Juurikin näin. Samaten tapahtuu maajohtojen kanssa, siksi 3-4 sylinterien välissä on paksu nippu maadoituksen rengaskenkiä imusarjan pultinkannan alla. Tätä yritin kuvailla juuri kun kerroin suutimien toimivan pareina. Parit voit katsoa Haynesin kirjan sähkökuvista sivulta esim. sivulta 166, Suuttimet osat nro. 12 ja ECU nro 11. jne...suuttimen vieressä syliterinumero. ECU:n vieressä kamman pinninumerot. Kampa irti ECU:sta ennenkuin mittaat.Adventurer kirjoitti: Meinaatko että eculta ei tule 8:aa karvaa suuttimiin vaan 4 jotka sitten haarautuu jossain? eli voisin mittarilla etsiä sen vastavan toisen karvan suuttimien liittimistä?
Kirottu D-jetronik ja uudet mystiset viat
Re: Kirottu D-jetronik ja uudet mystiset viat
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Kirottu D-jetronik ja uudet mystiset viat
Kävin tuossa yleismittarilla mittailemassa suuttimien apikoja ja joka ainoa johto (niin ruskeat maat kuin virtajohdotkin) antoi maata riippumatta siitä onko virrat päällä vai eiAdventurer kirjoitti:Kyllä tämä on nimenomaan 107:n sarja joka tullut prujuineen varaosakoneen mukana.
En ole mitannut toimintaa kun en tiedä miten sen tekisin. Kuivaa korppuahan se yli 30 vuotta vanha sarja on
Meinaatko että eculta ei tule 8:aa karvaa suuttimiin vaan 4 jotka sitten haarautuu jossain? eli voisin mittarilla etsiä sen vastavan toisen karvan suuttimien liittimistä?

Nyhän moottori ei lähtenyt käyntiin edes 4:llä, hörhötti kyllä startatessa. no vedin taas johdon ohi sytkäboxin ja ei edes hörähdellyt

- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Kirottu D-jetronik ja uudet mystiset viat
unski kirjoitti:Häynesin kirjassa on painovirhetä aika monta siinä ruiskun sähkösarjaosuudessa.
Onko sinulla vahvistin sytytyksessä paikallaan? joskus se pamahtaa yhtäkkiä ja tuo on tulos, hörähtelee, muttei käynnisty. asia voi testailla vaihtamalla homman ihan kärkisytytykseksi ilman vahvistinta ja vastuksia. Tosin pitkässä käytössä ilman etuvastuksia puola palaa...siis n. vuodessa...
Niin sitten kannattaa vielä testata onko alipaineanturi tiivis...se on myös kuluva osa.
Pitkästä aikaa piipahdin tallilla, aivot nollaantuneena siis lähdin taas pisteestä A. Eli käynnistys, hörähtelee muttei käynnisty. - No huomasin 0.6 vastuksen kuumenevan julmetusti kun virrat jää päälle. O.4:n ohileikkasin jo aiemmin koska siitä posliini rikki. No sitten vasta mittailemaan voltteja puolalta joita tuli sinne vajaa 3

No tämän vastuksen poiston jälkeen voltteja tuli jotain 7-8:n välillä mutta yllätys yllätys kone läksi hörpättämään

Eli jotain häikkää lienee tuossa vastuksessa, kenties vahvistimessa. Paljonkohan sieltä pitäisi tulla voltteja käynnistäessä ja sitten käyntitilassa ilman vastuksia ja niiden läpi?
Mites jos tuon konversosi ihan tavallisella puolalla+etuvastuksella toimivaksi, eikös sellaisen puolan pitäsi kestää normaalisti?
Re: Kirottu D-jetronik ja uudet mystiset viat
Toimii hyvin niinkin, myöskin alkuperäisellä puolalla, kunhan vain jätät etuvastukset. Isoilla kierroksilla vain saattaa pätkiä hieman. mm. BMW 3.0 Si ja 3.0 CSi D-Jetronic ja L-Jetronic koneet toimivat ilman mitään vahvisitmia. Kierrosmittari menee vain todennäköisesti ihan seoksi, mutta voisit kokeilla jättää boksin poistamaan kierrosmittarin häiriöitä, et vain ohjaa sytytystä sillä.Mites jos tuon konversosi ihan tavallisella puolalla+etuvastuksella toimivaksi, eikös sellaisen puolan pitäsi kestää normaalisti?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Kirottu D-jetronik ja uudet mystiset viat
Tosiaan, kiekkamittari ottaakin sieltä herätteen
Ei kyllä hyvä idea ole sekään jos kiekkamittari ei toimi.

Re: Kirottu D-jetronik ja uudet mystiset viat
Tänään helsingissä palo tommonen SL 

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Kirottu D-jetronik ja uudet mystiset viat
mutta noin voi ainakin jahdata vikaa ja päästä edes koeajolle.Adventurer kirjoitti:Tosiaan, kiekkamittari ottaakin sieltä herätteenEi kyllä hyvä idea ole sekään jos kiekkamittari ei toimi.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Kirottu D-jetronik ja uudet mystiset viat
En tiedä kyseisestä tapauksesta mitään, mutta heti tuli mieleen mahdollinen syy tapahtuneeseen:Aapo.T kirjoitti:Tänään helsingissä palo tommonen SL
350 SL-malleissa olen muutaman kerran tavannut pahasti haurastuneet bensaletkut. Ilmansuodatin kotelo peittää näkyvyyden tehokkaasti, mutta jos bensa tuoksuu vähänkin, niin todennäköisesti syynä on nuo letkut. Eli suuttimille menee metalliputket, mutta välissä on parin sentin pätkät kumiletkua. Kun nuo letkut alkavat vuotaa, niin polttoainetta alkaa kertyä imusarjan päälle - sitten vaan puuttuu kipinä...

MB-varaosana on saatavilla tähän korjaussetti - kannattaa tarkistaa letkujen kunto

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Kirottu D-jetronik ja uudet mystiset viat
Mites se liittyy tähän? Meinasitko että siitä osia vai että tuikkaan tämänkin tuleen?Aapo.T kirjoitti:Tänään helsingissä palo tommonen SL
