Pyöränkoteloiden kunnostus

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 17.11.2018 00:38
ViestiLähetetty: La 17.11.2018 01:15
Kuvassa 80-luvun autosta pyöränkotelon sisäpuoli pesun jälkeen. Aika alkuperäisessä asussa lienee, mutta en ole oikein tyytyväinen ulkonäköön. Eihän ne tietysti juuri mihinkään näy, mutta haluaisin niistä hieman siistimmät.

Onko kokeneimmilla ajatuksia, miten noita kannattaisi siis alkaa "kunnostamaan"? Auto on museorekisterissä, sillä ajetaan vain kuivalla asfaltilla ja luonnollisesti ainoastaan kesällä ja talvisäilytys on kuivassa lämpimässä tallissa. Ts. mitään erityisiä lisäruostesuojauksia en uskoisi tarvitsevani. Kivien yms. sellaisten ropina ei myöskään ole mikään ongelma, eli tästäkään syystä allustamassan ruiskuttelu ei hirveästi innosta.

Haluaisin ennemminkin, että lopputulos olisi lähellä sellaista, mitä tehtaalta ulos ajettaessa (siis tehtaan massat ja pintakäsittely). Ruostetta ei ole, eli sellaisten raaputteluun ei ole tarvetta. Olisikohan täysin hullua pelkästään tehokkaan puhdistuksen (kaikki helposti irtoileva massa yms.) jälkeen yksinkertaisesti laittaa tuonne jotain pintamaalia (mitä?) joko ruiskulla tai pensselillä, jolloin myös puhtaanapito olisi jatkossa helpompaa eli likakaan ei tarttuisi? Niin ja hyvä tietysti olisi, jos heti vuoden päästä ei tarvitsisi alkaa tekemään uudestaan koko hommaa.

Kuva


Mersumies
Mersumies
Viestit: 4137
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 18.11.2018 00:01
Näkyy olevan ihan niinkuin uutena silloin 80-luvulla. Eli olis ihan mielenvikaista tehdä yhtään mitään. Periaatteessa tuon vois maalata haluamallaan värillä, mutta maali ei oikein tartu tuohon alkuperäiseen pvc-massaan.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 17.11.2018 00:38
ViestiLähetetty: Su 18.11.2018 21:31
Kiitokset vastauksesta. Onko siis niin, ettei alunperinkään ole ollut mitään pintamaalia sen PVC-massan päällä? Tuossa yhdessä kohdassa näyttäisi olevan osittain se massa kulunut pohjamaaliin asti (taitaa olla kohta, joka on kovimmalla kulutuksella), joten kannattaisikohan siihen ainakin laittaa vastaavaa massaa tilalle (jos sellaista nyt ylipäänsä on enää saatavilla).

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4137
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 18.11.2018 22:10
No w123 mallissa ainakin näyttäis olevan maalattu korinvärillä pyöräkotelot. Mutta läheskään jokapaikkaa ei ole pohjasta maalattu. Siihen kuluneeseen kohtaan voit laittaa jotain autonkorin tiivistämiseen tarkoitettua massaa, esim. sikaflex 221, 527 tai 529 tai dinitrol 410 uv. Nämä on aika vastaavia mitä se alkuperäinen, tosin parempia.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16
ViestiLähetetty: Ke 05.12.2018 15:06
Kuiva- eli hiilidioksidijää-puhallus.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4137
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: To 06.12.2018 10:47
Ehjä alkuperäinen mutta vähän ehkä patinoitunut on paljon arvokkaampi mitä uudelleen maalattu. Eli ihan ystävällinen neuvo että älä korjaa ehjää :thumbup:
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Su 23.05.2004 16:34
ViestiLähetetty: To 06.12.2018 14:14
Tuosta maalauksesta, mulla on alkuperäisessä tehtaan maalissa vm 83 eikä siinä oo kyllä maalia alustassa.

Paluu Oldtimers

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi