seuraavana täytyy laittaa kaikki taas nippuun ja kokeilla miten bensaruisku käy kuudella sylinterillä...
(Jos siis käy - enkä onnistunut tuhoamaan mitään näillä tempuilla...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11007
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 31.03.2018 10:13
Hienoa! Työ etenee :thumbup:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2819
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 31.03.2018 10:14
:thumbup:

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Su 08.04.2018 21:11
Tänään laitoin käyntiin ekaa kertaa kaikilla kuudella pytyllä ja ai että kun on miehekäs soundi tuossa myllyssä...
Ei kuulosta kovinkaan antiikkiselta mun korvaan :)

Kyllä se omituinen piiirrekin, ettei bensan paluuputkesta tullut ~mitään poistui samalla kuin jumitkin -
aika nopeaankin lapposi sen paluuputken päässä olleen kanisterin liki täyteen... Laitoinkin sitten
paluuletkun jo tankkiin, mutta täytyy hakea vielä 12mm bensaletkua tankin ja siirtopumpun välille,
niin saa alkaa tankin kautta syöttämään polttoainetta, lopulta.

Startti "karauttaa" herkästi, mutta mulla on tähän toinen startti tiedossa, vanha menee vaihdossa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2819
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 09.04.2018 07:26
Hienoa ja onnittelut!

Tuollaisen rajapyykin saavuttaminen antaa kummasti virtaa jatkaa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ma 09.04.2018 09:27
Kiitos! "Käyntikuntoisuus" on tosiaan aika merkittävä askel pitkällä taipaleella...

Pitikin jo heti aamutuimaan suunnata Korjakumiin hakemaan letkunpätkiä, että pääsee pian jatkamaan harjoituksia :)
Viikonloppuna pitäisi alkaa peltityöt, joita jo pariin otteeseen lykättiin.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ke 11.04.2018 22:18
Löytyi sopivaa (laadukasta) 12mm bensaletkua ja paria muutakin letkua pätkät samalla.
Nyt on koko bensaputkisto letkuineen uusittu ja paikoillaan. Ei sitten muuta kuin 4-5 kannullista
bensaa tankkiin, laitoin myös lyijynkorviketta ja ATF-öljyä siellä tankissa jo oli ennestään (n. 2%).

Sitten vaan starttailemaan autoa.... ja kas - ekalla startilla käymään :P
Pitkiä aikoja ei viitsinyt (tallissa) käyttää, kas kun tuulettajan / vesipumpun hihna ja laturi ovat vielä irrallaan.
Mutta tosi nöyrästi röhähti käyntiin seuraavilla kerroilla, vaikka piti useita minuutteja taukoakin välissä...
Ja oli jopa siedettävät tyhjäkäynnit! Selvästi niin ruiskupumppu kuin suuttimetkin toimii, ja sytkä on kohdillaan.

Tietenkin sitä sitten alkaa miettiä seuraavia siirtoja - kytkintä pitää alkaa kunnostamaan jotta autoa
voi ajaakin tai edes siirrellä... ja siinä kohtaa tulee sitten aika pian myös jarrut ajankohtaiseksi... noiden em. hommien lisäksi.
Ei hetkeen vielä tekeminen lopu :D
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Su 15.04.2018 21:47
Oltuaan noin puoli vuotta samoilla sijoillaan.... auto lähti lauantaina hitsarille ja viipyy tuossa reissussa
varmaan kuukauden päivät... Hyvä kohta siivota tallia ja kunnostella irto-osia... :wink:

Peltihommiin liittyen: löytyykö keltään kuvaa "ehjästä" W110/W111-etuhelman etupäästä, siis kun etulokari irrallaan?
Siellä oli sisälokarin ohi aika reippaasta kulkeutunut 60&70-luvulla kuraa - ja osa pellistä oli siksi "kateissa"...

PS. Onkohan nuo peltiset "sisälokarit" muuten alkuperäinen (tehtaan) varuste vai onko näitä lisätty Suomessa?
Haittaakohan myöhemmin (mahdollista) museokatsastusta jos korvaa lokarit muovisilla? (Aika kerettiläiseltähän
tuo kyllä omaankin korvaan kuulostaa... :problem: )
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 08.04.2006 00:16
ViestiLähetetty: Su 15.04.2018 23:56
Löytyy irtolokareita nyt just parikin kuvattavaksi vänkärin puolelta. Lokarit coupesta, mutta eiköhän ne periaatteeltaan samat.

Meinasitko etuhelman etupäällä eturenkaan etupuolta, siis että kuva auton kyljen puolelta? Vai sitten ihan keulan puolelta auton edestä, niin kuin tuossa alla? Vai riittääkö jo tuo alla oleva? Ittellä oli hävinnyt maatumalla vuosien saatossa juuri kuvassa oleva hiekkapellin kiinnitys enemmän Suomessa rallatusta yksilöstä.

Kuva
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ma 16.04.2018 07:37
Tarkoitan tavallaan sitä A-pilarin jatkoa aina sinne asti mistä lähtee sitten kylki/alahelma?
Eli mitä pitäisi löytyä lokarin takemman liepeen takaa, kun se on poissa tieltä...?

Ainakin se rauta mihin lokari kiinnittyy 2 ruuvilla alareunasta (etupyörän takana), oli likimain kadonnut...
Tämän puolen lokari itsessään on ihan priima, mahdollisesti vaihdettu kultaisella 70-luvulla:)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 08.04.2006 00:16
ViestiLähetetty: Ma 16.04.2018 08:43
Jep, meinaat tuota:
Kuva

Siihen löytyy korjauspalojakin, esim.:
https://mercedes-classic-parts.com/product/repair-panel-front-wing-right-1108802418-1118800218/?lang=en
https://www.db-teile-koeln.de/shop/w110-w111/reparaturbleche/ ja osanrotkin näkyy sivulla. Riittääkö jo nuo sivujen kuvat?

Minulla on muoten tuommonen sedanin korjauspala juuri vänkärin puolelle. Saat sen samaan hintaan kuin tuolla weppisivulla, jos tarvetta.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ma 16.04.2018 11:39
No itse asiassa... en:) Tarkoitan sitä "runkorakennetta" mikä löytyy juurikin tuon yo. lokasuojan / palan takaa?
Kuuluuko sieltä olla esim. "reikä" sinne sisempään palkkiin, vai pitäisikö sen alaosan (lokarin takana) olla täysin umpinainen rakenne?

Peltiosa (lokari) on siis kunnossa - runkorakenne ei niinkään....
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 08.04.2006 00:16
ViestiLähetetty: Ma 16.04.2018 12:59
Tämähän sujuu! Meinannet sitten tätä:
Kuva

Eli olisiko helmakotelo (rocker panel) oikea termi. Sillä löytyy jo Googlestakin tavaraa: w111 rocker panel, esim. tuossa http://www.peachparts.com/shopforum/vintage-mercedes/362406-rust-repair-w111-sedan.html. Ja tuossa autosi lähisukulaisesta sama rakenne hyvissä kuvissa: http://www.m-100.cc/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6200&whichpage=3.

Sitten vielä tuossa ittellä kotelon edessä pultattuna ikäänkuin puolikas sisälokari estämässä pyörän heittämän kuran päätymistä helmakotelon/-palkin päälle, siis pyörän takapuolella tietty. Tuossa 300SEL:in kuvissa sen pellin paikka erottuu irtolokarin kuvissa sisäpuolella. Joko nyt?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ma 16.04.2018 20:45
No nyt! Tuo ylläoleva kertoo sen, millainen se pelti (kuvassa siis ruosteinen alue punaisen ympyrän keskellä) tulisi olla, tästä oli minulla yläreuna "kateissa".

Ja sitten tuon ensimmäisen linkin takaa löytyi myös tämä kuva:
Kuva

...josta selviää se mitä sen "sisälokarin" / puolikkaan takaa pitäisi löytyä: ja sehän on tosiaankin tuollainen umpipotero!
Tieto on tärkeä, koska tällä hetkellä se potero ei ollut kokonaan ummessa, seinämä joka on keskelle autoa päin puuttuu alareunastaan...

Kiitos avusta - kyllä nämä yleensä selviää kun jaksetaan selventää mitä haetaan :thumbup:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 odottaa vuoroansa
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Edellinen

Paluu Oldtimers

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 350ÄSÄL, pekkovee ja 5 vierailijaa




AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

https://Www.AutoDoc.fi

lukitusturva.fi

www.autotahti.fi