MB W123 omistajille..

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Laitan tänne oldtimers osastolle tälläisen viestin/kyselyn, eli kuinka monella foorumilaisella on W123 ajossa vielä ja minkälaisessa käytössä ja voit kertoa tarkemminkin autostasi. Katsotaan kuinka monta W123 omistajaa löytyy mersufoorumilta.


Kuvat omista autoista, eli 300D -82 ja 240TD -79


Kuva





Kuva
Viimeksi muokannut MercMan, To 06.09.2012 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

123 200 dee, miljoona ajettu. museokäytössä. vain kesäpäivinä.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
jaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 13.08.2010 13:27
Paikkakunta: vaala

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja jaasu »

farkku yykaakoo. tekniikan vaihto,ollu jos jonkillaista konetta. ollu 200tiisseliä,2.8bensaa,602 tiisseliä. nyt 617turbo.

pieni rojekti,tosin liikkuu jo ja ajossa on.

väriltää vihreä. kattoluukkua yms. ajettu varmaan miljoona jos ei enemmän. kori kuitenkin pelastettavissa ja suht ruosteeton. (korjailujen jälkee :D )
Menneitä paljon.
O-P
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 06.03.2011 09:55
Paikkakunta: Lahti

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja O-P »

280E -83 Kesällä viikonloppuisin ja loma aikaan ajossa. Kesälomalla myös lomareissulla saman aikakauden matkailuvaunun veturina.
Muuttoautona tuotu Suomeen. Ei tiettävästi ole ollut koskaan vakituisesti suomessa talviajossa. Pidetty alkuperäisessä asussa. Ajettu 360t.
Käytön jälkiä näkyvissä.
öljyläikkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 18.07.2011 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja öljyläikkä »

Vuosimallia 83 oleva 200d.Ajettu mittarin mukaan 236400km.Vanhus palvelee joka päiväisessä ajossa, mutta ajattelin vapauttaa tuossa syksyllä sen eläkkeelle.Tarina jatkuisi sitten kesä autona.Olen omistanut auton muutamia vuosia enkä ole hennonnut siitä luopua.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja Nozki »

No juu,

mielenkiintoinen topicci. :)

Mä en tiedä, lasketaanko tämä offtopiciksi, kun itse asiassa mulla on C123, eikä W123. No, samoja vehkeitähän ne kuitenkin on...

Omani on 280CE, vuodelta 1981. Ostin sen Saksasta toiselta omistajaltaan vuonna 2009, tällä hetkellä mittarissa on kilometrejä vähän vajaa 250 000. Auto liikkuu vain kesäisin; on tainnut tulla kilometrejä lisää parin tonnin luokkaa vuodessa. Tallissa tuo asuu silloin, kun sillä ei ajeta. Museokatsastuksen teettämistä olen suunnitellut, mutta tähän mennessä se on vielä ajatuksen asteella, vaikka nähtävästi sen pitäisi suht helposti kyllä onnistua, kun alkuperäiskuosissaan tuo aika pitkälti on kuitenkin.

Kuvia:
http://nozki.kuvat.fi/#/kuvat/280+CE/

Ja vielä tarina tuon hankkimisesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=101222
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Unstedystan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja Unstedystan »

300D:llä mennään kesät talvet, mielestäni W123 on vielä moderni käyttöauto.
coupemeppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 19.02.2006 16:05
Paikkakunta: laukaa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja coupemeppe »

no joo. mulla on käyttö/kesä autona -78 w123 lavamalli. -94 240d sedanista laikkaamalla tehty.
viime kesänä pitkän seisonnan jälkeen otin käyttöön. tekniikka vaihtui samalla 617a turbo motoriin.
pumppuun 7 elementit, cooleri keulalle sekä isompi ahdin. tällä hetkellä kytkimen kanssa ongelmia..
korissakin alkavaa ruostetta.
123 300dt laviska
Avatar
terho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 14.02.2005 17:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja terho »

Viimeisiä Suomeen tuotuja oleva bensa w123 löytyy, tallissa ja pois ajosta. Huomautettavaa ei korissa ja tekniikassa tällähetkellä ole. Huoltokirjakin tallessa. Kesällä käyttömukavuutta lisää kattoluukku.
Näitähän oli selkeästi vähemmän bensamoottorilla. Muutoin kyllä m102 on hyvä moottori. Huomattavasti edeltäjää m115 parempi. Nykyisillä polttaineiden hinnalla jos haluaa tällaista harrastekäyttöautoa pitää on bensakoneinen varteenotettava vaihtoehto. Nimenomaan sellaiseksi w123 on mielestäni sopiva Näissä lienee arvo jo pohjalukemissa käynyt ja jäljelle jääneiden arvo noussee.
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70

EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

coupemeppe kirjoitti:no joo. mulla on käyttö/kesä autona -78 w123 lavamalli. -94 240d sedanista laikkaamalla tehty.
viime kesänä pitkän seisonnan jälkeen otin käyttöön. tekniikka vaihtui samalla 617a turbo motoriin.
pumppuun 7 elementit, cooleri keulalle sekä isompi ahdin. tällä hetkellä kytkimen kanssa ongelmia..
korissakin alkavaa ruostetta.
Tästä haluan nähdä kuvia :D kuulostaa niin mielenkiintoselle :D
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

zalolahti kirjoitti:
coupemeppe kirjoitti:no joo. mulla on käyttö/kesä autona -78 w123 lavamalli. -94 240d sedanista laikkaamalla tehty.
viime kesänä pitkän seisonnan jälkeen otin käyttöön. tekniikka vaihtui samalla 617a turbo motoriin.
pumppuun 7 elementit, cooleri keulalle sekä isompi ahdin. tällä hetkellä kytkimen kanssa ongelmia..
korissakin alkavaa ruostetta.
Tästä haluan nähdä kuvia :D kuulostaa niin mielenkiintoselle :D

Veit sanat suustani "viestistäni" :D Lava W123 ois kyl asenne peli 8)




Hienoa että kyseistä automallia arvostavia löytyy vielä.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
nylaka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 15.01.2011 14:23
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja nylaka »

Hei !
Kuvan mukainen 240 D löytyy ja on ympärivuotisessa ajossa. Asuntovaunun vedossa todella mukava, tosin vahvennetuin takajousin sekä hieman Foorumilaisten ohjeiden mukaan pumppua ruuvaillen. Veturina en ole tavannut muita kuin tämän O-P:n 280 E:n. Oli ilman pumppuhommia hiukan kesy. Autolla on ajettu 380 tkm ja on ruosteeton ilmeisesti siksi, että se on palvellut suurimman osan iästään Torniossa ja on erittäin hyvin aikoinaan ruostesuojattu. Itse olen suojausta jatkanut entisen ammattini suomilla tiedoilla ja taidoilla. On mukavaa ajaa marketin parkkipaikalle kun ihmiset tulevat kyselemään vuosimallia ym.
Säilytetään nämä viimeiset hyvät !!!
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

nylaka kirjoitti:Hei !
Kuvan mukainen 240 D löytyy ja on ympärivuotisessa ajossa. Asuntovaunun vedossa todella mukava, tosin vahvennetuin takajousin sekä hieman Foorumilaisten ohjeiden mukaan pumppua ruuvaillen. Veturina en ole tavannut muita kuin tämän O-P:n 280 E:n. Oli ilman pumppuhommia hiukan kesy. Autolla on ajettu 380 tkm ja on ruosteeton ilmeisesti siksi, että se on palvellut suurimman osan iästään Torniossa ja on erittäin hyvin aikoinaan ruostesuojattu. Itse olen suojausta jatkanut entisen ammattini suomilla tiedoilla ja taidoilla. On mukavaa ajaa marketin parkkipaikalle kun ihmiset tulevat kyselemään vuosimallia ym.
Säilytetään nämä viimeiset hyvät !!!

Onko tästä autosta lisäkuvia. Hienoa kuulla että joku muukin kuin minä arvostaa näin vanhaa Mersua vielä käyttöautona.






Nozki kirjoitti:No juu,

mielenkiintoinen topicci. :)

Mä en tiedä, lasketaanko tämä offtopiciksi, kun itse asiassa mulla on C123, eikä W123. No, samoja vehkeitähän ne kuitenkin on...

Omani on 280CE, vuodelta 1981. Ostin sen Saksasta toiselta omistajaltaan vuonna 2009, tällä hetkellä mittarissa on kilometrejä vähän vajaa 250 000. Auto liikkuu vain kesäisin; on tainnut tulla kilometrejä lisää parin tonnin luokkaa vuodessa. Tallissa tuo asuu silloin, kun sillä ei ajeta. Museokatsastuksen teettämistä olen suunnitellut, mutta tähän mennessä se on vielä ajatuksen asteella, vaikka nähtävästi sen pitäisi suht helposti kyllä onnistua, kun alkuperäiskuosissaan tuo aika pitkälti on kuitenkin.

Kuvia:
http://nozki.kuvat.fi/#/kuvat/280+CE/

Ja vielä tarina tuon hankkimisesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=101222

Mielettömän hieno coupe Nozkilla ja upea kuvasarja. Hienon alkuperäinen takaroiskeläppiä myöten. Oliko muuten kaikissa W123:ssa alunperin hopeat peltivanteet, tämä asia nyt jääny askarruttaan kun olen kahteen hyvään peltivannesarjaan törmännyt ja olivat hopeat ja näkyi olevan sinun coupessakin.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Olisi kiva saada aikaiseksi jonkilainen W123 kokoontuminen, jossa saisi tavata muitakin malliharrastajia ja nähdä autoja.

Innostaisiko ketään tälläinen?
Johonkin ABC:lle alkuun sopia tapaaminen ja katottais moniko ilmottautuisi ja sitten loppujen lopuksi tulisi, sitten paikan päällä voisi miettiä vielä voisiko jatkossakin pitää jotain W123 omistajien pieniä miittejä. Näin saataisiin myös ehkä osia yms. myytyä/ostettua/lahjoitettua oikeisiin tarpeisiin, kun paikalla olisi saman mallin harrastajia.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Tässä omani. Kauniina päivinä vain ajellaan. 230 kaasari 109hv. Alkuperäinen luonnollisesti

Kuva
Oliko muuten kaikissa W123:ssa alunperin hopeat peltivanteet
Tuossa on mustat ja olen kuvitellut ne alkuperäisiksi
Olisi kiva saada aikaiseksi jonkilainen W123 kokoontuminen
Kiinnostaa ilmanmuuta 8)
230 C 1978
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Nozki kirjoitti: itse asiassa mulla on C123, eikä W123. No, samoja vehkeitähän ne kuitenkin on...
Kyllä se ihan rehellinen w123 on -C, S, R ja muut kotkotukset tulivat vasta myöhemmin tehdaskoodeihin, vaikka jotkut käyttävätkin niitä takautuvasti.

Siistin näköinen auto.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jussi L. kirjoitti:Mielettömän hieno coupe Nozkilla ja upea kuvasarja. Hienon alkuperäinen takaroiskeläppiä myöten. Oliko muuten kaikissa W123:ssa alunperin hopeat peltivanteet, tämä asia nyt jääny askarruttaan kun olen kahteen hyvään peltivannesarjaan törmännyt ja olivat hopeat ja näkyi olevan sinun coupessakin.
Kiitoskiitos! :)

Noi tuossa autossa olleet vanteet oli joku kyllä maalannut jälkikäteen. Luulisin, että jauhemaalatut olivat. Nyt kun muistelen, niin siihen aikaan, kun isä ajoi W123:lla, niin siinä oli sekä hopeanvärisiä että mustia peltivanteita, peltikapseleilla peitettynä. W115-mallin peltivanteissa on sama halkaisija / leveys / ET kuin W123:n peltivanteissa, joten meillä saattoi silloin vanhaan aikaan osa vanteista olla alun perin vanhemmastakin mallista. Oliskohan vanteen väri voinut vaihtua auton mallin vaihtuessa?
Andreas kirjoitti:
Nozki kirjoitti: itse asiassa mulla on C123, eikä W123. No, samoja vehkeitähän ne kuitenkin on...
Kyllä se ihan rehellinen w123 on -C, S, R ja muut kotkotukset tulivat vasta myöhemmin tehdaskoodeihin, vaikka jotkut käyttävätkin niitä takautuvasti.

Siistin näköinen auto.
Jees, kiitokset toistamiseenkin vielä. ;) Sen tiesinkin, että esim. S123 ei ollut virallinen merkintä farkulle, mutta mulla oli vahva muistikuva siitä, että auton tyyppikilvessä lukisi C123. Nyt kun katselin kuvia, niin siinä kilvessä lukeekin kohdassa Typ / Model, että 123 C. Muistin siis väärin - kiitos asian oikaisemisesta!
Jussi L. kirjoitti:Olisi kiva saada aikaiseksi jonkilainen W123 kokoontuminen, jossa saisi tavata muitakin malliharrastajia ja nähdä autoja.

Innostaisiko ketään tälläinen?
Joo, kiinnostaa kyllä. Omat aikatauluni tuntien on harmillisen suuri todennäköisyys, ettei sinne kuitenkaan sitten pääse, mutta mielelläni osallistun, jos saan aikaa järjestettyä sellaiselle. Jos se olisi jossain siellä Satakunnassa, niin voisin vanhempien luona käydä samalla reissulla vieläpä.

PS. Hiukka offtopiccina - oletko ollut Kankaanpäässä 2000 -luvun alkupuolella? Silloin siellä pyöri jonkun, en tiedä yhtään kenen se oli, sellainen 280CE, joka oli samanvärinen vihreä kuin tuo sinun farkku. Onko tuttu kärry? Muistan itse sitä monesti ihailleeni, joskaan en pitänyt sitä vihreää kangas / vinyyliverhoilua kovin aistikkaana. Niin ja joskus 90- luvun loppupuolella oli sellainen 230CE, jonka väri oli vaalea ei-alkuperäinen metallivihreä. Siihen oli myynti-ilmoituksen mukaan vaihdettu uudemmanmallin moottori, tosin sitä autoa en lähempää oikein vissiin ikinä nähnytkään, enkä myöskään tiedä, kenen mahtoi olla. Mihinkähän lienevät nekin päätyneet... Se oli sitä aikaa, kun myynti-ilmoituksetkin katsottiin Keltaisesta Pörssistä eikä Nettiautosta. :D
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Nozki kirjoitti: PS. Hiukka offtopiccina - oletko ollut Kankaanpäässä 2000 -luvun alkupuolella? Silloin siellä pyöri jonkun, en tiedä yhtään kenen se oli, sellainen 280CE, joka oli samanvärinen vihreä kuin tuo sinun farkku. Onko tuttu kärry? Muistan itse sitä monesti ihailleeni, joskaan en pitänyt sitä vihreää kangas / vinyyliverhoilua kovin aistikkaana. Niin ja joskus 90- luvun loppupuolella oli sellainen 230CE, jonka väri oli vaalea ei-alkuperäinen metallivihreä. Siihen oli myynti-ilmoituksen mukaan vaihdettu uudemmanmallin moottori, tosin sitä autoa en lähempää oikein vissiin ikinä nähnytkään, enkä myöskään tiedä, kenen mahtoi olla. Mihinkähän lienevät nekin päätyneet... Se oli sitä aikaa, kun myynti-ilmoituksetkin katsottiin Keltaisesta Pörssistä eikä Nettiautosta. :D

Joo, yhden tutun coupe oli se vihreä, mutta ei saman vihreä kuin tuo meidän farmari, oli aavistuksen erivärinen, en muista värikoodia, mutta jokatapauksessa ei ollut sypressinvihreä. Olen asunut kankaanpäässä nyt vasta 2 vuotta, mutta sitä ennen naapurikunnassa, kaikki kaverit ja sukulaiset kylläki täällä, että täällä sitä oltu enempikin, vähä kuin "kakkoskoti" :D Niin, muistan sen 90-luvunkin coupen, tai veikkaan siis että muistan ja se on kans yhden tutun vanha, jota se aina lämmöllä on muistellut :D
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Marko M kirjoitti:Tässä omani. Kauniina päivinä vain ajellaan. 230 kaasari 109hv. Alkuperäinen luonnollisesti

[ [url=http://i3.aijaa.com/b/00405/10686871.jpg] ][/url]


Upea on tämäkin ruskea coupe ja onko creme mb-tex vai leder??
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Ohan se mullakin tommonen 300D korinvaihto farmari
Kuva
Kuva
Avatar
nylaka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 15.01.2011 14:23
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja nylaka »

Kannatan 123-meetingiä
Terv.Kari
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jussi L. kirjoitti:Joo, yhden tutun coupe oli se vihreä, mutta ei saman vihreä kuin tuo meidän farmari, oli aavistuksen erivärinen, en muista värikoodia, mutta jokatapauksessa ei ollut sypressinvihreä. Olen asunut kankaanpäässä nyt vasta 2 vuotta, mutta sitä ennen naapurikunnassa, kaikki kaverit ja sukulaiset kylläki täällä, että täällä sitä oltu enempikin, vähä kuin "kakkoskoti" :D Niin, muistan sen 90-luvunkin coupen, tai veikkaan siis että muistan ja se on kans yhden tutun vanha, jota se aina lämmöllä on muistellut :D
Ookkei, mä olisin ollut vallan varma, että oli sama tumma vihreä metalliväri, mutta ei se sitten ollutkaan... Joo, itsehän en ole K:päässä enää muutamaan vuoteen ollut muuten kuin käymässä aina silloin tällöin, mutta tuttua seutuahan se on.
Jussi L. kirjoitti:
Marko M kirjoitti:Tässä omani. Kauniina päivinä vain ajellaan. 230 kaasari 109hv. Alkuperäinen luonnollisesti

[ [url=http://i3.aijaa.com/b/00405/10686871.jpg] ][/url]


Upea on tämäkin ruskea coupe ja onko creme mb-tex vai leder??
Rohkenisin väittää, että on kangasverhoilu MB-Tex- sivuilla. En muuten kuin alla olevan linkin kuvien perusteella. Tosi siisti yksilö sisältäkin! Aika harvoin näissä muuten näkee pähkinäpuupanelointia, joka tässä näyttäisi olevan.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 63&start=0
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja Leka »

Jaahas, täällä on Jussi taas yllättävästi avannut asiantuntijakorimalli-aiheen mistä pointsit 8) :wink: Mielenkiintoisia kommentteja. Näin se aika menee ja W123:sia näkee yhä harvemmin ARKI-liikenteessä(!) takavuosiin verrattuna. Aletaan olla siinä tilanteessa että pääosin W123:t muutaman sadan euron ritsoja lukuunottamatta ovat käytännösssä kaikki jonkin asteisia harrasteautoja.

Itsellä mm. 300 D peräänkuulutetuin orginal-mustin vantein 520 tkm ajettuna kesäkäyttöautona, vaikka kyllä vuosittaiset kilometrit sillä puolittuneet nähden 8 vuoden takaiseen. Lujia ja luotettavia vehkeitä sekä fiilis on täysin eri tasolla nyky sähkö/kertakäytto-mersuihin verrattuna. Hyvinkin huolentonta ajoa ja yleensä jos pajalla poiketaan niin lähinnä auttaen uudempien autojen omistajia logistiikkapoliittisissa asioissa :lol: Kuriositeettinä mm. tuossa päivällä vetelin cruise päällä mittarin neula kello 4 kohdalla 60 km siirtymän. Ylivaihdettahan tuo silloin periaattessa kysyisi, mutta ihan hyväksyttävät välitykset Suomen-oloihin :lol:

280 CE käytännössä seisonut 2,5 vuotta. Korikorjauksien yhteydessä viime kesänä tuli muutamia päiviä sillä ajeltua ja samallla luonnollisesti testattua että nopeusmittarin skaala vielä toimii laidasta laitaan. Kai sekin pitäisi leimata ja vähän enemmänkin ajella ehkä ensi kesänä ettei ihan jumiin mene.
8)
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Leka kirjoitti:Jaahas, täällä on Jussi taas yllättävästi avannut asiantuntijakorimalli-aiheen mistä pointsit 8) :wink: Mielenkiintoisia kommentteja. Näin se aika menee ja W123:sia näkee yhä harvemmin ARKI-liikenteessä(!) takavuosiin verrattuna. Aletaan olla siinä tilanteessa että pääosin W123:t muutaman sadan euron ritsoja lukuunottamatta ovat käytännösssä kaikki jonkin asteisia harrasteautoja.
Pitäähän jonkun nämä laadukkaimmat mallit muistaa pitää "esillä" aiheissa sekä liikenteessä. Ajalta kun Mersut tehtiin lujiksi ja tarkoitus oli tehdä Kestäviä Autoja.
Olisko sulla Leka laittaa tämän hetkisiä kuvia sun autoista?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Nozki kirjoitti:
Rohkenisin väittää, että on kangasverhoilu MB-Tex- sivuilla. En muuten kuin alla olevan linkin kuvien perusteella. Tosi siisti yksilö sisältäkin! Aika harvoin näissä muuten näkee pähkinäpuupanelointia, joka tässä näyttäisi olevan.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 63&start=0

Kappas vain :eh: Niinpäs onkin puoli kangasverhoilu ja kaunis 1 sarjan pergament verhoilu pähkinäpuusetillä. Kerta kaikkiaan upeita coupeja täältä löytyy nyt siis 2kpl.

Myönnettäköön että tuo Coupe 123 on yhä yksi unelma-autoni, joskus varmaankin vielä sellaisen ostan.




Olisiko sitä mallikohtaista miittiä syytä järjestää tuossa syyskuun puolella vielä, monikohan viitsisi vielä tulla kesä-autoillaansa paikalle?? Olisiko joku tampereella oleva ABC hyvä vaihtoehto, toki esittäkää täällä vaihtoehtoja missä olisi sellainen sopiva paikka järjestää W123 kokoontuminen.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1357
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Nozki kirjoitti:PS. Hiukka offtopiccina - oletko ollut Kankaanpäässä 2000 -luvun alkupuolella? Silloin siellä pyöri jonkun, en tiedä yhtään kenen se oli, sellainen 280CE, joka oli samanvärinen vihreä kuin tuo sinun farkku. Onko tuttu kärry? Muistan itse sitä monesti ihailleeni, joskaan en pitänyt sitä vihreää kangas / vinyyliverhoilua kovin aistikkaana. Niin ja joskus 90- luvun loppupuolella oli sellainen 230CE, jonka väri oli vaalea ei-alkuperäinen metallivihreä. Siihen oli myynti-ilmoituksen mukaan vaihdettu uudemmanmallin moottori, tosin sitä autoa en lähempää oikein vissiin ikinä nähnytkään, enkä myöskään tiedä, kenen mahtoi olla. Mihinkähän lienevät nekin päätyneet... Se oli sitä aikaa, kun myynti-ilmoituksetkin katsottiin Keltaisesta Pörssistä eikä Nettiautosta. :D
Mulle tuo vihreä 280ce on hyvinkin tuttu, vaikka se on rekisteriotteen mukaan malliltaan ambulance. Tuli sillä muutaman kerran ajettuakkin ja kerran käytettiin sitä jopa hinaamiseenkin, vedettiin sillä yksi w123 sedani Parkanosta Kankaanpäähän.

Tuon 230ce:n taidan kanssa muistaa, muistaakseni se oli samalla porukalla jotka tehtailivat silloin e30 bemareista vaikka minkälaisia erikoisuuksia. Samalla porukalla oli myös joskus se 500sella kasikoneella ollut musta sedan w123 jossa luki tylysti tarralla perässä että 500E.

Tuohon aikaanhan täällä pyöri myös ne kaksi 300d koneista coupea. Toinen oli se ensin tummanharmaa ja sittemmin erikoisella punaisella maalattu, joka oli silloin Karviassa. Toinen oli se violetti jossa oli aikas leveät huulivanteet. Myös sillä violetilla tuli joskus ajeltuakkin. Omistajat olivat tuttuja keskenään jo lapsuudesta ja silloin tällöin näillä mersuilla ajelivat hiukan kilpaakin pitkin Kankaanpään keskustaa.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

kuitsi kirjoitti:
Nozki kirjoitti:PS. Hiukka offtopiccina - oletko ollut Kankaanpäässä 2000 -luvun alkupuolella? Silloin siellä pyöri jonkun, en tiedä yhtään kenen se oli, sellainen 280CE, joka oli samanvärinen vihreä kuin tuo sinun farkku. Onko tuttu kärry? Muistan itse sitä monesti ihailleeni, joskaan en pitänyt sitä vihreää kangas / vinyyliverhoilua kovin aistikkaana. Niin ja joskus 90- luvun loppupuolella oli sellainen 230CE, jonka väri oli vaalea ei-alkuperäinen metallivihreä. Siihen oli myynti-ilmoituksen mukaan vaihdettu uudemmanmallin moottori, tosin sitä autoa en lähempää oikein vissiin ikinä nähnytkään, enkä myöskään tiedä, kenen mahtoi olla. Mihinkähän lienevät nekin päätyneet... Se oli sitä aikaa, kun myynti-ilmoituksetkin katsottiin Keltaisesta Pörssistä eikä Nettiautosta. :D
Mulle tuo vihreä 280ce on hyvinkin tuttu, vaikka se on rekisteriotteen mukaan malliltaan ambulance. Tuli sillä muutaman kerran ajettuakkin ja kerran käytettiin sitä jopa hinaamiseenkin, vedettiin sillä yksi w123 sedani Parkanosta Kankaanpäähän.

Tuon 230ce:n taidan kanssa muistaa, muistaakseni se oli samalla porukalla jotka tehtailivat silloin e30 bemareista vaikka minkälaisia erikoisuuksia. Samalla porukalla oli myös joskus se 500sella kasikoneella ollut musta sedan w123 jossa luki tylysti tarralla perässä että 500E.

Tuohon aikaanhan täällä pyöri myös ne kaksi 300d koneista coupea. Toinen oli se ensin tummanharmaa ja sittemmin erikoisella punaisella maalattu, joka oli silloin Karviassa. Toinen oli se violetti jossa oli aikas leveät huulivanteet. Myös sillä violetilla tuli joskus ajeltuakkin. Omistajat olivat tuttuja keskenään jo lapsuudesta ja silloin tällöin näillä mersuilla ajelivat hiukan kilpaakin pitkin Kankaanpään keskustaa.


Juu, nämä samat autot muistan myös. :)
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
nylaka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 15.01.2011 14:23
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja nylaka »

Tampere / Hämeenlinnanseutu sopisi hyvin miittipaikaksi.
Terv. Kari
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Jussi L. kirjoitti:
Nozki kirjoitti:
Rohkenisin väittää, että on kangasverhoilu MB-Tex- sivuilla. En muuten kuin alla olevan linkin kuvien perusteella. Tosi siisti yksilö sisältäkin! Aika harvoin näissä muuten näkee pähkinäpuupanelointia, joka tässä näyttäisi olevan.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 63&start=0

Kappas vain :eh: Niinpäs onkin puoli kangasverhoilu ja kaunis 1 sarjan pergament verhoilu pähkinäpuusetillä. Kerta kaikkiaan upeita coupeja täältä löytyy nyt siis 2kpl
Juuri näin :-)

Eikö nuo pähkinäpuut olekkaan coupessa vakiotavaraa?
230 C 1978
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: MB W123 omistajille..

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Marko M kirjoitti:

Eikö nuo pähkinäpuut olekkaan coupessa vakiotavaraa?
Alkupään 123 coupeissa oli paljon (jopa yksinomaan?) pähkinäpuuta, myöhemmin puu muuttui samanlaiseksi zebranoksi, kuin muissakin 123 malleissa.
Vastaa Viestiin