107 liittyvät kysymykset

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: To 15.08.2019 20:02
Missä värikoodi? VIN:in alla pitäisi olla muttei sellaista koodia näy kilvessä
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77 +pari muuta merkkiä

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Pe 16.08.2019 06:01
BHN kirjoitti:Missä värikoodi? VIN:in alla pitäisi olla muttei sellaista koodia näy kilvessä


Pitäisi olla ruuvatussa lätkässä lukkopellissä noin 8x4 cm kokoinen.
mb W115 240D-75
mb sl 450-73

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: Pe 16.08.2019 08:38
Lätkän kyllä löysin , mutta numerosarjat on kovin pitkiä . Siinäpä näköjään onkin korin ja hardtopin värikoodi peräkkäin. Selvisi

https://carclassic.com/library/r107-w107-guide/
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77 +pari muuta merkkiä
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu
ViestiLähetetty: Ti 10.09.2019 21:40
LassiP kirjoitti:Onko kellään foorumilla tietoa käykö -75 vuosimallin 350slc:n moottorin lohko vuoden -73 350slc:n muihin moottorin osiin, kannet yms. Omasta -73 löytyi halkeamia josta tulee nesteet ulos joten pitäisi vaihtaa, muuten koneen osat ovat kunnossa joten ei tarvitsisi kokonaista konetta ostaa. Omani on myös manuaali vaihteistolla ja vaihtolohko olisi koneesta joka ollut automaatilla, onko haittaa/merkitystä?


Mulla olisi (käsittääkseni aivan ehjät) 350:n kannet. Purin koneesta joka oli leikannut kiinni alapäästään.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu
ViestiLähetetty: Ti 10.09.2019 21:43
Millainen homma on vaihtaa 107:n vetarit? tarvitaanko mitä erikoistyökaluja ulosvetäjää tms?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Ke 11.09.2019 05:11
Adventurer kirjoitti:Millainen homma on vaihtaa 107:n vetarit? tarvitaanko mitä erikoistyökaluja ulosvetäjää tms?


Pyörän navan keskeltä pultti irti ja perän takakoppa irti niin saa sokat pois sisä päästä. En muista pitääkö tukivarsia löysätä, että saa vetarin pois siitä välistä. Ei tarvitse erikois työkaluja paitsi, joku koukku sokkien vetoon.
mb W115 240D-75
mb sl 450-73
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11698
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 26.09.2019 17:09
Tutkailin jarrulevyjä Autodocin sivuilta. Jännä jos laitan hakuun oman autoni mallin joka on 158hv jenkkimalli ei jarrulevyjä löydy kuin kahta valmistajaa, Hella ja joku muu.

Googletus tuotti tuloksen että autossani on se yleinen takajarrulevy mikä sopii pystäreihin, W116, W126 ja W126 mersuihin, eli sitä saa esim Motonetista tilaamalla OEM-laatua, mitä se sitten onkaan, 26 euroa kappale.

Etujarrulevy taasen on sama mitä W116 ja prefacelift W126 kasikoneissa, eli niitä saa maailmalta edullisesti. Atoy varaosaliike taisi saada niitä tilaamalla noin 50 euroa kappale.

Etupyöränlaakerit on harvinaisia, ainakin Atoyn kautta mutta niitäkin saa sieltä esim SKF:ltä tehdastilauksena vajaa 80 euroa per pyörä! Voiko ne olla noin kalliit, sopisiko jostain muusta mersusta sitten? Atoylta kyselin autoni alustanumeron kautta, en muihin mersuihin sopivaa kun en tiedä sopisiko laakerit siis jostain muusta mersusta...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: To 26.09.2019 17:47
Väittäisin pyöränlaakerin olevan sama kuin pystärissä ja vanhemmassa w107, w116 ja muut mallit.
mb W115 240D-75
mb sl 450-73
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11698
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 27.09.2019 13:22
slsl77 kirjoitti:Väittäisin pyöränlaakerin olevan sama kuin pystärissä ja vanhemmassa w107, w116 ja muut mallit.

:D Laiskuuttani kyselin vissiin, MB Xentry Portal Parts sivuilta eli tehtaan entiseltä EPC-saitilta sain etupyörän laakerisarjan numeroksi A115 330 00 51. Tuolla löytyy ebaysta ja Autodocista eri hintaisia. Uskaltaakohan tuollaista halpaa laakeria asentaa, autohan seisoo pääosin ajastaan eli laakerin pitää kestää hyvin myös seisotusta...

Mutta, 116 korissa onkin jo tällainen numero nykyään, eli se on alkujaan jo erilainen: A126 330 00 51
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11698
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2019 07:17
Ei jaksa muistaa kun itsellä oli jo kerran 1981 SL, oliko virtalukossa sen mustan panssarihelan ympärillä vielä se kiiltävä rengas, alumiinia? Omassa on vaihdettu vanhanmallinen lukko uudemman tilalle ja haluan palauttaa sen oikean mallisen jotta saa avaimet sarjoitettua samaksi.

Kuva

Vasemmalla irroitettu lukkopatruuna; se on ihan erilainen eikä sovi uudenmpaan lukkorunkoon joka on oikealla. Vaikuttaa vaan että alumiininen beauty ring ei mahdu tuohon enää jos siihen laittaa uuden lukkorungon mustalla panssarihelalla. Tuo vanhanmallinen lukko oli vaan niin siihen hyvin sopiva kaikkine kromi- ja alumiinirenkaineen mutta en halua autooni useita eri avaimia.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2019 19:31
Rinkula on ainakin esitteen mukaan.

http://oudemercedesbrochures.nl/SLC_0480.html
mb W115 240D-75
mb sl 450-73
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11698
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2019 19:45
slsl77 kirjoitti:Rinkula on ainakin esitteen mukaan.

http://oudemercedesbrochures.nl/SLC_0480.html

Joo 1979 W116 oli rinkula sekä musta panssarihela. Vien huomenna lukkosepälle osat, vaihdoin apparin oveen koko kahvan, oma oli murjottu sisältä paskaksi - otin siihen orkkis lukkopatruunan toki ja nyt pelaa kun junan vessa :D

Aasinsiltana, tuon esitteen mallinen Europa Kurier saapui eilen, äsken testasin ja kaikki pelaa, bonuksena siisti ulkonäkö.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 22.11.2016 12:07
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ti 22.10.2019 09:53
Terve

Löytyyköhän täältä tai oisko vinkata Tampereen seudulta R107 osaajaa, joka olisi mahdollisesti kykenevä sotkeen kädet mun projektiin - tietenkin korvausta vastaan? Annan mielelläni yksityisviestillä/sähköpostilla/puhelimessa lisätietoja. Auto 1976 450SL jenkkituonti.
1976 450SL

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: Ti 22.10.2019 11:20
Kuulin että orivedellä olisi tehty koritöitä 107aan
http://www.eyeballproducts.com/index.php

Omaani olen tehnyt itse
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77 +pari muuta merkkiä
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu
ViestiLähetetty: Ma 28.10.2019 22:51
Pitäsi laittaa -75 mallin vakionopeuden säädin toimintaan. Löytyykö mistään jotain ohjeita kun ei ole mitään käsitystä
sen komponenteistä ja miten se kuuluu toimia. Vaijeri tulee konehuoneeseen, sen saan kyllä kiinni vivustoon.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11698
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 29.10.2019 11:16
Adventurer kirjoitti:Pitäsi laittaa -75 mallin vakionopeuden säädin toimintaan. Löytyykö mistään jotain ohjeita kun ei ole mitään käsitystä
sen komponenteistä ja miten se kuuluu toimia. Vaijeri tulee konehuoneeseen, sen saan kyllä kiinni vivustoon.

Kasikoneisista, yritin ehjätä omasta 1979 W116 mersusta sitä, kunnostutin boksin joka oli mittariston takana/alla mutta ei lähtenyt pelaamaan. Vivusto ym oli paikallaan, napakasti ja siinä taisi olla alipainekello vääntämässä kaasua. Hylkäsin sitten koko homman...

Käsitykseni mukaan 1980 kun mallit muuttui ja moottoritkin tuli alumiinisiksi niin tuo toimilaite muuttui (kenties) sähköiseksi, se on sellainen laatikon mallinen mokkula jossa putkimainen uloke siinä koneen etuosassa apparin puolella.

Mutta, en ole kuullut kenelläkään olevan toimivaa cruiseria pre-1980 mersussa, voihan niitä olla mutta kohdalle ei ole sattunut.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Ti 29.10.2019 20:30
Olen tavannut kahta erilaista vakkaria vanhemmassa mallissa alipainetoiminen kammio on hanskalokeron takana/alla ja siitä lähti vaijeri kaasuvipuun. Uudemmassa mallissa alipainekammio on kuskin puolella lampun takana ja siitä menaa vaijeri kaasuvipuun. Kahdeksankymmentä luvulla tulee karran mainitsema sähköinen vakkari.
mb W115 240D-75
mb sl 450-73
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu
ViestiLähetetty: To 31.10.2019 22:01
Kyllä se on tämä vanhemman mallinen. Vaijeri menee/tulee sinne hanskalokeron puolelle.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: To 15.05.2003 10:00
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Pe 01.11.2019 13:23
Adventurer kirjoitti:Pitäsi laittaa -75 mallin vakionopeuden säädin toimintaan. Löytyykö mistään jotain ohjeita kun ei ole mitään käsitystä
sen komponenteistä ja miten se kuuluu toimia. Vaijeri tulee konehuoneeseen, sen saan kyllä kiinni vivustoon.

Korjaamokäsikirjassa on kattavat matskut. Mikä täsmälleen on ongelma?
Matti
Mersut nyt: S500 -04, 560SL -87
Entiset mersut: 320 T -94, 500SL -91, 280S -70, 300CE -88, 230EA-82, A140 A -01, E320 T -03, 350SL 4.5 -71
Fiat 124 Sport Spider -71
Cadillac Eldorado Convertible -71
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11698
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 02.11.2019 21:11
Olen vaihtamassa virtalukkorunkoa 1981 malliin johon laitettu vanhemman mallin lukkorunko jossa mm erilainen patruuna ja avain. Äkkikatsomalla vaikuttaa että lukot on erilaisia ja sähköpistokekin on erilainen.

Pitää irrottaa se paikallaan oleva ensin ja tutkia, ei äkkiseltään vaikuta siltä että pistokkeeseen ja sähköihin on kajottu. Eiköhän se siitä selviä, pitää hommata pistoke myös kun uusi lukkopesä on jo sarjoitettu samalle avaimelle kun muut.

Oisko siinä paikallaan oleva sitten pre-1975 kuten tässä videossa noi vuodet niin esitetään.

1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11698
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 03.11.2019 16:46
On virtalukkorungot vaihtokelpoisia. Uuden mallin väliosa puuttui tuosta varaosalukosta, otin sen siitä mikä oli paikoillaan. Pistokehan on uudessa ja vanhassa erilainen, vanhassa ei tuota väliosaa ole.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.12.2014 20:31
ViestiLähetetty: Ti 05.11.2019 21:22
Tämä nyt ei ole mikään kysymys, mutta tämän silmääni sattuneen videon katsomalla saattaa monelle 107:n harrastajalle selvitä joitain asioita liittyen ko. malliin.

https://www.benzworld.org/threads/my-fu ... o.3039476/
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11698
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 09:07
Pitää purkaa kojataulun jalopuulistat ja lakata ne, Nevadan aurinko on rikkonut lakan. Keskikonsoli ja vaihdesiirtäjän ympäryspuut on lakattu jo Ruotsissa.



Löysinkin jo reunimmaisten säleiden pultit ja hansikaslokeron riuku lähtee ruuveilla sekin. Keskimmäinen päre on kiinni jollain klipseillä, vaatii hansikaslokeron irroituksen ja mittaristo on jo irti. Niitä kiinnikkeitä ei oikein näe että millaisia ne on. Kellään vinkkejä?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: La 18.08.2012 10:48
Paikkakunta: Äänekoski
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 12:20
Tämän videon loppussa on näytetty ne keskimmäisen trimmipalan kiinnitys klipsit, sellaiset peltilukot tai mikä niiden nimi lieneekään: https://www.youtube.com/watch?v=5pTT9WvRyc4 .
Itsellä on myös kojelaudan purku käynnissä kun ei toimi lämppärin eikä tuuletusventtiilien vivut, samoin kaasuvivusto pitää tutkia, kun ei kaasuläppä aukea kokonaan. Samalla pitäisi korjata/vahvistaa lasikuidulla keskikonsolin muovirakenteet, johon mm. lämmönsäätöpaneeli tulee kiinni. Tähän mennessä on loydetty mm. muhkea hiirenpesä :shock:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 17:51
Puhallin kotelon saa irti irrottamatta koetaulua. Joutuu purkamaan keskikonsolin, koetaulun alaosat ja puhallinkotelosta ottaa alimman osan pois niin lähtee apparin jalkatilaan.
mb W115 240D-75
mb sl 450-73

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.12.2014 20:31
ViestiLähetetty: Su 10.11.2019 00:33
Tässäpä olisi silmänruokaa 107 harrastajille.

https://m.facebook.com/107sl.club/?__tn ... _4H7jKLBss
Edellinen

Paluu Oldtimers

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa







kl-varaosat.fi