Projekti 450 SEL 6.9 on muuttanut Ruotsiin elokuussa 2019
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Eikö nuo ole w114:n penkit. Niissä on mielestäni kyynärnoja "väärässä" penkissä.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
No nyt kun täällä on tätä veluuripenkki Vs nahkapenkki keskustelua, ja viitaten ilmeisesti meikäläisen aikaisempiin veluuri viesteihin, niin kysyn nyt yhden asian mikä on tässä vuosien varrella askarruttanut kovasti.
Onko veluuripenkeissä joku kumma ominaisuus kun olen käynyt tässä noin viimeisen 8 vuoden aikan katsomassa eri ikäisiä Mercedes-Benz autoja ja kaikissa mersuissa jossa on veluurisisusta, olen havainnut yhden asian. Penkit tuntuvat Kosteilta
Vika vai ominaisuus
Ps. Karra hyvältä nuo veluuripenkitkin näyttää joten ei muutakuin tsemppiä sisustanvaihtoon
Onko veluuripenkeissä joku kumma ominaisuus kun olen käynyt tässä noin viimeisen 8 vuoden aikan katsomassa eri ikäisiä Mercedes-Benz autoja ja kaikissa mersuissa jossa on veluurisisusta, olen havainnut yhden asian. Penkit tuntuvat Kosteilta
Vika vai ominaisuus
Ps. Karra hyvältä nuo veluuripenkitkin näyttää joten ei muutakuin tsemppiä sisustanvaihtoon
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Niitä myytiin W114 penkkeinä ja eräs herra kävi niitä katsomassa ja totesi niiden olevan W116 penkit. Minä myös kävin katsomassa ja penkeistä löytyi varaosanumero joka alkoi W116... tarttee vielä koluta ne läpi joka ikinen ja ottaa mittanauha käteen, helkatti! Jotain outoa tässä kyllä on, sano.unski kirjoitti:Eikö nuo ole w114:n penkit. Niissä on mielestäni kyynärnoja "väärässä" penkissä.
Timppa
Saattaa olla että tulee kohta W114 penkit myyntiin
EDIT: apuun Daaz
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Etupenkkien runkohan niissä taitaa olla ihan sama. Valmistenumerothan menee yhteisosissa ristiin ja saataa olla silti molempiin malleihin oikea. Etupenkin kiskothan menee heittämällä ristiin. Takapenkki on tietysti oma maailmansa. EPC:stä löytyy sitten vertailutyökalu
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
No niin. Etupenkkien mitat ja kiskojen jako näyttäs olevan kohdallaan. Takapenkin istuinosan varaosanumero on 116 924 00 16 mikä viittaa niiden olleen autoissa 116.020 ja 116.024. EPC:n vertailutyökalua en osaa käyttää, mutta W ja C114 takapenkkien numerot näyttää alkavan 115 varaosanumerolla.
Yllä oli kuva kuskin penkistä jossa kuskin kaltevuussäätö ja pituussäätö on vasemmalla kädellä. W116:ssa ne on oikealla kädellä ja jos otan vanhat kiskot niin pituussäätö jääkin oikealle.
Alla apukuskin penkki jossa kaltevuussäätö oikealla kun taas W116 on vasemmalla.
Tässä takapenkit:
Käyköhän nuo takapenkit pystäriin? Jos noista saisi ihan kunnon summan rahaa voisin toki myydä koko penkkisarjan pois...
Yllä oli kuva kuskin penkistä jossa kuskin kaltevuussäätö ja pituussäätö on vasemmalla kädellä. W116:ssa ne on oikealla kädellä ja jos otan vanhat kiskot niin pituussäätö jääkin oikealle.
Alla apukuskin penkki jossa kaltevuussäätö oikealla kun taas W116 on vasemmalla.
Tässä takapenkit:
Käyköhän nuo takapenkit pystäriin? Jos noista saisi ihan kunnon summan rahaa voisin toki myydä koko penkkisarjan pois...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Taisin löytää EPC:stä että ainakin 116-korisiin näihin takapenkki sopii:
116020
116024
116025
116028
116029
116032
Kokeilen kumminkin takapenkkiä ennen kun alan purkamaan etusia irti, sittenhän sen näkee että onko pystärin penkit
116020
116024
116025
116028
116029
116032
Kokeilen kumminkin takapenkkiä ennen kun alan purkamaan etusia irti, sittenhän sen näkee että onko pystärin penkit
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Haa, uuden takapenkin alle oli popniitattu sellaiset punaiset lipareet jotka muistaakseni pystärissäkin on, vähän leveämmällä kun ne kolot johon W116 jousiklipsi tulee.karra kirjoitti:Kokeilen kumminkin takapenkkiä ennen kun alan purkamaan etusia irti, sittenhän sen näkee että onko pystärin penkit
Asensin takapenkin istuinosan ja hyvin meni paikoilleen sekä klipsit naksahti kiinni - eli kyllä nää minulle sopii .
Etupenkit on vaan mysteeriset, jos ne on alunperin W116 niin onhan mahdollista että keskikyynärnojaa ei ole ollut. Mutta mikä selittää että kaltevuussäätörullat on väärällä puolella, oisko selkänojat vaihdettu päikseen?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
kyllähän 30 vuodessa ehtii aika monta asiaa muuttua ja asennuspaikka vaihtua...
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kyllä kyllä, mutta vähällä käytöllä penkit ovat olleet kun ryhtikin on hyvä. Perikuntahan noita möi ja omistajan tytär kertoi että pystärissä olivat olleet. Jos nuo on alunperin W116 ja tilattu ilman kyynärnojaa. Sitten kun laitettu pystäriin niin on hommattu uusi kyynärnoja ja vaihettu etupenkkien rullien kätisyys... jää varmaan ikuiseksi arvoitukseksi kun penkkien edellinen tarvitsija on taivaallisilla mersuapajilla nyt.unski kirjoitti:kyllähän 30 vuodessa ehtii aika monta asiaa muuttua ja asennuspaikka vaihtua...
Timppa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tilasin tuolta Simply Spray pullon Sand-värissä. Pullo oli niin pieni että se riitti vaan osaan hattyhyllyä, tarttee tilata lisää. Muuten näytti onnistuvan eli kankaan tekstuuri jäi jäljelle. Kova työ oli saada nukka pois niistä osista mitä aurinko ei ollut hapertanut. Ajoin sen jäljellä olevan nukan pois vanhalla hiustenleikkuukoneella . En ole ennen mersua parturoinut mutta nyt tuli sekin tehtyä .Havis kirjoitti:Pikaisesti googlaamalla jotain kyllä tuntuu löytyvän:karra kirjoitti:Hattuhyllyn vois kokeilla maalata jollain "kangasmaalilla! onkohan sellaista olemassa
http://www.fabricspray.eu/?fi_niksit-ja-menetelmat,39" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tein itsecuuno kirjoitti:mitä jos verhoilija tekasis uuden hattuhyllyn pinnan
Ei se maalattu ollut ollenkaan siisti, näkyi ne alueet laikkuina missä oli nukkaa ollut ja mistä parturoin.
Täytyy lähtee ostamaan lisää kanttinauhaa, ei onnistunut oviaukkojen kitinälistojen liimaus - ei ota pikaliima siihen muovilistaan niin täytyy ostaa toinen kieppi nauhaa ja ommella "sukaksi" niin voi pujottaa listan sinne sisään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Sitä sukkaa on saanut aina silloin tällöin eri väreissä metritavarana ebaystä. Siinä pitäisi olla myös sellainen ihan ohut superloni pehmikkeenä.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Db-depotkin sitä kaupittelee...
https://www.dbdepot.de/content/content_ ... t=Njk4Nw==" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dbdepot.de/index.php?nav=4&lan=2&" onclick="window.open(this.href);return false;
Saksaksi nimi on mm. Kantenschutzband.
Timppa
https://www.dbdepot.de/content/content_ ... t=Njk4Nw==" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dbdepot.de/index.php?nav=4&lan=2&" onclick="window.open(this.href);return false;
Saksaksi nimi on mm. Kantenschutzband.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Katsos vaan, vielä saatavana. Päädyn sellaiseen että laitoin sen ostamani kanttinauhan U-profiilin muotoon ja kiinnitin sen muoviseen listaan mailateipilä eli kangasteipillä takapuolelta, musta kangasteippi jää kokonaan piiloon. Vaikuttaa pitävän napakasti. Kokeilen nyt onnistuuko koko oviaukon mittainen homma.unski kirjoitti:Db-depotkin sitä kaupittelee...
https://www.dbdepot.de/content/content_ ... t=Njk4Nw==" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dbdepot.de/index.php?nav=4&lan=2&" onclick="window.open(this.href);return false;
Saksaksi nimi on mm. Kantenschutzband.
Timppa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tässä kuva kanttinauhasta jota käytin tuon yllä puheena olleen sukan tekoon:
Kamera vääristää värejä hieman, ei oikeasti pomppaa silmään. Tässä kojetaulusta kuva.
Takapenkit on nyt paikallaan, ja hattuhyllyn sekä takalasin ympäröivät osat:
Penkin ja auton korin väliin jää pieni rako, mutta oven ollessa kiinni oviverhoilu osuu tarkasti penkkiin.
Kamera tosiaan leikittelee väreillä hiukan, mutta tämä velours on hieman tummempi kuin nahkainen materiaali. Sävylasit kaiken lisäksi antaa vihertävämmän vaikutelman. Kaiuttimet koossa 5,25" on hankintalistalla toki.
Kamera vääristää värejä hieman, ei oikeasti pomppaa silmään. Tässä kojetaulusta kuva.
Takapenkit on nyt paikallaan, ja hattuhyllyn sekä takalasin ympäröivät osat:
Penkin ja auton korin väliin jää pieni rako, mutta oven ollessa kiinni oviverhoilu osuu tarkasti penkkiin.
Kamera tosiaan leikittelee väreillä hiukan, mutta tämä velours on hieman tummempi kuin nahkainen materiaali. Sävylasit kaiken lisäksi antaa vihertävämmän vaikutelman. Kaiuttimet koossa 5,25" on hankintalistalla toki.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Hyvältähän tuo näyttä, eipä tuo väriero nyt suuren suuri ole!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Projektina 450 SEL 6.9
hyvin istuu silmään
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Taakse tuli Motonetista ostetut Kenwoodin koaksiaalikaiuttimet. Ihan hyvin soi, ei ole tosin muhkeaa bassoa (kun vertaa eteen ) mutta eipähän ainakaan rutise
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Ostin viime vuonna 6 kpl A-pilarin ulkopuolen maalatun listan kiinnikkeitä numerolla A0039886578. Asiaa tutkittuani huomasin että puolellaan oli alin aina erilainen ja kaksi ylintä taas erilaiset, minultahan lähti lista irti ajossa.
Ostamani 6 kpl ovat malliltaan niitä alimpia, mallasin uutta kiinnikettä irralliseen listaan ja se kiinnike ei sovi siihen, on liian leveä. Katsoin EPC:stä ja niin se tosiaan vaikuttaa olevan, 6 kpl noita samoja (alimpia) tarjoaa per auto. Joku tässä on outoa.
Tässä mallikuvassa on se alumiininen listasysteemi purettu pois, maalattu listanpätkä on tuon A-pilarin mittainen.
Onko kellä kokemusta kiinnikkeiden hankkimisesta? Nuo listat oli irti kun tuulilasi vaihdettiin, tarttee käydä lasiliikkeessä vaikka kyselemässä jos muuten ei selviä.
Ostamani 6 kpl ovat malliltaan niitä alimpia, mallasin uutta kiinnikettä irralliseen listaan ja se kiinnike ei sovi siihen, on liian leveä. Katsoin EPC:stä ja niin se tosiaan vaikuttaa olevan, 6 kpl noita samoja (alimpia) tarjoaa per auto. Joku tässä on outoa.
Tässä mallikuvassa on se alumiininen listasysteemi purettu pois, maalattu listanpätkä on tuon A-pilarin mittainen.
Onko kellä kokemusta kiinnikkeiden hankkimisesta? Nuo listat oli irti kun tuulilasi vaihdettiin, tarttee käydä lasiliikkeessä vaikka kyselemässä jos muuten ei selviä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kyllä niitä kahta eri tyyliä on. Alimmassa on sopivat päästöt, että lista siihen menee liuttamalla ja ylemmät napsahtavat sitten listaan. Ne on ihan erinäköisetkin ja leveämmät. Ei sitä muuten saa edes kiinni paikoilleen. Minä tilasin Saksasta Mersun liikkeestä kaverin välityksellä...tuli ihan oikeat. Auto oli -79.
Tuossa ne näkyvät. Mikäli linkki vain toimii.
http://picclick.de/Mercedes-Benz-W116-C ... id=1&pid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
Tuossa ne näkyvät. Mikäli linkki vain toimii.
http://picclick.de/Mercedes-Benz-W116-C ... id=1&pid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Joo niin nyt kun kerroin asiasta varaosamyyjälle niin EPC näytti että tällaisia tarvitaan:unski kirjoitti:Kyllä niitä kahta eri tyyliä on. Alimmassa on sopivat päästöt, että lista siihen menee liuttamalla ja ylemmät napsahtavat sitten listaan. Ne on ihan erinäköisetkin ja leveämmät. Ei sitä muuten saa edes kiinni paikoilleen. Minä tilasin Saksasta Mersun liikkeestä kaverin välityksellä...tuli ihan oikeat. Auto oli -79.
Tuossa ne näkyvät. Mikäli linkki vain toimii.
http://picclick.de/Mercedes-Benz-W116-C ... id=1&pid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
A0039885478
EPC ei antanut määrää tosin... 4 niitä menee.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina 450 SEL 6.9
minäpäs katon huomenna jos muistan, olen kyllä tuollasia nähnyt
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kiitos, mutta tilasin jo saman tien merkkiliikkeestä 4 kpl hintaan 87 senttiä kappale.touhottaja kirjoitti:minäpäs katon huomenna jos muistan, olen kyllä tuollasia nähnyt
Tässä joku myy ebayssa 4 kpl sarjaa 35 eurolla
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W116-Kl ... SwJ7RYXve1" onclick="window.open(this.href);return false;
Omat on muuten ehjät mutta yhdessä on sakara poikki, siitä joka lensi taivaan tuuliin. Aion uusia ne varmuuden vuoksi kun ovat olleet nevadan ja kalifornian helteessä ikänsä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Pikkasen piti miettiä että miten saa kuskinpenkin irti. Tällainen oli ohje: http://handbook.w116.org/Chassis%5C91-110.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo sehän meni niin että penkki piti siirtää ihan eteen, ja ihan yläs jolloin se liukuu vielä eteenpäin ja takaa paljastuu kiinnityspulttien kannat. Ne irti ja sitten penkki alas ja taakse jolloin paljastuu etummaiset kiinnityspultit. Sitten vielä turvavyön liukukiskon takakannake ja penkki on vapautettu.
Yritän irroittaa penkin liuku-ja säätömekanismia penkin rungosta, penkki on ylösalaisin lattialla. Otin 4 kpl ristikantaruuvia irti mutta nekanismi on jotenkin kiinni vieläpenkin pohjassa, en äkkiä onnistunut keksimään mikä sitä pidättää...
Tulevassa penkissä ei ole muuta kun pystärin kiinnitysraudat 4 ruuvilla, ne luulis lähtevän helposti irti ja sit pääsis sovittamaan että käykö W116 kiinnikkeet penkkiin.
Joo sehän meni niin että penkki piti siirtää ihan eteen, ja ihan yläs jolloin se liukuu vielä eteenpäin ja takaa paljastuu kiinnityspulttien kannat. Ne irti ja sitten penkki alas ja taakse jolloin paljastuu etummaiset kiinnityspultit. Sitten vielä turvavyön liukukiskon takakannake ja penkki on vapautettu.
Yritän irroittaa penkin liuku-ja säätömekanismia penkin rungosta, penkki on ylösalaisin lattialla. Otin 4 kpl ristikantaruuvia irti mutta nekanismi on jotenkin kiinni vieläpenkin pohjassa, en äkkiä onnistunut keksimään mikä sitä pidättää...
Tulevassa penkissä ei ole muuta kun pystärin kiinnitysraudat 4 ruuvilla, ne luulis lähtevän helposti irti ja sit pääsis sovittamaan että käykö W116 kiinnikkeet penkkiin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina 450 SEL 6.9
eikös nuo ykkös ruuvit ja yks kakkos ruuvi otetaan irti ja sitten edestä molemminpuolin yhet ruuvit, eikös sitten ole jakkara lattiasta irti
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Korkeussäädön mekaniikka pitää purkaa kokonaan irti penkkiosan kiskoista. Kiskoissa on vielä keskellä ruuvi, joka paljastuu kun liukua liuttaa sopivasti.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Joo mutta en saanu niitä näkyviin ennen kun penkki oli työnnetty yläasentoon. Ja tuota kakkosruuvia minulla ei ollut. Holkki tarkoittanee turvavyön kiinnikettä?touhottaja kirjoitti:eikös nuo ykkös ruuvit ja yks kakkos ruuvi otetaan irti ja sitten edestä molemminpuolin yhet ruuvit, eikös sitten ole jakkara lattiasta irti
Hyvä juttu. Kokeillaan. Siinä on se yksi jousi, tarttee vähän vartoa sitä ettei sinkoile silmille...unski kirjoitti:Korkeussäädön mekaniikka pitää purkaa kokonaan irti penkkiosan kiskoista. Kiskoissa on vielä keskellä ruuvi, joka paljastuu kun liukua liuttaa sopivasti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina 450 SEL 6.9
juu se holkki ilmeisesti tarkoittaa pitkää hylsyä millä se kakkos ruuvi otetaan irti penkin jalan lävitse (turvavyön kiinnike)karra kirjoitti:Joo mutta en saanu niitä näkyviin ennen kun penkki oli työnnetty yläasentoon. Ja tuota kakkosruuvia minulla ei ollut. Holkki tarkoittanee turvavyön kiinnikettä?touhottaja kirjoitti:eikös nuo ykkös ruuvit ja yks kakkos ruuvi otetaan irti ja sitten edestä molemminpuolin yhet ruuvit, eikös sitten ole jakkara lattiasta irti
Hyvä juttu. Kokeillaan. Siinä on se yksi jousi, tarttee vähän vartoa sitä ettei sinkoile silmille...unski kirjoitti:Korkeussäädön mekaniikka pitää purkaa kokonaan irti penkkiosan kiskoista. Kiskoissa on vielä keskellä ruuvi, joka paljastuu kun liukua liuttaa sopivasti.
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tämän näköinen tuli vaihdekepin ympäryspuusta Puusepänliike Simeonin käsittelyssä:
Lakka olikin lähtenyt suht helposti pois; kuumailmapuhaltimella ja lastalla. Hiontahommiin toki joutui ja muutamassa kohdassa viilu vaurioitui, mitkä sitten korjattiin maalilla. Useampi lakkakerros tuossa nyt päällä. Lakan sävy oli tuossa mallikappaleessa eli tuhkakupin puussa nähtävänä:
Kyllä tuosta hommasta joutui suht isoa paperirahaa esiin kaivamaan...
Lakka olikin lähtenyt suht helposti pois; kuumailmapuhaltimella ja lastalla. Hiontahommiin toki joutui ja muutamassa kohdassa viilu vaurioitui, mitkä sitten korjattiin maalilla. Useampi lakkakerros tuossa nyt päällä. Lakan sävy oli tuossa mallikappaleessa eli tuhkakupin puussa nähtävänä:
Kyllä tuosta hommasta joutui suht isoa paperirahaa esiin kaivamaan...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Hyvältä näyttää keskikonsoli, juu ei ole edullista tuo viilutettujen osien uusaaminen ei. Muuten siitä väärällä puolella olevasta kyynärtuesta sen verta vielä, että piti oikein hieraista silmiä ja katsoa tarkennin, Nimittäin ebay de on myynnissä 124 limo 6 ovinen 230e koneella, ei siinä mitään mutta hetken kuvia katsottua jäi miettimään mikä tässä on toisin kuin normisti.
Oli edessä kyynärnoja vasemmassa penkissä, mutta ratti sitten olikin oikealla, näytti kyllä villiltä ratkaisulta. En nyt sitten rekkaria tarkemmin katsellut, mutta mielestäni Saksassa myynnissä tämä!
Oli edessä kyynärnoja vasemmassa penkissä, mutta ratti sitten olikin oikealla, näytti kyllä villiltä ratkaisulta. En nyt sitten rekkaria tarkemmin katsellut, mutta mielestäni Saksassa myynnissä tämä!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92