Tuo kakkosruuvi on ilmeisesti vaan sellaisissa penkeissä missä ei ole korkeussäätöä ja se tukevoittaa penkin kiinnityksen sivusuunnassa. Mulla oli tuossa w126:ssa apparin penkissä tuo ruuvi ja siellä on tosiaan myös U-muotoinen holkki penkin jalan ja auton rungon välissä. Ei liity turvavyön kiinnikkeeseen.touhottaja kirjoitti:juu se holkki ilmeisesti tarkoittaa pitkää hylsyä millä se kakkos ruuvi otetaan irti penkin jalan lävitse (turvavyön kiinnike)karra kirjoitti:Joo mutta en saanu niitä näkyviin ennen kun penkki oli työnnetty yläasentoon. Ja tuota kakkosruuvia minulla ei ollut. Holkki tarkoittanee turvavyön kiinnikettä?touhottaja kirjoitti:eikös nuo ykkös ruuvit ja yks kakkos ruuvi otetaan irti ja sitten edestä molemminpuolin yhet ruuvit, eikös sitten ole jakkara lattiasta irti
Hyvä juttu. Kokeillaan. Siinä on se yksi jousi, tarttee vähän vartoa sitä ettei sinkoile silmille...unski kirjoitti:Korkeussäädön mekaniikka pitää purkaa kokonaan irti penkkiosan kiskoista. Kiskoissa on vielä keskellä ruuvi, joka paljastuu kun liukua liuttaa sopivasti.
Projekti 450 SEL 6.9 on muuttanut Ruotsiin elokuussa 2019
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kyllähän noita sävyjä on sisustuksessa eilaisia. Autohan on ollut nahkaverhoilulla 205 Leather Mushroom.
Veluurina näitä on ollut siis pergament, creme sekä cremebeige mikä tekee homman hankalaksi. Näyttäisi että nyt autoon tulevat penkit on 935 beige, alla näkyvän veluurimallistokuvan perusteella.
Joka tapauksessa sävy sointuu aika hyvin autoon, mitä nyt takapenkin kuvista voi päätellä. Saoin puretusta suomiautosta A-pilarit ja niiden sävy osui autooni loistavasti, ei ole tietoa millä verhoilumateriaaleilla se auto oli ollut mutta nuo vinyyliosat vaikuttaisi siis olevan samanlaiset. Alla olevan kuvan mukaan 1972-1980 oli vaan tätä pergamenttia vinyylin sävynä.
Näyttää nyt että tällaset niskatuet sopii autooni:
Kun taas tällaisissa pergamentin värisissä on myös erilaiset tereet:
Veluurina näitä on ollut siis pergament, creme sekä cremebeige mikä tekee homman hankalaksi. Näyttäisi että nyt autoon tulevat penkit on 935 beige, alla näkyvän veluurimallistokuvan perusteella.
Joka tapauksessa sävy sointuu aika hyvin autoon, mitä nyt takapenkin kuvista voi päätellä. Saoin puretusta suomiautosta A-pilarit ja niiden sävy osui autooni loistavasti, ei ole tietoa millä verhoilumateriaaleilla se auto oli ollut mutta nuo vinyyliosat vaikuttaisi siis olevan samanlaiset. Alla olevan kuvan mukaan 1972-1980 oli vaan tätä pergamenttia vinyylin sävynä.
Näyttää nyt että tällaset niskatuet sopii autooni:
Kun taas tällaisissa pergamentin värisissä on myös erilaiset tereet:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Laitoin tänään maalaamossa käyneen etuhiekkapellin paikoilleen. Mallasin siihen ritilöitä ja nimimerkki tangoltahan sain parin, käytän kumminkin oman oikeanpuoleisen kun siinä on kiinnikkeet ehjät. Sitä pitää vaan vähän liimata kun se rikottiin kuljetuksessa, missä vasemmanpuoleinen hävisi kokonaan.
Tässä keskikonsoli, vaihdekepin kulissin kumin tilasin uuden ebaysta kun entinen oli vähän korppuuntunut:
Oikeanpuolen lasinnostinkytkin taisi temppuilla kun joskus etulasi toimi joskus ei. AutohausAZ toimitti uuden, Intiassa tehdyn - tuossa kuvassa se on paikoillaan
Tässä keskikonsoli, vaihdekepin kulissin kumin tilasin uuden ebaysta kun entinen oli vähän korppuuntunut:
Oikeanpuolen lasinnostinkytkin taisi temppuilla kun joskus etulasi toimi joskus ei. AutohausAZ toimitti uuden, Intiassa tehdyn - tuossa kuvassa se on paikoillaan
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Päivitys, kuskin penkki on paikoillaan ja sopi siihen hyvin. Autoa eilen käytetty parin kk tauon jälkeen ja siirsin sen tallin vasempaan reunaan jotta pääsee apparin penkkiä irroittamaan. Uusi repsikan jakkara pesty tekstiilipesurilla eilen, pari ruskeaa tahraa lähti kun laittoi siihen Vanish-tahranpostoainetta ja sitten juuriharjaa perään.
Suurkiitokset "tango"lle, sain häneltä takaniskatuet ja samasta ilmansuunnasta lähti myös huutonetissä olleet etuniskatuet tännepäin yhteiskuljetuksella. Ne on siis aihiot jotka tullaan verhoilemaan mohairplyyshilllä, värisävy on aika tarkkaan se oikeanlainen ja Kaakon Verhoilu tekee niihin aika aidonnäköiset tereet sopivasta kankaasta ompelemalla.
Suurkiitokset "tango"lle, sain häneltä takaniskatuet ja samasta ilmansuunnasta lähti myös huutonetissä olleet etuniskatuet tännepäin yhteiskuljetuksella. Ne on siis aihiot jotka tullaan verhoilemaan mohairplyyshilllä, värisävy on aika tarkkaan se oikeanlainen ja Kaakon Verhoilu tekee niihin aika aidonnäköiset tereet sopivasta kankaasta ompelemalla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Niskatukia uupuu, sisältä muuten alkaa olla valmis:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Ai ai kun näyttää hyvältä puhdas ja siisti kabiini, kyllä tuolla kelpaa kesällä kruisailla!
Muuten onkohan niin jotta tuo vaaleampi velour ei olekkaan, niin herkkä auringolle kuin tummemmat sävyt..
On tuossa 123 arpissa tuo tumman sininen velour ja jos sitä pesevällä imurilla koittaisi, niin jäisi kyllä jäljelle vain pelkkä verkko, jos sitäkään.
No olisihan tuossa varastossa täysin ehjä sininen mb tex korvaavaksi sisustaksi, sitten aikanaan käytettäväksi......
Muuten onkohan niin jotta tuo vaaleampi velour ei olekkaan, niin herkkä auringolle kuin tummemmat sävyt..
On tuossa 123 arpissa tuo tumman sininen velour ja jos sitä pesevällä imurilla koittaisi, niin jäisi kyllä jäljelle vain pelkkä verkko, jos sitäkään.
No olisihan tuossa varastossa täysin ehjä sininen mb tex korvaavaksi sisustaksi, sitten aikanaan käytettäväksi......
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Juu tuli kiva fiilis kun sai tuon kuntoon, sai taas lisämotivaatiota hommaan.jaakko.putkisaari kirjoitti:Ai ai kun näyttää hyvältä puhdas ja siisti kabiini, kyllä tuolla kelpaa kesällä kruisailla!
Voihan nuo erilailla käyttäytyä. Uskomattoman hyvässä kunnossa nuo penkit; jos ne kerran pystärissä on olleet niin aika hyvin säilyneet . Onhan autossa noita ei-yhteensopivuuksia mutta antaa nyt olla, tyhmä ei huomaa ja viisas ei virka vai miten se menee . On vaan todella hyvä istumatuntuma nyt mutta ei se ihme kun vanhassa oli jousia jo poikki.jaakko.putkisaari kirjoitti:Muuten onkohan niin jotta tuo vaaleampi velour ei olekkaan, niin herkkä auringolle kuin tummemmat sävyt..
On tuossa 123 arpissa tuo tumman sininen velour ja jos sitä pesevällä imurilla koittaisi, niin jäisi kyllä jäljelle vain pelkkä verkko, jos sitäkään. No olisihan tuossa varastossa täysin ehjä sininen mb tex korvaavaksi sisustaksi, sitten aikanaan käytettäväksi......
Tänään laitoin vielä oikean takaoven tiivisteen uusiksi, AutohausAZ:sta tili onneksi ostettua niitä muovinastoja jolla oven etureunan osuus pysyy paikoillaan, ja laitoin siihen varuiksi vielä tällaista liimaa:
Etuovien tiivisteetkin tuli ostettua mutta ne jää käyttämättä koska autoon on vaihdettu äskettäin tiivisteet, ne on uudenveroiset ja niistä nastoista näkee että tuore tapaus. Vois jollain kuminhoitoaineella ne pyyhkäistä että olisi sama tummuusaste.
Tilasin vielä ebaysta konepellin äänieristeen:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Ässä on nyt saanut sen kuosin,mitä siinä kuuluukin olla (Y) Ja taitaa olla paras värikin, veluuri toimii nimenomaan vaaleana hyvin! Ovipahvit tietenkin puuttuu, mutta kaikkea ei voi saada. Sääli sinällään, minusta veluuriovet ovat tyylikkäät!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Niskatukihomma nyt vaikuttais olevan hallinnassa eli slsl77 vinkistä soitin yhdelle hemmolle joka olikin tuttu ja etuset on matkalla tänne. Plyyshiä on tilattu ja verhoilijan kanssa sovittu.
Olen hinkannut konehuonetta ja keulaa, aika hyvin öljyskeida on suojannut peltejä eli putsaamisen alta paljastuu virheetöntä pintaa. Konepelti siivottu vanhasta eristeestä. Irto-osia kuten ilmanputsari pitää maalata jne jne piku hommia enää...
Olen hinkannut konehuonetta ja keulaa, aika hyvin öljyskeida on suojannut peltejä eli putsaamisen alta paljastuu virheetöntä pintaa. Konepelti siivottu vanhasta eristeestä. Irto-osia kuten ilmanputsari pitää maalata jne jne piku hommia enää...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Ei ole ollut minkään aikaisemman projektini kanssa niin paljon epäonnea osien kanssa kun tämän; on ostettu liuta vääriä osia joita olen sitten palauttanut tai myynyt eteenpäin. Niskatukia eteen siis olen ostaut kolme paria, ekat oli paskat - palautin ne myyjälle Saksaan, tokat oli huonot ja kärsin sen nahoissani, kolmannet on lähetetty kotisuomesta nekin 17.2 ja eilen aloin selvittämään missä ne on; seurantakoodin perusteeella sain selville että osoitelappu tuhoutunut mutta asia ei vaadi toimentpiteitä koska lähetys toimitetaan perille 1-2 vuorokauden sisällä - tämä ilmoitus päivätty 2.3 ja lisäksi tavaran paino on 0,18 kg kun se lähetettäessä oli 3,5 kg hyvä Posti! Postissa kysyessäni henk koht tänään sain numeron johon soittaa että sillee...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Ei ole posti sitä mitä se ennen oli. Olen kyllä palveluita itsekkin tiuhaan käyttänyt,mutta ongelmia ei sinällään ole olllut ellei pitkiä toimitusaikoja lasketa. Jollekkihan se huono tuuri aina sattuu :/
w116 on osien suhteen kyllä mielenkiintoinen auto. Tosiaan yritin etsiä noita moottorien tukikumia joita ei enää uutena saa edes Classic Centeristä. Vaihteistoon etsin tiivisteitä niin koko sarjaa ei tahdo löytyä mistään. Koneeseen sentään löytyy suht hyvin osia. Alkaa olemaan jo niin vanha (ja harvnainen) auto, että osien tarkkuudessa kyllä jo kärsii. On semmonen silti kiva omistaa ja ajella. Hieno auto!
w116 on osien suhteen kyllä mielenkiintoinen auto. Tosiaan yritin etsiä noita moottorien tukikumia joita ei enää uutena saa edes Classic Centeristä. Vaihteistoon etsin tiivisteitä niin koko sarjaa ei tahdo löytyä mistään. Koneeseen sentään löytyy suht hyvin osia. Alkaa olemaan jo niin vanha (ja harvnainen) auto, että osien tarkkuudessa kyllä jo kärsii. On semmonen silti kiva omistaa ja ajella. Hieno auto!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Postin puhelinpalvelukin on varattuna, ainakin aamulla ja nyt pakettini on ollut 12 päivää tilassa:Ere866 kirjoitti:Ei ole posti sitä mitä se ennen oli. Olen kyllä palveluita itsekkin tiuhaan käyttänyt,mutta ongelmia ei sinällään ole olllut ellei pitkiä toimitusaikoja lasketa. Jollekkihan se huono tuuri aina sattuu :/
w116 on osien suhteen kyllä mielenkiintoinen auto. Alkaa olemaan jo niin vanha (ja harvnainen) auto, että osien tarkkuudessa kyllä jo kärsii. On semmonen silti kiva omistaa ja ajella. Hieno auto!
Lähetys on kuljetuksessa. Lähetyksen toimitus on viivästynyt, lähetys toimitetaan 1-2 työpäivän sisällä.
Osoitekortti irronnut tai vaurioitunut, toimitus voi viivästyä. Ei vaadi toimenpiteitä vastaanottajalta. 2.03.2017 klo 10:41 Posti Logistiikkakeskus 01010
Lähetys on vastaanotettu kuljetettavaksi. 17.02.2017 klo 11:10 IISALMI 74100
Olen aloittanut konehuoneen detaljoinnin, kuvassa on jo sanomalehdet revitty osittain pois:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kysyin taas postista että missä ne niskatukeni mahtaa olla, vastaus:
valitettavasti selvityspuolellamme on jonkin verran jonoa eikä tarkkaa tietoa tilanteesta pystytä saamaan, mutta tietojemme mukaan osoitekortti on kokonaan irronnut ja ID on saatu maksutarran tiedoilla. Emme valitettavasti pysty kiirehtimään paketin etenemistä tässä vaiheessa
Tässä kuuspisteysissä ei taida olla korkeajännitteistä sytkähommaa kun en yhtään kuvaa ole nähnyt jossa ilmanputsarissa tämä tarra:
valitettavasti selvityspuolellamme on jonkin verran jonoa eikä tarkkaa tietoa tilanteesta pystytä saamaan, mutta tietojemme mukaan osoitekortti on kokonaan irronnut ja ID on saatu maksutarran tiedoilla. Emme valitettavasti pysty kiirehtimään paketin etenemistä tässä vaiheessa
Tässä kuuspisteysissä ei taida olla korkeajännitteistä sytkähommaa kun en yhtään kuvaa ole nähnyt jossa ilmanputsarissa tämä tarra:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
http://www.timelessmotorclassics.com/84 ... ngine3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... er-one.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... er-one.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Juupa juu. Mutta onko ko tarra tässä 6.9 litraisessa M100 koneessa, itse en sellaista kuvaa löytänyt. Käyttelin tänään pannun kuumaksi kun oli jonkin verran sähköjohtoja purettuna konehuoneen fiksauksen ajaksi niin testasin että kaikki pelaa. Etupää oli puonnu alas kun temusin siellä konehuoneessa.unski kirjoitti:http://www.timelessmotorclassics.com/84 ... ngine3.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... er-one.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Niin minähän luin että kuusipyttyisessä...
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Muutamassa kuvassa on flektin suojassa keltainen tarra. En löytänyt yhtään tarkkaa kuvaa.
http://cdn.w116.org/img/lib/thestar9003/4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
http://cdn.w116.org/img/lib/thestar9003/4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
No mie aattelinkin että mitä sie keljuilit tuo oli hyvä kuva tuossa edellä, pistin M100 foorumille kyssärin siitä(kin). Kuulostellaanunski kirjoitti:Niin minähän luin että kuusipyttyisessä...
Timppa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina 450 SEL 6.9
jos tuo tarra on sulla tyhyjän panttina, myy se mullekarra kirjoitti:Kysyin taas postista että missä ne niskatukeni mahtaa olla, vastaus:
valitettavasti selvityspuolellamme on jonkin verran jonoa eikä tarkkaa tietoa tilanteesta pystytä saamaan, mutta tietojemme mukaan osoitekortti on kokonaan irronnut ja ID on saatu maksutarran tiedoilla. Emme valitettavasti pysty kiirehtimään paketin etenemistä tässä vaiheessa
Tässä kuuspisteysissä ei taida olla korkeajännitteistä sytkähommaa kun en yhtään kuvaa ole nähnyt jossa ilmanputsarissa tämä tarra:
[ http://fourbyfourclub.com/images/W463Big/M102Sticker.jpg ]
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Olen ostanut noita ebaysta, tältä toimittajalta: http://www.ebay.de/itm/Mercedes-aufkleb ... xrQx_kI6gA" onclick="window.open(this.href);return false;touhottaja kirjoitti: jos tuo tarra on sulla tyhyjän panttina, myy se mulle
Näyttää olevan viimeinen tähän hintaan myynnissä. Mutta muillakin on, vähän kalliimpia. Eli tämä on 7 euroa postitetuna Suomeen. Voin minä tilata sinulle tuon, laita yyveenä osoitteesi, en ole varma onko minulla sitä tallessa ...
Jos tarvii useampia kerralla niin voisi katsoa toisilta toimittajilta: http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... g&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tällaista tuli, yksi kiinnike paisuntasäiliön letkuun ja se tarra puuttuu vielä.
Täältä tilasin tuon konepellin eristeen. itse asiassa ebayn kautta:
http://mb-sterne.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
En tilannut noita tarvikkeita tuolta vaan liimasin ihan Bilteman sprayliimalla.
Täältä tilasin tuon konepellin eristeen. itse asiassa ebayn kautta:
http://mb-sterne.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
En tilannut noita tarvikkeita tuolta vaan liimasin ihan Bilteman sprayliimalla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
No niin, nyt on Postissa tälle aamulle tapahtuma:
Lähetys on rekisteröity. 20.03.2017 klo 07:37 Posti Logistiikkakeskus 01010
Lähetyksen toimituksessa on havaittu poikkeama. Lähetys voi viivästyä. 20.03.2017 klo 07:35 Posti Logistiikkakeskus 01010
Jos ne niskatuet sieltä nyt tulisi...
Tilasin marmoritiskiltä kalliin letkunkannakkeen lukkopeltiin:
Hintaa kokonaista 65 senttiä
Lähetys on rekisteröity. 20.03.2017 klo 07:37 Posti Logistiikkakeskus 01010
Lähetyksen toimituksessa on havaittu poikkeama. Lähetys voi viivästyä. 20.03.2017 klo 07:35 Posti Logistiikkakeskus 01010
Jos ne niskatuet sieltä nyt tulisi...
Tilasin marmoritiskiltä kalliin letkunkannakkeen lukkopeltiin:
Hintaa kokonaista 65 senttiä
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Verhoomo kunnosti niskatuet Saksasta tilatulla veluurilla. Kustannus 480 euroa... elämä on... veluurit maksoi 280 eli töitä tuli 50 euroa per tuki, siihen kuului vanhan verhoilun ejhänä irti purkaminen, kankaiden mallaus ja leikkaus, ompelu ym sovittaminen, ja uusien tereiden teko kangastavarasta... eli ei paha .
Ja ne aihiot 4 kpl maksoi about satasen eli sellaisen 600 euron homma että sai niskatuet autoon
Nyt ois tarjolla 4 kpl creme nahkaa olevat niskatuet jollekin, tai pääntuethan ne on.
Pitää laittaa kuvia kunhan ehtii ottaa hyvässä valossa.
Ja ne aihiot 4 kpl maksoi about satasen eli sellaisen 600 euron homma että sai niskatuet autoon
Nyt ois tarjolla 4 kpl creme nahkaa olevat niskatuet jollekin, tai pääntuethan ne on.
Pitää laittaa kuvia kunhan ehtii ottaa hyvässä valossa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Ihan hieno se on vaikka itse sanonkin .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä
JR Ewing rekisteröitiin museoajoneuvoksi viime perjantaina ja viikonloppuna se kuljetti meidät Lahteen ja takaisin. 300 km ja alle puoli tankkia meni bensaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä
Sain vasta nyt aikaiseksi purkaa kuskin ovipahvin pois ja kokeilla siihen uutta keskuslukon ohjausventtiiliä. Ja kas, vika oli siinä - nyt toimii keskulukko ovissa ja takakontissa, bensaluukkua en tajunnut edes kokeilla...
Tilasin tuon aikanaan AutohausAZ:sta.
Tilasin tuon aikanaan AutohausAZ:sta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä
Autoni alkoi jo viime syksynä käyttäytymään siten että ei jäänyt kovin hyvin käymään kylmänä, hytkyi ja puutui heti jos antoi kaasua. Pienen odottelun jälkeen alkoi kuitenkin toimia eli sen kanssa pystyi elämään.
Nyt, Lahden messuilla starttasin auton pakkasesta aamulla ja eihän se toiminut, hörähti käyntiin mutta sammui heti. Varmaan 10 kertaa piti toistaa ennen kun jäi ravistellen käyntiin, ajamisesta eli kaasuun koskemisesta ei puhettakaan muutamaan minuuttiin. Lämmettyään pääsin hotellista messuille ja illalla kotiin.
Perehdyin asiaan M100 foorumilla ja syyliseksi epäilin WURia eli Warm Up Regulatoria, paitsi kylmäkäynnin rikastamisessa se toimii myuös "kiihdytyspumppuna" eli kaasua poljettaessa alipaineen lasku imusarjassa rikastaa seosta siten että WUR laskee määräkajajan ohjauspainetta jolloin seos rikastuu. Ja taitaa se tehdä jotain muutakin.
Tämän näköisestä hässäkästä kyse, WUR on numero 4 tuossa:
M100 foorumilla oli useilla se käsitys että K-Jetillinen M100 vanhemmiten ei käy tasaisesti ja ihmiset olivat tottuneet elämään niiden kanssa, samoin kaasuun vastaaminen eli se kiihdytysrikastus oli myös heikkoa monilla. Joku aina kyllä vakuutti että isolohkon saa käymään tasaisesti ja tuntumaan ponnekaalta, kolmas koulukunta oli asentanut uutta Unwired Toolsin valmistamaa "digitalisoitua" WURria...
Joka tapauksessa oma tietämys ei riitänyt ja sain taas asiantuntijan neuvoja, ensin identifioituani komponentit ja tajuttuani sen toiminnon päädyin suorittamaan ohjauspainelinjan, WUR-säätöventtiilin sekä paluulijan puhdistamisen. Olin jo kertaalleen irroittanut putkien 6b ja 17 liittimet ja puhallellut sinne varovasti ilmaa, ihan letkulla omasta suusta - ettei vaan olisi mikään mennyt rikki, ilma kulki aika heikosti eli vaikutti olevan ahdas, tai ainakin siltä tuntui.
Nyt avasin ne uudestaan ja kokeilin puhaltaa ilmaa putkiin, määräjakajaan päin; kumpaakaan ei mennyt mitään - ohjauspainelinjaan ei varmaan pääsekään koska siellä jossain on takaiskuventtiili varmaan. Irroitin paluulinjan putken 7 määräjakajasta jotta näkisin onko siellä putkessa tai värinänvaimentimessa tukosta. Painoin sinne paineilmaa ja ei sitä heti sinne mennyt vaan vähän ajan päästä pärskähti bensaa määräjakajan puoleisesta liittimestä eli sain sen ainakin auki.
Painoin paineilmaa WURrin putkien liittimistä sisään ja kuivasin se ventiilin kammiotilan. Sitten laskin sinne brake cleaneria ja perään uusi kuivaus. Vielä lopuksi laitoin sinne Carb Cleaneria ja annoin olla 10 min jotta mahdolliset depositit liukenisi.
Kyseessä siis tuo punainen tila yllä olevassa kuvassa.
Putket kiinni ja starttaus, lähti heti tulille,; kierrokset nousi aika ylös sinne 1500 rpm ja auto vastasi heti kaasuun ja tuntui ponnekkaalta. Annoin lämmitä ja kierrokset tuli hiljalleen alas, aivan kuten aikaisemminkin. En ajanut mutta pitää illalla toistaa testi että tuliko tosiaankin puhdistuksella kuntoon.
Nyt, Lahden messuilla starttasin auton pakkasesta aamulla ja eihän se toiminut, hörähti käyntiin mutta sammui heti. Varmaan 10 kertaa piti toistaa ennen kun jäi ravistellen käyntiin, ajamisesta eli kaasuun koskemisesta ei puhettakaan muutamaan minuuttiin. Lämmettyään pääsin hotellista messuille ja illalla kotiin.
Perehdyin asiaan M100 foorumilla ja syyliseksi epäilin WURia eli Warm Up Regulatoria, paitsi kylmäkäynnin rikastamisessa se toimii myuös "kiihdytyspumppuna" eli kaasua poljettaessa alipaineen lasku imusarjassa rikastaa seosta siten että WUR laskee määräkajajan ohjauspainetta jolloin seos rikastuu. Ja taitaa se tehdä jotain muutakin.
Tämän näköisestä hässäkästä kyse, WUR on numero 4 tuossa:
M100 foorumilla oli useilla se käsitys että K-Jetillinen M100 vanhemmiten ei käy tasaisesti ja ihmiset olivat tottuneet elämään niiden kanssa, samoin kaasuun vastaaminen eli se kiihdytysrikastus oli myös heikkoa monilla. Joku aina kyllä vakuutti että isolohkon saa käymään tasaisesti ja tuntumaan ponnekaalta, kolmas koulukunta oli asentanut uutta Unwired Toolsin valmistamaa "digitalisoitua" WURria...
Joka tapauksessa oma tietämys ei riitänyt ja sain taas asiantuntijan neuvoja, ensin identifioituani komponentit ja tajuttuani sen toiminnon päädyin suorittamaan ohjauspainelinjan, WUR-säätöventtiilin sekä paluulijan puhdistamisen. Olin jo kertaalleen irroittanut putkien 6b ja 17 liittimet ja puhallellut sinne varovasti ilmaa, ihan letkulla omasta suusta - ettei vaan olisi mikään mennyt rikki, ilma kulki aika heikosti eli vaikutti olevan ahdas, tai ainakin siltä tuntui.
Nyt avasin ne uudestaan ja kokeilin puhaltaa ilmaa putkiin, määräjakajaan päin; kumpaakaan ei mennyt mitään - ohjauspainelinjaan ei varmaan pääsekään koska siellä jossain on takaiskuventtiili varmaan. Irroitin paluulinjan putken 7 määräjakajasta jotta näkisin onko siellä putkessa tai värinänvaimentimessa tukosta. Painoin sinne paineilmaa ja ei sitä heti sinne mennyt vaan vähän ajan päästä pärskähti bensaa määräjakajan puoleisesta liittimestä eli sain sen ainakin auki.
Painoin paineilmaa WURrin putkien liittimistä sisään ja kuivasin se ventiilin kammiotilan. Sitten laskin sinne brake cleaneria ja perään uusi kuivaus. Vielä lopuksi laitoin sinne Carb Cleaneria ja annoin olla 10 min jotta mahdolliset depositit liukenisi.
Kyseessä siis tuo punainen tila yllä olevassa kuvassa.
Putket kiinni ja starttaus, lähti heti tulille,; kierrokset nousi aika ylös sinne 1500 rpm ja auto vastasi heti kaasuun ja tuntui ponnekkaalta. Annoin lämmitä ja kierrokset tuli hiljalleen alas, aivan kuten aikaisemminkin. En ajanut mutta pitää illalla toistaa testi että tuliko tosiaankin puhdistuksella kuntoon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä
D-jetissä ei liene tätä ongelmaa kun ei määräjakajaa ole. Mutta onkohan vastaavaa järjeselmää noissa vanhemmissa kasikoneissa ollenkaan?
Onko 6.9ä kyselty? Ostasin itte poies jos ei olisi jo tarpeeksi noita autoja ja liian vähän tilaa
Onko 6.9ä kyselty? Ostasin itte poies jos ei olisi jo tarpeeksi noita autoja ja liian vähän tilaa
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä
D-Jetissä on vastaavanlainen säädin, joka lämpenee mutta se taitaa säätää ilmaa. Sinulla on kuvassa se omassa venttiilinsäätöviestiketjussa ja siitä on erillinen kuva 107 ketjussakin. Sitä vanhempi kasikone on mekaanisella ruiskupumpulla jossa on vahatermostaatti rivipumpun päällä. KE-Jetissä on lisäilmaluisti eli tyhjäkäyntimoottori sekä EHA. En ole varma onko noissa uudemmissa K-jeteissä joku erilainen systeemi taasen, ennen kun KE-Jet tuli.Ere866 kirjoitti:D-jetissä ei liene tätä ongelmaa kun ei määräjakajaa ole. Mutta onkohan vastaavaa järjeselmää noissa vanhemmissa kasikoneissa ollenkaan?
Onko 6.9ä kyselty? Ostasin itte poies jos ei olisi jo tarpeeksi noita autoja ja liian vähän tilaa
Kaupantynkää on hierottu yhden ostajakandidaatin kanssa hissukseen. Ja eihän se tarvi kun yhden ostajan
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä
Moi,
Pitää hieman oikaista. D-jetissä ei ole mitään vastaavaa säädintä kuin tuo K-jetin ohjauspainesäädin. Ohjauspainesäätimen tehtävänä on säätää mekaanisesti painetta säätämällä seosta. D-jetissä seossäädön hoitaa ECU sähköisesti ruiskutusaikoja muuttamalla lämpöanturien ohjaamana. Molemmissa, D- ja K-jetissä on vahatermostaatin ohjaama ilmaventtiili, jolla ohjataan ilmaa kaasuläpän ohi lämpimäksikäynnin aikana. Tällä nostetaan kierroksia lämpimäksikäytön aikana. Tämä systeemi ei säädä seosta kummassakaan.
Vanhemmissa, dieselrivipumpusta kehitetyllä bensiiniruiskuissa on taas hieman yhdistetty juttu. Vahatermostaatin ohjaama systeemi päästää ilmaa kaasuläpän ohi ja samalla rikastaa seosta.
Timppa
Pitää hieman oikaista. D-jetissä ei ole mitään vastaavaa säädintä kuin tuo K-jetin ohjauspainesäädin. Ohjauspainesäätimen tehtävänä on säätää mekaanisesti painetta säätämällä seosta. D-jetissä seossäädön hoitaa ECU sähköisesti ruiskutusaikoja muuttamalla lämpöanturien ohjaamana. Molemmissa, D- ja K-jetissä on vahatermostaatin ohjaama ilmaventtiili, jolla ohjataan ilmaa kaasuläpän ohi lämpimäksikäynnin aikana. Tällä nostetaan kierroksia lämpimäksikäytön aikana. Tämä systeemi ei säädä seosta kummassakaan.
Vanhemmissa, dieselrivipumpusta kehitetyllä bensiiniruiskuissa on taas hieman yhdistetty juttu. Vahatermostaatin ohjaama systeemi päästää ilmaa kaasuläpän ohi ja samalla rikastaa seosta.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.