300 SEL 6.3 1968 - 1972?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Petteri75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 11.11.2004 10:09
Paikkakunta: Kirkkonummi

300 SEL 6.3 1968 - 1972?

Viesti Kirjoittaja Petteri75 »

Nih. Tuo "the Ultimate Q-car" herättää kiinnostusta. Eteensattuneissa sivustoissa kehutaan autoa kovasti, mutta kuinka järkevää edes tuollaisesta haaveileminen on? Monimutkaisesta ja hienosta laitteesta kun on kysymys, niin korjaus, restaurointi tms vaatii varmasti paljon - niin paljon, että normaaliautonkorjaajan/-rikkojan kannattaa suuntautua vähemmän vaativiin malleihin?

Jollain USA-sivustolla tuli vastaan 4,5kUSD:n laite, mutta muuten lienevät min. 5-numeroisia hinnoiltaan.. Kokemuksia ko. mallista (olikos se nyt w100 vai w108). Iso V-8 kiinnostaa, varsinkin hienostuneessa muodossa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Auto on tyypiltään W109. W108 on periaatteessa sama kori, mutta siinä on rautajouset. Kaikissa W109:ssä on ilmajouset.
W100 on taas malli 600.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

6.3

Viesti Kirjoittaja karra »

Kehä 3 varrella Tikkurilassa oli viime kesänä myynnissä tuollainen hopeanvärinen 6.3 museorekisteröitynä. Ajoin siitä ohi "takapihan puolelta" ja näin auton jota piti palata katsomaan siis. Autohan oli hieno, ja hintaakin oli about 50 tuhatta euroa. En muista liikettä mutta siinä erikoisautorykelmässä se oli.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ko. automalli on niitä, joita ei oikeastaan kannata ostaa projektina.

Korjaus on tähtitieteellisen kallista ja joittenkin osien suhteen aikalailla vaivalloistakin. Jos vaan on mahdollista ostaa hyväkuntoinen jo suoraan, niin pääsee kaikista halvimmalla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Petteri75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 11.11.2004 10:09
Paikkakunta: Kirkkonummi

Plääh..

Viesti Kirjoittaja Petteri75 »

Tai sitten siirtää kiinnostuksensa malleihin, joissa on perinteiset kierrejouset ja pienempi V8. Sinänsä tylsää, kun kalliit autot pysyvät sellaisina vanhoinakin :)

Mitähän 20 vuoden kuluttua tuumitaan, kun pitäisi alkaa entisöimään/korjaamaan jotain 80-luvun malleja, joiden teknologia on jo jotain aivan muuta; esim. ohjausboksit.. tuon 300 SEL 6.3:en kohdalla on kuitenkin kysymys vielä täysin mekaanisista osista ja jo nyt se on projektina ns. kannattamaton. No, tulevaisuus näyttää.
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Plääh..

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Petteri75 kirjoitti:tuon 300 SEL 6.3:en kohdalla on kuitenkin kysymys vielä täysin mekaanisista osista ja jo nyt se on projektina ns. kannattamaton. No, tulevaisuus näyttää.
Niinpä, ja jo nyt juuri tuo alkukantainen ja "yksinkertainen" mekaaninen ruiskutekniikka on suomalaisten kompastuskivi. Meiltä ei kuulemma löydy enää sellaisia säätölaitteistoja, joilla mekaaniset 60-luvun luvun ruutat saataisiin kohdilleen. Ovat ilmeisesti kärränneet semmoiset Vehoilla roskalavalle jo vuonna ämpäri ja lapio. Lähin apu nykyisin tulee vissiin Ruåttista.

D-Jetroja saadaan vielä säätöön esim. Alppilassa. Ja tuota D:tähän löytyy juuri näistä 6.3:sen pikkuveli-V8:sta (3.5 ja USA 4.5). Tosin on sekin monille kenkku kaveri...siis D-Jetronik.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Petteri75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 11.11.2004 10:09
Paikkakunta: Kirkkonummi

Tämä hiukan aiheutti värinöitä..jos hinta on ns. todellinen

Viesti Kirjoittaja Petteri75 »

4000 USD on tällä hetkellä 3027 EUR. Nyt joku äkkiä hakemaan tuo kotimaahan, vaikka omaakin maili-mittarin :)

http://www.classiccarmall.com/carsfs/sale2614.htm
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tämä hiukan aiheutti värinöitä..jos hinta on ns. todelli

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri75 kirjoitti:4000 USD on tällä hetkellä 3027 EUR. Nyt joku äkkiä hakemaan tuo kotimaahan, vaikka omaakin maili-mittarin :)

http://www.classiccarmall.com/carsfs/sale2614.htm
Ei paha ollenkaan.

Mobile:ssa ei ollut halpoja - tämä taisi olla halvin "kunnollinen": http://www.mobile.de/SIDsYkCqJozrRbpsbh ... 1145144209&

Noin 12 t euroon olisi saanut lievän moottorivikaisen kylläkin. Hauksi vain 300 SEL 6.3 niin sieltähän niitä löytyy lisää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Silloin elettiin vielä markka-aikaa, kun Hyvinkäällä sijaitsevasta Kaupunginportin autosta kysyin huvikseni tuon 6,3 litraisen moottorin täydellistä tiivistesarjaa...olisikohan ollut vuosi 2000 syksyllä.

Hinta tiivistesatsilla oli muistaakseni 6000 markan nurkilla.

Mitähän sitten tulisi maksamaan koko koneremppa uusilla männillä, laakereilla, männänrenkailla ja mahdollisesti vielä uusilla venttileillä? :shock:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Mobilisti: "6.3:n litran ilmajousitettu konetykki"

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Kehä 3 varrella Tikkurilassa oli viime kesänä myynnissä tuollainen hopeanvärinen 6.3 museorekisteröitynä. Ajoin siitä ohi "takapihan puolelta" ja näin auton jota piti palata katsomaan siis. Autohan oli hieno, ja hintaakin oli about 50 tuhatta euroa. En muista liikettä mutta siinä erikoisautorykelmässä se oli.
Oli posti kerinnyt joulukiireiltään pudottamaan latikkooni uuden Mobilistin. No, kannessa komeili juuri tuo bongaamani mersu, ja autostahan (vm. 1971) on artikkeli lehdessä. Lisämausteena lehdessä on lyhyt historiikki insinööri Erich Waxenbergerin aikaansaannoksista.

Auto on edelleen myytävänä siis Auto-Bike Oy:ssä, Tikkurilassa päin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: Tämä hiukan aiheutti värinöitä..jos hinta on ns. todelli

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Petteri75 kirjoitti:4000 USD on tällä hetkellä 3027 EUR. Nyt joku äkkiä hakemaan tuo kotimaahan, vaikka omaakin maili-mittarin :)

http://www.classiccarmall.com/carsfs/sale2614.htm
Ja saisi tullin MARMO ryhmä mietittävää mikä olisi "markkina"-arvo ko autole suomessa :roll:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Petteri75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 11.11.2004 10:09
Paikkakunta: Kirkkonummi

Aamun noteeraus

Viesti Kirjoittaja Petteri75 »

4000 USD on tällä hetkellä 2984,85. Siis alle kolmen tonnin :shock: Ja jos auto on ed. myymättä (epäilen), niin joulu-alennustakin varmasti heruisi. Itse voisi hommata tuon, mutta rahti, vakuutus, verot, asuminen, syöminen, juominen yms aiheuttaa vaikeuksia.

Kohta pitää lukea uudestaan tämä viestiketju, ettei vain hairahtuisi..
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Käy lukemassa kirjastolla esim. uusin mobilisti (Nro 7) siinä on juttua yhdestä suomessa olevasta 6,3:sta.

Sielläkin mainitaan, että autoa ei kannata projektina ostaa, ellei ole miljonäärin tulot, koska restauroiminen on monestikin kaikenlaisen budjetin ylittävää.
:(
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Itse suosittelen myös tuohon uuteen Mobillistiin tutustumista. On se sellaista ylistystä, että tulee hyvä fiilis kun oma auto on W109:n "pikkuveli" :)
klasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Su 30.05.2004 13:24
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Mobilisti: "6.3:n litran ilmajousitettu konetykki&q

Viesti Kirjoittaja klasu »

karra kirjoitti:
karra kirjoitti:Kehä 3 varrella Tikkurilassa oli viime kesänä myynnissä tuollainen hopeanvärinen 6.3 museorekisteröitynä. Ajoin siitä ohi "takapihan puolelta" ja näin auton jota piti palata katsomaan siis. Autohan oli hieno, ja hintaakin oli about 50 tuhatta euroa. En muista liikettä mutta siinä erikoisautorykelmässä se oli.
Oli posti kerinnyt joulukiireiltään pudottamaan latikkooni uuden Mobilistin. No, kannessa komeili juuri tuo bongaamani mersu, ja autostahan (vm. 1971) on artikkeli lehdessä. Lisämausteena lehdessä on lyhyt historiikki insinööri Erich Waxenbergerin aikaansaannoksista.

Auto on edelleen myytävänä siis Auto-Bike Oy:ssä, Tikkurilassa päin.
Mitähän toi kyseinen auto mahtaa maksaa??

Luin itse kans sen jutun siitä eilen.

Yritin löytää sitä autoo liikkeen sivuilta, vaan eipä näkyny :(
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mobilisti: "6.3:n litran ilmajousitettu konetykki&a

Viesti Kirjoittaja karra »

klasu kirjoitti: Mitähän toi kyseinen auto mahtaa maksaa??
Niin, se hinta taisi olla karvan alle 50 tuhatta. Eli, minun mielestä kallis, jopa puolet liikaa, tämän hetkisessä "lama-suomen" tilanteessa. Tietenkin tosiostajalle eli jollekin keräilijälle hinta ei varmaan ole este, mutta "tavalliselle tasamaan tallaajalle" mielestäni tuo on liikaa.

Samalla rahalla saa avoja 300-malleja jopa, sellainenkin on käsittääkseni myynnissä Suomessa tällä hetkellä. Jos veekasin jytinää hakee niin se on sitten asia erikseen, avo-kasikoneisia ei taida olla aktiivisesti myynnissä Suomessa, jos niitä ylipäätään edes Suomessa onkaan.

Kuulin viime keväänä huhun jotta Suomessa olisi mahdollisesti kaupan tuollainen 6.3 mersu. Hinta olisi ollut reilusti alle 20 tuhatta. Voisin tietenkin kysellä asian perään jos on todellista kiinnostusta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mulla on kuva yhdestä amerikantuonti 6,3:sta joka oli vantaan motonetin lähistöllä pari vuotta sitten. Tummansininen ja jotain pientä laittoa siinä oli.

Mutta sehän on selvää ettei suomessa kukaan osta mitään kallista, köyhiä koko maa täys :)

Kuva
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mobilisti: "6.3:n litran ilmajousitettu konetykki&a

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:Kuulin viime keväänä huhun jotta Suomessa olisi mahdollisesti kaupan tuollainen 6.3 mersu. Hinta olisi ollut reilusti alle 20 tuhatta. Voisin tietenkin kysellä asian perään jos on todellista kiinnostusta.
Täälläkin mainostamani MTD-5 ostettiin Savonlinnaan 22 000 eurolla tänä syksynä. Kunnostettuna. Että hintahaitari on mielenkiintoinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
M-man
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 11.05.2004 08:15
Paikkakunta: Oulu

6.3 Wagon

Viesti Kirjoittaja M-man »

Linkistä:

http://www.m-100.org/6point3/frameset.html

löytyy tietoa 6.3:sta. Samaisella sivulla artikkeli:

http://www.m-100.org/6point3/magazines/ ... index.html

jossa kuva ja maininta 6.3 wagonista.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Waxenberger jutussa oli niitä Road Testejä, mm Slonigerin Waxy-koeajo jne.

Löysin tällaisia tavan-6.3 artikkeleita netin syövereistä:

Hot Rod

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva


Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut karra, Ke 31.12.2008 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kiitos skanneista!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tällainen linkki putkahti eteeni. Tarinassa on uutta kuulemma se että 6.3 teki USA:n debyyttinsä Laguna Secalla jossa sitä ohjasti Rudolf Uhlenhaut.

http://www.mercedesheritage.com/2009/lo ... -monterey/
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hyvä että vanhat topicit päivittyy. en o huomannu aikasemmin :oops:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Nyt tulee vanhaa urbaanilegendaa; tässä jutussa oleva LeMans -osio on M-100 foorumilaisten mielestä bullshittiä, lukekaapas:

Kuva

http://mars.superlink.net/~rriegler/mb/ ... /rudi.html
M-100 Message Board kirjoitti:The Lemans bit is hillarious but us 6.3 owners know that our cars are more than a match for the GT40.

That's one of the big holes in the story. Despite several being shown in that picture, no GT40s were actually entered in the 1970 Le Mans 24 Hours race. That and the fact that the Cannes Film Festival took place over a month before Le Mans, and Le Mans isn't even remotely on the route from Stuttgart to Cannes.

Parts of the 1970 race, including the start, were filmed for the major Hollywood movie Le Mans. No sign of a 6.3 in that footage.

As with Frankenheimer's movie Grand Prix, director Lee Katzin had a camera mounted in an actual competing car.

http://www.youtube.com/watch?v=JbfI0IEhyGU
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

"Klaus made the best of things and continued to race. He kept up with the leaders for several laps as the mighty M100 engine allowed him to keep pace with the factory Porsches, Ferraris and GT-40 Fords."

Tuossa joukossa skabaillessa olisi lopputulos ihan sama oli sitten alla 200D tai 6.3. -tähtireki olisi liikkuva shikaani.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minusta tuo kuvassa oleva 6.3 on aina näyttänyt photoshopatulle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Timo L. kirjoitti:Minusta tuo kuvassa oleva 6.3 on aina näyttänyt photoshopatulle.
Lukemalla koko tarinan on aika selvää, että kyseessä on nk. läppä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Peter Fonda oli M100-moottorimiehiä:

http://www.automotivetraveler.com/index ... Itemid=312

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tulipa mieleen tuosta valkoisen yksilön remonttikuvasta:
Yhden näistä alkuperäisistä Suomi-6.3 yksilöistä konepellin sivukanttiin oli tussilla kirjoitettu: "Ei nojailla lokasuojiin". Teksti ei näy kun pelti on kiinni, mutta avatessa tulee silmille (auto oli vaalean sininen, ja teksti tumman sinisellä ).

Omistaja tuumaili silloin, että kun peltiä saa olla yhtenään availemassa, niin lokasuojan päälle tulee pieniä jälkiä kyynärpäistä
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Henry V. kirjoitti:Tulipa mieleen tuosta valkoisen yksilön remonttikuvasta:
Yhden näistä alkuperäisistä Suomi-6.3 yksilöistä konepellin sivukanttiin oli tussilla kirjoitettu: "Ei nojailla lokasuojiin". Teksti ei näy kun pelti on kiinni, mutta avatessa tulee silmille (auto oli vaalean sininen, ja teksti tumman sinisellä ).

Omistaja tuumaili silloin, että kun peltiä saa olla yhtenään availemassa, niin lokasuojan päälle tulee pieniä jälkiä kyynärpäistä
Tuttu juttu kaikille joilla on nuo isot lokarit. Tasasesti lommoja koko matkalta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin