W111C -69 etupalkin kumityynyt

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 765
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

W111C -69 etupalkin kumityynyt

Viesti Kirjoittaja nykki »

Etupalkin ja korin väiset kumityynyt pitäisi vaihtaa. Tilasin korjaussarjan saksasta ja ensviikonlopuna olis homma edessä. Onko jollain kokemuksia ko. toimenpiteestä, miten v-mainen homma? Tai jos on linkkejä kuvasarjoihin, niin vihjeitä otetaan kiitollisena vastaan
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

tyynyt

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

tarpeeksi kun purkaa niin se lienee tuo vastaus. Tuonne takapäähän on olemassa noita jippoja.

Tutki akselistorakenne ja muut rakenteet, eiköhän siihen joku oikopolku löydy. :shock:
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Laitahan autosi tarkempi runkonumero, muodossa: w111.???
Voin laittaa venäjänsivulta hajotuskuvan etupäästä.

Tai tuolta löytyy siis
http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Veikkaisin ´69 olevan 111.024, kuten omanikin. Kasikoneet tuli vasta vuoden lopulla, mallivuotta 1970 :D . Näyttää olevan 111.025 myöskin, samalla koneella.

Olisiko tuossa mitä haetaan:

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 001&SGN=01

Mielestäni tuo osa nro 410 on jonkinlainen kumi tai joustoelementti :roll: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 765
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

kumityynyt

Viesti Kirjoittaja nykki »

Joo, on tuo 111.024 ja osat niinkuin tuossa Karran linkissä.Itse kumityynyt saa helposti yläkautta pulttaamalla irti, se vaan, että laskeutuuko etupalkki miten helposti tarpeeksi alas, että saa vanhat välistä pois ja uudet tilalle. Eli pitääkö purkaa esim. lämppärin letkuja tms. kun
kone laskeutuu palkin mukana korista. No, sen näkee tehdessä, puoli kerrallaan varovasti edeten. Jokatapauksessa kiitos tiedoista!
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: kumityynyt

Viesti Kirjoittaja karra »

nykki kirjoitti:Joo, on tuo 111.024 ja osat niinkuin tuossa Karran linkissä.Itse kumityynyt saa helposti yläkautta pulttaamalla irti, se vaan, että laskeutuuko etupalkki miten helposti tarpeeksi alas, että saa vanhat välistä pois ja uudet tilalle. Eli pitääkö purkaa esim. lämppärin letkuja tms. kun
kone laskeutuu palkin mukana korista. No, sen näkee tehdessä, puoli kerrallaan varovasti edeten. Jokatapauksessa kiitos tiedoista!
Pistähän raporttia miten homma etenee. Minulla saattaa olla sama homma edessä tulevaisuudessa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 765
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

kumityynyt

Viesti Kirjoittaja nykki »

Uudet kumityynyt on nyt paikallan ja auton ajettavuus parani todella paljon. Ennen 120km/h:ssa sai tosiaan AJAA, että pysyi tiellä, nyt menne kuin juna. Tosin selvähän se, kun siellä ei ole senkummempia tuentoja ole. Kuvia räpsin ja kirjasin vaiheet ylös, en vain osaa laittaa sitä tänne, enkä tiedä onko se ollenkaan mahdollistakaan, kun kokoa tiedostolle tuli 19 megaa..
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W111C -69 etupalkin kumityynyt

Viesti Kirjoittaja karra »

Hei nyt tarttis neuvoja. Pagodassa sama juttu...

300 SEL 6.3 autooni vaihdoin nuo kumityynyt, siinä kone putosi palkkeineen sen verran alas että sai vaihdettua ilman mitään isompia purkamisia...

Ruiskukuutosessa on eri juttu, imusarja ottaa kiinni sisälokariin (tai runkopalkkiin). Miten tulee toimia? Itse funtsin että imusarja irti taikka koneen kumityynyt irti ja on pudotettava pelkkää eturipustusta.

Ilmeisimmin iskarit pitää irroittaa ja miten on niiden pienien lehtijousien kanssa? Ohjauksen välitangon ja ohjausiskarin olen jo purkanut.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: tyynyt

Viesti Kirjoittaja karra »

jusa82 kirjoitti:tarpeeksi kun purkaa niin se lienee tuo vastaus.

Tutki akselistorakenne ja muut rakenteet, eiköhän siihen joku oikopolku löydy. :shock:
Noudatin tätä jusan rakentavaa neuvoa ja eiköhän se etupalkki piä puottaa alas ja jättää moottori siihen asentoonsa paikalleen. Hitto kun auto on 10 cm liian takana jotta katossa olevaan koukkuun saisi mosan ripustettua. Aika ähellys jos pitää siirtää taakkepäin, taikka konepelti irti. Jos kannakoisi sen sinne moottoritilaan jollain tapaa.

Vasen moottorin tukikumin pultti on jo irti, oikea teettää töitä; ei riitä hauiksessa papu vääntää lenkkiavaimella - sinne ei mahu toi hylsy ja voimavarsi nääs.
Viimeksi muokannut karra, Su 08.04.2012 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 765
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W111C -69 etupalkin kumityynyt

Viesti Kirjoittaja nykki »

Aika hyvin on jo unohtunut tuo homma. Moottorin korvakot ja kallistuksenvakaajan kiinnitykset korista oli irti. Sieltä se sitten välistä lähti vanha pois, kun vähän sorkkaraudalla palkkia väänsi alaspäin. Imusarjaa en irroittanut

Laita silleesti kaksi kiintolenkkiä peräkkäin ts. toinen jatkoksi lenkistä kiintopäähän, niin saa momentia. Ne on aikatiukassa, mutta kun vähän nitkahtaa niin sitten yleensä pyörii jo käsin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W111C -69 etupalkin kumityynyt

Viesti Kirjoittaja karra »

Sain apparin puolen moottorin kumityynyn pultin irti joten nyt kun päästelee irti kallistuksen vakaajan kiinnityksen jossa on myös ne pienet lehtijouset niin eiköhän ala etupalkki pudota sen verran jotta saa puslat vaihdettua.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 765
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W111C -69 etupalkin kumityynyt

Viesti Kirjoittaja nykki »

vielä kun muistelen, niin ohjauksen iskunvaimennin piti myös irroittaa
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W111C -69 etupalkin kumityynyt

Viesti Kirjoittaja karra »

nykki kirjoitti:vielä kun muistelen, niin ohjauksen iskunvaimennin piti myös irroittaa
Kyllä, ja siitä läheltä koriin lähtevä tukitanko myös. Ohjauksen välitanko ja raidetangot voi olla paikoillaan koska kone jää myös yläasentoonsa. Simpukat jää toki koriin mutta raidetangot sen verran joustanee, katsotaan.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin