Unimogista asiaa/kysymyksiä?
Unimogista asiaa/kysymyksiä?
Tuttuni osti vuoden -72 Unimogin 2.8 koneella, kiesi on Ilmailulaitoksen entinen juhta ja tulee toimimaan tulevaisuudessa maatilan ikiliikkujana
Mistähän saisi tietoa kyseisistä laitteista?
Mitkähän tulpat mahtaa sopia parhaiten 2.8 koneeseen??
edit: oli pakko korjata otsikko T: epk
Mistähän saisi tietoa kyseisistä laitteista?
Mitkähän tulpat mahtaa sopia parhaiten 2.8 koneeseen??
edit: oli pakko korjata otsikko T: epk
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Unimog-tietoa
Jos on ulkomaan kieli hallussa (itel ei oo..), niin tuolta allaolevasta osoitteesta varmaan saisi irti yhtä sun toista tietoa...
http://www.unimog-community.de/index.php
Sytytystulpat on lienevät samat kuin esim.W115 ja W116-sarjan 280-malleissa. Varmaan saa ihan joka varaosaliikkeestä.
http://www.unimog-community.de/index.php
Sytytystulpat on lienevät samat kuin esim.W115 ja W116-sarjan 280-malleissa. Varmaan saa ihan joka varaosaliikkeestä.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 08.07.2004 10:20
- Paikkakunta: Helsinki
Tuolla palstalla mun käsityksen mukaan on joillain käyttäjillä moggeja tai tietoo luulis ainakin löytyvän.
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/d ... ?CAT_ID=24
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/d ... ?CAT_ID=24
Se on sellainen juttu, että M110 ei (kai edes) mahtuisi Unimog 404:ään, vaan kyseessä on yksinokka-akselinen M130. Vaikka teknisestihän koneet muuten ovat hyvin samankaltaisia.Mika.T kirjoitti:unimog M110 koneella??? voi sitä bensan kulutusta...
Unimogin M130 on melko matalapuristeinen (en muista ulkoa, mutta saattaa olla alle 1:8,0), mikä on tyypillistä työkoneissa. Vääntö on siis optimoitu käyttöä varten. Mutta kyllä se silti kuluttaa aivan tajuttomasti - etenkin jos kulutus ilmaistaan per matka eli muodossa l/100km.
-Daaz
OT: Tuollainen matalapuristeinen M130, olisi hauska turboaihio, jos siihen laittaisi M110:n kannen. Hmmm... Pitääpä kehitellä ajatusta.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Näinhän se meni. Muistelinkin että, m110 on tuo twincami ja yksi nokkainen jollain muulla "koodilla"Daaz kirjoitti:Se on sellainen juttu, että M110 ei (kai edes) mahtuisi Unimog 404:ään, vaan kyseessä on yksinokka-akselinen M130. Vaikka teknisestihän koneet muuten ovat hyvin samankaltaisia.Mika.T kirjoitti:unimog M110 koneella??? voi sitä bensan kulutusta...
Unimogin M130 on melko matalapuristeinen (en muista ulkoa, mutta saattaa olla alle 1:8,0), mikä on tyypillistä työkoneissa. Vääntö on siis optimoitu käyttöä varten. Mutta kyllä se silti kuluttaa aivan tajuttomasti - etenkin jos kulutus ilmaistaan per matka eli muodossa l/100km.
-Daaz
OT: Tuollainen matalapuristeinen M130, olisi hauska turboaihio, jos siihen laittaisi M110:n kannen. Hmmm... Pitääpä kehitellä ajatusta.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Tietokilpailukysymys (en tiedä vastausta):
Montako vaihdetta nuissa esim. oransseissa tielaitoksen (vai kenenkä) Unimogeissa olikaan?
Muistan kuulleeni jonkun aivan ihmeellisen luvun.
Muutama Unimog on muuten Keltaisen Pörssin sivustolla tullut vastaan. Onneksi on sen verra järkeä vielä ollut pääsä etten ole ostamaan riehaantunut
Montako vaihdetta nuissa esim. oransseissa tielaitoksen (vai kenenkä) Unimogeissa olikaan?
Muistan kuulleeni jonkun aivan ihmeellisen luvun.
Muutama Unimog on muuten Keltaisen Pörssin sivustolla tullut vastaan. Onneksi on sen verra järkeä vielä ollut pääsä etten ole ostamaan riehaantunut
Eikös niiissä periaatteessa ole 24 vaihdetta eteenpäin.PKivireki kirjoitti:Tietokilpailukysymys (en tiedä vastausta):
Montako vaihdetta nuissa esim. oransseissa tielaitoksen (vai kenenkä) Unimogeissa olikaan?
Muistan kuulleeni jonkun aivan ihmeellisen luvun.
Muutama Unimog on muuten Keltaisen Pörssin sivustolla tullut vastaan. Onneksi on sen verra järkeä vielä ollut pääsä etten ole ostamaan riehaantunut
Laatikko on 8-vaihteinen manuaali-automaatti ja jo vuosia moggeissa on ollut 2 alennusvaihdetta...
Muistaakseni HKR:n uudet mogit ovat vielä VarioPilotilla varustetut, eli rattia voi heitellä laidasta laitaan ohjaamossa, eli ihan kummalta puolelta on parempi näkyvyys tarkkuutta vaativassa ajossa.
Höh, pitikö täämönen topicci aloittaa ihmisen kiusaksi. Autokuume iski.
Ks. esim.
http://www.mobile.de/SID3LNyTe3mcSpafco ... 1144912683&
Ks. esim.
http://www.mobile.de/SID3LNyTe3mcSpafco ... 1144912683&
Ei mulla ole kuin kuusi eteen ja vaihteet 1 ja 2 toimivat myös suunnanvaihtajalla pakkeina, eli kaikenkaikkiaan 8 vaihdetta. Tämä vain 411 ja 404 malleissa.PKivireki kirjoitti:Tietokilpailukysymys (en tiedä vastausta):
Montako vaihdetta nuissa esim. oransseissa tielaitoksen (vai kenenkä) Unimogeissa olikaan?
Muistan kuulleeni jonkun aivan ihmeellisen luvun.
Muutama Unimog on muuten Keltaisen Pörssin sivustolla tullut vastaan. Onneksi on sen verra järkeä vielä ollut pääsä etten ole ostamaan riehaantunut
GD 300turbo aut -81
Juupa juu oranssissa U110 vm91 on eteen 24 ja taakse 12. Ja puolittajalla nämä voi kertoa 2:lla, eli 48 eteen ja 24 taakse. Itsellä auto on työkäytössä ja ei ole vielä tarvinnut alennusvaihteita käyttää.raul kirjoitti:Eikös niiissä periaatteessa ole 24 vaihdetta eteenpäin.PKivireki kirjoitti:Tietokilpailukysymys (en tiedä vastausta):
Montako vaihdetta nuissa esim. oransseissa tielaitoksen (vai kenenkä) Unimogeissa olikaan?
Muistan kuulleeni jonkun aivan ihmeellisen luvun.
Muutama Unimog on muuten Keltaisen Pörssin sivustolla tullut vastaan. Onneksi on sen verra järkeä vielä ollut pääsä etten ole ostamaan riehaantunut
Laatikko on 8-vaihteinen manuaali-automaatti ja jo vuosia moggeissa on ollut 2 alennusvaihdetta...
Muistaakseni HKR:n uudet mogit ovat vielä VarioPilotilla varustetut, eli rattia voi heitellä laidasta laitaan ohjaamossa, eli ihan kummalta puolelta on parempi näkyvyys tarkkuutta vaativassa ajossa.
Uudessa työpaikassani on muutamia moottori- ja konemiehiä; sain linkin tällaiseen UNIMOG- filmiin.
Tässä on useita eri versioita esitelty työn touhussa; metsähommissa, kiskoveturina ja kisko/pyörävarustuksella sekä harjakoneena. Lopussa oli sellainen raidekulkuneuvojen huoltohärveli jonka kyljessä oli firma HOESCH. Sattuu olemaan sama firma jonka rippeet edellinen työnantajani osti 4 vuotta sitten eli Hösch. Tuohon aikaan se oli monialainen kone(paja)yritys ja on muuten mennyt vissiin 3 kertaa konkurssiin koko yli satavuotisen historiansa aikana. Outokumpu osti sen nimittäin jo viime vuosituhannen lopulla Saksasta suomalaisomistukseen.
Tehdasaluella on yksi pystärikin parkissa .
http://video.google.de/videoplay?docid= ... pr=goog-sl
Tässä on useita eri versioita esitelty työn touhussa; metsähommissa, kiskoveturina ja kisko/pyörävarustuksella sekä harjakoneena. Lopussa oli sellainen raidekulkuneuvojen huoltohärveli jonka kyljessä oli firma HOESCH. Sattuu olemaan sama firma jonka rippeet edellinen työnantajani osti 4 vuotta sitten eli Hösch. Tuohon aikaan se oli monialainen kone(paja)yritys ja on muuten mennyt vissiin 3 kertaa konkurssiin koko yli satavuotisen historiansa aikana. Outokumpu osti sen nimittäin jo viime vuosituhannen lopulla Saksasta suomalaisomistukseen.
Tehdasaluella on yksi pystärikin parkissa .
http://video.google.de/videoplay?docid= ... pr=goog-sl
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Jaahas, tuohan olikin tutun näköistä tuossa filmillä tukkien vetäminen. Ite olen aikanaan vetänyt tukkeja umpihangessa 406 mogilla. Ihan kohtuullinen menemään vielä kun joka pyörässä oli ketjut ja pari tukkipuuta lavalla painona.
Kyseisessä yksilössä oli 5,7l suora6 diesel ja 6 pykäläinen vaihteisto joista 2 pienintä toimi suunnanvaihtimen kanssa.
Tiivisteosiahan sai muistaakseni tiivistekeskuksen tms. hyllystä, laakereita suoraan laakeriliikkeistä ja hammaspyöriä KL- varaosien välityksellä jos tiedossa oli varaosanumero.
Kyseisessä yksilössä oli 5,7l suora6 diesel ja 6 pykäläinen vaihteisto joista 2 pienintä toimi suunnanvaihtimen kanssa.
Tiivisteosiahan sai muistaakseni tiivistekeskuksen tms. hyllystä, laakereita suoraan laakeriliikkeistä ja hammaspyöriä KL- varaosien välityksellä jos tiedossa oli varaosanumero.
W903 316cdi 4x4 -01
W123 230E -85
W123 230E -85
minuakin on aina himottanut mog ja nyt olis edullisesti saatavilla. Mietin vain kans tuota osien saatavuutta noihin ikivanhoihin, että saako niitä kohtuuhintaan vai onko jo kyseessä hintava harrastus?
Tossa värkki, rekisteröity metsäkoneeksi. Ei se hinnalla ole pilattu mutta eihän se ehjä olekaan. Mikä moottori on TD40?
http://www.blocket.se/vi/18731853.htm?ca=17_s
Ja tässä toinen, 404 bensakoneella:
http://www.blocket.se/vi/17598934.htm?ca=17_s
Ja sitten bensa 300D konvertoituna:
http://www.blocket.se/vi/18075541.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/18514724.htm?ca=17_s
Edit: Toistaiseksihan tää on vain mieliharhaisen haaveunia mutta, samallatavalla tuo coupe ollu unissa jo 18 vuotta niin ei sitä ikinä tiiä.
Tossa värkki, rekisteröity metsäkoneeksi. Ei se hinnalla ole pilattu mutta eihän se ehjä olekaan. Mikä moottori on TD40?
http://www.blocket.se/vi/18731853.htm?ca=17_s
Ja tässä toinen, 404 bensakoneella:
http://www.blocket.se/vi/17598934.htm?ca=17_s
Ja sitten bensa 300D konvertoituna:
http://www.blocket.se/vi/18075541.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/18514724.htm?ca=17_s
Edit: Toistaiseksihan tää on vain mieliharhaisen haaveunia mutta, samallatavalla tuo coupe ollu unissa jo 18 vuotta niin ei sitä ikinä tiiä.
Viimeksi muokannut Sergey, La 25.10.2008 17:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
2009 € toi eka! Noi voihan halvattu, millonkas menee seuraava lautta Ruottiin!
Mulla on aina olllut salainen haave Unimogista, lautatavarasta lava ja tervaa päälle. Lisäksi minulla on keskipaha vinssipakkomielle, senhän voisi yhdistää nätisti tuommoisen kanssa
Mulla on aina olllut salainen haave Unimogista, lautatavarasta lava ja tervaa päälle. Lisäksi minulla on keskipaha vinssipakkomielle, senhän voisi yhdistää nätisti tuommoisen kanssa
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Unimogista asiaa/kysymyksiä?
Nokkaketjun rallatus / kiristimen kunto? Onko helppoa keinoa selvittää, toimiiko kiristin kunnolla? Kone on bensakutonen, 180.929-10... vuosimalli 1965.
Tyhjäkäynnillä käy siististi niin kuin Mersun bensakoneen pitääkin, mutta kierrosten kasvaessa äänimaailma monipuolistuu aikalailla. Venttiilit ovat säädöissä.
Englanniksi väittävät, että "kiristimet ovat äärimmäisen luotettavia ja kestävät auton eliniän". Tietenkin tuo auton elinikä on hiukan liukuva käsite joka muuttuu, kun liikutaan itään tai etelään päin.
http://www.sl113.org/wiki/pmwiki.php?n= ... imingChain" onclick="window.open(this.href);return false;
Tyhjäkäynnillä käy siististi niin kuin Mersun bensakoneen pitääkin, mutta kierrosten kasvaessa äänimaailma monipuolistuu aikalailla. Venttiilit ovat säädöissä.
Englanniksi väittävät, että "kiristimet ovat äärimmäisen luotettavia ja kestävät auton eliniän". Tietenkin tuo auton elinikä on hiukan liukuva käsite joka muuttuu, kun liikutaan itään tai etelään päin.
http://www.sl113.org/wiki/pmwiki.php?n= ... imingChain" onclick="window.open(this.href);return false;