Virtalukon irroitus
Virtalukon irroitus
Miten pystärin virtalukon saa irti rattiputkesta? Se 6mm pultilla oleva klemmari on löysätty, ja virtalukko heiluu, mutta ei irtoa. Joku klipsi tms vielä?
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: Virtalukon irroitus
Miksi se pitää irti ottaa?
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Virtalukon irroitus
tuon rattiputken vaihtoa varten. Saako sen mahtumaan pois virtalukkoa irroittamatta? Ja pitää se siirtää uuteen putkeen anyway.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: Virtalukon irroitus
Rattilukko kannattaa avata ensin.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Virtalukon irroitus
Virtalukon patruuna on ainakin helppo irrottaa, kromit veke, sokka irti ja sitten sivussa on kuula josta painaa ja voi avaimen kanssa vetää ulos.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Virtalukon irroitus
Kiitos, näillä ohjeilla irtosikin helposti
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: Virtalukon irroitus
Merseedespents
Re: Virtalukon irroitus
Ota mittaristo pois niin näet.
Sulla on lukko sökö vai pelkkä virtalukon pohja?
Sulla on lukko sökö vai pelkkä virtalukon pohja?
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Virtalukon irroitus
Lähtee siis koko systeemi sieltä pois.
Nytpä en muista lähtikö tuosta vaan avaimella kääntämällä patruuna pois vai miten se olikaan.
Kuitenkin, se koko rattilukko systeemi on kiinni nastalla ja semmoisella pannalla.
Avain radio asentoon ja painaa nastaa (mittariston takana ).
Jos ei irtoa, löysää se panta ja koita nitkuttaa koko systeemi irti
Nytpä en muista lähtikö tuosta vaan avaimella kääntämällä patruuna pois vai miten se olikaan.
Kuitenkin, se koko rattilukko systeemi on kiinni nastalla ja semmoisella pannalla.
Avain radio asentoon ja painaa nastaa (mittariston takana ).
Jos ei irtoa, löysää se panta ja koita nitkuttaa koko systeemi irti
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Virtalukon irroitus
Ahaa, täytyy siis mittaristo irrottaa vielä.. Katselin kun tossa ylhäällä ohje, kromit pois, sokka pois ja painamalla kuulaa avaimesta vetäen tulee patruuna..
Täytys tosiaan saada patruuna pois että sarjottaa tohon samalla avaimelle sen uudestaan, kun tällähetkellä avain tulee ulos missä asennossa tahansa. Uudella avaimella pysyi hetken, mutta alkoi sekin tulla pihalle..
Täytys tosiaan saada patruuna pois että sarjottaa tohon samalla avaimelle sen uudestaan, kun tällähetkellä avain tulee ulos missä asennossa tahansa. Uudella avaimella pysyi hetken, mutta alkoi sekin tulla pihalle..
Merseedespents
Re: Virtalukon irroitus
Ei ole tuttu juttu mutta kuvassahan näkyy noin klo 11 kohdalla joku tappi, olisiko se jota pitä painaa. Niin ei tarttis mitaristoa ja lukkorunkoa irrottaa...vk00 kirjoitti:[ [url=https://img.aijaa.com/t/00134/14668136.t.jpg] ][/url]
Missä tässä nyt on kuula mitä painaa että saa tuon patruunan pois?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Virtalukon irroitus
Se oli vaan joku ura missä muovi tms oli kiinni.. Tuli koluttua aika tarkasti tuo, en oo vielä kerenny mittaristoa ottaa pois. Helppohan se on Nykästä, vaan kun kertaalleen oli jo irti aiemmin niin olis voinu samalla tietysti tuotakin tutkia..karra kirjoitti:Ei ole tuttu juttu mutta kuvassahan näkyy noin klo 11 kohdalla joku tappi, olisiko se jota pitä painaa. Niin ei tarttis mitaristoa ja lukkorunkoa irrottaa...vk00 kirjoitti:[ [url=https://img.aijaa.com/t/00134/14668136.t.jpg] ][/url]
Missä tässä nyt on kuula mitä painaa että saa tuon patruunan pois?
Merseedespents
Re: Virtalukon irroitus
Otin vielä sen mittariston pois ja panta löysälle, sitten etsinkin puolituntia millä se lähtis irti, puhelimen kameralla sitten katsoin väliin niin näin tuon nastan.
Pelkkää patruunaa en saanut pois, mutta nastaa painamalla ja nitkuttamalla tuli koko höskä pois.
Tässä vielä kuva missä näkyy nasta, jos joku joskus joutuu samaan operaatioon, kun ei juuri kuvallista apua löytynyt.
Pelkkää patruunaa en saanut pois, mutta nastaa painamalla ja nitkuttamalla tuli koko höskä pois.
Tässä vielä kuva missä näkyy nasta, jos joku joskus joutuu samaan operaatioon, kun ei juuri kuvallista apua löytynyt.
Merseedespents
Re: Virtalukon irroitus
Varmaan sen patruunan saa helposti pois ku joku ois vaan tarkemmin kertonut mitä nastaa pitää painaa. Nythän sitä pääsee toki tutkimaan
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Virtalukon irroitus
Joo näin on, joka tapauksessa saa suutarille sarjotukseen nyt, kun kohta on leima aika taaskarra kirjoitti:Varmaan sen patruunan saa helposti pois ku joku ois vaan tarkemmin kertonut mitä nastaa pitää painaa. Nythän sitä pääsee toki tutkimaan
Merseedespents
Re: Virtalukon irroitus
Itse en ole ikinä irroittanut, edes yrittänyt, kun olen myynyt lukkosarjoja.
Kovin se mielestäni on kiinni, pelkkä patruuna siis.
No. Hyvä että sait ohjeiden mukaan irti.
Kovin se mielestäni on kiinni, pelkkä patruuna siis.
No. Hyvä että sait ohjeiden mukaan irti.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Virtalukon irroitus
Tutkin yhtä virtalukkoa ja sain lukkopatruunan irti painamalla lukitusta meisselillä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot