W124 230E outo nykiminen

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Pe 08.04.2016 06:38
ViestiLähetetty: Ke 12.09.2018 18:47
Helou. Tuli ostettua otsikon mukainen w124 mersu ja nyt pienen ajon jälkeen huomannu outoa nykimistä kiihdyttäessä. Eli kun ajaa esim risteykseen ja vaihtaa 2-vaihteen, nostaa kytkimen ylös ja lähtee kiihdyttämään niin alkaa aika kohtalaisen kova nykiminen? Korjaantuu kun käyttää kytkimen pohjassa jolloin kierrokset tasaantuu tai laittamalla kaasun pohjaan. Missä mahtaisi olla vika? Voiko olla joku kaasuttimen kalvo, tai virranjakaja kenties?
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 13.09.2018 15:14
Vaikea sanoa tarkkaa syytä. Vika voi olla pensapuolella tai sytkäpuolella. Pensapuolella kannattaa tarkistaa ettei alipaineletkuja ole murtunut ja bensasuodatin ei ole tukossa. Sytkäpuolella myös alipaineletku sytkäpoksille ja virranjakajan pyörijä ja kansi. Yleensä nykimisviat johtuvat liian laihasta polttoaineseoksesta, joten myös seoksen säätämistä rikkaammalle voi kokeilla. Vikalähde voi olla myös KE-jetin ilmamäärämittarilautasen mekaaninen takertelu.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Pe 08.04.2016 06:38
ViestiLähetetty: Pe 14.09.2018 16:19
Täytyypä alkaa noita mahdollisia paikkoja tarkistelemaan. Omituista se että missään muussa tilanteessa en saanut autoa nykimään kuin silloinkun laittaa 2 vaihteen silmään ja lähte pienemmästä vaihdista kiihdyttämään.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 28.12.2014 21:15
Paikkakunta: Mikkeli
ViestiLähetetty: Pe 14.09.2018 18:50
Mulla teki kakskolmekymppi vähän vastaavaa (kadunkulmista lähdettäessä teki pari terävää nykäystä, juurikin 2-vaihteella). Oireena oli lisäksi satunnainen tussahtelu putkessa tyhjäkäynnillä. Em. viat korjaantui täysin vaihtamalla tulpanjohdot, vanhat oli päällepäin ehjät Bosch tai Bremi ja epäilin tokko noissa mitään on ,mutta ostin Motonetista halpis-Intermotorit. Zäp, viat oli poissa ja mersu rullailee varmaan tänäänkin samoilla piuhoilla, ite ajoin yli 30tkm ko. piuhoilla ja ei mulla ollut moitittavaa.
W124 230E 1987
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 17:43
Onkohan vaiva jotenkin riippuvainen moottorin kallistumisesta? Kakkosvaihteella lienee suurin vääntömomentti kohdistuu moottorin tukikumeihin kun kiihdyttää. Pääseekö joku sähköjohto koskettamaan runkoon?
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Pe 08.04.2016 06:38
ViestiLähetetty: Su 16.09.2018 12:16
Periaatteessa tuo sähköjohdon tavottaminen runkoonkin olisi käytännössä ihan mahdollista. Täytyy alkaa sitäkin tutkimaan.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.

Paluu Oldtimers

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi