W109 300 SEL 6.3 -70

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jyka65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:20
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja jyka65 »

Hieno projekti ja auto !! Kiva lueskella ja katsella kuvia homman etenemisestä.
W111.012 220S 1965 M180.941
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

[Pihalle "ilmestyi" w108 kori...siispä heti syksyn satoa keräämään. Näistä saa w109:iin sopivia korjauspaloja. Kaiuttimien aukot ja takaikkunan kehyksen pienet ruostevauriot paikkautuu hienosti näillä. loput laitan varastoon myöhempiä aikoja varten.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minäkin palastelin yhen W126:sen samaan tyyliin :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Trau
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 03.06.2007 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Trau »

Siinä meni alunperin Armin (Ratia) Mersu paloiksi... Sääli on sairautta.
Luovutetut elimet on kuitenkin menossä Kunkkumersuun. Kunniallinen loppu S-johtotähdelle...

-T-
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Vähän riitti aikaa tällekin. Hommasin väriin ja kuluneeseen tyyliin sopivan W124:n nahkajakkarat jäsen "juujo":lta. Takapenkissa on varmaan melkoinen sovittaminen, mutta eiköhän se siitä. Sitten asensin tuulilasin, uuden alkuperäisen tiivisteen kanssa jo paikoilleen. Kevyt kuormaliina on hyvä apu kun yksin puuhaa. Sillä saa sopivan paineen tiivisteeseen, jotta huulen veto onnistuu hyvin. Niin ja rengassaippua liukastaa sopivasti ja kuivuu pois. Huomasin, että kannatti satsata alkuperäiseen tiivisteeseen: ei minkäänlaisia sovitusongelmia. Lasi, koristelista ja tiiviste istuivat napakasti ja pysyivät hienosti paikallaan koko asennuksen ajan.

..ihmettelijöile muistutan, että tästä ehkä joskus vielä valmistuu, tosiaan sellainen hiukan päältä mitäänsanomattoman näköinen, hiukan rähjäinen kulkine. :) Kuskin penkin tosin kyllä paikkaan...
IMG-20161211-WA0001.jpg
WP_20161208_13_57_18_Pro.jpg
WP_20161208_14_18_56_Pro.jpg
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Innostuin sitten rakentelemaan jäähdyttimen puhaltimet loppuun. Jäähdyttimenä toimii toistaiseksi alkuperäinen jäähdytin-öljynlauhdutinyhdistelmä. Korjautin jäähdyttimen, tosin se pitää kennottaa vielä joskus. Alkuperäinen setti on turhan painava, mutta korvaavaksi hommattu W126:n Nisseni oli 10mm liian leveä, enkä halua muokata peltiosia tarpeettomasti. Alkuperäinen setti on niin löysä jäähdyttimien liitoskohdasta, että se tarvitsee tuen. Alunperin tukena toimii flektin tuulitunneli, mutta kun se ei mahdu, niin asettelin siihen alumiinproriilin jäykkäriksi. Koska jäähdytin pitää kennottaa aika lyhyen ajan sisällä, en jaksanut sitä alkaa putsaamaan ja maalaamaan. Toimii se noinkin.

Jäähdyttimen puhaltimiksi löytyi tallin nurkasta W124:n tuplasetti. Niille runkona toimii W124:n ilmastoinnin kenno, josta leikasin vain putket ja jäähdytinrivat pois. Setti sopi oikeastaan aika kivasti paikoilleen, yläosan korvakot meni sopivasti lukkopellin uraan. Alaosan ohjaintapeille tein alkuperäisen pohjapanssarin korvakoista telineet, ne sopivatkin tyylin hyvin. Alkuperäinen johtosarjakin sopi suoraan. Kuvissa on lokasuojat vain heitetty paikoilleen, siksi johtosarjat roikkuvat. Kuten huomaatte etulamppujen poteroissa asiaankuuluvat ruostereiät. Kuskin puoleinen lokasuoja on ihan loppu, uusikin on varastossa...mutta tuolla mennään alkuun. Oikeanpuoleisen saa korjattua...sitten joskus.

Kuva

Kuva

Alkuun vanteina taidan kokeilla W126:n peltivanteita 15" x 7" 225/60-15 kumeilla näyttää oikeastaan aika hauskalta.

Kuva

Huomenna taidan lykätä konepellin paikoilleen...ja lasinpyyhkijät. Auton takaosa ja sisusta on ihan vaiheessa...mutta saapa nuo osat pois hyllyiltä ja varastosta..

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:Alkuun vanteina taidan kokeilla W126:n peltivanteita 15" x 7" 225/60-15 kumeilla näyttää oikeastaan aika hauskalta.
Jees, homma etenee :thumbup: . Ostin ebaysta kerran yhdet 15" barokit renkaineen ja just sama rengaskoko oli niissä.

Minulla olisi parikin sarjaa noita W126 vanteita odottamassa ja yhdet hyvät kapselit niihin, kun ei vaan löydy hyvää 15" rengasta valkosivulla, laittaisin sellaiset omaani :P tosin pappamalliin vois ajatella maltillita leveyttä 215/65 R15 kuten on omassa 6.9:ssä :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:
unski kirjoitti:Alkuun vanteina taidan kokeilla W126:n peltivanteita 15" x 7" 225/60-15 kumeilla näyttää oikeastaan aika hauskalta.
Jees, homma etenee :thumbup: . Ostin ebaysta kerran yhdet 15" barokit renkaineen ja just sama rengaskoko oli niissä.

Minulla olisi parikin sarjaa noita W126 vanteita odottamassa ja yhdet hyvät kapselit niihin, kun ei vaan löydy hyvää 15" rengasta valkosivulla, laittaisin sellaiset omaani :P tosin pappamalliin vois ajatella maltillita leveyttä 215/65 R15 kuten on omassa 6.9:ssä :D
maalaa ne valko sivut niihin renkaisiin kumimaalilla (maston Ruber maalilla)
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Mahtuuko konepelti menemään kiinni, kun on noin korkean näköinen tuo moottoripaketti? Onhan siinä pellissä kyllä korkea keskikohta
IG: @pyrytakkunen
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Kohta se nähdään, mahtuuko...

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Hyvin mahtui ilmanputsari. Laitoin vielä lasinpyyhkimetkin paikoilleen...niin saa jotain "muka" edistystä aikaiseksi. Käyttelin koneen samalla kuumaksi ja lisäsin puoli litraa lamppuöljyä ja annoin käydä 10 min tyhjäkäyntiä. Sitten päästin kaikki öljyt pois. Siis kolme proppua ja öljyn suodatin...aika sotkemista. Nyt voi sitten irrottaa kuivasumpun öljysäiliön ja maalata sen.

Samalla sitä oppii kaikenlaista, kannattaa ensin tarkastaa, että öljylinjat on kiinni...1,5 litraa öljyä lattialla ei oo kauhean kivaa.

Lukaisin muuten pikaisesti omat hajatelmani läpi tässä ketjussa. Aika lähellä olen alkuperäistä ideaani, ei siis ole tullut paljoa harhauduttua.

14.7.2013 kirjoitin mm. (kylläpä se aika lentää)
"Jokatapauksessa tuumaa isommat peltivanteet, pari tuumaa matalampi, tiukempi alusta Konin classiceilla ja mikäli ilma-alusta vähänkin temppuilee (mikä on erittäin todennäköistä) tulee säätö hoitumaan halkaisijaltaan isommilla ilmalinjoilla ja rakaan kaluston kahden ajokorkeuden korkeudensäätöventtiileillä, ilmasäiliöllä sekä mahdollisesti sähkökompuralla. Ulkonäköön ei varmaan tule suuria muutoksia, ehkäpä Euro- "myrskylyhdyt" valoiksi...muuta en nyt ole vielä jaksanut pohtia, kunhan saisi leimaan ja tien päälle. Sisustasta tulee tummanpunainen, joko MB-Tex tai sitten w108 originaali...vinyyli-kangas"

Isoimnat muutokset siis, nahkapenkit, alkuperäinen sävy kuitenkin....ja varmaan jenkkivalot...kun epähuomiossa möin myrskylyhtyjä yhden liikaa. Hyllyssä aiis vain yksi jäljellä :(

Eikö ole komea takavanne...pakko oli pistää yksi nastarengas, että pihalla pääsee johonkin.
IMG_1023.JPG
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

Hei missäs se kolmas proppu on? Ei muista enää, oliko siinä öljypohjassakin proppu... tais olla... :P

Niin 6.9 moottorihan on matalampi mutta jos lohko istuu samoilla kannakkeilla niin se tilansäästö on öljypohjan laippatason alapuolella :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Öljysäiliö, öljypohja ja öljynlauhdutin...

Joo moottorin alla on tilaa todella paljon...öljyt pystyy vaihtamaan ilman tunkkia vaikka auto on noin alhaalla. Kunhan tämän saa leimaan ja ajeltua, niin pitää alkaa tekemään omat moottorikorvakot tälle yhdistelmälle. Ruuvien paikat lohkossa on samat, mutta niiden sijaintia on siirretty 4cm. eteenpäin...sekin aiheutti tuskaa aikalailla.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:Öljysäiliö, öljypohja ja öljynlauhdutin...
Niin sinulla on lauhdutin, minulla ei. Eikös öljynsuodattimessa ole vielä proppu?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Ei ole minulla vissiin proppua suodattimessa...en tosin ajatellut edes asiaa, pitää tarkastaa. Suodatin kun menee vaihtoon kuitenkin.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

W109:n ilme on oikeastaan aika vakavamielinen. Ei mikään dollarihymy.


Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut unski, Su 17.09.2017 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
jaakkor123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja jaakkor123 »

Hienolta näyttää, tämä on kyllä yksi mersun hienoimmista korimalleista! Ainakin omaan silmään nuo jenkkimallin valot näyttää huomattavasti paremmalta kuin eurooppamallin myrskylyhdyt.
-Jaakko
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Makukysymyksiä, jne. asiasta on monta sananlaskua. Valoina minulle myrskylyhdyt olisi tähän tällähetkellä se oikea valaisin. Jenkkilyhty on muutamasta kulmasta katsottuna niin pakolla tehdyn näköinen...mitä se itseasiassa onkin, jenkkimarkkinoita varten. Mieltymyshän saattaa aina muuttua, minäkin aikanaan pidin enemmän jenkkilampuistä...ehkäpä se fiilis tulee takaisin. Nuo loppusarjan jenkkivilkut onneksi vähän tasoittaa näkymää.

Tällä hetkellä vain löytyi varastosta kolme sarjaa jenkkilamppuja ja vain yksi ainoa myrskylyhty, siinäkin huono heijastin. Joten ratkaisu oli selvä. Ulkonäöstä vielä, kun noita on aika kauan eri kulmista katsellut, niin itseasiassa tuo W109 on suhteiltaan sivusta vähän tyhmän näköinen minusta, W108 on parempi. Siinäkin on hytin ja katon korkeussuhde loppukoriin on siinäkin vähän töksö...mutta sille nyt ei kannata neliovisessa tehdä miyään, tolppa-auto on tolppa-auto.

Timppa

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

makuasioita nimenomaan. minunkin silmään jenkkivalot istuvat paremmin, mutta jokainenhan laittaa omaansa juuri sellaiset kuin haluaa.

jos ilme jenkkivaloilla on vakava, niin myrskylyhdyillä minusta oikea sana lienee alakuloinen :)

piti ihan googlata kuvia ja törmäsin tälläiseen vekottimeen: http://www.office-kk.jp/GALLERY/033.html" onclick="window.open(this.href);return false; jollain perverssillä tavalla hieno mutta toisaalta sitten ei laisinkaan.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Innostuin sitten laittamaan takaikkunan kehyksen ja hattuhyllyn kuntoon. Hattuhyllyn kaiuttimen reikiin ja pariin ruostekohtaan hitsasin puretusta w108:sta leikatut palat. Sitten vähän ruosteenpoistoa ja maalia. Loppuun hyllylle pikimatto alkuperäistä mukailevassa muodossa ja takalasi. Takalasiin piti piti ilman muuta jättää paikalleen saksalaisen autojärjestön tarra 70-luvulta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lopuksi, ihan fiiliksen takia, nostin takaluukun paikalleen ilman saranoita ja lukkoa.

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Pikkuisen pitää säätää tasonsäätöventtiilien vipusuhteita...suorassa menee, mutta yläasento on hieman liian korkealla.

Kuva

Kuva

Huomaa, että keulassa on n. 400kg enemmän painoa...tipahtaa kuvaajan jalkoja nopeammin. Takapää takertelee nastarenkaiden takia, akseliston geometria on sellainen, että rengas liikkuu paljon sivusuunnassa, kun korkeus vaihtelee.

http://vid225.photobucket.com/albums/dd ... bph2m2.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2014
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Moi,

ylemmässä kuvassa on varmaankin renkaanvaihto asento aktivoitu :thumbup:
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja PTracing »

8) Kesään on vielä monta kuukautta aikaa niin kerkeät laittaa tämän kilpiin ja tienpäälle!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Pikeä ja mattoja...

paikkailin tuossa pari iltaa sitten peltitöissä kärsineitä bitumiäänieristeitä, en ottanut vanhoja pois, koska minusta ne alkuperäisinä ovat vain hauskat. Paikkailin ihan hyllytavarana saatavalla bitumimatolla reiät. Pikkuisen vielä kiiltävät, mutta siitä ne mattaantuvat käytöss.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Joskus tuli ostettua alkuperäisen näköistä ja tapaista mattoa Saksasta, sitä oli nyt kiva tekaista mm. hattuhylly ja muutama maton palanenkin. Pohjaksi kävi sopivasti joku säästetty kaapin taustapahvi. Vielä en löytänyt mattoliikettä, joka vetäisi noihin kanttinauhat...tosin, en vielä paljoa kysellytkään. Lattiamatot eivät ole vielä liimattu lattiaan, mutta maton pohjamateriaali on sopivan jäykkää, että sitä voi muotoilla lämpöpuhaltimella ja se säilyttää sitten muotonsa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Sain sitten veroilmoituksenkin ährättyä...auton. Henkisesti olen jo valmistautunut noin 100€:n veroon... :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Sain ruuvattua etupenkit ja ratin paikoilleen. Kuvasta on tietentahtoen jätetty pois kuskin penkin etukulma joka on tietysti rikki. Matot heittelin likaisena paikoilleen, jotta sai vähän fiilisteltyä asialla, kun muuta ei juuri ole saanut aikaiseksi.

Timppa

Kuva
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

w126:sen penkit? Mistä nää tohon väriin vielä löysit?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Nuo on W124:n. Pari vuotta kun odottelee, niin jostain aina putkahtelee. Menee alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Taaskaan ei siis uusia reikiä :) .Pitäisi löytää vielä 2kpl samanvärisiä etupenkkejä....saisi takapenkit. W124:n takapenkki on melkein 10cm kapea. Tai sitten joutuu tilamaan uutta nahkaa, se ei oikein huvittaisi, kun alkuperäinen sisustus on ollut musta nahka. Näissä malleissa olisi minusta aina hyvä jättää paluumahdollisuus. Silloin uuden, väärän värisen takapenkin nahan investoin ei oikein huvita.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Veropäätöskin tuli. Pystyn elämään asian kanssa.

[img]
päätös.JPG
[/img]

Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Jaaha, photobucket meni maksulliseksi. Tästäkin topicista hävisi sitten n. 100-200 kuvaa. Pahoittelen. En kyllä ala maksamaan valitettavasti 3€:tä kuussa, että voi muutaman kuva parilla foorumilla jakaa. Pitää kyllä keksiä jotain muuta.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin