300 SEL 6.3 1968 - 1972?
300 SEL 6.3 1968 - 1972?
Nih. Tuo "the Ultimate Q-car" herättää kiinnostusta. Eteensattuneissa sivustoissa kehutaan autoa kovasti, mutta kuinka järkevää edes tuollaisesta haaveileminen on? Monimutkaisesta ja hienosta laitteesta kun on kysymys, niin korjaus, restaurointi tms vaatii varmasti paljon - niin paljon, että normaaliautonkorjaajan/-rikkojan kannattaa suuntautua vähemmän vaativiin malleihin?
Jollain USA-sivustolla tuli vastaan 4,5kUSD:n laite, mutta muuten lienevät min. 5-numeroisia hinnoiltaan.. Kokemuksia ko. mallista (olikos se nyt w100 vai w108). Iso V-8 kiinnostaa, varsinkin hienostuneessa muodossa.
Jollain USA-sivustolla tuli vastaan 4,5kUSD:n laite, mutta muuten lienevät min. 5-numeroisia hinnoiltaan.. Kokemuksia ko. mallista (olikos se nyt w100 vai w108). Iso V-8 kiinnostaa, varsinkin hienostuneessa muodossa.
Auto on tyypiltään W109. W108 on periaatteessa sama kori, mutta siinä on rautajouset. Kaikissa W109:ssä on ilmajouset.
W100 on taas malli 600.
W100 on taas malli 600.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
6.3
Kehä 3 varrella Tikkurilassa oli viime kesänä myynnissä tuollainen hopeanvärinen 6.3 museorekisteröitynä. Ajoin siitä ohi "takapihan puolelta" ja näin auton jota piti palata katsomaan siis. Autohan oli hieno, ja hintaakin oli about 50 tuhatta euroa. En muista liikettä mutta siinä erikoisautorykelmässä se oli.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Ko. automalli on niitä, joita ei oikeastaan kannata ostaa projektina.
Korjaus on tähtitieteellisen kallista ja joittenkin osien suhteen aikalailla vaivalloistakin. Jos vaan on mahdollista ostaa hyväkuntoinen jo suoraan, niin pääsee kaikista halvimmalla.
Korjaus on tähtitieteellisen kallista ja joittenkin osien suhteen aikalailla vaivalloistakin. Jos vaan on mahdollista ostaa hyväkuntoinen jo suoraan, niin pääsee kaikista halvimmalla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Plääh..
Tai sitten siirtää kiinnostuksensa malleihin, joissa on perinteiset kierrejouset ja pienempi V8. Sinänsä tylsää, kun kalliit autot pysyvät sellaisina vanhoinakin
Mitähän 20 vuoden kuluttua tuumitaan, kun pitäisi alkaa entisöimään/korjaamaan jotain 80-luvun malleja, joiden teknologia on jo jotain aivan muuta; esim. ohjausboksit.. tuon 300 SEL 6.3:en kohdalla on kuitenkin kysymys vielä täysin mekaanisista osista ja jo nyt se on projektina ns. kannattamaton. No, tulevaisuus näyttää.
Mitähän 20 vuoden kuluttua tuumitaan, kun pitäisi alkaa entisöimään/korjaamaan jotain 80-luvun malleja, joiden teknologia on jo jotain aivan muuta; esim. ohjausboksit.. tuon 300 SEL 6.3:en kohdalla on kuitenkin kysymys vielä täysin mekaanisista osista ja jo nyt se on projektina ns. kannattamaton. No, tulevaisuus näyttää.
Re: Plääh..
Niinpä, ja jo nyt juuri tuo alkukantainen ja "yksinkertainen" mekaaninen ruiskutekniikka on suomalaisten kompastuskivi. Meiltä ei kuulemma löydy enää sellaisia säätölaitteistoja, joilla mekaaniset 60-luvun luvun ruutat saataisiin kohdilleen. Ovat ilmeisesti kärränneet semmoiset Vehoilla roskalavalle jo vuonna ämpäri ja lapio. Lähin apu nykyisin tulee vissiin Ruåttista.Petteri75 kirjoitti:tuon 300 SEL 6.3:en kohdalla on kuitenkin kysymys vielä täysin mekaanisista osista ja jo nyt se on projektina ns. kannattamaton. No, tulevaisuus näyttää.
D-Jetroja saadaan vielä säätöön esim. Alppilassa. Ja tuota D:tähän löytyy juuri näistä 6.3:sen pikkuveli-V8:sta (3.5 ja USA 4.5). Tosin on sekin monille kenkku kaveri...siis D-Jetronik.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Tämä hiukan aiheutti värinöitä..jos hinta on ns. todellinen
4000 USD on tällä hetkellä 3027 EUR. Nyt joku äkkiä hakemaan tuo kotimaahan, vaikka omaakin maili-mittarin
http://www.classiccarmall.com/carsfs/sale2614.htm
http://www.classiccarmall.com/carsfs/sale2614.htm
Re: Tämä hiukan aiheutti värinöitä..jos hinta on ns. todelli
Ei paha ollenkaan.Petteri75 kirjoitti:4000 USD on tällä hetkellä 3027 EUR. Nyt joku äkkiä hakemaan tuo kotimaahan, vaikka omaakin maili-mittarin
http://www.classiccarmall.com/carsfs/sale2614.htm
Mobile:ssa ei ollut halpoja - tämä taisi olla halvin "kunnollinen": http://www.mobile.de/SIDsYkCqJozrRbpsbh ... 1145144209&
Noin 12 t euroon olisi saanut lievän moottorivikaisen kylläkin. Hauksi vain 300 SEL 6.3 niin sieltähän niitä löytyy lisää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Silloin elettiin vielä markka-aikaa, kun Hyvinkäällä sijaitsevasta Kaupunginportin autosta kysyin huvikseni tuon 6,3 litraisen moottorin täydellistä tiivistesarjaa...olisikohan ollut vuosi 2000 syksyllä.
Hinta tiivistesatsilla oli muistaakseni 6000 markan nurkilla.
Mitähän sitten tulisi maksamaan koko koneremppa uusilla männillä, laakereilla, männänrenkailla ja mahdollisesti vielä uusilla venttileillä?
Hinta tiivistesatsilla oli muistaakseni 6000 markan nurkilla.
Mitähän sitten tulisi maksamaan koko koneremppa uusilla männillä, laakereilla, männänrenkailla ja mahdollisesti vielä uusilla venttileillä?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mobilisti: "6.3:n litran ilmajousitettu konetykki"
Oli posti kerinnyt joulukiireiltään pudottamaan latikkooni uuden Mobilistin. No, kannessa komeili juuri tuo bongaamani mersu, ja autostahan (vm. 1971) on artikkeli lehdessä. Lisämausteena lehdessä on lyhyt historiikki insinööri Erich Waxenbergerin aikaansaannoksista.karra kirjoitti:Kehä 3 varrella Tikkurilassa oli viime kesänä myynnissä tuollainen hopeanvärinen 6.3 museorekisteröitynä. Ajoin siitä ohi "takapihan puolelta" ja näin auton jota piti palata katsomaan siis. Autohan oli hieno, ja hintaakin oli about 50 tuhatta euroa. En muista liikettä mutta siinä erikoisautorykelmässä se oli.
Auto on edelleen myytävänä siis Auto-Bike Oy:ssä, Tikkurilassa päin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tämä hiukan aiheutti värinöitä..jos hinta on ns. todelli
Ja saisi tullin MARMO ryhmä mietittävää mikä olisi "markkina"-arvo ko autole suomessaPetteri75 kirjoitti:4000 USD on tällä hetkellä 3027 EUR. Nyt joku äkkiä hakemaan tuo kotimaahan, vaikka omaakin maili-mittarin
http://www.classiccarmall.com/carsfs/sale2614.htm
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Aamun noteeraus
4000 USD on tällä hetkellä 2984,85. Siis alle kolmen tonnin Ja jos auto on ed. myymättä (epäilen), niin joulu-alennustakin varmasti heruisi. Itse voisi hommata tuon, mutta rahti, vakuutus, verot, asuminen, syöminen, juominen yms aiheuttaa vaikeuksia.
Kohta pitää lukea uudestaan tämä viestiketju, ettei vain hairahtuisi..
Kohta pitää lukea uudestaan tämä viestiketju, ettei vain hairahtuisi..
Käy lukemassa kirjastolla esim. uusin mobilisti (Nro 7) siinä on juttua yhdestä suomessa olevasta 6,3:sta.
Sielläkin mainitaan, että autoa ei kannata projektina ostaa, ellei ole miljonäärin tulot, koska restauroiminen on monestikin kaikenlaisen budjetin ylittävää.
Sielläkin mainitaan, että autoa ei kannata projektina ostaa, ellei ole miljonäärin tulot, koska restauroiminen on monestikin kaikenlaisen budjetin ylittävää.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Mobilisti: "6.3:n litran ilmajousitettu konetykki&q
Mitähän toi kyseinen auto mahtaa maksaa??karra kirjoitti:Oli posti kerinnyt joulukiireiltään pudottamaan latikkooni uuden Mobilistin. No, kannessa komeili juuri tuo bongaamani mersu, ja autostahan (vm. 1971) on artikkeli lehdessä. Lisämausteena lehdessä on lyhyt historiikki insinööri Erich Waxenbergerin aikaansaannoksista.karra kirjoitti:Kehä 3 varrella Tikkurilassa oli viime kesänä myynnissä tuollainen hopeanvärinen 6.3 museorekisteröitynä. Ajoin siitä ohi "takapihan puolelta" ja näin auton jota piti palata katsomaan siis. Autohan oli hieno, ja hintaakin oli about 50 tuhatta euroa. En muista liikettä mutta siinä erikoisautorykelmässä se oli.
Auto on edelleen myytävänä siis Auto-Bike Oy:ssä, Tikkurilassa päin.
Luin itse kans sen jutun siitä eilen.
Yritin löytää sitä autoo liikkeen sivuilta, vaan eipä näkyny
Re: Mobilisti: "6.3:n litran ilmajousitettu konetykki&a
Niin, se hinta taisi olla karvan alle 50 tuhatta. Eli, minun mielestä kallis, jopa puolet liikaa, tämän hetkisessä "lama-suomen" tilanteessa. Tietenkin tosiostajalle eli jollekin keräilijälle hinta ei varmaan ole este, mutta "tavalliselle tasamaan tallaajalle" mielestäni tuo on liikaa.klasu kirjoitti: Mitähän toi kyseinen auto mahtaa maksaa??
Samalla rahalla saa avoja 300-malleja jopa, sellainenkin on käsittääkseni myynnissä Suomessa tällä hetkellä. Jos veekasin jytinää hakee niin se on sitten asia erikseen, avo-kasikoneisia ei taida olla aktiivisesti myynnissä Suomessa, jos niitä ylipäätään edes Suomessa onkaan.
Kuulin viime keväänä huhun jotta Suomessa olisi mahdollisesti kaupan tuollainen 6.3 mersu. Hinta olisi ollut reilusti alle 20 tuhatta. Voisin tietenkin kysellä asian perään jos on todellista kiinnostusta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Mulla on kuva yhdestä amerikantuonti 6,3:sta joka oli vantaan motonetin lähistöllä pari vuotta sitten. Tummansininen ja jotain pientä laittoa siinä oli.
Mutta sehän on selvää ettei suomessa kukaan osta mitään kallista, köyhiä koko maa täys
Mutta sehän on selvää ettei suomessa kukaan osta mitään kallista, köyhiä koko maa täys
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Mobilisti: "6.3:n litran ilmajousitettu konetykki&a
Täälläkin mainostamani MTD-5 ostettiin Savonlinnaan 22 000 eurolla tänä syksynä. Kunnostettuna. Että hintahaitari on mielenkiintoinen.karra kirjoitti:Kuulin viime keväänä huhun jotta Suomessa olisi mahdollisesti kaupan tuollainen 6.3 mersu. Hinta olisi ollut reilusti alle 20 tuhatta. Voisin tietenkin kysellä asian perään jos on todellista kiinnostusta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
6.3 Wagon
Linkistä:
http://www.m-100.org/6point3/frameset.html
löytyy tietoa 6.3:sta. Samaisella sivulla artikkeli:
http://www.m-100.org/6point3/magazines/ ... index.html
jossa kuva ja maininta 6.3 wagonista.
http://www.m-100.org/6point3/frameset.html
löytyy tietoa 6.3:sta. Samaisella sivulla artikkeli:
http://www.m-100.org/6point3/magazines/ ... index.html
jossa kuva ja maininta 6.3 wagonista.
Waxenberger jutussa oli niitä Road Testejä, mm Slonigerin Waxy-koeajo jne.
Löysin tällaisia tavan-6.3 artikkeleita netin syövereistä:
Hot Rod
Löysin tällaisia tavan-6.3 artikkeleita netin syövereistä:
Hot Rod
Viimeksi muokannut karra, Ke 31.12.2008 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tällainen linkki putkahti eteeni. Tarinassa on uutta kuulemma se että 6.3 teki USA:n debyyttinsä Laguna Secalla jossa sitä ohjasti Rudolf Uhlenhaut.
http://www.mercedesheritage.com/2009/lo ... -monterey/
http://www.mercedesheritage.com/2009/lo ... -monterey/
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Nyt tulee vanhaa urbaanilegendaa; tässä jutussa oleva LeMans -osio on M-100 foorumilaisten mielestä bullshittiä, lukekaapas:
http://mars.superlink.net/~rriegler/mb/ ... /rudi.html
http://mars.superlink.net/~rriegler/mb/ ... /rudi.html
M-100 Message Board kirjoitti:The Lemans bit is hillarious but us 6.3 owners know that our cars are more than a match for the GT40.
That's one of the big holes in the story. Despite several being shown in that picture, no GT40s were actually entered in the 1970 Le Mans 24 Hours race. That and the fact that the Cannes Film Festival took place over a month before Le Mans, and Le Mans isn't even remotely on the route from Stuttgart to Cannes.
Parts of the 1970 race, including the start, were filmed for the major Hollywood movie Le Mans. No sign of a 6.3 in that footage.
As with Frankenheimer's movie Grand Prix, director Lee Katzin had a camera mounted in an actual competing car.
http://www.youtube.com/watch?v=JbfI0IEhyGU
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
"Klaus made the best of things and continued to race. He kept up with the leaders for several laps as the mighty M100 engine allowed him to keep pace with the factory Porsches, Ferraris and GT-40 Fords."
Tuossa joukossa skabaillessa olisi lopputulos ihan sama oli sitten alla 200D tai 6.3. -tähtireki olisi liikkuva shikaani.
Tuossa joukossa skabaillessa olisi lopputulos ihan sama oli sitten alla 200D tai 6.3. -tähtireki olisi liikkuva shikaani.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
lisää
Tulipa mieleen tuosta valkoisen yksilön remonttikuvasta:
Yhden näistä alkuperäisistä Suomi-6.3 yksilöistä konepellin sivukanttiin oli tussilla kirjoitettu: "Ei nojailla lokasuojiin". Teksti ei näy kun pelti on kiinni, mutta avatessa tulee silmille (auto oli vaalean sininen, ja teksti tumman sinisellä ).
Omistaja tuumaili silloin, että kun peltiä saa olla yhtenään availemassa, niin lokasuojan päälle tulee pieniä jälkiä kyynärpäistä
Yhden näistä alkuperäisistä Suomi-6.3 yksilöistä konepellin sivukanttiin oli tussilla kirjoitettu: "Ei nojailla lokasuojiin". Teksti ei näy kun pelti on kiinni, mutta avatessa tulee silmille (auto oli vaalean sininen, ja teksti tumman sinisellä ).
Omistaja tuumaili silloin, että kun peltiä saa olla yhtenään availemassa, niin lokasuojan päälle tulee pieniä jälkiä kyynärpäistä
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: lisää
Tuttu juttu kaikille joilla on nuo isot lokarit. Tasasesti lommoja koko matkalta.Henry V. kirjoitti:Tulipa mieleen tuosta valkoisen yksilön remonttikuvasta:
Yhden näistä alkuperäisistä Suomi-6.3 yksilöistä konepellin sivukanttiin oli tussilla kirjoitettu: "Ei nojailla lokasuojiin". Teksti ei näy kun pelti on kiinni, mutta avatessa tulee silmille (auto oli vaalean sininen, ja teksti tumman sinisellä ).
Omistaja tuumaili silloin, että kun peltiä saa olla yhtenään availemassa, niin lokasuojan päälle tulee pieniä jälkiä kyynärpäistä
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/