W109 300 SEL 6.3 -70

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
priuttan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 15.05.2013 21:52

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja priuttan »

Onnea, siiä tuli kyllä todella hieno peli, pitää joskus käydä vilkaisemassa ihan livenä
MB 450 SL R107
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Ere866 kirjoitti:Hienoa, että projekti etenee virallisestikkin!

Niin tuleekos tästä nyt ympärivuotinen käyttis vai kauniiin kelin peli? :D Nythän kelit meni jo ihan paskoiksi, liekkä kohta lumet maassa. Ps. eikai 6.9 pysy tuossa talven? :shock: On hyvän värinen!
Ei tuolla voi talvella ajaa...tai voi, erittäin, erittäin rauhallisesti ja varovaisesti. Painonjakauma toivoton, vaihteiston toiminta ei ole kovin rauhallista ja kaikki tämä yhdistettynä melko massiiviseen alavääntöön...tekee ajamisesta liukkaalla vähintäänkin haastavaa. Tuota ei tahdo saada edes tasamaalla talliin kitkarenkailla...kokein viime talvena monesti.

Molemmat autot menee sisälle talveksi...tosin täällä Oulun seudulla on ihan ok. ilmat viellä.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Vielä on kelit suosineet silloin tällöin tapahtuvia koeajoja. Tänäänkin oli kuiva hyvä keli pärräillä.

Auto kyllä kulkee mainiosti ja liikkuu pelottavan pontevasti. Ajoltaan 15” renkailla jopa yllättävän hyvä.

Onhan tuossa tietysti ”juttuja”. Pakoputki kolisee. Tyhjäkäynti vaihde päällä on raskasta, koska tyhjäkäyntikytkin joka antaa kevennyssignaalin laatikolle puuttuu. Startti ei jaksa pyörittää kunnolla kuumana, joten kaupungille ei ihan pysähdellä hetkeksi. Suuttimet on vanhoista kerätty setti, joten tyhjäkäynti humputtaa vähän.... jne.

Mutta on tuolla tullut jo yli 300km. ajeltua ja kuljettaajaa kyllä yhä hymyilyttää. Likkeillelähtö kun tapahtuu alle 800 1/min. Tässähän ei ole momentin muunninta vaan hydraulinen kytkin joka ”lukittuu” noilla kierroksilla. Tällöin jokaisen männäniskun todella tuntee. Vääntö on noilla kierroksilla jo 400nm joka tekee fiiliksestä jotenkin hupaisan utopisen.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

Euro-kuusysi kupplung-laatikolla on varmaan mielenkiintoinen yhdistelmä. En ole ajanut kunnolla koskaan euromallia saatikka tuolla kombolla.

Euromalli-6.3 on todella paljon terävämpi ja terhakkaampi kun jenkki-6.9; autot siis keskenään on todella erilaisia mutta jo se laatikon erilaisuus vaikuttaa paljon tuntumaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Tämä minun moottori on vielä ihan alkusarjan koneita 1:8.8 puristuksilla, Eurokoneiden puristuksia laskettiin sitten myöhemmin 1:8.3:een. Lisäksi oma 6.3 on varmaankin yli 100kg kevyempi kuin alkuperäinen 6.3. Minulla on tallissa tuttavan Euro 6.9 W116, sen liikkuminen on hyvin sivistynyttä verrattuna 6.3:een.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Kesää odotellessa...
65134806-DD5E-46D3-B1E1-641444BFE31E.jpeg
Jos joku on miettinyt millainen on minun idea tuosta w109:stä. Niin nämä on aika lähellä sitä:

https://m.youtube.com/watch?v=fQVpSFoROg4" onclick="window.open(this.href);return false;

https://m.youtube.com/watch?v=WH4aMZapC6Q" onclick="window.open(this.href);return false;

:D

Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

Siitähän tulee RottaMersu 8)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Ajattelin sitten vaihtaa suuttimet, kaasuläpän isompaan, tyhjäkäynnin kumiputket ja ohjauspainesäätimen ohjelmoitavaan...ihan kun muutakaan hommaa ei olisi, mutta iski inspiraatio.

Suuttimet oli ihan ok, mutta ajattelin saman tien vaihtaa uusiin. Tyhjäkäyntipiirin putket oli murtuneet ja ilmeisesti vuotivat.
0651A67C-FE43-4F03-8F30-7221FB26E234.jpeg
Uudemmissa M117:ssa on 13% suurempi kaasuläppä. Se vaatii vähän pajotusta, mutta samalla saa kaasuläppäkytkimen, jota vaihdelaatikko kaipaa.
312F41D4-EFA8-49EA-8592-08D4B5F88D0A.jpeg
Ohjauspainesäätimeksi tulee unwiredtools.com:n UTCIS, niin voi vähän seoksia ohjelmoida.

https://unwiredtools.com/utcis.asp" onclick="window.open(this.href);return false;



Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Zac »

Uhhuh... Uudet suuttimet ihan vaan lämpimikseen...?:)
(Toihan ei mikään halpa kiekka kuitenkaan ole - muutama halvemman hintaluokan rotta-mese taitaa mahtua tämän yhden 8 kpl suutinsarjan hintaan...:-o)

Mutta kyllä sen toisaalta ymmärtää, kyseessä on kuitenkin (ainakin aikakauden) mersun _über-mylly_ - asia jota pitääkin vaalia pieteetillä.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Zac kirjoitti:Uhhuh... Uudet suuttimet ihan vaan lämpimikseen...?:)
(Toihan ei mikään halpa kiekka kuitenkaan ole - muutama halvemman hintaluokan rotta-mese taitaa mahtua tämän yhden 8 kpl suutinsarjan hintaan...:-o)

Mutta kyllä sen toisaalta ymmärtää, kyseessä on kuitenkin (ainakin aikakauden) mersun _über-mylly_ - asia jota pitääkin vaalia pieteetillä.

Tuossahan on nyt paikallaan seuraavan korimallin M100, W116: 6.9 litrainen kuivasumppumoottori. Siinä on sitten ruiskuna K-Jet, sen suuttimet ei kauhean paha rasti ole, alle 200€ kierros.

Alkuperäisen M100 6.3:n suutinsetti olisi maksanut 16000€...sitä en nyt kuitenkaan tilannut. Onneksi alkuperäisen koneen suuttimet on tosi hyvät.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Zac »

Aa, no niin, olisi pitänyt lukea tarkemmin:) M100 6.3 W109:stä on se über-mylly mitä tarkoitin...
Myöhempi on tosiaan huomattavasti lompsaystävällisempi....;-)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

D-jetroniciin 450 V8 maksaa myös suuttimet n. 200€ kpl.

Onko 6.3:ssa siis vielä eri suuttimet entäs normi D-jetillinen v8?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

6.3:ssa on mekaaninen ruisku PES-8KL pumpulla. Eli diesel-rivipumpusta kehtietty polttoaineenruiskutus.

Kuva

Suutin pidikkeessään.

Kuva

uusi suutin maksaa n. 2000€ kpl. (kaksituhatta)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Kumma homma, osistahahan tulee asiallisen näköisiä pesemällä. :)
4CAA0D2F-9DE7-45A5-A8A4-6D2BDC34298B.jpeg
Tuo kaasuläppäjumppa oli sitten haastavampi: Pulttikoko ja -kehä ovat erit. Alemman imusarjan korkeus on myös eri noissa <-81 koneissa, siis noin 1,5 cm. alempana. Minulla on kaasuläppä uudempaa sarjaa, joten määränjakajan ja läpän väliin pitää keksiä jatkoa, tällä kertaa se syntyi m110: osista. Mutta jos seuraava kerta joskus tulee, pitää alemman imusarjan ja kaasuläpän väliin tehdä sovitekappale.

Myöskin almmasta imusarjasta, siis jotkut kutsuu tätä imukaukaloksi, piti kaasuläpän rei`än halkaisijaa suurentaa 7mm. Tälläkertaa pirrasin sen isommaksi.

Miksi moinen jumppa: halusin läppään tyhjä- ja täyskaasukytkimen, koska vakioläppään kytkintä ei saa, jouduin läpän vaihtamaan. Samalla se nyt suureni sitten. Yhdellä netistä löytyvällä laskurilla kun kokeilin, niin tuo läpän suurentaminen mahdollistaisi myös (mikäli nyt tarpeellista ikinä) suurimman tehon kierrosalueen noston nykyisestä noin 800 1/min. Laskurien mukaan ainakin pieni vakiokaasuläppä rajoittaa tehoa noin isossa koneessa jo tehokkaasti.
343B2A52-27C2-467B-9C19-D8F55FC07184.jpeg
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Hiukan uusia putkia piti vetää UTCIS:iä varten, kun alkuperäinen ohjauspainesäädin oli vanhaa, makaavaa mallia, kiinnitettynä erilliseen telineeseen. Ensimmäiset putket jotka sattui käteen oli jenkkimallin K-jetronicista. Niissä putket kulkevat mutkitellen.
D1C9866D-8E2C-4265-8B4C-AB2A0A824AEF.jpeg
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Jotenkin häiritsi nuo UTCIS:n liittimet, piti päivittää ne sitten alkuperäisillä, Mersun liittimillä.

Nämä kun viellä vetää nätisiti kasaan alkuperäisillä nippusiteillä, niin ainakin minusta hämää hetken hauskasti.
IMG_1454.JPG
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Joskus on ihan kiva huomata, että on säästänyt jopa ihan tarpeellisiakin asioita. Mm. Mersun tinattavia liitimien pinnejä, liittimiä ja kaapeleita. Niistä syntyy äkkiä ihan toimivia lisäsähkösarjoja, niinkuin nytkin tyhjäkäyntikytkimen, sytytysvirran ja kirrosmittarin johdotus moottorilta alkuperäiseen liittimeen ja oikeilla johtoväreillä tietysti :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja S202 »

Asiallisen näköisiä sähkötöitä, noi alkuperäiset jutut on aina kivoja :thumbup: Mistähän sitä alkuperäisen kaltaista johtosarjojen suojaletkua sais?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

S202 kirjoitti:Asiallisen näköisiä sähkötöitä, noi alkuperäiset jutut on aina kivoja :thumbup: Mistähän sitä alkuperäisen kaltaista johtosarjojen suojaletkua sais?
Kiitos!

Mielestäni ihan merkkiliikkeestä mm, saa, kuten liittimiäkin yms. Sitten veikkaisin muoviliikettä, Etra yms. Kutistesukka ei ole hyvää, kun se kovettuu liikaa ja nimensä mukaisesti kutistuu aikanaan moottorin lämmössä. Itse olen käytellyt vielä ”vanhaa varastoa”, kohta varmaan joutuu etsimään uuttakin tavaraa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ite olen käyttäny "jenka suojaputkee" se on heleppo laittaa ja ei ole hassumman näkönen, paitsi se ei näytä alkuperäseltä :wink:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja S202 »

Niin, jos ei tarvi olla alkuperäinen niin löytyy paljonkin käteviä tarvikkeita. Saiskohan noita pinnejä tilattua jostain kiinasta, ne on mun mielestä alkuperäisenä pirun kalliita?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

S202 kirjoitti:Niin, jos ei tarvi olla alkuperäinen niin löytyy paljonkin käteviä tarvikkeita. Saiskohan noita pinnejä tilattua jostain kiinasta, ne on mun mielestä alkuperäisenä pirun kalliita?
Eikö noita romu-Mersuja löydy joka nurkalta. Pihtien kanssa napsimaan johtoja poikki. Tai ”tilaa” joltain tämänkin foorumin purkajalta pussillisen liittimiä. Pienellä toholla sulaa pinnien tinat hujauksessa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja petri »

unski kirjoitti:
S202 kirjoitti:Asiallisen näköisiä sähkötöitä, noi alkuperäiset jutut on aina kivoja :thumbup: Mistähän sitä alkuperäisen kaltaista johtosarjojen suojaletkua sais?
Kiitos!

Mielestäni ihan merkkiliikkeestä mm, saa, kuten liittimiäkin yms. Sitten veikkaisin muoviliikettä, Etra yms. Kutistesukka ei ole hyvää, kun se kovettuu liikaa ja nimensä mukaisesti kutistuu aikanaan moottorin lämmössä. Itse olen käytellyt vielä ”vanhaa varastoa”, kohta varmaan joutuu etsimään uuttakin tavaraa.

Timppa
Wurthiltä ainakin löytyy suojasukkaa 9 eri kokoa 2-25mm välillä.

http://docs.wurth.fi/wurth_tuotekuvasto ... ikkeet/20/" onclick="window.open(this.href);return false;


.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Piti vekotin kaivaa tallista esiin. Tänään virittelin sitten tällaisen lookin. 15” vanteet ja kromikehät.

Ohjelmoitava ohjauspaineensäädin, isompi kaasuläppä ja uudet: tulpat, suuttimet ja tyhjäkäyntipiirin kumiputket sai aikaan sen, että kyyti on entistä jäätävämpää... en tiedä vakio 6.3:sta, mutta tämä kevennetty kori 6.9 koneen kanssa todella vastaa pyyntöön... fiilis on huvittuneen ja järkyttyneen välimailla.
6C27C5CB-7A28-48C5-A27C-34ACEF34F17C.jpeg
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut unski, Ti 01.05.2018 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Hage »

Ihan mahtava auto :clap: Tuota kun pääsisi joskus kokeilemaan.. :lol:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Kevään kauneimman ja läpimimmän pävän ilta tarjosi hienon hetken parille kuvalle.
0805A87E-D454-4FC9-B420-C428DEA1C439.jpeg
E5AA877D-7D2A-4CF5-AEFF-CE182F964463.jpeg
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
jyka65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:20
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja jyka65 »

Komee on peli !
W111.012 220S 1965 M180.941
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

On se röyhkeä! ja samalla jotenkin niin eleettömän rivakka.... :thumbup:

Kiitoksia eräästä mieleenpainuvimmista koeajoista! 8)
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

wezze72 kirjoitti:On se röyhkeä! ja samalla jotenkin niin eleettömän rivakka.... :thumbup:

Kiitoksia eräästä mieleenpainuvimmista koeajoista! 8)
Ole hyvä vain. :thumbup:

Nyt muuten oli Photobucketissa joku supertarjous 20$/vuosi. Otin sen, tulikohan alkupään kuvat näkyviin?

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:On se röyhkeä! ja samalla jotenkin niin eleettömän rivakka.... :thumbup:

Kiitoksia eräästä mieleenpainuvimmista koeajoista! 8)
Ole hyvä vain. :thumbup:

Nyt muuten oli Photobucketissa joku supertarjous 20$/vuosi. Otin sen, tulikohan alkupään kuvat näkyviin?

Timppa
Tuli :thumbup:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin