107 liittyvät kysymykset

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 24.04.2019 11:38
ViestiLähetetty: Ke 04.12.2019 12:19
Jatkoa keskusteluun R107:n vakionopeudensäätimestä:

Minulla on muuten varsin siistiksi laitettu ja toimiva SL380 (vm. 1982,jenkkituonti), mutta vakkari ei toimi. Voisitteko antaa minulle noviisille neuvoja tyyliin "katso tämä ensin, tämä sitten jne.". Vai onko helpoin korjaus vain vaihtaa osat uusiin, siis mitkä kaikki osat?

Vai osaisikos joku liike Etelä-Suomessa tehdä tämän korjauksen autooni?

t. jorma

Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 09:51
bljois kirjoitti:Jatkoa keskusteluun R107:n vakionopeudensäätimestä:

Minulla on muuten varsin siistiksi laitettu ja toimiva SL380 (vm. 1982,jenkkituonti), mutta vakkari ei toimi. Voisitteko antaa minulle noviisille neuvoja tyyliin "katso tämä ensin, tämä sitten jne.". Vai onko helpoin korjaus vain vaihtaa osat uusiin, siis mitkä kaikki osat?

Vai osaisikos joku liike Etelä-Suomessa tehdä tämän korjauksen autooni?

t. jorma

Se ns boksi on usein vikana. Siinä voi olla kuivuneita kondensaattoreita sekä kylmäjuotoksia. Viet sen jollekin elektroniikkavelholle joka osaa tsekata ja korjata.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 09:56
Onko kukaan perehtynyt USA ja euromallien nopeusmittareihin että ovatko suoraan vaihtokelpoisia? USA mallin mittariin saa sen km pohjalevyn ebaysta mutta sitten näyttää vaan 140 kmh asti. Näissähän se mittari on sähköinen eli sopisiko euromallin, vaikka SLCn mittari siihen suoraan ja näyttäisi oikeaa lukemaa?

Kunhan pääsen EPChen käsiksi vois verrata vaihteistojen numeroita noin aluksi...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1405
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 15:41
karra kirjoitti:Onko kukaan perehtynyt USA ja euromallien nopeusmittareihin että ovatko suoraan vaihtokelpoisia? USA mallin mittariin saa sen km pohjalevyn ebaysta mutta sitten näyttää vaan 140 kmh asti. Näissähän se mittari on sähköinen eli sopisiko euromallin, vaikka SLCn mittari siihen suoraan ja näyttäisi oikeaa lukemaa?

Kunhan pääsen EPChen käsiksi vois verrata vaihteistojen numeroita noin aluksi...



Mittarit on vaihtokelpoiset ainakin vaijerilla toimivat ja luulisi uudempienkin olevan.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450-73
mb W107 sl 450/560-75
mb W123 300D-82
+varaosaautot
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 28.05.2015 17:08
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 20:42
Aiemmin olen pohtinut palstalla, miten saisi SL450 jäähdyttäjän puhaltimen hiljaisemmaksi.
Viskon vaihto uudemman mallin vastaavaan auttoi hieman. Tuuletus on hieman maltillisemmin tapahtuvaa, mutta edelleen kaupunkiajo lämpinä kesäpäivänä on kuin olisi pölynimuri konepellin alla.
Olen kuullut joltain (en enää muista keneltä) että tuulettimen vaihto uudempaan 9-lapaiseen (1162051906) auttaa. Onko tietoa sopiiko se mittojensa puolesta pyörimään 1978 korisessa SL450ssä? (Sopii mm. 1980 450SEL ja 1981 380SL) ja Ja onko kenelläkään käytännön tietoa vaihto-operaatiosta? Hyödyttääkö?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1405
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: La 28.12.2019 19:45
Tiffany Twisted kirjoitti:Aiemmin olen pohtinut palstalla, miten saisi SL450 jäähdyttäjän puhaltimen hiljaisemmaksi.
Viskon vaihto uudemman mallin vastaavaan auttoi hieman. Tuuletus on hieman maltillisemmin tapahtuvaa, mutta edelleen kaupunkiajo lämpinä kesäpäivänä on kuin olisi pölynimuri konepellin alla.
Olen kuullut joltain (en enää muista keneltä) että tuulettimen vaihto uudempaan 9-lapaiseen (1162051906) auttaa. Onko tietoa sopiiko se mittojensa puolesta pyörimään 1978 korisessa SL450ssä? (Sopii mm. 1980 450SEL ja 1981 380SL) ja Ja onko kenelläkään käytännön tietoa vaihto-operaatiosta? Hyödyttääkö?



9 lapainen tuuletin on noin 20 mm isompi kuin tuo vanhempi malli.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450-73
mb W107 sl 450/560-75
mb W123 300D-82
+varaosaautot
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 13.01.2020 10:27
Alipaineasiaa. Asensin Unwired Toolsin automaatti-ilmastoinnin digitaalisen ohjausyksikön, ja sen mukana tulleen vesihanan. Saman tein edelliselle projektille eli jenkki-W116:lle, se onnistui hyvin.

Nyt ei lähde puhallin päälle ennen kuin painaa DEF asentoon (aikaisemmin se ei toiminut olenkaan kun vanha ohjausyksikkö oli purettu osittain pois). Troubleshootingissa mainittiin että alipaine on kateissa joko linjasta tai se ei saa ohjausta ns Main Vacuum Switchille. Google sitten löysi tällaisen artikkelin jossa kerrotaan että jo alunperin tuon Main Switchin vikaantuminen lopettaa puhaltimen toiminnan:

https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm

Kuva

Ja lisäksi löysin samankaltaisen aiheen jossa kerrotaan koko Vacuum Switchover paketin uusinnasta; joku noista venttiileistä vaikuttaa kylmään käyntiin. Ja kas, omassa autossa on tuo kylmän käynnin ongelma eli se käy ekat pari minuuttia hitaalla nopeudella savuttaen...

https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm

Kellään kokemusta noiden purkamisesta/vaihtamisesta? En löytänyt tarvikkeena osia noihin....

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1405
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Ma 13.01.2020 20:39
Ainakin nuo metalli kuoriset pystyy vaihtamaan ja varmaan myös nuo muovi kuoriset. Purettavaksi niitä ei ole tehty tai saa ne purettua, mutta ei toimi sen jälkeen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450-73
mb W107 sl 450/560-75
mb W123 300D-82
+varaosaautot
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 28.05.2015 17:08
ViestiLähetetty: Ti 14.01.2020 20:07
Ainakin nuo metallikuoriset löytää uutena. Kuoreen on stanssattu varaosanumero.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 15.01.2020 16:53
Nuo värilliset on tällaisia, marmorin hinnat:

Vihreä : A0008000673 - 51,30€ Saksasta saa tilaamalla
Keltainen : A0008000573 - 30,86€ Ei edes Saksassa tavaraa.

Tilasin molemmat Ebaysta, otin myyjän viimeisen keltaisen... tulevat NY-osavaltion kautta työkaverin mukana, onneksi... jäivät maksamaan 62 euroa. Niin ja myyjä olikin tuttu mies, entinen lappeenrantalainen Simo Veharanta: https://www.ebay.com/str/partsouth
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 21.10.2018 12:25
ViestiLähetetty: Ke 15.01.2020 19:40
Asensin vuosia sitten samanlaisen vanhan mallisen automatti-ilmastoinnin yhteen 123:een, ja muistan tuon saman ongelman. Tuon vakuumi pääkytkimen hienostunut idea on vain, että laitteisto kytkeytyy toimintaan vasta kun moottorin lämpötila on jotakin päälle 40 astetta. DEF:issä on näppikseltä pakotettu syöttö flektille, jotta saisi tarvittaessa ikkunoille puhalluksen vaikka moottori olisi vielä kylmä. Jotenkin näin muistan. Ilmeisesti samasta asiasta kyse.
Periaatteessa tuo on aika turha "hienous", jonka voisi ohittaakin. Sitten oli vielä sellainen erikoisuus, joka teetti aikoinaan päänvaivaa: Siinä alipainelinjassa on vuotosuulake "leckstelle", jonka tehtävä on hidastaa ja pehmentää järjestelmän moodivaihteluja. Jos se vuotaa liikaa, ei systeemi toimi oikein.

Jos muistan oikein, niin nuo kelta/vihreät kytkevät virtanavat yhteen, kun niihin syötetään alipaine. Ne metalliset taasen ovat solenoidiventtiilejä, joilla ohjataan alipainetta sähkön avulla. Ne metallikuoriset voi korvata uudemmilla, jotka ovat mustaa muovia, wanhan mallisia voi olla vaikea löytää.

Seuraavan sukupolven Klimatisierungsautomatikissa on liuta alipainekytkimiä, jotka myös alkavat olla kiven alla. Omaan 280 SE:hen sain onneksi ebay:n kautta tilattua sopuhintaan. Ongelma siinä oli, ettei kojetaulun keskisuulakkeista tullut ilmaa, vaikka vaadittiin täyttä jäähdytystehoa.


BTW. Tuli vielä mieleen: Onko varma, että kytkimelle tulee ollenkaan alipainetta. Meinaan, jos moottorissa on jotakin kylmäkäyntiin liittyvää alipaineongelmaa, niin voiko muualla olla jotakin feelua, eikä tuo main switch?

_______________________________________
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 15.01.2020 21:44
Voi olla että alipainetta ei tule kytkimelle olenkaan. Kumminkin auton oma alipainemittari menee ihan tappiin, eli siellä on vakuumia koko ajan. Samoin vaikka auto oli ollut useamman viikon käyttämättä keskuslukko toimi hyvin sekä tuota laitetta asentaessa totesin siellä säiliössä olevan vielä alipaineet, kun liitin siihen haaran. Tutkitaan...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 22.11.2016 12:07
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ke 22.01.2020 13:55
Huutelin tuossa aiemmin tuonne oldtimers kauppatorin puolelle kun kaipailen pakosarjaa ja etuputkia 1976 450 M117 182hv jenkkikoneelle MUTTA euromallisina. Soitin Venetmäelle purkaamoon ja siellä olisi M116 moottori irrallaan ja siitä saisi pakosarjan. Onko täällä mitään tietoa käykö tuon moottorin pakosarja tuohon mun moottoriin? Tai jos kaivan nykyisen pakosarjan osanumeron niin pystyykö tämän avulla selvittään mitkä muut pakosarjat ovat yhteensopivia?
Omasta moottorista jouduttiin katkaiseen pakosarja kun pultit eivät irronneet. Se asentaja, joka tekee tuota projektia aikoi poistaa katit, tulpata egr:n ja että noiden vanhojen pakosarjojen tilalle tulisi euromallin pakosarja. Meinaa vaan olla vaikea löytää :o
1976 450SL
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 22.01.2020 14:29
Törsy kirjoitti:Huutelin tuossa aiemmin tuonne oldtimers kauppatorin puolelle kun kaipailen pakosarjaa ja etuputkia 1976 450 M117 182hv jenkkikoneelle MUTTA euromallisina. Soitin Venetmäelle purkaamoon ja siellä olisi M116 moottori irrallaan ja siitä saisi pakosarjan. Onko täällä mitään tietoa käykö tuon moottorin pakosarja tuohon mun moottoriin? Tai jos kaivan nykyisen pakosarjan osanumeron niin pystyykö tämän avulla selvittään mitkä muut pakosarjat ovat yhteensopivia?
Omasta moottorista jouduttiin katkaiseen pakosarja kun pultit eivät irronneet. Se asentaja, joka tekee tuota projektia aikoi poistaa katit, tulpata egr:n ja että noiden vanhojen pakosarjojen tilalle tulisi euromallin pakosarja. Meinaa vaan olla vaikea löytää :o

Huovilan Esa-vainaa vaihdatti muistaakseni M117aan M116:n pakosarjan, auto oli sittemmin minulla jonkin aikaa. Siihen downpipeen piti tehdä jatkoa muistaakseni, koska lohkot on eri korkuisia. Joka tapauksessa piti tehdä hitsaushommia yms
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 02.02.2020 12:58
En muista olenko kysynyt mutta onko R107 takamatot toistensa peilikuvia? Omasta puuttu vasemmalta ja meinasin teettää käyttäen oikeaa mallina, sain hankittua huonon käytetyn takakontin maton niin siitä otan palan. Se oikea sinne kyllä sopii kun laittaa ylösalaisin eli vaikuttaa olevan symmetrisiä...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 14.02.2020 09:01
Karel kirjoitti:Asensin vuosia sitten samanlaisen vanhan mallisen automatti-ilmastoinnin yhteen 123:een, ja muistan tuon saman ongelman. Tuon vakuumi pääkytkimen hienostunut idea on vain, että laitteisto kytkeytyy toimintaan vasta kun moottorin lämpötila on jotakin päälle 40 astetta. DEF:issä on näppikseltä pakotettu syöttö flektille, jotta saisi tarvittaessa ikkunoille puhalluksen vaikka moottori olisi vielä kylmä. Jotenkin näin muistan. Ilmeisesti samasta asiasta kyse.

Periaatteessa tuo on aika turha "hienous", jonka voisi ohittaakin. Sitten oli vielä sellainen erikoisuus, joka teetti aikoinaan päänvaivaa: Siinä alipainelinjassa on vuotosuulake "leckstelle", jonka tehtävä on hidastaa ja pehmentää järjestelmän moodivaihteluja. Jos se vuotaa liikaa, ei systeemi toimi oikein.

BTW. Tuli vielä mieleen: Onko varma, että kytkimelle tulee ollenkaan alipainetta. Meinaan, jos moottorissa on jotakin kylmäkäyntiin liittyvää alipaineongelmaa, niin voiko muualla olla jotakin feelua, eikä tuo main switch?



karra kirjoitti:Voi olla että alipainetta ei tule kytkimelle olenkaan. Kumminkin auton oma alipainemittari menee ihan tappiin, eli siellä on vakuumia koko ajan. Samoin vaikka auto oli ollut useamman viikon käyttämättä keskuslukko toimi hyvin sekä tuota laitetta asentaessa totesin siellä säiliössä olevan vielä alipaineet, kun liitin siihen haaran. Tutkitaan...

Ei tule alipainetta kytkimelle. Missähän tuo vuotosulake leckstelle on...? Puhallin lähtee toimimaan kun hyppyjohdolla kytkee suoraan navat. Ja tuo käyntihärö viittaa alipaineen puuttumiseen. Konehuoneessa oli kaksi alipaineletkua irti ja oletin että ne meni siihen ilmastoinnin purnukkaan, ne piti kytkeä yhteen. Pitää alkaa tutkia alipainekaavioita... jenkkifoorumeilla on noista alipaineista paljon asiaa eli pitää vaan syventyä.

Edellinen W116 Unwired Tools upgradella lähti kyllä puhaltamaan vaikka moottori ei ollut 40 asteessa, mutta puhalsi vasta tosiaan kun vakuumit oli saatu päälle.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4572
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 15.02.2020 14:15
Noissa vanhoissa systeemeissähän on paljon turhaa jotka voi ohittaa, 123 uudemmassa autom.ilmastoinnissakin on kaks läppää ja kelloa ohjaamassa sisä- ja ulkoilmaa jotka käsittääkseni suomen oloissa täysin turhia.
W123 300TDT projekti
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 16.02.2020 16:36
S202 kirjoitti:Noissa vanhoissa systeemeissähän on paljon turhaa jotka voi ohittaa, 123 uudemmassa autom.ilmastoinnissakin on kaks läppää ja kelloa ohjaamassa sisä- ja ulkoilmaa jotka käsittääkseni suomen oloissa täysin turhia.

Juuri näin, ja mitä Karelkin aiemmin kirjoitti. Luin tästä manuaalista että UT konversio kit eliminoi sisäilman kierron https://unwiredtools.com/manuals/ACCII% ... v%20K9.pdf

Omassa ne läpät oli kumminkin kiertoilma-asennossa, niitä toimilaitteita eli kelloja on 4 kpl (43, 43a, 44 ja 44a) ja toinen asento (keltainen linja) saa imua kojetaulun paneelista (2) kun taas toinen (keltavihreä) linja saa alipaineventtiilistä (29), joka taas saa alipainetta tuon UT ohjausyksikön (4) kautta. Oletan että läppiä ohjataan nyt moottorin käydessä koko ajan sinne raitisilma-asentoon. Siksipä ajattelin tukkia sekä keltaisen että vihreän alipainelinjan, tuolta kelloista nyt ainakin ja voi olla että keskikonsoli pitää purkaa vielä kerran ja tulpata keltainen linja heti sieltä juuresta (ellei tuo katkaisinpaneli ole sitten rikki).

Mittaristo pitää ottaa taas irti, vasemmat raitisilmaläpät on siellä. Oikeat jo eliminoin hansikaslokeron kautta.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 18.02.2020 21:37
karra kirjoitti:Alipaineasiaa. Asensin Unwired Toolsin automaatti-ilmastoinnin digitaalisen ohjausyksikön, ja sen mukana tulleen vesihanan. Saman tein edelliselle projektille eli jenkki-W116:lle, se onnistui hyvin.

Nyt ei lähde puhallin päälle ennen kuin painaa DEF asentoon (aikaisemmin se ei toiminut olenkaan kun vanha ohjausyksikkö oli purettu osittain pois). Troubleshootingissa mainittiin että alipaine on kateissa joko linjasta tai se ei saa ohjausta ns Main Vacuum Switchille. Google sitten löysi tällaisen artikkelin jossa kerrotaan että jo alunperin tuon Main Switchin vikaantuminen lopettaa puhaltimen toiminnan:

https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm

[ https://cdn4.pelicanparts.com/techarticles/Mercedes-R107/45-MISC_Main_Vacuum_Switch_Replacement/images_small/pic10.jpg ]

Ja lisäksi löysin samankaltaisen aiheen jossa kerrotaan koko Vacuum Switchover paketin uusinnasta; joku noista venttiileistä vaikuttaa kylmään käyntiin. Ja kas, omassa autossa on tuo kylmän käynnin ongelma eli se käy ekat pari minuuttia hitaalla nopeudella savuttaen...

https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm

[ https://cdn4.pelicanparts.com/techarticles/Mercedes-R107/47-MISC-Entire_Bank_of_Vacuum_Switchover_Valves_Replacement/images_med/pic09.jpg ]
No niin nyt löytyy puhallin. Eliminoin alipainesysteemistä ne 4 kpl kelloja jotka avaa raitisilmaläpät. Koekäytössä vika edelleen päällä. No sukelsin sinne hansikaslokeron taakse uumeniin ja löysin alipainelinjoja 2 kpl irrallisena ja vastaavasti 2 kpl kumiletkuja joista puutttui se putki. Kytkin ne arpomalla yhteen ja a vot puhallin alkoi pelaamaan, hidas ja nopea asento myös - mutta se ei sammunut OFF-asennossa! Tutkin uudestaan kytkentöjä ja toinen oli jo irti, no vaihdoin ne päät ristiin ja sitten alkoin toimimaan oikein eli kun näppiksestä laittaa OFF-asennon niin puhallin myös pysähtyy.

Täytyy huomenna kokeilla kylmäkäynnistystä ja kylmää käyntiä että onko se myös korjaantunut. Tuossa alemmassa linkissä on kuvia joissa näkyy rele yhdessä alipainekytkimessä. Minulla siihen ei mene pistoketta kuten ei kuvissakaan. Mikä on sen tarkoitus ja mikä noista keltaisista kytkimistä olisi se joka säätää tyhjäkäynnin nopeutta?

Kuva

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: To 20.02.2020 13:33
Lattiaverhoilua ja sen alla oleva onko se nyt vaimennusmatto pitäisi ostaa. Suosituksia?
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77 +pari muuta merkkiä
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4572
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: To 20.02.2020 15:44
https://cabrio.de/en/carpets/car-models ... pcs-detail

Tuollaiset?
W123 300TDT projekti
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: Pe 21.02.2020 08:38
Kiitos! hyvä linkki
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77 +pari muuta merkkiä

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 02.05.2018 16:36
ViestiLähetetty: La 14.03.2020 20:42
polttoaine anturin korjaus

eli onko jollain tietoa kun omassa vastuslanka oli poikki. millaista pitäisi olla ja mistä vois löytää
tai olisko jollain myytävänä ehjää
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 28.05.2015 17:08
ViestiLähetetty: Ti 17.03.2020 11:07
varaosanumero on 107 542 08 04

Suomesta ei ehkä löydä kuin tilaamalla, mutta Euroopasta löytyy varmasti ja usein halvemmalla. Numero Googleen ja etsimään.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 608
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ti 17.03.2020 12:59
@valtsii:
Uteliaisuudesta, miten mittasit että "vastuslanka on poikki"? Vai näkeekö tuossa mallissa ns. silmällä?

Joskus nuo ovat vähän vekkuleita kun siellä joku bi-metalliliuska tms. jonka läpi maajohto menee...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 17.03.2020 14:21
Zac kirjoitti:@valtsii:
Uteliaisuudesta, miten mittasit että "vastuslanka on poikki"? Vai näkeekö tuossa mallissa ns. silmällä?

Joskus nuo ovat vähän vekkuleita kun siellä joku bi-metalliliuska tms. jonka läpi maajohto menee...

Zacilla on vielä erilainen vanhassa mersussa, siinä on potikka jota liikuttaa akseloitu varsi. Uusissa on alumiiniputki joka sisällä on muistaakseni kolme lankaa. Oisko se ohuin vastuslanka ja kaksi muuta ohjaa kohon pysymistä suorassa ettei jumitu liike. Purin W116 anturin kun se polttoaineen merkkivalohan syttyy kun koho pohjaa ja kytkee (nuo kaksi ohjurilankaa ehkä) merkkivalon palamaan. Omassa siellä pohjassa oli ruosteknööli jolloin valo paloi aina.

Kuva

Mutta mikä ihmeen kuljetustuki tuo safety pin on, siis uudessa varaosassa?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12038
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 20.03.2020 10:03
karra kirjoitti:Onko kukaan perehtynyt USA ja euromallien nopeusmittareihin että ovatko suoraan vaihtokelpoisia? USA mallin mittariin saa sen km pohjalevyn ebaysta mutta sitten näyttää vaan 140 kmh asti. Näissähän se mittari on sähköinen eli sopisiko euromallin, vaikka SLCn mittari siihen suoraan ja näyttäisi oikeaa lukemaa?

Kunhan pääsen EPChen käsiksi vois verrata vaihteistojen numeroita noin aluksi...

Pulttikanava purki sekä R107 että W126 mittaristot. Nopeusmittari ei ole vaihtokelpoinen, mittaritaulu jää alaosastaan vajaaksi jos W126:n taulun laittaa R107:n koteloon. Lisäksi W126:n mittarissa on elektroniikkaa joka ei mahdu R107:n koteloon, se tulisi kierroslukumittarin puolelle jo fyysisesti.

Saakohan vaihteiston häntään mitään muutossarjaa jotta näytön saisi skaalattua isommaksi, ostaisi sitten ebaysta siihen uuden taulun jossa eurooppalainen näyttö?

Kuva

Vai pitääkö tyytyä tähän omituiseen jenkkiskaalaukseen:

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: Pe 20.03.2020 15:16
Onko -77 keskikonsolin päällyste vinyyliä vai nahkaa. Aika kovalta se tuntuu. Onko kellään kokemusta keskikonsolin uudelleen päällystämisestä?
Entä oviverhoilun uudelleen päällystämisestä?
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77 +pari muuta merkkiä
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1405
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Pe 20.03.2020 19:00
BHN kirjoitti:Onko -77 keskikonsolin päällyste vinyyliä vai nahkaa. Aika kovalta se tuntuu. Onko kellään kokemusta keskikonsolin uudelleen päällystämisestä?
Entä oviverhoilun uudelleen päällystämisestä?


Käsitykseni mukaan keskikonsoli on vinyyliä tai ainakin kaikki mitä minulla on ollut.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450-73
mb W107 sl 450/560-75
mb W123 300D-82
+varaosaautot

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: Ma 23.03.2020 09:56
samaa mieltä. Cabrio.de kauppasi nahkaista.. mutta ei se taida oikein sointua.
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77 +pari muuta merkkiä
EdellinenSeuraava

Paluu Oldtimers

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Pokis ja 6 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot