Kenen entinen ? W108 3.5

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 14:59
Hei ja moi, tulin palstalle ihan vain kysymään että kenen entinen laite, tuossa takalasissa klubitarra ?

Kuva

Kuva

Melko pehmeä esitys mutta onneksi peltiä on tällä perällä saatavilla.. Muutama viikko on mennyt hitsatessa ja poistellessa entisiä "paikkoja"..
Viimeksi muokannut Lerssinen päivämäärä Ma 16.12.2019 08:23, muokattu yhteensä 1 kerran


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 19:57
Niin en minä mitään ripitystä ole pitämässä jos siihen käsitykseen joku jäi, onhan se ny ihan selviö että tämänikäiset on jo monin paikoin sepättyjä ja turattuja.

Lähinnä historia kiinnostais, mistä ja miten tää on suomeen uinu..
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 21:48
Juu ei, hieno W108 löytö. Onko 280S koneella vaiko vielä isommalla? (Kuvassa ei näy isoa imusarjaa, siitä päättelin ettei SE...)

Näyttäisi että se on kuitenkin ollut Suomenkin kilvissä (kuvan perusteella), tai onko vieläkin? Eikö Traficomista saa ainakin tuoreimmat tiedot?

Sitten jos haluaa oikeasti historian selvittää, voi Kansallisarkistosta teettää tietohaun, johon on hyvä kaivella ainakin valmistusnumero esille,
pitäisi löytymän papereista (jos ne on?) tai sitten lukkopellissä olevasta kilvestä. Numero on varmaan jotain tyyliin 108 xxx - 10 - xxx xxxx tjsp.

Aika vähän noita W108-projekteja täälläkin ollut viime aikoina, laita vaan lisää kuvaa kun kerta hyvään alkuun jo pääsit:)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 21:52
Kyselet auton tietoja ja varmuuden vuoksi laitat rekisterinumeron piiloon??

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 22:13
No tuota, minähän en koskaan laita yhdenkään auton kilpeä esille intternettiin. On kilvissä ja ihan ajossakin ollut, viimeksi 2009 kuulemma. Tuohon sen kuitenkin ajoin että sikäli kohtuullinen projekti toistaiseksi..

Mersuklubin joku virallinen tarra tuossa kuitenkin on joten kuvittelisin että auton joskus omistanut sen tunnistaa hyvinkin helposti, väriä tahi muuta habitusta tämä tuskin on vaihtanut kun on sininen sisältä/päältä ja V8 + lattiamanuaaleja ei paljon taida olla olemassa muutenkaan..

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 22:24
Kuviahan meillä piisaa..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Koko pääty uusi
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

+ tuhannen muuta pikkuhommaa samaan aikaan, takalattiassa oli reikää jne, oviaukossa vain yksi pieni mutten mää kaikkia oo jaksanu kuvata, nääki on vähä niinku itelle muistiin.

Kuskinpuolen etuloksu pitäs vielä räjäyttää ja kattoa mikä kittipatti siellä odottelee..

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 20.05.2010 10:00
ViestiLähetetty: Ke 04.12.2019 13:32
Olisiko se kuitenkin W109? Kovin kitsaasti jaat tietoa. Moottori on V8, mutta onko se 350 vai 4.5?

Lattiamanuaali viittaa Euroopan malliin (350SE). Jos se on 4.5, eli Amerikan malli, niin lattiamanuaali ei varmaankaan ole alkuperäinen.

Siis, kerro lisää niin voit saada jopa vastauksen.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ke 04.12.2019 17:45
280SE, vuosimallia 1971, käsittääkseni Hollannista uinut suomeen jälkituontina ?
3.5 D-jetronic V8 ja lattiamanuaali ihan tehtaalta saakka. Rautajouset edessä ja takana viittaa 108:iin.

Kuten jo totesin kyllä auton omanaan pitäneet yleensä omansa tunnistaa vaikka informaatiota ei olisi kilpiä myöden :D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 582
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 05.12.2019 09:14
Pikakommenttia: Perä näyttää olevan normaalia korkeammalla, puuttuuko pensatankki? onkohan alkuperäiset jouset? Harmi että manuaali kun on hiljaisella koneella. Ei pahasti ruostunut ollenkaan. Hyvä väri. Sisustuksestamyös kuvia niin saisi ihailla kojelautaa.
W124 260E autom -88 407tkm ”Raahenmese” (odottaa virtalukon pohjan vaihtoa)
W123 300D -76 491tkm ”Museomese” (taka-akselin ylityksen ruostekorjaus kesken)
S123 300TDT autom -82 656tkm ’”Teräsleidi” (odottaa ovien ruostekorjaukseen)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: To 05.12.2019 18:28
Tankki oli paikollaan mutta eihän perässä mitään muuta ole, ei sisustaa eikä puskureita tms.. Bensaakin tankissa just ehkä 5 litraa :) Jousista ei mitään käpyä mutta uskoisin olevan originaalit tai ainakin omat nyt sentään.

Puuosissa on värkkäämistä muttei tuo ihan katastrofi ole, ilmastointikin on mutta tuskin pelaa.. Käänsin auton tänään ympäri pajassa että pääsen viimeiset ruosteet korjaamaan kuskin etunurkasta. Sen jälkeen konehuoneen kimppuun ja perusteellinen läpikäynti/huolto, se ei vaadi halliin niin lämmintä kuin hitsuu/pohjatyöt.

https://www.youtube.com/watch?v=GMVSlj7hclI

Lähtee käyntiin kun heilauttaa avainta mutta tyhjäkäynti on vähän pientä sitten kun lämpeää, toki kaikki on seisonnan jäljilta joten ei mitään käsitystä tulpista, johdoista, kärjistä jne.. Ne kyllä käydään läpi kun kerjetään.. Automaattina en näin vanhaa olis edes ottanut, manuaali on ajajan valinta 8)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ti 10.12.2019 17:16
Etuloksu on suoristettu, pohjamaalit on vaan pohjamaalit eli suojaamassa ettei pakkelit imaise vettä tms.. Pintatyöt sitten keväällä mutta helmaan ruiskuttelin kiveniskumassat
Kuva

Kuten myös korjattuun takanurkkaan alle, pitäis kelvata
Kuva

Nytpä pääsee pikapuoliin tutustumaan konehuoneen saloihin.. :D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ke 11.12.2019 08:20
Niin, tämän perustella minä tänne löysin.. Eikö tämä "teidän" kerho ole ?


Kuva
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11977
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 11.12.2019 09:52
Lerssinen kirjoitti:Niin, tämän perustella minä tänne löysin.. Eikö tämä "teidän" kerho ole ?


[ https://karavaanari.org/kuvat/1576045196.jpg ]

Ihan siistin näköistä jälkeä valmiina :thumbup: . Juu kerho on siis mersukerho mutta meillä on nelisentuhatta jäsentä, ja varmaan aika pienenpieni osa niistä seuraa tätä mersufoorumia. Tämä foorumi on julistettu "Klubin ainoaksi viralliseksi foorumiksi" mutta varsinainen sitoutunut tiedotus tapahtuu klubin nettisivujen sekä jäsensähköpostin kautta. Facebookissakin on mersuklubin nimellä toimiva ryhmä, mutta se ei ole klubin virallinen kanava eikä klubilaiset mitenkään ylläpidä eivätkä moderoi facea, eikvätkä muuten tätäkään foorumia. Klubi on vaan lopettanut oman keskutelufoorumin jo vuosia sitten, hiljentyneenä, ja tämä siis on nimetty ainoaksi klubin foorumiksi.

Kirjoitteletko sinä muuten Overdrive-harrasteautofoorumille samalla nimimerkillä?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ke 11.12.2019 10:19
Okei, en käytä mitään sosiaalisia medioita näitten dinosauruspalstojen lisäksi joten en voi kysellä tämän perään muualla.

Samaa nimimerkkiä olen käyttänyt jokapaikassa vuodesta 1997, vain ja ainoastaan tätä ja löytyy kyllä "käytynä" melko monikin autoaiheinen palsta..

Mersuihmiseksi en itseäni tituleeraa oikeastaan vaan enempi japsien perään, mutta mersuja on ollut ja nyt on tämän lisäksi asuntoauton alustanakin sprintteri. Aiempi asuntoauto oli 309 ja on pihassa projektina ollut 111:nenkin..
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: To 12.12.2019 13:44
..."meissä kaikissa asuu pieni mersumies" :lol:

Kiinostavia kuvia, etenkin nuo ovien fixailut, koska omassa W111-projektissa (kts. "latomersun herätys...")
on samoja puuhia edessä seuraavana kun haen tänään matkahuollosta toisen takaoven, itseltä löytyi onneksi
vasemmalle puolelle ehjäpohjainen... Elättelen vielä toivetta että putsailut eivät aiheuttaisi isompia hitsuutöitä :roll:

Millainen suunnitelma (ensi keväänä?) maalauksen suhteen? Ts. millaista "tasoa" tavoittelet tämän kanssa...?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: To 12.12.2019 18:37
Ihan ensialkuun meinasin hakea vain maalikameralla sinnepäin väriä ja paikata nuo korjatut kohdat että saa kokeilla kesän ajella onko laite oikeasti ajokuntoinen..
En voi tietää, voihan tästä olla perä tai lootakin ihan paskana tai kone :D Peltihommia teen nyt vain siksi kun on ollut sopivaa joutoaikaa ja paja tyhjänä, nuo kun on niin helppoja ja halpoja tehdä että sama lakaista heti alta pois.
Peräpeilissäkin olis korjaamista mutta jos tästä tulee pitolaite niin samahan se on sitten joskus rapsauttaa kaikki auki ja sutia väri ympäriinsä mutta sitä odotellessa..

Nyt olenki konehuoneessa menossa, laskin litkuja ulos että pääsee rappaamaan
https://www.youtube.com/watch?v=dSaRHfXzhoQ

Rapsein vesiletkuja irti, paskana liki kaikki. Pitää huomenna käydä härnäämässä uudestaan paikallisen uuden mb-osaliikkeen väkeä että löytysikö kun on nyt oikeat mallit..
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11977
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 13.12.2019 10:45
Asiallinen ja hyväkäyntinen peli, kattelin kaksi videota (peltihommia en vielä katsonut) - hauskaa katsottavaa :thumbup: . Tuollainen letkushow on tuttua kun muutama vanhus tullut käyttöentisöityä ts -huollettua ajokelposeksi.

Nuo tarvikeklemmarit joissa se ruuvinkierre on läpi asti on pahoja kun ne pureutuu ja leikkautuu letkun pintaa. Itse olen orkkisklemmareita elvyttänyt aina minkä voi, myös ja etenkin ulkonäön takia.

Pikkumutkia lämppärin letkuihin kannattaa etsiä ihan yleistavikkeena, toki varmaan jo tiesit sen :) .
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Pe 13.12.2019 15:26
@Lerssinen Siitä pintamaalista: Ei tarvitse edes mitään maalikameroita käyttää jos väri on alkuperäisestä mersun värikartasta niin kuin uskoisin olevan. Riittää kun etsit siitä konehuoneen lukkopellissä olevasta lätkästä maalinumeron. Sen pitäisi olla muotoa:
DBxxx missä x:t ovat numeroita... Tällä numerolla saat alkup. maalin ainakin Standoxia myyvistä maalikaupoista.

@karra No sanopa muuta... aika monta letkua tälläiseen saa yleensä vaihtaa, sen verta haperoa niistä ajan kanssa tulee :roll:
Mutta samaa mieltä siitä etten välttämättä lähtisi heti orig. MB-varaosana etsimään, vaan juurikin käyttäisi noita vakiomutkia ja letkuja kaikkiin paikkoihin mihin saa sopimaan (maksavat murto-osan..) Esim. Motonetista, tai meillä päin vaikka tuo "Korja-Kumi" myy...

Jotkut kimurantimmmat kuten syylärin ala- ja yläletku saattaa olla sitten likimain pakko löytää varaosana.
Samoin kuin autoon käypäset jarru- ja kytkinletkut...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Pe 13.12.2019 19:20
Meillä on kylällä hyvä sekoittamo, käyn tankinluukun ja värinumeron kans siellä niin katotaan ovatko edes samalla seinällä :idea:

Kattelin konehuonetta sähkösilmällä, löysin heti kaksi johtoa jotka on poikki, toinen joltakin lämpöanturilta ja toinen imusarjasta joltain toiselta anturilta (melko hapettuneet liittimetkin siinä) joten eiköhän huono tyhjäkäyntimysteeri löydy jostain tuolta osastolta.. Huomenna kerkee värkätä nuita ajan kans.

Letkuja kiersin pitkin kyliä ja suurimman osan löysinkin mutta yksi letku imarilta lämppärille pitää tilata tehtaalta, pikkupätkä 60€ mutta siinä on niin erikoiset päät ja mallit että maksan kyllä sen mielellään. On tällainen https://www.ecstuning.com/b-genuine-mer ... 098310694/ ja hinta on melkolailla sama kuin MB original..

Jatketaan sitten taas kun tulee jotaki kerrottavaa :wtf:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 651
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: Pe 13.12.2019 20:45
minulla olisi v8 koneeseen uusi ylävesiletku, ostin mb classicista, mutta sille ei sitten ollutkaan käyttöä. 10eur klaukkalassa+ mahd rahdit
0400 414389

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Su 15.12.2019 14:10
Kiitos vain tarjouksesta mutta ylävesiletku on melko tuore, samoin alaletku eli ne on kyllä vaihdettu joskus tällä vuosituhannella.

Johtosarjoja korjailtu, yhdeltä anturilta oli johtokin poikki het liittimen jälkeen (imusarjaan mihin ruuvataan ruuvilla johdot) ja tulppajohdot ja kansi tällaisia
Kuva

Ei tuo nyt kovin ronkeli taida olla kipinän suhteen kun kerta vielä kävi tuollaisilla :?
Olisko kellään jakajan kannen vaikkapa bosch numeroa olemassa suoraan ?
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11977
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 15.12.2019 14:37
Minulla on yksi uusi Bosch vj kansi kotona, luulin et se on orkkis 6.3sen kun se tuli auton mukana minulle irrallaan vuonna 2008. Sain sittemmin auton orkkis jakajan myös ja huomasin et ei ollut sopiva. Autossani on Randy Durrancen kärjetön jakaja. Olen vasta 2 viikon päästä kotona niin en pääse tarkastamaan kannen osanumeroa, se joutais ihan asevelihintaan tarvitsijalle.

Joskus unskille taisin laittaa sen numeron ja hän sanoi että se on tavalliseen veekasiin sopiva...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ma 16.12.2019 09:34
@Lerssinen En tiedä mistä muut noita OEM-osia katselevat (no, joillain on niitä paksuja Mersun pumaskoja hyllyissään, ei minulla...)
mutta täältä olen varsin auttavasti onnistunut nuo OEM-osanumerot sun muuta selvittämään, onko tuttu?

https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/280/280+se+3+5/232/108057/fg/0/0/

@karra - hyvä kun haettu osakin heti ilmaantui :thumbup:

PS. tulpanjohdoista - en muista ennen nähneeni tälläisessä oransseja tulpanjohtoja joten ne ovat varmaan jotain tarvikelaatua(?)
Kyllähän kunnon sarja kasiin jotain maksaa, mutta kun noiden iästä ei kait ole tietoa niin syytä varmaan laittaa melko heti vaihtoon...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ma 16.12.2019 09:49
Eipä sillä tulpanjohdon värillä ole väliä :mrgreen: En tosiaankaan osta tähän mitään merkkikohtaista sarjaa kun näkyivät olevan lievästä tähtihintaisia, jotkut ihan laadukkaat yleisjohdot vaan.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ma 16.12.2019 15:04
No eipä tietenkään, kyllä se kipinä kulkee vaikka neonvihreissä :D

Uteliaisuuttani katsoin mitä Autodoc tuohon tarjoaa - ja aika laihaa oli:
https://www.autodoc.fi/varaosat/mercede ... 698-280-se
Yllättäen jopa vähemmän artikkeleita kuin vanhempaan W111 / 220SEb:iin. (Tilasin viime vuonna tuolta johdot, vai olikohan 2017).

Ainakin noilla main (60-luku) Berun valmistamia oli myös alkuperäisasennuksena.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ma 16.12.2019 17:45
Tulpanjohtoihin oli autosähköllä myydä amerikanmiesten suosima V8-sarja mistä saa itse pätkiä sopivat mitat ja liittää kulmapalat, antoi työkalun mukaan että saa värkätä. Sävy on johdoissa sininen joten sopii ulkonäköön :D Hinta koko setille alle 50,-
Virranjakajan kansi ja pyörijä löytyi listalta nuinvain, tosin uivat saksasta suomeen. Kärkiä ei löytynyt enää listalta, mbclassics ainakin myy mutta pitää ettiä olisko muualla, Autossa olevat toimivat mutta näytti olevan jo se kulutusliipake alta puoliinväliin kulunut. Hion nyt ne kärjet ensihätiin ja säädän kärkivälin kunhan saan muut osat.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ti 17.12.2019 16:42
Eli tällätavalla

https://www.youtube.com/watch?v=CDLCMDUC5F0
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ti 17.12.2019 17:52
Piti jo aiemmassa kommentissani ehdottaa tuollaista "DIY"-sarjaa, mutten silloin vielä tohtinut:)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11977
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 17.12.2019 19:16
No niin, hyvä video. Minulla on myös tuollainen uusi sininen Accell tulpanjohtosarja hyllyssä, mutta siitä on otettu yksi piuha sämpyläcapriceen. Sain sen viime vuosituhannella isän naapurilta kun myi auton pois. En oo vaan koskaan alkanut tutkii miten nuo liitetään. Olen sitä rompetoreilla kokeillut kaupitella mut ei oo puutteellisena kelvannut kelleen.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58
ViestiLähetetty: Ke 18.12.2019 16:42
Kun tästä nyt uhkaa tulla projektitopikki niin onko väki tyhjentäny tuota lauhdutinta aina ö-vaihdon yhteydessä ?
Näyttäis olevan oma proppu ja kai sinne vähän öljyäkin jää... Täyttöproppua ei ole eli onko jostain netistä lukemani tosi että nää kasit pitää aina veivata puolanjohto irti paineelliseksi ennenku käynnistää ö-vaihdon jälkeen ?
Kuva

Suteja ostin kaksin kappalein, meinasin vaihtaa jos laite alkaa toimia niin kesällä vaikka parin tuhannen kilsan jälkeen uudet öljytki heti perään. Öljyksi kaivelin champpionin 15-40 mineraalia mitä möivät vanha-auto lisäaineistettuna eli kai siellä sitä sinkkiäkin on..
Kuva

Uusia sytkäosia, nuo tussimerkit kansissa on omia ettei mee sekasin :D Pyyhin ne kyllä pois kun on tilanne todennettu oikeaksi. Kärjetkin luultavasti löytyi ja tulevat joskus maailmalta..
Kuva
Seuraava

Paluu Oldtimers

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot