Projekti 450 SEL 6.9 on muuttanut Ruotsiin elokuussa 2019

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Juu yritin kertoa että se säätää ilmaa ja muistelen että se ur-ECU säätää polttoainetta D-Jetissä. En jaksanut perehtyä kirjoittamiseen kun keskiviikosta alkaen Soneran Kaapelinetti on poikki ja uudenkarhealla älypuhelimella eilen hoitelin. Nyt on sentään läppäri paritettu älypuhelimeen kun eilen ilallla ei kotitaloudesta löytynyt niin nuoria henkilöitä jotka ois osannut nämä kaksi vehjettä yhteen kytkeä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

No niin, homma jatkuu WURrin eli tästä eteenpäin ohjauspainesäätimen kanssa. Eihän se toiminut sitten seuraavassa kylmästartissa, eikä sitten seuraavassakaan. Otin eilen illalla taas ohjauspainesäätimen bensaliittimet irti sekä vielä sen ohjauspaineputken lähdön määräjakajan päästä. Puhaltelin taas paineilmaa ristiinrastiin ja kaikki vaikutti olevan auki. Määräjakajan liitos oli siis auki ja paineilmaa tuli putken päästä parin sentin etäisyydellä sinne määräjakajan aukkoon, ja näytti että sieltä roiskui jotain.

Laskin sinne liittimen reikään paineilmaa suoraan ja sieltä turskahti ulos jotain epämääräistä skeidaa, valkoista emulsiota. Sitä kun lensi venttiilikopan päälle niin kuivuttuaan se muutui vaaleanruskeaksi, ruostetta? Otin määräjakajan nipan irti ja kuivasin sen tilan kunnolla. Suihkutin sen täyteen carb cleaneria kuin myös ohjauspainesäätimenkin. Laitoin sen nippaan letkun jonka täytin carb cleanerilla ja jätin sen yön ajaksi sinne painovoimalla valumaan vastasuuntaan.

Lisäksi ohjauspainesäätimen tulevassa nipassa oli siellä sen alla pieni sihti, samanlainen kuin määräjakajassa tulevan bensaputken liitosnipassa. Siellä oli silmämääräisesti jotain hienoa mustaa mujua, aivan samanlaista kuten avatussa bensansuodattimessa.

Tänään jäähdyttyään ohjauspainesäätimen venttiili oli auki ja sain sinne paineilmaa em apuletkun kautta ja jonkin ajan jälkeen se turskahti läpi vastasuuntaan. Huuhtelin sen pariin kertaan carb cleanerilla, samoin sinne sihtiin suhkutin reilusti cleaneria jolloin se "kuohui" yli ja toivottavasti se hieno muju tuli ilos, ainakin sihti näytti puhtaalta.

Rojut kasaan ja käynnistys - pelasi hyvin. Vastasi kaasuun jne, kävin koeajolla ja auto tosiaankin vastasi kaasuun kepeästi sekä lämmettyään kiihtyvyys on hyvä, parempi mitä aiemmin. Vaikea sanoa kun en ole autolla juurikaan kaahaillut mutta paremmalta se tuntuu.

Pitää illalla käydä tallissa vielä käynnistämässä, ja huomenna aamusta on jännäkakka housussa taas että pelaako.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

:D näyttäisi toimivan eli työvoitto saavutettu. Koeajo menossa parhaillaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Pähkäröin tuossa että miten sinne ohjauspainetilaan voi jäädä mitään skeidaa mutta jos rakenne on tämmöinen niin etanolin mukanaan tuoma vesi saattaa sinne bensaa painavampana pesiytyä:

Kuva

USAssa on ollut pitkään etanolibensaa sekä se oma etanolikokeilu parin vuoden taka saattoi irrottaa vettä mukaansa. Kura voi jäädä muhimaan tuonne Control Plungerin päälle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Ajelin tuossa perjantaina ja tänään myös niin hyvin toimii.

Yritin irroittaa apparin ovesta ikkunannostimen moottoria kun se joskus toimii joskus ei. Purin pahvin pois ja huomasin että asetelma on aika tuoreen näkoinen ja päivätty 05 16, kenties 2005? Kun moottoria rutistelee kädellä niin se toimii hetken mutta vaipuu sitten taas.

Kävin eilen hakees Lahdesta 4 moottoria eli purkuauton osat joten niistä vois vaihtaa yhden toimivan tilalle. On kuulemma kaksi tapaa; koko ikkunannostimen irrotus taikka pelkän moottorin irrotus tämän ohjeen mukaan: http://handbook.w116.org/Chassis/72-183.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Minulla oli jo nuo kolme reikää olemassa, vaikuttaa että uudesta asti olleet. Oven pohjalta löytyi murtunut alumiininin pala eli koko nostin on vaihdettu jossain vaiheessa. Ei vaan mahdu tulemaan moottori sieltä sisemmän pellin ja etummaisen liukukiskon välistä ulos...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja unski »

Ensin pitää irrottaa moottori nostokoneistosta, sitten koko koneisto pitää irrottaa ovesta ja ikkunasta. Kaikki tuo oven sisällä. Sitten nostokoneisto ensin edestä pois ja moottori sitten perässä. Takaisin toisin päin. Ikkuna kannattaa teipata yläasentoon.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Joo ikkunannostimen kanssa sovelsin sekä unskin että tehtaan ohjetta eli se meni näin:
- ovipahvi irti
- oven rajoitin irti
- sähköjohdot irti ruuviliittimistä ja suojakuoren irrotus jotta johdot vapautuu
- ikkunannostinmoottori irti 3 kuusiokoloruuvilla, moottorin jättö sinne taakse oven etuosaan
- ikkunannostin irti 2 ruuvilla ja 1 mutterilla
- nostinmekanismin nosto pois paikoiltaan ja siirto oven takaosaan, nostokisko lasissa edelleen kiinni, lasi tietenkin ylhäällä
- moottorin pois nosto

Asennus päinvastoin. Moottoria joutuu vähän asettelemaan jotta hammaspyörät osuu kohdalleen, koeajo löysillä ruuveilla ja kun asettuu niin sitten vasta kiristys.

Oma moottori oli Bosch kuten varaosamoottorikin, vanha toimi ihan hyvin pöydällä kun akun kanssa ajelin.
Viimeksi muokannut karra, Ke 21.06.2017 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Oli tuossa ostajaehdokas tyrkyllä mutta taisi poistua takavasemmalle... ajoin autolla kolme peräkkäistä päivää viime viikolla ja hyvin pelasi. Mukava auto on tosiaan ja nyt kun ohjauspainesäädin toimii niin autohan on, sanoisinko riittävän tehokas nykyliikenteeseen. Mutta sulttaanin lentävän maton fiilis ei kannusta kaahaamiseen vaikkakin esim liikennevaloista lähdettäessä iso mylly linkoaa malmikasan aika liukkaasti vauhtiin, puhumattakaan ohituskiihtyvyydestä :D

Syy auton myyntiin on se että sitä ostettaessa en vielä tiennyt mitä isona haluan, nyt haluan jotain muuta. Sekään ei auta tilannetta että toissa syksynä kun tämä projekti oli vahvasti vaiheessa minulle tarjottiin jo kauan himoitsemaani 500E:tä joka oli pakko ostaa pois ettei olisi mennyt sivu suun.

2013 kesällähän luovuin pagodastani ja projektitilanteeseen tuli tyhjiö. Koko syksyn ostattelin 190SL:ää mutta edes nelosella alkava tehty tarjous kolahtanut vaan auto meni kuulemma Sveitsiin. Ajattelin sitten että pitää kerran elämässä ostaa auto jenkeistä ja kokea se niin hyvässä kuin pahassakin, ja auton piti olla jotenkin erikoinen.

Asioiden pitkistyessä ja mutkistuessa minulla ehti olla tässä välissä projektina kaksi museorekisterissä olevaa sataseiskaa eli 1974 SLC ja 1981 SL.

Joka tapauksessa 2017-2018 projektina on 1987 SECin museointi ja 2018 syksyksi pitää saada jotain tekemistä. Siksi tämä 450 SEL 6.9 saa lähteä. Saisin apua eräältä autokauppiaalta jos joku tarvisi rahoitusta ja hinnassakin voidaan ottaa huomioon ensi talvelta sääsyvät säilytyskulut jos joku tämän tänä kesänä ostaisi eli kannattaa kysellä. Muuten se saa jäädä toistaiseksi taloon...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Verottajalta tuli vajaan 300 euron palautus tammikuussa tehdyn oikaisupyynnön johdosta :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Lossi oli ajamatta 2 viikkoa, lähti hyvin käyntiin ja ruisku pelaa loistavasti, eli se ohjauspainesäätimen takkuilu taitaa olla tiessään nyt. Laitoin kumminkin viime tankkauksella bensan sekaan alle 0,5% ATF öljyä voitelemaan paikkoja.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Käytiin eilen Kouvolassa harrateajotapahtumassa tällä Autobahnstormerilla. Hitaammassa ajossa kuuluu joskus kopsahdus kun vaihtuu vedolta moottorijarrutukselle. Kävin äsken montulla niin vaikuttasi että oikea takapyöränlaakeri on kaput. Vetari nuljahtelee vaikka pyörä ei. Eli siinäpä syy kait, vai mitä sanoo asiantuntijat?

Mutta outoa en nähnyt auton alla, ainoastaan tuo vetari liikkuu kun kardaanista kääntelee.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti:Hitaammassa ajossa kuuluu joskus kopsahdus kun vaihtuu vedolta moottorijarrutukselle. Kävin äsken montulla niin vaikuttasi että oikea takapyöränlaakeri on kaput. Vetari nuljahtelee vaikka pyörä ei.
Voipha siel olla vetarin murroskin viimesillään, eli ne kuulat, tai joku niistä, hakee paikkaansa tai on kokonaan jo karkuteillä... Mie ku laitoin alkukesästä w123:n seisontaan, olin julistanu toisen vetarin loppuunpalvelleeksi, mut nyt ku pari viikkoa sitten piti ottaa tuo taas ajoon, oli kuulat vissii asettunu paikoilleen ja nätisti ku on ajellu ni ei oo kolahteluja kuulunu :mrgreen: Vanhoja vetareita, joista on jompi kumpi murros rikki, haalin kyllä jo hallin työpöyän alle oottamaan, et sais yhen tai pari ehjää kasattua...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

jackie kirjoitti:
karra kirjoitti:Hitaammassa ajossa kuuluu joskus kopsahdus kun vaihtuu vedolta moottorijarrutukselle. Kävin äsken montulla niin vaikuttasi että oikea takapyöränlaakeri on kaput. Vetari nuljahtelee vaikka pyörä ei.
Voipha siel olla vetarin murroskin viimesillään, eli ne kuulat, tai joku niistä, hakee paikkaansa tai on kokonaan jo karkuteillä... Mie ku laitoin alkukesästä w123:n seisontaan, olin julistanu toisen vetarin loppuunpalvelleeksi, mut nyt ku pari viikkoa sitten piti ottaa tuo taas ajoon, oli kuulat vissii asettunu paikoilleen ja nätisti ku on ajellu ni ei oo kolahteluja kuulunu :mrgreen: Vanhoja vetareita, joista on jompi kumpi murros rikki, haalin kyllä jo hallin työpöyän alle oottamaan, et sais yhen tai pari ehjää kasattua...
Totta joo. Mutta kun se viimeinen liikkuva osa, se lieriömäinen klöntti liikkui tai siis heilui jopa. En siis katsonut koko murrosta kun näytti että navan vastakappaleena oleva mötikkä siinä heilui. Pitää paneutua uudemman kerran sit.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Vetarin ulomman pään kiinnittävä pultti oli löysällä, tai sitä pystyi jonkin verran kiristämään. Tarttee käydä vielä auton alla ryömimässä ja katsoa miten kiristäminen vaikutti. Ajossahan tuota muksahtelua ei ole ennen lauantaita kuulunut, eikä oikeastaan paluumatkalla Kouvolasta sitä esiintynyt enää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Kiristin vielä pulttia, ihan käsivaralla ja kävin auton alla mönkimässä; nyt kun kardaania heilutti niin vetari pysyi paikoillaan. Eli vaikuttaisi auttaneen, kokeillaan ajossa huomenna... perässä ei ole juurikaan välystä eli ei ollut klappia juuri ollenkaan, aavistus toki.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Heitetty pe-su aikana vajaat 600 km reissu. Joutu tankkaamaan Vaalimaalla ihan suomibensaa :D mut ei haitannu kun koko viikonloppu tuli nautiskeltua mielettömän mukavasta ilmastoidusta silkinpehmeästä lentävämattomaisesta kyydistä.

Kokemus oli kun perjantaina neljän jälkeen Kehä I rampista käännyttiin Malmille niin näin poliisiauton olevan takana joten ajelin aika rauhallisesti lentoasemalle päin kun nopeusmittarihan näyttää mitä sattuu. Pysäyttivät sitten ja puhalluttivat, herätti kuulemma epäilystä Lappeenrannasta kotoisin oleva auto joka ajeli rauhallisesti ... kuulemma oltiin aika kaukana kotoa :shock:

Malmin Pre-cruisingiin perjantaina ajettaessa portilla kysyttiin että onko tämä harrasteauto, ja samoin lauantaina Malmilla Drag Racen harrasteparkkiin ajettaessa mutta molempiin päästiin toki lossilla sisään. Ei FHRA tyypit tajua kyl mersusta sit mitään :lol:

Tänään Porvoosta Haminan Amiraaliin ajettiin vanhaa 170 tietä Strömforsin Ruukki mukaan lukien; aika monta kertaa risteytyi se vanha baana uuden motarin kautta mut kun kiire ei ollu niin oli leppoisaa kruisailla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2733
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

karra kirjoitti:Kokemus oli kun perjantaina neljän jälkeen Kehä I rampista käännyttiin Malmille niin näin poliisiauton olevan takana joten ajelin aika rauhallisesti lentoasemalle päin kun nopeusmittarihan näyttää mitä sattuu. Pysäyttivät sitten ja puhalluttivat, herätti kuulemma epäilystä Lappeenrannasta kotoisin oleva auto joka ajeli rauhallisesti ... kuulemma oltiin aika kaukana kotoa :shock:
Hesalaisille kaikki kehien takana oleva on kaukana :lol: no oikeesti varmaan halusivat vaan nähdä Mersun läheltä.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja RH »

tahtoomersun kirjoitti:
karra kirjoitti:Kokemus oli kun perjantaina neljän jälkeen Kehä I rampista käännyttiin Malmille niin näin poliisiauton olevan takana joten ajelin aika rauhallisesti lentoasemalle päin kun nopeusmittarihan näyttää mitä sattuu. Pysäyttivät sitten ja puhalluttivat, herätti kuulemma epäilystä Lappeenrannasta kotoisin oleva auto joka ajeli rauhallisesti ... kuulemma oltiin aika kaukana kotoa :shock:
Hesalaisille kaikki kehien takana oleva on kaukana :lol: no oikeesti varmaan halusivat vaan nähdä Mersun läheltä.
:D
Tai sitten ne oli oikeesti huolissaan sun autosta, että onko oikeassa osoitteessa oikean ohjastajan kanssa :thumbup: .
karra kirjoitti: Malmin Pre-cruisingiin perjantaina ajettaessa portilla kysyttiin että onko tämä harrasteauto, ja samoin lauantaina Malmilla Drag Racen harrasteparkkiin ajettaessa mutta molempiin päästiin toki lossilla sisään. Ei FHRA tyypit tajua kyl mersusta sit mitään :lol:
Kait sää sanoit, että eiköhän tuo kuitennii, jos siinä sentään on reippaasti yli 400 kuutiotuuman veekasi... :wtf: :shifty:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2733
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

RH kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
karra kirjoitti:Kokemus oli kun perjantaina neljän jälkeen Kehä I rampista käännyttiin Malmille niin näin poliisiauton olevan takana joten ajelin aika rauhallisesti lentoasemalle päin kun nopeusmittarihan näyttää mitä sattuu. Pysäyttivät sitten ja puhalluttivat, herätti kuulemma epäilystä Lappeenrannasta kotoisin oleva auto joka ajeli rauhallisesti ... kuulemma oltiin aika kaukana kotoa :shock:
Hesalaisille kaikki kehien takana oleva on kaukana :lol: no oikeesti varmaan halusivat vaan nähdä Mersun läheltä.
:D
Tai sitten ne oli oikeesti huolissaan sun autosta, että onko oikeassa osoitteessa oikean ohjastajan kanssa :thumbup: .
karra kirjoitti: Malmin Pre-cruisingiin perjantaina ajettaessa portilla kysyttiin että onko tämä harrasteauto, ja samoin lauantaina Malmilla Drag Racen harrasteparkkiin ajettaessa mutta molempiin päästiin toki lossilla sisään. Ei FHRA tyypit tajua kyl mersusta sit mitään :lol:
Kait sää sanoit, että eiköhän tuo kuitennii, jos siinä sentään on reippaasti yli 400 kuutiotuuman veekasi... :wtf: :shifty:
Vaikuttaiskohan se, kun nokka-aksila ei o lohkossa... :lol:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

Vaikka harrasteparkeissa oli Taunusta ja muutakin vastaavaa tosiaan niin hämmästys oli suuri kun mersuni harrastestatusta siis kyseenalaistettiin :D . Mutta niinhän se on että 40 vuoden ikäinen mersu on jenkkimiesten silmisä vielä ihan käyttöauto, eli jokapäiväiseen ajoon kelpaava ja luotettava sekä toki nykybensojen hinnallakin vielä taloudellinenkin kauppakassi. Ja eihän kuutiotuumiakaan ole sitä 427 vai mitkä ne on ne yleiset isolohkot, noh 409 on kait jo letukan isolohko, anyways.

Poliiseista olin ihan tyytyväinen kun ei ne matkantekoani hoitanneet, tekivät vaan työtään josta me maksamme palkkaa heille.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja RH »

karra kirjoitti:eihän kuutiotuumiakaan ole sitä 427 vai mitkä ne on ne yleiset isolohkot, noh 409 on kait jo letukan isolohko, anyways.
Aika lailla lähempänä kuitenkin tuota nelkaksseiskaa kuin sitä nolysiä :thumbup:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja unski »

6.9 = 421 CID

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 815
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja Wade »

Malmin Pre-cruisingiin perjantaina ajettaessa portilla kysyttiin että onko tämä harrasteauto,

-oisit sanonu vaan, ett eiku työsuhdeauto... :D
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja MouTine »

karra kirjoitti:Vaikka harrasteparkeissa oli Taunusta ja muutakin vastaavaa tosiaan niin hämmästys oli suuri kun mersuni harrastestatusta siis kyseenalaistettiin :D . Mutta niinhän se on että 40 vuoden ikäinen mersu on jenkkimiesten silmisä vielä ihan käyttöauto, eli jokapäiväiseen ajoon kelpaava ja luotettava sekä toki nykybensojen hinnallakin vielä taloudellinenkin kauppakassi. Ja eihän kuutiotuumiakaan ole sitä 427 vai mitkä ne on ne yleiset isolohkot, noh 409 on kait jo letukan isolohko, anyways.

Poliiseista olin ihan tyytyväinen kun ei ne matkantekoani hoitanneet, tekivät vaan työtään josta me maksamme palkkaa heille.
Ehkä sitä kyseenalaistettiin koska siinä ei ollut vuotavia pakosarjoja, epätasaista tyhjäkäyntiä ja ei myöskään vienoa kaljan ja hien yhteistuoksua.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja RH »

MouTine kirjoitti:[Ehkä sitä kyseenalaistettiin koska siinä ei ollut vuotavia pakosarjoja, epätasaista tyhjäkäyntiä ja ei myöskään vienoa kaljan ja hien yhteistuoksua.
:lol: :lol: :lol:
Päivän parhaat naurut :thumbup:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

MouTine kirjoitti:
karra kirjoitti:Vaikka harrasteparkeissa oli Taunusta ja muutakin vastaavaa tosiaan niin hämmästys oli suuri kun mersuni harrastestatusta siis kyseenalaistettiin :D . Mutta niinhän se on että 40 vuoden ikäinen mersu on jenkkimiesten silmisä vielä ihan käyttöauto, eli jokapäiväiseen ajoon kelpaava ja luotettava sekä toki nykybensojen hinnallakin vielä taloudellinenkin kauppakassi. Ja eihän kuutiotuumiakaan ole sitä 427 vai mitkä ne on ne yleiset isolohkot, noh 409 on kait jo letukan isolohko, anyways.

Poliiseista olin ihan tyytyväinen kun ei ne matkantekoani hoitanneet, tekivät vaan työtään josta me maksamme palkkaa heille.
Ehkä sitä kyseenalaistettiin koska siinä ei ollut vuotavia pakosarjoja, epätasaista tyhjäkäyntiä ja ei myöskään vienoa kaljan ja hien yhteistuoksua.
Heh. Mulla kävi talvisäilytyspaikkaa katsomassa eräs vakavamielinen jenkkiautoharrastaja. Ylisillä oli omasta kalustosta museofarkku, coupe, 260 E ja Jakobson. Kaveri kierteli ja puhuttiin muusta, kysäisi sitten että mitä erikoista näissä autoissa on kun hän ei sitä huomaa. :-D No eihän niissä olekaan mitään jenkkeihin verrattavaa muuta kuin poikkeuksellisen hyvä kunto, varustetaso ja vähäruosteisuus. Mietin jonkun aikaa tuon kommentin jälkeen että tuntemani Mersuporukka on kyllä aika tietäväistä muista merkeistä ja niiden omituisuuksista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja RH »

Timo L. kirjoitti: Mulla kävi talvisäilytyspaikkaa katsomassa eräs vakavamielinen jenkkiautoharrastaja. Ylisillä oli omasta kalustosta museofarkku, coupe, 260 E ja Jakobson. Kaveri kierteli ja puhuttiin muusta, kysäisi sitten että mitä erikoista näissä autoissa on kun hän ei sitä huomaa. :-D No eihän niissä olekaan mitään jenkkeihin verrattavaa muuta kuin poikkeuksellisen hyvä kunto, varustetaso ja vähäruosteisuus. Mietin jonkun aikaa tuon kommentin jälkeen että tuntemani Mersuporukka on kyllä aika tietäväistä muista merkeistä ja niiden omituisuuksista.
Kai niissä jenkeissä joskus jotain erikoista on, erilaista ainakin...
Joo mutta tosiaan, osattiinhan sitä jopa haarukoida karran kolossiin kuutiotuumatkin :mrgreen:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja unski »

Pähkäilin, että olisiko siinä se, että -60 -70-luvun harrastemersua voi käyttää ihan hyvin käyttöautona, sillä voi ajaa 5-6000km ja enemmänkin huoletta vuodessa. Tällöin niitä näkyy liikenteessä niin paljon, että joillekin on vaikea sisäistää sitä harrasteeksi...kun harrastus on pääasiassa ajelua. :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

RH kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: Mulla kävi talvisäilytyspaikkaa katsomassa eräs vakavamielinen jenkkiautoharrastaja. Ylisillä oli omasta kalustosta museofarkku, coupe, 260 E ja Jakobson. Kaveri kierteli ja puhuttiin muusta, kysäisi sitten että mitä erikoista näissä autoissa on kun hän ei sitä huomaa. :-D No eihän niissä olekaan mitään jenkkeihin verrattavaa muuta kuin poikkeuksellisen hyvä kunto, varustetaso ja vähäruosteisuus. Mietin jonkun aikaa tuon kommentin jälkeen että tuntemani Mersuporukka on kyllä aika tietäväistä muista merkeistä ja niiden omituisuuksista.
Kai niissä jenkeissä joskus jotain erikoista on, erilaista ainakin...
Joo mutta tosiaan, osattiinhan sitä jopa haarukoida karran kolossiin kuutiotuumatkin :mrgreen:
Pitkä perinne katkesi viime lauantaina kun kävin Lappeenranta Cruisingissa fillarilla ja kauppatorin kiersin tunnissa jonka jälkeen satamaan terassille :lol: . Iltabileetkin jäi väliin, ei oikein innostanut.

Kolossi pääsi kyllä jenkkimiesten kuviin edellis vkl:

https://kuvia.1g.fi/kuvat/2017/Cruising ... ising/4.8/" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Projektina 450 SEL 6.9 nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja cuuno »

...aika terveysasemalta :think:
Vastaa Viestiin