w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
No, toivotaan että sebbi saa joskus edes uudet kiiltävät. Jokataupauksessa auto on hieno, yksi omistakin suosikeista. Silloin kun on monta projektia niin pakkaa just käymään noin. Ihan ymmärrettäväähän se on. Ei itselläkään olisi mitään mahdolisuutta aloittaa isoa projektia nyt. Sen verran kävi kukkarolle tuo edellinenkin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Sain yllättävän inspiraation ja ruuvailin kuskin puolelle ikkunat ja yläkehyksen kromit paikoileen. Joka väliin tulee tiivistemassaa. Parhaissa paikoissa on kolme erillistä listaa päällekkäin, joten melko sotkuista puuhaa. Tuohon ikkuna-aukkoon niitä tulee yhteensä 15 kpl sellaista yli 30cm. kromilistaa... Näistä on uusia, tai uusittuja nyt muutama. Eniten mietityttää a-pilarin ulkopuolen kromi, jota on vaikea vaihtaa jälkeenpäin. Matkustajan puolelle löysin uuden, alkuperäisen.
Oviaukon ala-laitaan tulee 4kpl erillisiä yli metrin mittaisia listoja, kaikki ruuvikiinnitteisiä ja sitten vielä kumimattoa koko komeuden päälle. Tässä kuvassa on nyt pari paikoillaan, sisäpuolelle tulee vielä kromilista ja ulkopuolen pitkän kromilistan alle vielä erillinen pitkä suojalista.
Timppa
Oviaukon ala-laitaan tulee 4kpl erillisiä yli metrin mittaisia listoja, kaikki ruuvikiinnitteisiä ja sitten vielä kumimattoa koko komeuden päälle. Tässä kuvassa on nyt pari paikoillaan, sisäpuolelle tulee vielä kromilista ja ulkopuolen pitkän kromilistan alle vielä erillinen pitkä suojalista.
Timppa
Viimeksi muokannut unski, Ma 30.07.2018 07:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Tämä korimalli on kyllä yksi hienoimmista mitä mersulta on tullut
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Niin on. Siksi tämän ostin...vuonna 2004 muistaaksen. Ajoin sen kesän ja ajattelin vähän fiksailla talvella.joop79 kirjoitti:Tämä korimalli on kyllä yksi hienoimmista mitä mersulta on tullut
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Ruuvasin sitten lokasuojat kunnolla kiinni. Korin ja suojan väliin tulee sellainen foam-tyypinen tiivistenauha. Laitoin sitten alkuperäistä, kun en ollut varma tyypistä, jotta olisi voinut hommata tarvikenauhaa.
Sen jälkeen piti tietysti maskikin ruuvata kiinni. Mukavaa kun maski istuu kivasti paikoilleen.
Timppa
Sen jälkeen piti tietysti maskikin ruuvata kiinni. Mukavaa kun maski istuu kivasti paikoilleen.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Oliko sulla maskiinkin uusi tiiviste kun näyttää noin asialliselta?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Onhan se. Vaikkei kromiosiaen uusimiseen ole nyt mahdollisuuksia, niin kaikki hiemankin heikot kumiosat uusin, jos vain uusia löytyy.Zac kirjoitti:Oliko sulla maskiinkin uusi tiiviste kun näyttää noin asialliselta?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Virittelin puskurit ja valot paikalleen. Puskurin kromit ei ole kummoiset, mutta toistaiseksi saapi olla noin.
Sitten fiilistelin alkuperäisiä pillereitä 15" vanteisiin. Sopii minusta aika kivasti, joten tällainen setti tulee alkuun alle. Pillerit pitää vielä maalata. Vanteiden väriä pohdin pitkään valkoisen ja mustan välillä. Varmaankin jää mustaksi, kun nuo W126:n vanteiden kevennysaukot häiritsevät valkoisessa vanteessa.
p.s. kylkikromin alla oleva töhnä on vain ruostesuojaa. Tuohon päälle tulee vielä peittävä alalista.
Timppa
Sitten fiilistelin alkuperäisiä pillereitä 15" vanteisiin. Sopii minusta aika kivasti, joten tällainen setti tulee alkuun alle. Pillerit pitää vielä maalata. Vanteiden väriä pohdin pitkään valkoisen ja mustan välillä. Varmaankin jää mustaksi, kun nuo W126:n vanteiden kevennysaukot häiritsevät valkoisessa vanteessa.
p.s. kylkikromin alla oleva töhnä on vain ruostesuojaa. Tuohon päälle tulee vielä peittävä alalista.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Nämä on niitä kuuluisia makuasioita... Mutta kaikella riskillä...
Mulla ainakin kestää hieman silmän tottua tuohon 15" rengaskokoon tuossa lokasuojassa ym.
Samoin se tuntuu nostavan autoa hieman ylöspäin siitä korkeudesta millä tämä yleensä lipuu...
Saa siis moittia puristiksi mutta olisin ehkä pitänyt tän 14" orggikset kuitenkin - mutta vaihtohan
ei toki puolta tuntia enempää vie... Kontrastina: jos ajan tuohon sedanin rinnalle (nokkapäästään on kuitenkin 1:1)
niin ne 13" originaalit + korkean profiilin renkaat taitaa kyllä näyttää kottikärryn pyöriltä verrattuna näihin...
Eikä siinä siis mitään, kyllä ne W111 coupetkin missä on 19" valssit ja koko kiesi ns. tontissa ovat ihan jees...
Mulla ainakin kestää hieman silmän tottua tuohon 15" rengaskokoon tuossa lokasuojassa ym.
Samoin se tuntuu nostavan autoa hieman ylöspäin siitä korkeudesta millä tämä yleensä lipuu...
Saa siis moittia puristiksi mutta olisin ehkä pitänyt tän 14" orggikset kuitenkin - mutta vaihtohan
ei toki puolta tuntia enempää vie... Kontrastina: jos ajan tuohon sedanin rinnalle (nokkapäästään on kuitenkin 1:1)
niin ne 13" originaalit + korkean profiilin renkaat taitaa kyllä näyttää kottikärryn pyöriltä verrattuna näihin...
Eikä siinä siis mitään, kyllä ne W111 coupetkin missä on 19" valssit ja koko kiesi ns. tontissa ovat ihan jees...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Makunsa on kullakin ja siihen on kaikilla täysi oikeus.Zac kirjoitti:Nämä on niitä kuuluisia makuasioita... Mutta kaikella riskillä...
Mulla ainakin kestää hieman silmän tottua tuohon 15" rengaskokoon tuossa lokasuojassa ym.
Samoin se tuntuu nostavan autoa hieman ylöspäin siitä korkeudesta millä tämä yleensä lipuu...
Saa siis moittia puristiksi mutta olisin ehkä pitänyt tän 14" orggikset kuitenkin - mutta vaihtohan
ei toki puolta tuntia enempää vie... Kontrastina: jos ajan tuohon sedanin rinnalle (nokkapäästään on kuitenkin 1:1)
niin ne 13" originaalit + korkean profiilin renkaat taitaa kyllä näyttää kottikärryn pyöriltä verrattuna näihin...
Eikä siinä siis mitään, kyllä ne W111 coupetkin missä on 19" valssit ja koko kiesi ns. tontissa ovat ihan jees...
Tässä on tosiaan ollut 13" alun perin. Niihin ei tahdo saada oikeita kumeja lompakkoystävällisesti, pitäisi olla 185/85-13" tai 7,25" 13. Se taas on halkaisijaltaan saman kokoinen kuin 225/60-15". Joka on tuo koko mikä tuossa nyt on alla
Rengaskooksi tulee 205/65-15". Näitä saa paljon paremmin ja edullisemmin, kuin esim 215/70-14 joka on seuraavaksi omaan silmään sopivin rengaskoko. Auto tulee laskemaan tuosta muutaman sentin...nyt se on jo matalampi kuin vakio. Kuva valehtelee aika usein.
Lisäksi tarkoitus on laittaa tuohon isommat jarrut eteen, nuo pienet levyt on todella tehottomat hiukankin kovemmassa vauhdissa. Tarkoitus on tehdä autosta niin hyvä, että sillä voi lähteä kiertämään keskieurooppaa muutamaksi viikoksi.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
Tuo orggiskokoisten 13 x 7.25 -renkaitten (varsinkin erittäin korkealla profiililla) saatavuus on tunnetusti "pain in the ass"...
Olin luullut että coupessa olisi ollut 14" jo vakiona mutta tämäkin keskustelu väittää että ne olisivat olleet W111/W112 optioina:
https://www.benzworld.org/forums/vintag ... -size.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai oliko ne vakiona vasta loppupään tyyliin 3.5 litran ym. W111 coupe -malleissa?
Luultavasti kuva valehtelee, vaikutelma on selvästi parempi pillerikapseleilla ja noilla kromikehillä (minkä kehät ne muuten ovat, nuo 15"?)
Erittäin pätevä syy kasvattaa vanteen kokoa tuo isommat & paremmat jarrut
Kyllä hyvät 15" renkaat varmasti rullaavat ja ovat ajettavuudeltaan Saksan autobahn'illa jotain ihan muuta kuin nuo alkuperäiset 13" rättirenkaat...
Olin luullut että coupessa olisi ollut 14" jo vakiona mutta tämäkin keskustelu väittää että ne olisivat olleet W111/W112 optioina:
https://www.benzworld.org/forums/vintag ... -size.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai oliko ne vakiona vasta loppupään tyyliin 3.5 litran ym. W111 coupe -malleissa?
Luultavasti kuva valehtelee, vaikutelma on selvästi parempi pillerikapseleilla ja noilla kromikehillä (minkä kehät ne muuten ovat, nuo 15"?)
Erittäin pätevä syy kasvattaa vanteen kokoa tuo isommat & paremmat jarrut
Kyllä hyvät 15" renkaat varmasti rullaavat ja ovat ajettavuudeltaan Saksan autobahn'illa jotain ihan muuta kuin nuo alkuperäiset 13" rättirenkaat...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w111 220 SEb Coupe, ikuisuusprojekti
14" vanteet tuli vasta coupeeseen 250 Seb:n kanssa. Siihen asti vanteet oli 13", myös 300 SEb:ssä. 14" renkaita ei käsittääkseni saanut vuoteen -65 saakka edes optiona, vaan vasta tosiaan -65. Eli ei koskaan220 SEb:iin alunperin, kun tuotanto loppui -65. kun 250 tuli "kehiin".Zac kirjoitti: Olin luullut että coupessa olisi ollut 14" jo vakiona mutta tämäkin keskustelu väittää että ne olisivat olleet W111/W112 optioina:
Luultavasti kuva valehtelee, vaikutelma on selvästi parempi pillerikapseleilla ja noilla kromikehillä (minkä kehät ne muuten ovat, nuo 15"?)
tämä on oikein hyvä sivu kaikkeen asiaan liittyvään, jos ei ollut tiedossa.
http://www.heckflosse.nl/HistoryHome.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Rengas yms. asiaa.
http://www.heckflosse.nl/250seccv.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kehät on Kuplaan tarkoitetut tarvikekehät Hotcarsilta ja pillerit on vakiopillerit. Vanteisiin pitää vain tehdä 13" vanteita vastaavat "tartunnat" ensin. Tuohon yhteen tein jo. Hyvin toimii.
Timpa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.