w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Laitetaampa tämäkin vekotin tänne, josko saisin itseeni vauhtia tämänkin kasaamiseen. kohde on 1963 vuoden 220 Seb Coupe, joka on myyty alun perin Hollywoodiin ja sieltä se on ostettu suomeen vuonna -93. Autolla ajettiin vuosi Helsingin seudulla ja sitten se seisoi tallissa 7 vuotta, sieltä ostin sen, laittelin käymään ja ajelin Ouluun, katsastin ja ajelin kesän 2004...siitä lähtien se on maannut sitten omassa tallissa, eli 9 vuotta...huh, niin se aika vain kuluu.

Tästä tuli sellainen käsistä levinnyt projekti, joka alkoi vuotavasta tuulilasin tiivisteestä ja huonosta sisutuksesta. Tällainen oli lähtökohta vuodelta 2004...

Kuva

Kuva

Tuona talvena laitoin auton osiin. Pari vuotta myöhemmin 2007 vein penkit verhoomoon, viikko sitten, siis 2013 tuli viesti, että viimeinenkin penkki olisi nyt verhoiltu...nopeaa toimintaa, vaan en ole itsekään ollut sen vauhdikkaampi :)

Penkit ja koko sisäverhoilu odottaa uusittuna hyllyllä. Kromit on aika huonot, mutta ruosteettomat, sen takia en varmaan maalaa autoa ulkopinnalta ollenkaan...hiukan nuhjuinen pinta sopii huonoille kromeille...

Konehuoneessa melkein sitten vähän puuhasteltua, onneksi en nyt ihan kaikkea purkanut, ei tämä varmaan valmistuisi koskaan. :) Harmi kun ei taida olla vanhoja konehuoneen kokonaiskuvia missään, se oli aika surkeassa kunnossa... Tällähetkellä konehuoneessa on aika vähän uutta osaa. Mm. tulipellin verhous (sauman liimaan piiloon), muutama tiiviste, kaikki läpivintikumi ja pari letkun pätkää. Muut osat putsailin, pinnotin tai maalasin. Tarkkanäköiset huomaavat, että termostaatin koppa on maalaamatta ja väärästä mallistakin tuo on M130:sta...kantapään kautta opin, ettei sitruunahappo ja alumiini sovi yhteen...tai sopivat liiankin hyvin, termostaatin koppa yhtyi aika suuressa määrin sitruunahappoon. Lopputulos oli kohtuu karski...

Kuva

Kuva

Kuva

Joku päivä sitten lisää

Timppa
Viimeksi muokannut unski, Ma 21.05.2018 23:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja PTracing »

On se vain tuokin todella hieno korimalli! 8) Sulla on projekteja enemmän kun yks mies kerkeää tekemään :)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Sulla on projekteja enemmän kun yks mies kerkeää tekemään
Olet oikeassa, vielä olisi samaan aikaan työn alla w107 SL ja yksi E3 Bemari...huonosti ehtii. :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja karra »

Eihän tuosta (ainakin minulta) unohtuneesta projektista topikkia ollutkaan :roll: . Muistelen että moottorista olet kuvia jossain vaiheessa postaillut.

Jotenkin vaikuttaa euromalliselta tuo, jenkkiparkkien ja markereiden puute taitaa hämätä... mites se rekisterikilven valo, eikös euromallissa se ole puskurissa ja jenkkimallissa peräpeilissä?

Kaksmäntäinen ruutta, ohjaustehostin jees jarrutehostin nou :shock: onko tuo ihan oikeasti noin :crazy: :?: siis ilman servoa?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

On sielä jarrutehostin. Tämä on "1. sarjalainen" -> 1-piirijarrut ja erillinen tehostin maskipellissä kiinni. Jenkkimarkkerit on poistettu, takapuskuriin laitoin "eurovalon" Ruuvinreijät on kilpipellin takana piilossa :)

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Jotain sain tällekin aikaan. Etuakselisto olisi lähes kasassa, vain jarruletkut uupuu. Lämppäriäkin aloin rustaamaan paikalleen. Vaihdevivuston ja kardaanin osatkin löytyivät penkomisen jälkeen. Sisälokasuojista tuli oikeastaan aika hyvä kiveniskumassalla, nyt sitten voikin sen maalata sitten päälle ja ujuttaa suoja-ainetta koteloihin.

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Totean olevani kyllä äärettömän nopea näissä hommissa... Ei mennyt kuin kaksi vuotta edellisestä päivityksestä saada suuttimet testattua...

Kuva

...ja kolme vuotta saada tämä maalaamoon. Vietiin kaverin kanssa tuonne Keski-Pohojanmaalle maalaukselle.

Kuva



Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
jyka65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:20
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja jyka65 »

Hiljaa hyvä tulee, hienolta näyttää konehuone ja tekniika mitä asennettu !!
W111.012 220S 1965 M180.941
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

jyka65 kirjoitti:Hiljaa hyvä tulee, hienolta näyttää konehuone ja tekniika mitä asennettu !!
Kiitos, muttu turhan hiljaa tulee. Onneksi maalari Kuortaneella on säväkkä.

Hommat alkoi heti etenemään.

Kuva

Kuva

Pikkuisen hipsua on 54 vuoteen ehtinyt tulla...

Kuva

Keräilin jo sisustuksenkin odottelemaan...hyllyllä se odottelikin jo vuosia. Tuo W115:n etupenkin takaseinä ei tietysti kuulu joukkoon, löytyi vain odottelevien osien kasasta...

Kuva


Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Kuortaneella pitää vauhtia.

Mukava katsoa, kun ei -63:ssa juuri ruostetta näy. No, auto on myyty uutena Mercedekseltä, Hollywoodista...ja sillä seudulla ollut Suomeen myyntiin saakka.
Ainoat ruosteet löytyi takakontin tiivisteurasta, hattuhyllystä minireikä, takalasin tiivisteen urasta sormenkyynen kokoinen ja kontin sivukoteloiden pohjista.

Kannattaa muuten huomata alkuperäiset ja virheettömät äänieristeetkin kardaanitunnelissa. Puuttuvat, yhtä hyväkuntoiset palat on kotona.
Takajalkatilojen pohjiin on ilmeisesti pikimaton sijaan valutettu sulaa pikeä alunperin...tai sitten piki on sulanut Californiassa ihan nesteeksi.

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
priuttan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 15.05.2013 21:52

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja priuttan »

Tästä tulee kyllä hieno peli, onko ajatuksena saada kesäksi liikenteeseen ?
MB 450 SL R107
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Suattaa tulla tai suattaa jättää tulemattanni ...sanoisi itäiset ihimiset jotakuinki tuollailla...

Kova yritys on, mutta mitään varmuutta ei oo...

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko kuortaneella joku enemmänkin vanhoja mersuja tai muita autoja maalaillut?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuttava, Nykyinen Mersuharrastaja. Sivutoiminen automaalari.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Moi kaima,

kyllähän sinä tällä kesällä ajat, mutta mikä vuosi...
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Pari kuvaa maalarilta.

Kontrastiväriä ja kittiä:

Kuva

Hiomisen jälkeen vielä löytyy painumia...no 55 vuoteen ehtii jokunen osumakin tulla.

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ennen tuota kontrasti väriä sanottiin juoruväriksi, löytyy kyllä hyvin kaikki vilipit :clap:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Kuva

Hipsu on töninyt auton takaosaakin.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Ensimmäinen hiontamaalikerros...

Kuva

Katosta löytyi pientä klommoa...no 55 vuoteen saattaa joskus jotain olla katolle tippunut.

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Konepellilläkin on joku vähintäänkin pomppinut :)

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Hetki meni, mutta nyt kotimatkalla.
8B92F00F-8D66-40D9-AD36-C75CDAC6889A.jpeg
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Nyt sitten vaan kromeihin uutta pintaa niin näyttää hyvältä tuoreen maalin kanssa :thumbup:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

EVO X kirjoitti:Nyt sitten vaan kromeihin uutta pintaa niin näyttää hyvältä tuoreen maalin kanssa :thumbup:
Niin mielelläni, kun tuon teettäisin...mutta kun kaikkien osien uudelleenkromaus maksaa n. 10-15000€... niin toistaiseksi mennään noilla mitä on...

Näitähän tietysti saa jo kromattuinakin...muutamana esimerkkeinä kromilistoja:

Mm. takaikkunan ylälistat etuikkunassa omansa. Sitten alalaidassa kiertää kromilistat koko hytin ympäri tietysti.

https://www.ebay.de/itm/MERCEDES-W-111- ... SwcLxYG1Y7" onclick="window.open(this.href);return false;


Sitten tietysti jokaisessa sivuikkunassa on vielä oma erillinen kehyksensä...tässä takasivuikkunoihin omansa:
https://www.ebay.de/itm/MERCEDES-W111-W ... SwdFpan7kk" onclick="window.open(this.href);return false;



Käytetytkin osat maksaa aika kivoja...niin ja minkään muun mallin osat ei sovi... :)

https://www.ebay.de/itm/Mercedes-Ruckli ... Swd4tT2h6E" onclick="window.open(this.href);return false;

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

unski kirjoitti:
EVO X kirjoitti:Nyt sitten vaan kromeihin uutta pintaa niin näyttää hyvältä tuoreen maalin kanssa :thumbup:
Niin mielelläni, kun tuon teettäisin...mutta kun kaikkien osien uudelleenkromaus maksaa n. 10-15000€... niin toistaiseksi mennään noilla mitä on...
Ei tasan varmasti maksa! http://artmet-chrom.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Viisysissä Cadillacissa on aikapaljon enemmän kromia ja kaikki ulkokuoren osat tuli yhteensä n.5600e tuolla Puolassa.

http://garage59.blogspot.fi/2014/11/kro ... ennus.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Komikerroskromaus, kupari-nikkeli-kromi. Jälki ensiluokkaista.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Moi,

Sehän olisi tietysti helpottava tieto. Tosin 5000€:kin menee tämän hetkisen budgetin yli. Joten alkuperäisillä osilla mennään silti. Aikanaan sitten kromautan, jos jostain ylimääräistä sattuisi pussinpohjalle jäämään.

Jostain kuulin, että kyseisen puljun vanha isäntä olisi poistunut toisiin kromaamoihin. Mikähän lienee nykyinen hinta ja laatutaso?

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja Zac »

Jos oikein muistan lukeneeni, niin tähän oli kuitenkin kaikki kromiosat tallessa, ja kaikissa vielä ehjä kromaus?
Kyllähän niistä saa aika huonoistakin kun vähän näkee vaivaa... Ja jos joku on ihan "toivoton" (esim. pakoputken tienoilla) niin luultavasti tuolta eBaystä löytää yksittäisiä pisteosia johonkin rahaan... En tiedä mikä tän budjetti on mutta 5600e (saati 10te) laittaa silti miettimään toistekin:-o Ainakin katsoisin ensin mihin niillä orggis kromeilla pääsee. (Mutta mulla ei olekaan perfektionistin vikaa:-/ )
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Kaikki kromit on tosiaan tallessa ja on niissä vähän kiiltoakin vielä jäljellä. Tarkoitus on päivittää pikkuhiljaa kromeja alkaen huonoimmista. Suurin osa on aika helposti irrotettavissa ja vaihdettavissa. Ikkuna-aukkojen kromit on vaativimmat, kun ne pitää tiivistää koriin liimamassalla. Ylin kromi toimii samalla tippalistana.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Artmetilta tuli budjettitarjous, Evo-x:n vihjeestä kysyin heti. osia näkemättä, muuta kerroin, että kyseessä on US-auto ja osat sellaisessa perus Kaliforniakunnossa

Tarjous oli: 10000€ ja 5kk. Heillä on varmasti tietoa W111 Coupen osien kromaamisesta, joten tuskin heittää kauas, jos osat näkeekin.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

unski kirjoitti:Artmetilta tuli budjettitarjous, Evo-x:n vihjeestä kysyin heti. osia näkemättä, muuta kerroin, että kyseessä on US-auto ja osat sellaisessa perus Kaliforniakunnossa

Tarjous oli: 10000€ ja 5kk. Heillä on varmasti tietoa W111 Coupen osien kromaamisesta, joten tuskin heittää kauas, jos osat näkeekin.

Timppa

Juu, tuohon aiempaan "vanhaan isäntään" liittyen niin se oli Wittmann niminen paja, jonka omistaja kuoli tuossa 2013 laskuvarjo-onnettomuudessa. Alle 50v kaveri kumminkin kyseessä. Kävi nuo Caddyn osat sielläkin, mutta ne eivät kerenneet työn alle ennen kuin tämä onnettomuus tapahtui. Sieltä osat saapui takas Suomeen, jonka jälkeen tuli tarjous Artmetilta. Wittmannilla osat olis maksaneet noin 4000e, joten hinta nousi jonkun verran kun firma vaihtui. Arthurin kanssa jutellessa selvisi että Adam(wittmann) oli itsekin teettänyt osia tuolla Artmetilla. Caddyn osat kävi kolmessa erässä tuolla eli hintaan on laskettu mukaan kolmet rahtikulut. Ensin kävi testimielessä ikkunan pokat, sitten siiven päädyt ja muita irto-osia ja loipuksi puskurit. Puskurit kokonaisuudessaan (11-osaa) olivat 2800e vuonna 2014. Olen sen jälkeen kysynyt muutamaan pienempään osaan kromausta ja hinnat on olleet edelleen kohtuullisia, mutta hentoista nousua on huomattavissa. Mersujen osia nämä on tehneet ilmeisesti todella paljon, sillä suurin osa osista tulee kuulemma Saksasta.
Ilman kuvia ja osien kunnon näkemistä tuo hinta on varmasti yläkanttiin arvioitu. Vaikka kuinka ajattelee niin 10 SEB:in osista on ihan liian paljon. Itse otin jokaisesta osakokonaisuudesta kuvat ja sitten vielä irtona kaikista osista karkeine mittoineen. Hinta mikä oli merkitty kuviin piti täysin paikkansa. Osissa meni joka kerralla noin kuukausi, paitsi puskurit he tekivät kolmessa viikossa.

Noita topicin aloituskuvia kun katsoo niin osathan on kromaajan kannalta hyvässä kunnossa, eli oikomista ja ruostehommaa on vähän. Se varmasti vaikuttaa hintaan. Itse kun olen perfektionisti taas, niin aina syljettää autot mitkä on entisöity ja sitten on oiottu kromeissa. Se vaan nostaa sen auton niin eri tasolle kun kaikki on tehty. Tottahan se kirpaisee, ja mullakin meni vuosia saada nuo rahat kasaan oman auton osien teolle, varsinkin kun siinä oli muutama muukin viiden tonnin keikka sinne tänne ja vähän tuonnekkin. Mutta suosittelen että otat kuvat osista ja lähetät Arthurille uutta postia, ja kerro Antti asunmaalta terveisiä niin ehkä se hieman antaa paremman hinnan :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja unski »

Kun tallissa on kuusi muutakin projektia jossakin vaiheessa ja on kesämökkiremonttia yms. on menossa, niin massi ei yksinkertaisesti riitä joka paikkaan. Auto on nyt ollut telakalla jo yli 12v. niin tielle pääsy vie helposti voiton muutaman kromiosan kolhuista. Eli en aio jäädä keräilemään rahoja. Teen nuo kromit sitten aikanaan tai en, haittasi se sitten muita tai ei :)

Minun on turha lähteä hinnoittelemaan tässä vaiheessa mitään tuon tarkempaan, kun rahojen kasaaaminen tähän kromi-projektiin vie taas reilusti aikaa. Maksoi se sitten 5 tai 10 k€. Kyse on vuosista ei kuukausista. En halua vaivata toimittajaa tässä vaiheessa enemmillä tarjouskyselyillä, jotka ei kuitenkaan hetkeen toteudu. Kiitos kuitenkin hyvistä vinkeistä :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin