380 SL museointiprojekti
380 SL museointiprojekti
Ostin tässä tekemisen puutteeksi pikku projektin eli katsastetun ja toimivan auton joka tarttis saada museorekisteriin ja sitten uudelle omistajalle, parikin halukasta oli tiedossa autoa ostettaessa.
Ameriikan tuonti 1981 380 SL. Orkkis VIN on 10704512003637 ja US-VIN on WDBBA45XBB003637. Väri Manganese Brown.
Autoa ostettaessa mieleen piirtyi hankinta/työlista:
- pikkuklommot oikaistava
- vanteet alkuperäisiksi
- radio paremmaksi (kiinni outo blaukkari)
- penkkien nahat uusiksi
- pyyhkijänsulat vaihdettava
- takakontin matto hankittava
Yllä uudet pyyhkijänsulat.
Yllä nykyiset penkit.
Matkan varrella lista laajeni siten että takahelman toinen kulmapala menee vaihtoon, oli ruostunut puhki. Lisäksi pikku pisteosaa kuten penkkien runkojen kromipalaset puuttuu osittain ja toinen takavalon kromilista menee uusittavaksi. Tilasin vielä uudet ovitiivisteet, autoon ja kovakattoon. Oli sen verran rispautuneet kuskin puolelta.
Auto on maalattu jenkeissä joskus. Mukaan tullut kova katto on hienossa kunnossa myös.
Pakoputki vuoti. Myyjän puhe että kiristät vaan liitoksen tarkoitti sitä että poistetun katalysaattorin tilalle hitsatun uuden putken sauman vierestä vanha oli laho, piti hitsata. Myyjän ohje irroittaa ratti ja asentaa suoraan tarkoitti sitä että etupään auraus oli 7 mm harituksella ja caster pielessä.
Radion hommasin ebaysta:
Penkkien nahat tuli jo Topsonlinelta:
Takakonttia (sivuverhoilut irti pesussa):
Konehuonetta siistin jo:
Vanteet tuli ebaysta:
Nyt pohjamaalissa:
Keskiviikkona kävi klommoja oikaisemassa Koukkumies, jatkuu ensi viikolla koska sen verran työtä. MR esitarkastus tehty jo, varsinainen tarkastus juhannuksen jälkeen eka tai seuraavalla viikolla.
Renkaat Nankang 205/70 R 14 ostin Rengasonlinesta. Uudet Febin harmaasinkityt barokkivannepultit hommattu. Uudet keskimerkit tilattu merkkiliikkeestä.
Onhan tuossa vielä nyhräämistä, kaikkee pikku juttua... raportoin lisää kunhan homma edistyy.
Ameriikan tuonti 1981 380 SL. Orkkis VIN on 10704512003637 ja US-VIN on WDBBA45XBB003637. Väri Manganese Brown.
Autoa ostettaessa mieleen piirtyi hankinta/työlista:
- pikkuklommot oikaistava
- vanteet alkuperäisiksi
- radio paremmaksi (kiinni outo blaukkari)
- penkkien nahat uusiksi
- pyyhkijänsulat vaihdettava
- takakontin matto hankittava
Yllä uudet pyyhkijänsulat.
Yllä nykyiset penkit.
Matkan varrella lista laajeni siten että takahelman toinen kulmapala menee vaihtoon, oli ruostunut puhki. Lisäksi pikku pisteosaa kuten penkkien runkojen kromipalaset puuttuu osittain ja toinen takavalon kromilista menee uusittavaksi. Tilasin vielä uudet ovitiivisteet, autoon ja kovakattoon. Oli sen verran rispautuneet kuskin puolelta.
Auto on maalattu jenkeissä joskus. Mukaan tullut kova katto on hienossa kunnossa myös.
Pakoputki vuoti. Myyjän puhe että kiristät vaan liitoksen tarkoitti sitä että poistetun katalysaattorin tilalle hitsatun uuden putken sauman vierestä vanha oli laho, piti hitsata. Myyjän ohje irroittaa ratti ja asentaa suoraan tarkoitti sitä että etupään auraus oli 7 mm harituksella ja caster pielessä.
Radion hommasin ebaysta:
Penkkien nahat tuli jo Topsonlinelta:
Takakonttia (sivuverhoilut irti pesussa):
Konehuonetta siistin jo:
Vanteet tuli ebaysta:
Nyt pohjamaalissa:
Keskiviikkona kävi klommoja oikaisemassa Koukkumies, jatkuu ensi viikolla koska sen verran työtä. MR esitarkastus tehty jo, varsinainen tarkastus juhannuksen jälkeen eka tai seuraavalla viikolla.
Renkaat Nankang 205/70 R 14 ostin Rengasonlinesta. Uudet Febin harmaasinkityt barokkivannepultit hommattu. Uudet keskimerkit tilattu merkkiliikkeestä.
Onhan tuossa vielä nyhräämistä, kaikkee pikku juttua... raportoin lisää kunhan homma edistyy.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 SL museointiprojekti
nätin näkönen tuo auto, onko kontin pohjakin vielä ehejä, purin tuollasen kaverille joka oli 350:llä koneella joku SLC:hän se tais olla ja varaosiksi sen samanlaiseen mutta 500:seen rojektiin mistä tuli sitten hälle kilipa-auto ja aikas pirtsakan olonen tulikin jäihän hälle vielä talliin muutama SLC ja seassa yks aito 500:nenki
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 380 SL museointiprojekti
Joo vaikka jenkkimalli onkin niin on nätti. Ei nuo puskurit livenä niin kammottavat ole vaikka kammottavat ovatkin . Ehjä on kontin pohja kuten itse varsinainen pohjakin. Vaatii vaan siistimistä, harmonisointia .
Kone vetää hyvin, ei savuta, laatikko pelaa tosi hyvin; puhtaat ja hajuttomat öljyt.
Olen ajanut tuolla tosi paljon ja nyt tuli ongelma että kuumana joutuu sahaamaan jonkun aikaa käyntiin. Jos jäähtyy yli tunnin niin sitten ei ole ongelma. Syy on se että suuttimet vuotaa imusarjaan kun bensa höyrystyy suutinputkissa. Starttaus onnistuu siten että tekee 5-6 kertaa "esipaineet" käyttämällä virtoja päällä ja sitten starttaa kaasu pohjassa. Eka 10 s käy ontuen vajailla kumminkin.
Viime vkl Klubin retkiajoon laitoin noin 1 % ATF seosta tankkiin ja ajoin sellaiset 70 litraa pois. Viimeiseen varttitankkiin kaadoin Valvolinen injector cleaneria ja tankki on nyt ajettu melko tyhjäksi. Ihan kun olisi hieman parantunut tuo ongelma, aika sen näyttää. Yksi näiden kanssa touhuava (itseasiassa Hismajesticsin "tallipäällikkö") kertoi että tuohon vaivaan 70% hänen tapauksissa on Forte-käsittely auttanut.
Niin muuten tuo suttuinen kuva on otettu käsivaralla ilman salamaa just ennen puoltayötä eilen, on meinaan aika valoisaa nyt ja kohtahan ne illat alkaa pimenee, perhana.
Kone vetää hyvin, ei savuta, laatikko pelaa tosi hyvin; puhtaat ja hajuttomat öljyt.
Olen ajanut tuolla tosi paljon ja nyt tuli ongelma että kuumana joutuu sahaamaan jonkun aikaa käyntiin. Jos jäähtyy yli tunnin niin sitten ei ole ongelma. Syy on se että suuttimet vuotaa imusarjaan kun bensa höyrystyy suutinputkissa. Starttaus onnistuu siten että tekee 5-6 kertaa "esipaineet" käyttämällä virtoja päällä ja sitten starttaa kaasu pohjassa. Eka 10 s käy ontuen vajailla kumminkin.
Viime vkl Klubin retkiajoon laitoin noin 1 % ATF seosta tankkiin ja ajoin sellaiset 70 litraa pois. Viimeiseen varttitankkiin kaadoin Valvolinen injector cleaneria ja tankki on nyt ajettu melko tyhjäksi. Ihan kun olisi hieman parantunut tuo ongelma, aika sen näyttää. Yksi näiden kanssa touhuava (itseasiassa Hismajesticsin "tallipäällikkö") kertoi että tuohon vaivaan 70% hänen tapauksissa on Forte-käsittely auttanut.
Viissataset on aina tapauksia, ja etenkin SLC:n ja vielä kilpa-autona. SL:issäkin ne on omaa luokkaansa kun eivät ole kuristettuja. Millaista kilpaa sillä ajetaan?touhottaja kirjoitti: purin tuollasen kaverille joka oli 350:llä koneella joku SLC:hän se tais olla ja varaosiksi sen samanlaiseen mutta 500:seen rojektiin mistä tuli sitten hälle kilipa-auto ja aikas pirtsakan olonen tulikin jäihän hälle vielä talliin muutama SLC ja seassa yks aito 500:nenki
Niin muuten tuo suttuinen kuva on otettu käsivaralla ilman salamaa just ennen puoltayötä eilen, on meinaan aika valoisaa nyt ja kohtahan ne illat alkaa pimenee, perhana.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
Mielenkiintoinen projekti menee seurantaan. Itselläkin kova R107 kuume Mietin vain, että miten jaksaa kulkea tuo jenkkimallin 380 kone jostain luin että olisi 155 hv mitä sitten lienee eroa euromaliin? Puristuskset ovat euromallissa 9,0:1 ja jenkkimalissa 8,3:1 onkohan muuta eroa euromalissa kuitenkin 218 hv. Ei ne pelkästään katit voi nuin paljon tehoa puottaa.
Onko kovaa kattoa ja missä kunnossa rätti?
Onko kovaa kattoa ja missä kunnossa rätti?
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: 380 SL museointiprojekti
Kaikeen tottuu, ja jenkki valot taas hienommat kun euromallit. Paras yhdistelmä olisi europuskurit ja jenkkivalot. Nämä on tietenkin makuasioita. Eikös 71-73 oleet jenkkimalitkin pienillä kromipuskureilla?karra kirjoitti:Joo vaikka jenkkimalli onkin niin on nätti. Ei nuo puskurit livenä niin kammottavat ole vaikka kammottavat ovatkin .
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 SL museointiprojekti
eipä sillä kait vielä ole kerenny ajjaa mitään kilipailua, mutta voimaa kuulemma piisaa ainiin vaihoin tuohon 500:seen uuvet suuttimet ja olihan niistä jonninverran apua, käyntiääni muuttu sen verran, että ihan kun olis vaihtanu koko konneen, koneen käynti tasaantui ja käynti oli hyvin sivistyneen oloinen suuttimien vaihon jäläkeen kiekat irtoo kuin itellään ja muutenkin kone alako karjahtelee hyvinki ärreesti ja tästä kaikesta ihastuneena ostimpa itellenikin uuvet suuttimet ässään, sekä suuttimien tiiviste kummit mitä tietenkään en ole vielä saanu aikaseks laittaa paikalleenkarra kirjoitti:Joo vaikka jenkkimalli onkin niin on nätti. Ei nuo puskurit livenä niin kammottavat ole vaikka kammottavat ovatkin . Ehjä on kontin pohja kuten itse varsinainen pohjakin. Vaatii vaan siistimistä, harmonisointia .
Kone vetää hyvin, ei savuta, laatikko pelaa tosi hyvin; puhtaat ja hajuttomat öljyt.
Olen ajanut tuolla tosi paljon ja nyt tuli ongelma että kuumana joutuu sahaamaan jonkun aikaa käyntiin. Jos jäähtyy yli tunnin niin sitten ei ole ongelma. Syy on se että suuttimet vuotaa imusarjaan kun bensa höyrystyy suutinputkissa. Starttaus onnistuu siten että tekee 5-6 kertaa "esipaineet" käyttämällä virtoja päällä ja sitten starttaa kaasu pohjassa. Eka 10 s käy ontuen vajailla kumminkin.
Viime vkl Klubin retkiajoon laitoin noin 1 % ATF seosta tankkiin ja ajoin sellaiset 70 litraa pois. Viimeiseen varttitankkiin kaadoin Valvolinen injector cleaneria ja tankki on nyt ajettu melko tyhjäksi. Ihan kun olisi hieman parantunut tuo ongelma, aika sen näyttää. Yksi näiden kanssa touhuava (itseasiassa Hismajesticsin "tallipäällikkö") kertoi että tuohon vaivaan 70% hänen tapauksissa on Forte-käsittely auttanut.
Viissataset on aina tapauksia, ja etenkin SLC:n ja vielä kilpa-autona. SL:issäkin ne on omaa luokkaansa kun eivät ole kuristettuja. Millaista kilpaa sillä ajetaan?touhottaja kirjoitti: purin tuollasen kaverille joka oli 350:llä koneella joku SLC:hän se tais olla ja varaosiksi sen samanlaiseen mutta 500:seen rojektiin mistä tuli sitten hälle kilipa-auto ja aikas pirtsakan olonen tulikin jäihän hälle vielä talliin muutama SLC ja seassa yks aito 500:nenki
Niin muuten tuo suttuinen kuva on otettu käsivaralla ilman salamaa just ennen puoltayötä eilen, on meinaan aika valoisaa nyt ja kohtahan ne illat alkaa pimenee, perhana.
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 380 SL museointiprojekti
Eihän tämä mikään projekti ole jos katsoo mitä täällä muut rakentavat . Kova katto aika lailla virheetön, rätti on uusittu jossain vaiheessa - se on ruskea, kunnoltaan ok; yksi repeämä on C-pilarin kohdilla.Arto S kirjoitti:Mielenkiintoinen projekti menee seurantaan. Itselläkin kova R107 kuume Mietin vain, että miten jaksaa kulkea tuo jenkkimallin 380 kone jostain luin että olisi 155 hv mitä sitten lienee eroa euromaliin? Puristuskset ovat euromallissa 9,0:1 ja jenkkimalissa 8,3:1 onkohan muuta eroa euromalissa kuitenkin 218 hv. Ei ne pelkästään katit voi nuin paljon tehoa puottaa.
Onko kovaa kattoa ja missä kunnossa rätti?
Paras yhdistelmä olisi europuskurit ja jenkkivalot. Nämä on tietenkin makuasioita. Eikös 71-73 oleet jenkkimalitkin pienillä kromipuskureilla?
Joo puskureista ja valoista; kaverilla oli kv 280 SL europuskureilla ja jenkkivaloilla; tosi hyvännäköinen, musta ja kori melkein virheetön, recaroilla yms lorinsereilla . Luin vartin verran tuota SL/SLC aapista mutta en en onnistunut löytämään ajankohtaa jolloin puskurit tuli jenkkimallisiksi. Kaikkee muuta knoppitietoa kuten se tyyppikilpishow, ja muutama muu kuten se että 9.8.1973 jenkkivientimalleihin tuli 722 laatikko vanhan K-laatikon tilalle. 24.8. 1973 tuli pitkä lista muutoksia jenkkimalleihin kuten puskurien päät, mitä se sitten tarkoittaakin ja kellon siirto keskisuulakkeesta itse mittaristoon ym.
Nyt perhana Arto pilasit viikonloppuni, tosiaan teho on 155 hv vaikka luulin sen olevan jotain 204 mitä varaosaliikkeessä kävi esille . No mutta auto kulkee 91 euro-oktaaneilla eli 81 jenkkioktaaneilla, heh tankataan sitten ysikakkosta tähän.
Vääntö 267 Nm, paino 1635 kg (76 kg enemmin kun euromalli) ja 0-96 km/h 11.5 taikka 10.9 sekuntia riippuu lähteestä.
Ajossa tuntuu todellakin ponnekkaalta ja juuri käyttömukavalta, ei tarvi polkea koska vääntöhuippu tulee 2750 rpm versus euromallin 4000 rpm. Kumma että Suuressa Kirjassa ei ollut mitään perävälityksistä tai sitten olen puusilmä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
No ei tuosta kannate yöunia menettää tuo alavääntö varmaan korvaa kierrokisen tehoa. Eihän nämä mitään urheiluautoja ole vaan parhaimillaan leippoisena cruisailuna hellepäivinä.karra kirjoitti:Nyt perhana Arto pilasit viikonloppuni, tosiaan teho on 155 hv vaikka luulin sen olevan jotain 204 mitä varaosaliikkeessä kävi esille . No mutta auto kulkee 91 euro-oktaaneilla eli 81 jenkkioktaaneilla, heh tankataan sitten ysikakkosta tähän.Arto S kirjoitti:Mielenkiintoinen projekti menee seurantaan. Itselläkin kova R107 kuume Mietin vain, että miten jaksaa kulkea tuo jenkkimallin 380 kone jostain luin että olisi 155 hv mitä sitten lienee eroa euromaliin? Puristuskset ovat euromallissa 9,0:1 ja jenkkimalissa 8,3:1 onkohan muuta eroa euromalissa kuitenkin 218 hv. Ei ne pelkästään katit voi nuin paljon tehoa puottaa.
Onko kovaa kattoa ja missä kunnossa rätti?
Paras yhdistelmä olisi europuskurit ja jenkkivalot. Nämä on tietenkin makuasioita. Eikös 71-73 oleet jenkkimalitkin pienillä kromipuskureilla?
Vääntö 267 Nm, paino 1635 kg (76 kg enemmin kun euromalli) ja 0-96 km/h 11.5 taikka 10.9 sekuntia riippuu lähteestä.
Ajossa tuntuu todellakin ponnekkaalta ja juuri käyttömukavalta, ei tarvi polkea koska vääntöhuippu tulee 2750 rpm versus euromallin 4000 rpm. Kumma että Suuressa Kirjassa ei ollut mitään perävälityksistä tai sitten olen puusilmä.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: 380 SL museointiprojekti
Joo totta kai , ja jäi hymiökin laittamatta kun Juha_M117 tuli yllättäen käymään niin piti postaus saada nopeasti matkaan .Arto S kirjoitti:No ei tuosta kannate yöunia menettää tuo alavääntö varmaan korvaa kierrokisen tehoa. Eihän nämä mitään urheiluautoja ole vaan parhaimillaan leippoisena cruisailuna hellepäivinä.
Sain tuliaisina Motonetista Auto Glymin kiiloitustahnaa ilmanputsarille. Olikohan missään sataseiskassa maalattuna tuota ilmanputsarinkoteloa?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
3.27; from 10.1981: 2.47karra kirjoitti:Kumma että Suuressa Kirjassa ei ollut mitään perävälityksistä tai sitten olen puusilmä.
http://wiki.mercedes-benz-classic.com/i ... etriebe/en" onclick="window.open(this.href);return false;
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: 380 SL museointiprojekti
Testasitkos vielä tahnaa?karra kirjoitti: Sain tuliaisina Motonetista Auto Glymin kiiloitustahnaa ilmanputsarille. Olikohan missään sataseiskassa maalattuna tuota ilmanputsarinkoteloa?
Lueskelin tässä uudestaan vanhaa threadia josta jäi mulle vähän tutummaksi toi ilmanputsarin kiillotus: http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... ished.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Monet tehneet epäkeskohiomakoneella ja samanlaisella myllytysprosessilla kuin maalipinnalle... mulla on omassa autossa ollut aina kiiltävä kotelo, niin alkavat hapettumat ja muut pinttymät ovat aina lähteneet nätisti tahnalla ja käsipelillä.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Re: 380 SL museointiprojekti
Eli niinku tuossa?Arto S kirjoitti:Eikös 71-73 oleet jenkkimalitkin pienillä kromipuskureilla?
http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/sl ... 8&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: 380 SL museointiprojekti
74 ja uudemmissa isot puskurit ja kello mittaristossa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 380 SL museointiprojekti
Jenkki 380:ssä, on tehoa laskettu: nokilla, puristuksilla ja pakoputkien alkukäyrillä. Katti sinänsä ei tehoa vie yhtään, mutta pakoputken toteutus on onneton. kK-jet lambda kyllä puskee soppaa koneeseen täyskaasulla, joten se riittää. 20 astetta myöhäisellä olevat pakonokat ja 8:n puristukset viimeistelevä sopan. Tuo jenkki 380:nen "kuolee" 3500 1/min kohdilla...mutta onneksi polttoaineen kulutus sentään pysyy korkeana
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 380 SL museointiprojekti
Juu aika lotkotin mutta mukava ajella. Tänään kruisailtiin auringonpaisteessa . Illalla aloitin sitten nyhtää penkkejä irti. Kiitos irroitusvinkeistä slsl77:lle ja unskille myös ruisku-ohjeista . Kuumakäynnistyksen kanssa voi elää jo
Penkit on nyt ML:n takapaksiin survottu; huomenna verhoilijalle.
Lattialta löytyi amerikan mustekyniä ja erilaisia uuden mantereen kolikoita, jonkun kampa oli sulloutunut kiskoihin vielä. Sitten oli käyntikorttikansio, jotain kosmetiikkaa oli edustettu. Eli naisen auto, plääh.
Penkit on nyt ML:n takapaksiin survottu; huomenna verhoilijalle.
Lattialta löytyi amerikan mustekyniä ja erilaisia uuden mantereen kolikoita, jonkun kampa oli sulloutunut kiskoihin vielä. Sitten oli käyntikorttikansio, jotain kosmetiikkaa oli edustettu. Eli naisen auto, plääh.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
Säätiedoitus lupaa sadetta 6 päivän ajaksi peräkkäin, siispä sopiva hetki tehdä näin:
Vanteet tein itse ja säästin :
Hain aamulla uudet muoviset keskimerkit, tietenkin merkkiliikkeestä, mistäpä muualta
Vanteet tein itse ja säästin :
Hain aamulla uudet muoviset keskimerkit, tietenkin merkkiliikkeestä, mistäpä muualta
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
Tässä räntäsateen ja raekuurojen lomassa tutkailin Esa H:lta lainaksi saatua kirjaa jälleen. Olihan siellä mainittu, tekstissä, että vuodelle 1974 tulivat ns turvapuskurit Amerikan markkinoille. Myytiinkö 1974 mallivuotta jo 1973, en osaa sanoa.
Alunperin 450 moottorin jenkkiversion tehoa ei ilmoitettu mutta jossain vaiheessa se paljastui olevan 190 hp. Vuodelle 1974 Kaliforniassa tehoa pudotettiin 180 ja vuodelle 1975 se malli levisi (ei tielle koska oli kuulemma huoleton kuin oikea jenkkimoottori) koko Yhdysvaltoihin. Pohjanoteeraus tehtiin rautalohko-M117:lle viimeisenä mallivuonna jolloin teho laskettiin 160 heppaan. Ja 1980 M116 alumiinisena tuotti amerikkalaisille enää sen koomiset 155 heppaa.
Tilanne parani 1985 kun M117 moottorista jenkkimarkkinoille tuotettiin oma 560-versio joka kehitti 227 hp. 560 SL:ää tehtiin vain tuolla jenkkispeksillä; 93% niistä meni USA:han ja loput Japaniin sekä Australiaan. Neljä yksilöä rekisteröitiin Saksaan. Mutta, ilmeisimmin ainoastaan USA-versiossa oli turvapuskurit. Kirjassa oli nimittäin pressikuva euro (eli aasian) versiosta.
Alunperin 450 moottorin jenkkiversion tehoa ei ilmoitettu mutta jossain vaiheessa se paljastui olevan 190 hp. Vuodelle 1974 Kaliforniassa tehoa pudotettiin 180 ja vuodelle 1975 se malli levisi (ei tielle koska oli kuulemma huoleton kuin oikea jenkkimoottori) koko Yhdysvaltoihin. Pohjanoteeraus tehtiin rautalohko-M117:lle viimeisenä mallivuonna jolloin teho laskettiin 160 heppaan. Ja 1980 M116 alumiinisena tuotti amerikkalaisille enää sen koomiset 155 heppaa.
Tilanne parani 1985 kun M117 moottorista jenkkimarkkinoille tuotettiin oma 560-versio joka kehitti 227 hp. 560 SL:ää tehtiin vain tuolla jenkkispeksillä; 93% niistä meni USA:han ja loput Japaniin sekä Australiaan. Neljä yksilöä rekisteröitiin Saksaan. Mutta, ilmeisimmin ainoastaan USA-versiossa oli turvapuskurit. Kirjassa oli nimittäin pressikuva euro (eli aasian) versiosta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 SL museointiprojekti
saikko 40€:llakarra kirjoitti:
Hain aamulla uudet muoviset keskimerkit, tietenkin merkkiliikkeestä, mistäpä muualta
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 380 SL museointiprojekti
En, hintaa jäi 66,89.touhottaja kirjoitti:saikko 40€:llakarra kirjoitti:
Hain aamulla uudet muoviset keskimerkit, tietenkin merkkiliikkeestä, mistäpä muualta
Omistajan käsikirjan tilasin USAsta, 65 taalaa plus posti jonka arvo on vielä auki, outo kauppa. No minun pitää vielä hyväksyä postikulut ennen kuin lähettävät.
http://www.books4cars.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 SL museointiprojekti
mun ässä on kans tuontiauto ja siihen ostin alustannumerolla ohjekirjan veholta 30€ plus itellan maksu
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 380 SL museointiprojekti
Ei saa enää tähän. Eikä kantakorttia saa EPC:stä... se on tilattu merkkiliikkeestä.touhottaja kirjoitti:mun ässä on kans tuontiauto ja siihen ostin alustannumerolla ohjekirjan veholta 30€ plus itellan maksu
Penkit tuli maksamaan 1180 euroa. Meni vähän yli suunnitellun mutta mitäs teet. Elämä on...
Vanhoista oli pettänyt pintanahan alla oleva tukimateriaali. Lisäksi kuskin penkin vasempia sivustoja vahvistettiin pehmukkeiden osalta. Puoltoista päivää teki verhoilija töitä, siitä veloitus 440,- .
Tässä asennettuna:
Käsittelin ne ennen käyttöön otttoa ArmorAllin nahanhoitoaineella, pikkasen tummuivat ja pintaan tuli liukas fiilis, toivottavasti likaa hylkivä. Edelleen ovat kosteat... tässä ennen käsittelyä vielä.
Saksasta on tulossa penkkien puuttuvat kromimuovit.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
vääristääkö kuva vai onko tuo kuskinpenkin selkänoja vinossa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 380 SL museointiprojekti
Kuvakulma varmaan vääristää ja se että selkänoja on luonnottoman pystyssä. Säätörullat on vielä irti kun pitää niitä kromeja putsailla. Otan lisää kuvia kunhan saan valmiimmaksi.slsl77 kirjoitti:vääristääkö kuva vai onko tuo kuskinpenkin selkänoja vinossa.
Kantakorttikin tuli, onnettoman suttuinen skannaus. Pitää tallentaa se johonkin mistä sen saa pdf muodossa linkitettyä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
Olikos se niin että juhanusaattona ajelin kun keli oli hyvä. Sitten avokas pukeille ja painoin tallissa aattoiltana aamu puoli kahteen. Juhannuspäivän kunniaksi lopetin siina iltakymmeneltä. Sunnuntain, maanantain ja tiistain asennusyöt venähti sinne puoli kaksi-varttia yli kaksi paikkeille.
Tuntuu että univelkaa on ja jalat ihan makaroonia kun kyykkinyt auton ympäri ja kiemurrellut sen alla viiden pitkän illan ajan. Selkä rusahteli aluksi mutta se oli vaan hyvästä kun "naksahti auki" .
Eilen tuli yksi takavalon koristelista Saksasta. Tänään tuli ovien/ikkunoiden tiivisteet ja penkkien muovikromimuovit . Huomenna kietaistaan uudet gummit vanteille.
Toivon että merkkiliikkeen saksantilaus tuo minulle kylkilistojen kiinnikkeitä mitkä on tilauksessa.
Tuntuu että univelkaa on ja jalat ihan makaroonia kun kyykkinyt auton ympäri ja kiemurrellut sen alla viiden pitkän illan ajan. Selkä rusahteli aluksi mutta se oli vaan hyvästä kun "naksahti auki" .
Eilen tuli yksi takavalon koristelista Saksasta. Tänään tuli ovien/ikkunoiden tiivisteet ja penkkien muovikromimuovit . Huomenna kietaistaan uudet gummit vanteille.
Toivon että merkkiliikkeen saksantilaus tuo minulle kylkilistojen kiinnikkeitä mitkä on tilauksessa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
Työlistaa:
Kovan katon oikea ikkunantiiviste laitettava vielä.
Ilmanputsarin kotelo kiillotettava hapettumista ja "salamatarra" paikoilleen.
Käytävä montulla katsomassa "eri kuvakulmasta" että alusta on siisti.
Haettava verhoilijalta yksi takakontin verhoilun pala johon tehtiin kanttinauha.
Vanteisiin keskimerkit paikoilleen.
Kovakatto paikoilleen.
Pesu.
Vahaus.
Valokuvaus.
Kantakortin koodit tulkittu:
234A from 31.10.1970 LEATHER SAFRON
252 from 01.08.1980 to 30.09.1983 BECKER RADIO MEXICO CASSETTE, FULL STEREO, ELECTRONIC - USA
440 from 01.09.1975 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
461 from 01.04.1990 INSTRUMENT WITH MILEAGE READING AND ENGLISH LETTERING
466 from 01.04.1970 to 31.10.1993 CENTRAL LOCKING SYSTEM
480U from 01.01.1979 to 31.12.1986 MANGANESE BROWN METALLIC
491 from 01.01.1963 U.S. VERSION
502 from 01.01.1963 to 31.03.1983 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, ON THE RIGHT
524 from 01.01.1964 PAINTCOAT PRESERVATION
531 from 01.01.1963 AUTOMATIC ANTENNA
570 from 01.04.1970 FOLDING ARMREST FRONT
581 from 01.01.1977 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
583 from 01.04.1970 ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT DOORS)
592 from 01.01.1972 GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW, LAMINATED SAFETY GLASS – TINTED STRIP
634 from 01.08.1977 ELIMINATION OF FIRST AID BOX
636 from 01.03.1973 ELIMINATION OF WARNING TRIANGLE
640 from 01.10.1969 to 31.12.1989 ALUMINIUM DISC WHEELS WITH RADIAL-PLY TIRES
668 packing for transport
746 from 01.08.1972 FOLDING TOP FABRIC 8023 DARK BROWN
801 change of model year, the last figure shows the new model year
Kovan katon oikea ikkunantiiviste laitettava vielä.
Ilmanputsarin kotelo kiillotettava hapettumista ja "salamatarra" paikoilleen.
Käytävä montulla katsomassa "eri kuvakulmasta" että alusta on siisti.
Haettava verhoilijalta yksi takakontin verhoilun pala johon tehtiin kanttinauha.
Vanteisiin keskimerkit paikoilleen.
Kovakatto paikoilleen.
Pesu.
Vahaus.
Valokuvaus.
Kantakortin koodit tulkittu:
234A from 31.10.1970 LEATHER SAFRON
252 from 01.08.1980 to 30.09.1983 BECKER RADIO MEXICO CASSETTE, FULL STEREO, ELECTRONIC - USA
440 from 01.09.1975 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
461 from 01.04.1990 INSTRUMENT WITH MILEAGE READING AND ENGLISH LETTERING
466 from 01.04.1970 to 31.10.1993 CENTRAL LOCKING SYSTEM
480U from 01.01.1979 to 31.12.1986 MANGANESE BROWN METALLIC
491 from 01.01.1963 U.S. VERSION
502 from 01.01.1963 to 31.03.1983 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, ON THE RIGHT
524 from 01.01.1964 PAINTCOAT PRESERVATION
531 from 01.01.1963 AUTOMATIC ANTENNA
570 from 01.04.1970 FOLDING ARMREST FRONT
581 from 01.01.1977 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
583 from 01.04.1970 ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT DOORS)
592 from 01.01.1972 GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW, LAMINATED SAFETY GLASS – TINTED STRIP
634 from 01.08.1977 ELIMINATION OF FIRST AID BOX
636 from 01.03.1973 ELIMINATION OF WARNING TRIANGLE
640 from 01.10.1969 to 31.12.1989 ALUMINIUM DISC WHEELS WITH RADIAL-PLY TIRES
668 packing for transport
746 from 01.08.1972 FOLDING TOP FABRIC 8023 DARK BROWN
801 change of model year, the last figure shows the new model year
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
Kylläpä etenee vauhdilla! Yöt läpeensä kun painaa...karra kirjoitti:Työlistaa:
Kovan katon oikea ikkunantiiviste laitettava vielä.
Ilmanputsarin kotelo kiillotettava hapettumista ja "salamatarra" paikoilleen.
Käytävä montulla katsomassa "eri kuvakulmasta" että alusta on siisti.
Haettava verhoilijalta yksi takakontin verhoilun pala johon tehtiin kanttinauha.
Vanteisiin keskimerkit paikoilleen.
Kovakatto paikoilleen.
Pesu.
Vahaus.
Valokuvaus.
Mitäs vahaa suosittelisit tällaiseen vanhaan maalipintaan? Mullahan on se 50v. vanha 220S / alkuperäismaali.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: 380 SL museointiprojekti
Just tulin montulta ja jouduin sadekuuroon. Onneksi ei pahasti kastellut. Ajoin katto alhaalla kun se ei saa kastua koska kovakatto laitetaan tänään päälle.jukka-tre kirjoitti:Mitäs vahaa suosittelisit tällaiseen vanhaan maalipintaan? Mullahan on se 50v. vanha 220S / alkuperäismaali.
Verhoilijalta hain aamulla yhden palasen, se pitäs liimata takakontin etuseinään.
Minä en ole vahaekspertti ollenkaan . On niin monta autoa että olen laiskasti vahannut ja ihan perus aineilla. Ostin tuohon Turtlen nanokliineriä ja Korrekin helppovahaa meinasin sitten kliinerin päälle levittää.
Onkohan autossasi joku todella wanhan liiton maali, ei kai se mitään selluväriä ole?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
En tiedä, mikä on. Mutta kiilto on hieno ja naarmuja ei ole. Muutama kivenhakkaama. Ehkä se on niin, että ihan perusvahaa sitten vaan...karra kirjoitti:Onkohan autossasi joku todella wanhan liiton maali, ei kai se mitään selluväriä ole?jukka-tre kirjoitti:Mitäs vahaa suosittelisit tällaiseen vanhaan maalipintaan? Mullahan on se 50v. vanha 220S / alkuperäismaali.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: 380 SL museointiprojekti
Joku noista otetaan viralliseksi kuvaksi .
Taitaa perhana rekisterikilpi olla vinossa. Kilven taustan täytyy olla viturallaan...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 SL museointiprojekti
Hieno on - kyllä nyt kelpaa ajella!
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04