w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Laitetaampa tämäkin vekotin tänne, josko saisin itseeni vauhtia tämänkin kasaamiseen. kohde on 1963 vuoden 220 Seb Coupe, joka on myyty alun perin Hollywoodiin ja sieltä se on ostettu suomeen vuonna -93. Autolla ajettiin vuosi Helsingin seudulla ja sitten se seisoi tallissa 7 vuotta, sieltä ostin sen, laittelin käymään ja ajelin Ouluun, katsastin ja ajelin kesän 2004...siitä lähtien se on maannut sitten omassa tallissa, eli 9 vuotta...huh, niin se aika vain kuluu.
Tästä tuli sellainen käsistä levinnyt projekti, joka alkoi vuotavasta tuulilasin tiivisteestä ja huonosta sisutuksesta. Tällainen oli lähtökohta vuodelta 2004...
Tuona talvena laitoin auton osiin. Pari vuotta myöhemmin 2007 vein penkit verhoomoon, viikko sitten, siis 2013 tuli viesti, että viimeinenkin penkki olisi nyt verhoiltu...nopeaa toimintaa, vaan en ole itsekään ollut sen vauhdikkaampi
Penkit ja koko sisäverhoilu odottaa uusittuna hyllyllä. Kromit on aika huonot, mutta ruosteettomat, sen takia en varmaan maalaa autoa ulkopinnalta ollenkaan...hiukan nuhjuinen pinta sopii huonoille kromeille...
Konehuoneessa melkein sitten vähän puuhasteltua, onneksi en nyt ihan kaikkea purkanut, ei tämä varmaan valmistuisi koskaan. Harmi kun ei taida olla vanhoja konehuoneen kokonaiskuvia missään, se oli aika surkeassa kunnossa... Tällähetkellä konehuoneessa on aika vähän uutta osaa. Mm. tulipellin verhous (sauman liimaan piiloon), muutama tiiviste, kaikki läpivintikumi ja pari letkun pätkää. Muut osat putsailin, pinnotin tai maalasin. Tarkkanäköiset huomaavat, että termostaatin koppa on maalaamatta ja väärästä mallistakin tuo on M130:sta...kantapään kautta opin, ettei sitruunahappo ja alumiini sovi yhteen...tai sopivat liiankin hyvin, termostaatin koppa yhtyi aika suuressa määrin sitruunahappoon. Lopputulos oli kohtuu karski...
Joku päivä sitten lisää
Timppa
Tästä tuli sellainen käsistä levinnyt projekti, joka alkoi vuotavasta tuulilasin tiivisteestä ja huonosta sisutuksesta. Tällainen oli lähtökohta vuodelta 2004...
Tuona talvena laitoin auton osiin. Pari vuotta myöhemmin 2007 vein penkit verhoomoon, viikko sitten, siis 2013 tuli viesti, että viimeinenkin penkki olisi nyt verhoiltu...nopeaa toimintaa, vaan en ole itsekään ollut sen vauhdikkaampi
Penkit ja koko sisäverhoilu odottaa uusittuna hyllyllä. Kromit on aika huonot, mutta ruosteettomat, sen takia en varmaan maalaa autoa ulkopinnalta ollenkaan...hiukan nuhjuinen pinta sopii huonoille kromeille...
Konehuoneessa melkein sitten vähän puuhasteltua, onneksi en nyt ihan kaikkea purkanut, ei tämä varmaan valmistuisi koskaan. Harmi kun ei taida olla vanhoja konehuoneen kokonaiskuvia missään, se oli aika surkeassa kunnossa... Tällähetkellä konehuoneessa on aika vähän uutta osaa. Mm. tulipellin verhous (sauman liimaan piiloon), muutama tiiviste, kaikki läpivintikumi ja pari letkun pätkää. Muut osat putsailin, pinnotin tai maalasin. Tarkkanäköiset huomaavat, että termostaatin koppa on maalaamatta ja väärästä mallistakin tuo on M130:sta...kantapään kautta opin, ettei sitruunahappo ja alumiini sovi yhteen...tai sopivat liiankin hyvin, termostaatin koppa yhtyi aika suuressa määrin sitruunahappoon. Lopputulos oli kohtuu karski...
Joku päivä sitten lisää
Timppa
Viimeksi muokannut unski, Ma 21.05.2018 23:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
On se vain tuokin todella hieno korimalli! Sulla on projekteja enemmän kun yks mies kerkeää tekemään
IG: @pyrytakkunen
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Olet oikeassa, vielä olisi samaan aikaan työn alla w107 SL ja yksi E3 Bemari...huonosti ehtii.Sulla on projekteja enemmän kun yks mies kerkeää tekemään
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Eihän tuosta (ainakin minulta) unohtuneesta projektista topikkia ollutkaan . Muistelen että moottorista olet kuvia jossain vaiheessa postaillut.
Jotenkin vaikuttaa euromalliselta tuo, jenkkiparkkien ja markereiden puute taitaa hämätä... mites se rekisterikilven valo, eikös euromallissa se ole puskurissa ja jenkkimallissa peräpeilissä?
Kaksmäntäinen ruutta, ohjaustehostin jees jarrutehostin nou onko tuo ihan oikeasti noin siis ilman servoa?
Jotenkin vaikuttaa euromalliselta tuo, jenkkiparkkien ja markereiden puute taitaa hämätä... mites se rekisterikilven valo, eikös euromallissa se ole puskurissa ja jenkkimallissa peräpeilissä?
Kaksmäntäinen ruutta, ohjaustehostin jees jarrutehostin nou onko tuo ihan oikeasti noin siis ilman servoa?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
On sielä jarrutehostin. Tämä on "1. sarjalainen" -> 1-piirijarrut ja erillinen tehostin maskipellissä kiinni. Jenkkimarkkerit on poistettu, takapuskuriin laitoin "eurovalon" Ruuvinreijät on kilpipellin takana piilossa
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Jotain sain tällekin aikaan. Etuakselisto olisi lähes kasassa, vain jarruletkut uupuu. Lämppäriäkin aloin rustaamaan paikalleen. Vaihdevivuston ja kardaanin osatkin löytyivät penkomisen jälkeen. Sisälokasuojista tuli oikeastaan aika hyvä kiveniskumassalla, nyt sitten voikin sen maalata sitten päälle ja ujuttaa suoja-ainetta koteloihin.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Totean olevani kyllä äärettömän nopea näissä hommissa... Ei mennyt kuin kaksi vuotta edellisestä päivityksestä saada suuttimet testattua...
...ja kolme vuotta saada tämä maalaamoon. Vietiin kaverin kanssa tuonne Keski-Pohojanmaalle maalaukselle.
Timppa
...ja kolme vuotta saada tämä maalaamoon. Vietiin kaverin kanssa tuonne Keski-Pohojanmaalle maalaukselle.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Hiljaa hyvä tulee, hienolta näyttää konehuone ja tekniika mitä asennettu !!
W111.012 220S 1965 M180.941
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Kiitos, muttu turhan hiljaa tulee. Onneksi maalari Kuortaneella on säväkkä.jyka65 kirjoitti:Hiljaa hyvä tulee, hienolta näyttää konehuone ja tekniika mitä asennettu !!
Hommat alkoi heti etenemään.
Pikkuisen hipsua on 54 vuoteen ehtinyt tulla...
Keräilin jo sisustuksenkin odottelemaan...hyllyllä se odottelikin jo vuosia. Tuo W115:n etupenkin takaseinä ei tietysti kuulu joukkoon, löytyi vain odottelevien osien kasasta...
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Kuortaneella pitää vauhtia.
Mukava katsoa, kun ei -63:ssa juuri ruostetta näy. No, auto on myyty uutena Mercedekseltä, Hollywoodista...ja sillä seudulla ollut Suomeen myyntiin saakka.
Ainoat ruosteet löytyi takakontin tiivisteurasta, hattuhyllystä minireikä, takalasin tiivisteen urasta sormenkyynen kokoinen ja kontin sivukoteloiden pohjista.
Kannattaa muuten huomata alkuperäiset ja virheettömät äänieristeetkin kardaanitunnelissa. Puuttuvat, yhtä hyväkuntoiset palat on kotona.
Takajalkatilojen pohjiin on ilmeisesti pikimaton sijaan valutettu sulaa pikeä alunperin...tai sitten piki on sulanut Californiassa ihan nesteeksi.
Timppa
Mukava katsoa, kun ei -63:ssa juuri ruostetta näy. No, auto on myyty uutena Mercedekseltä, Hollywoodista...ja sillä seudulla ollut Suomeen myyntiin saakka.
Ainoat ruosteet löytyi takakontin tiivisteurasta, hattuhyllystä minireikä, takalasin tiivisteen urasta sormenkyynen kokoinen ja kontin sivukoteloiden pohjista.
Kannattaa muuten huomata alkuperäiset ja virheettömät äänieristeetkin kardaanitunnelissa. Puuttuvat, yhtä hyväkuntoiset palat on kotona.
Takajalkatilojen pohjiin on ilmeisesti pikimaton sijaan valutettu sulaa pikeä alunperin...tai sitten piki on sulanut Californiassa ihan nesteeksi.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Tästä tulee kyllä hieno peli, onko ajatuksena saada kesäksi liikenteeseen ?
MB 450 SL R107
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Suattaa tulla tai suattaa jättää tulemattanni ...sanoisi itäiset ihimiset jotakuinki tuollailla...
Kova yritys on, mutta mitään varmuutta ei oo...
Timppa
Kova yritys on, mutta mitään varmuutta ei oo...
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Onko kuortaneella joku enemmänkin vanhoja mersuja tai muita autoja maalaillut?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Tuttava, Nykyinen Mersuharrastaja. Sivutoiminen automaalari.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Moi kaima,
kyllähän sinä tällä kesällä ajat, mutta mikä vuosi...
kyllähän sinä tällä kesällä ajat, mutta mikä vuosi...
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Pari kuvaa maalarilta.
Kontrastiväriä ja kittiä:
Hiomisen jälkeen vielä löytyy painumia...no 55 vuoteen ehtii jokunen osumakin tulla.
Timppa
Kontrastiväriä ja kittiä:
Hiomisen jälkeen vielä löytyy painumia...no 55 vuoteen ehtii jokunen osumakin tulla.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
ennen tuota kontrasti väriä sanottiin juoruväriksi, löytyy kyllä hyvin kaikki vilipit
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Hipsu on töninyt auton takaosaakin.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Ensimmäinen hiontamaalikerros...
Katosta löytyi pientä klommoa...no 55 vuoteen saattaa joskus jotain olla katolle tippunut.
Timppa
Katosta löytyi pientä klommoa...no 55 vuoteen saattaa joskus jotain olla katolle tippunut.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Konepellilläkin on joku vähintäänkin pomppinut
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Hetki meni, mutta nyt kotimatkalla.
Timppa
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Nyt sitten vaan kromeihin uutta pintaa niin näyttää hyvältä tuoreen maalin kanssa
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Niin mielelläni, kun tuon teettäisin...mutta kun kaikkien osien uudelleenkromaus maksaa n. 10-15000€... niin toistaiseksi mennään noilla mitä on...EVO X kirjoitti:Nyt sitten vaan kromeihin uutta pintaa niin näyttää hyvältä tuoreen maalin kanssa
Näitähän tietysti saa jo kromattuinakin...muutamana esimerkkeinä kromilistoja:
Mm. takaikkunan ylälistat etuikkunassa omansa. Sitten alalaidassa kiertää kromilistat koko hytin ympäri tietysti.
https://www.ebay.de/itm/MERCEDES-W-111- ... SwcLxYG1Y7" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten tietysti jokaisessa sivuikkunassa on vielä oma erillinen kehyksensä...tässä takasivuikkunoihin omansa:
https://www.ebay.de/itm/MERCEDES-W111-W ... SwdFpan7kk" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytetytkin osat maksaa aika kivoja...niin ja minkään muun mallin osat ei sovi...
https://www.ebay.de/itm/Mercedes-Ruckli ... Swd4tT2h6E" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Ei tasan varmasti maksa! http://artmet-chrom.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;unski kirjoitti:Niin mielelläni, kun tuon teettäisin...mutta kun kaikkien osien uudelleenkromaus maksaa n. 10-15000€... niin toistaiseksi mennään noilla mitä on...EVO X kirjoitti:Nyt sitten vaan kromeihin uutta pintaa niin näyttää hyvältä tuoreen maalin kanssa
Viisysissä Cadillacissa on aikapaljon enemmän kromia ja kaikki ulkokuoren osat tuli yhteensä n.5600e tuolla Puolassa.
http://garage59.blogspot.fi/2014/11/kro ... ennus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Komikerroskromaus, kupari-nikkeli-kromi. Jälki ensiluokkaista.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Moi,
Sehän olisi tietysti helpottava tieto. Tosin 5000€:kin menee tämän hetkisen budgetin yli. Joten alkuperäisillä osilla mennään silti. Aikanaan sitten kromautan, jos jostain ylimääräistä sattuisi pussinpohjalle jäämään.
Jostain kuulin, että kyseisen puljun vanha isäntä olisi poistunut toisiin kromaamoihin. Mikähän lienee nykyinen hinta ja laatutaso?
Timppa
Sehän olisi tietysti helpottava tieto. Tosin 5000€:kin menee tämän hetkisen budgetin yli. Joten alkuperäisillä osilla mennään silti. Aikanaan sitten kromautan, jos jostain ylimääräistä sattuisi pussinpohjalle jäämään.
Jostain kuulin, että kyseisen puljun vanha isäntä olisi poistunut toisiin kromaamoihin. Mikähän lienee nykyinen hinta ja laatutaso?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Jos oikein muistan lukeneeni, niin tähän oli kuitenkin kaikki kromiosat tallessa, ja kaikissa vielä ehjä kromaus?
Kyllähän niistä saa aika huonoistakin kun vähän näkee vaivaa... Ja jos joku on ihan "toivoton" (esim. pakoputken tienoilla) niin luultavasti tuolta eBaystä löytää yksittäisiä pisteosia johonkin rahaan... En tiedä mikä tän budjetti on mutta 5600e (saati 10te) laittaa silti miettimään toistekin:-o Ainakin katsoisin ensin mihin niillä orggis kromeilla pääsee. (Mutta mulla ei olekaan perfektionistin vikaa:-/ )
Kyllähän niistä saa aika huonoistakin kun vähän näkee vaivaa... Ja jos joku on ihan "toivoton" (esim. pakoputken tienoilla) niin luultavasti tuolta eBaystä löytää yksittäisiä pisteosia johonkin rahaan... En tiedä mikä tän budjetti on mutta 5600e (saati 10te) laittaa silti miettimään toistekin:-o Ainakin katsoisin ensin mihin niillä orggis kromeilla pääsee. (Mutta mulla ei olekaan perfektionistin vikaa:-/ )
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Kaikki kromit on tosiaan tallessa ja on niissä vähän kiiltoakin vielä jäljellä. Tarkoitus on päivittää pikkuhiljaa kromeja alkaen huonoimmista. Suurin osa on aika helposti irrotettavissa ja vaihdettavissa. Ikkuna-aukkojen kromit on vaativimmat, kun ne pitää tiivistää koriin liimamassalla. Ylin kromi toimii samalla tippalistana.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Artmetilta tuli budjettitarjous, Evo-x:n vihjeestä kysyin heti. osia näkemättä, muuta kerroin, että kyseessä on US-auto ja osat sellaisessa perus Kaliforniakunnossa
Tarjous oli: 10000€ ja 5kk. Heillä on varmasti tietoa W111 Coupen osien kromaamisesta, joten tuskin heittää kauas, jos osat näkeekin.
Timppa
Tarjous oli: 10000€ ja 5kk. Heillä on varmasti tietoa W111 Coupen osien kromaamisesta, joten tuskin heittää kauas, jos osat näkeekin.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
unski kirjoitti:Artmetilta tuli budjettitarjous, Evo-x:n vihjeestä kysyin heti. osia näkemättä, muuta kerroin, että kyseessä on US-auto ja osat sellaisessa perus Kaliforniakunnossa
Tarjous oli: 10000€ ja 5kk. Heillä on varmasti tietoa W111 Coupen osien kromaamisesta, joten tuskin heittää kauas, jos osat näkeekin.
Timppa
Juu, tuohon aiempaan "vanhaan isäntään" liittyen niin se oli Wittmann niminen paja, jonka omistaja kuoli tuossa 2013 laskuvarjo-onnettomuudessa. Alle 50v kaveri kumminkin kyseessä. Kävi nuo Caddyn osat sielläkin, mutta ne eivät kerenneet työn alle ennen kuin tämä onnettomuus tapahtui. Sieltä osat saapui takas Suomeen, jonka jälkeen tuli tarjous Artmetilta. Wittmannilla osat olis maksaneet noin 4000e, joten hinta nousi jonkun verran kun firma vaihtui. Arthurin kanssa jutellessa selvisi että Adam(wittmann) oli itsekin teettänyt osia tuolla Artmetilla. Caddyn osat kävi kolmessa erässä tuolla eli hintaan on laskettu mukaan kolmet rahtikulut. Ensin kävi testimielessä ikkunan pokat, sitten siiven päädyt ja muita irto-osia ja loipuksi puskurit. Puskurit kokonaisuudessaan (11-osaa) olivat 2800e vuonna 2014. Olen sen jälkeen kysynyt muutamaan pienempään osaan kromausta ja hinnat on olleet edelleen kohtuullisia, mutta hentoista nousua on huomattavissa. Mersujen osia nämä on tehneet ilmeisesti todella paljon, sillä suurin osa osista tulee kuulemma Saksasta.
Ilman kuvia ja osien kunnon näkemistä tuo hinta on varmasti yläkanttiin arvioitu. Vaikka kuinka ajattelee niin 10 SEB:in osista on ihan liian paljon. Itse otin jokaisesta osakokonaisuudesta kuvat ja sitten vielä irtona kaikista osista karkeine mittoineen. Hinta mikä oli merkitty kuviin piti täysin paikkansa. Osissa meni joka kerralla noin kuukausi, paitsi puskurit he tekivät kolmessa viikossa.
Noita topicin aloituskuvia kun katsoo niin osathan on kromaajan kannalta hyvässä kunnossa, eli oikomista ja ruostehommaa on vähän. Se varmasti vaikuttaa hintaan. Itse kun olen perfektionisti taas, niin aina syljettää autot mitkä on entisöity ja sitten on oiottu kromeissa. Se vaan nostaa sen auton niin eri tasolle kun kaikki on tehty. Tottahan se kirpaisee, ja mullakin meni vuosia saada nuo rahat kasaan oman auton osien teolle, varsinkin kun siinä oli muutama muukin viiden tonnin keikka sinne tänne ja vähän tuonnekkin. Mutta suosittelen että otat kuvat osista ja lähetät Arthurille uutta postia, ja kerro Antti asunmaalta terveisiä niin ehkä se hieman antaa paremman hinnan
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Kun tallissa on kuusi muutakin projektia jossakin vaiheessa ja on kesämökkiremonttia yms. on menossa, niin massi ei yksinkertaisesti riitä joka paikkaan. Auto on nyt ollut telakalla jo yli 12v. niin tielle pääsy vie helposti voiton muutaman kromiosan kolhuista. Eli en aio jäädä keräilemään rahoja. Teen nuo kromit sitten aikanaan tai en, haittasi se sitten muita tai ei
Minun on turha lähteä hinnoittelemaan tässä vaiheessa mitään tuon tarkempaan, kun rahojen kasaaaminen tähän kromi-projektiin vie taas reilusti aikaa. Maksoi se sitten 5 tai 10 k€. Kyse on vuosista ei kuukausista. En halua vaivata toimittajaa tässä vaiheessa enemmillä tarjouskyselyillä, jotka ei kuitenkaan hetkeen toteudu. Kiitos kuitenkin hyvistä vinkeistä
Timppa
Minun on turha lähteä hinnoittelemaan tässä vaiheessa mitään tuon tarkempaan, kun rahojen kasaaaminen tähän kromi-projektiin vie taas reilusti aikaa. Maksoi se sitten 5 tai 10 k€. Kyse on vuosista ei kuukausista. En halua vaivata toimittajaa tässä vaiheessa enemmillä tarjouskyselyillä, jotka ei kuitenkaan hetkeen toteudu. Kiitos kuitenkin hyvistä vinkeistä
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.