Osaisiko kukaan neuvoa Jetronikkejä tuntevia huoltoja? Tarve olisi saada apuja sekä K- että D-jetronikeille. Omat tiedot ei nyt riitä.
Puuha-ile
Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?
- Puumanalle
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: To 03.07.2008 22:02
- Paikkakunta: Tervakoski
Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?
_______________
W639 115CDI -04
W211 320CDI -04
W123 200 -77
W110 -66
W116 -77
W639 115CDI -04
W211 320CDI -04
W123 200 -77
W110 -66
W116 -77
Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?
Kannattaa varmaan laittaa oireita tänne palstalle. Veikkaan, että esim. Unski osaa neuvoa paremmin kuin moni huolto....Alppilan autohuollossa ainakin pitäisi Jetroniciin jotain apua löytyä...
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
- Puumanalle
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: To 03.07.2008 22:02
- Paikkakunta: Tervakoski
Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?
Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Elikkä kyseessä on M116 3,5l V8 vuosimallia -76, joka asuu W116 korissa.
Ensin oli tyhjäkäyntioireita. Koneen käytyä 5-10minuuttia alkoi tyhjäkäynti katoamaan. Tuntui että kone kävi rikkaalla.
Seuraavaksi käynti lakkasi kokonaan. Startatessa kone hörähti hienosti käyntiin, mutta starttauksen loputtua kone sammui samalla hetkellä.
Nyt kone ei enää edes lupaa startatessa.
Kyseessä voi myös olla anturi tms vika.
Vinkkejä otetaan ilolla vastaan, niin vikadaignoosin kuin korjaamopalveluiden osalta.
Elikkä kyseessä on M116 3,5l V8 vuosimallia -76, joka asuu W116 korissa.
Ensin oli tyhjäkäyntioireita. Koneen käytyä 5-10minuuttia alkoi tyhjäkäynti katoamaan. Tuntui että kone kävi rikkaalla.
Seuraavaksi käynti lakkasi kokonaan. Startatessa kone hörähti hienosti käyntiin, mutta starttauksen loputtua kone sammui samalla hetkellä.
Nyt kone ei enää edes lupaa startatessa.
Kyseessä voi myös olla anturi tms vika.
Vinkkejä otetaan ilolla vastaan, niin vikadaignoosin kuin korjaamopalveluiden osalta.
_______________
W639 115CDI -04
W211 320CDI -04
W123 200 -77
W110 -66
W116 -77
W639 115CDI -04
W211 320CDI -04
W123 200 -77
W110 -66
W116 -77
Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?
Itsellä on melko tuore w115 450 m117 koneella, vanhemmalla tronicilla. Vinkit koneen säätöön ja korjausapuun kiinnostaa myös minua.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?
Onkos tuo nyt D- vai K-jetronic?Puumanalle kirjoitti:Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Elikkä kyseessä on M116 3,5l V8 vuosimallia -76, joka asuu W116 korissa.
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?
Puumanalle ei ole kertonut koneensa tyyppiä, mutta veikkaan kyseessä olevan W116.985 eli K-jetti, sillä se tuli markkinoille 1/1976.B.Ewing kirjoitti:Onkos tuo nyt D- vai K-jetronic?Puumanalle kirjoitti:Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Elikkä kyseessä on M116 3,5l V8 vuosimallia -76, joka asuu W116 korissa.
K-jetti olettamalla veikkauksia käynnin rikkauteen:Puumanalle kirjoitti:Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Ensin oli tyhjäkäyntioireita. Koneen käytyä 5-10minuuttia alkoi tyhjäkäynti katoamaan. Tuntui että kone kävi rikkaalla.
a) startti/ryyppysuutin jää auki tai
b) ohjauspaine on liian korkea eikä laske koneen lämmitessä, jolloin ohjauspainesäädin kaput tai
c) määräjakajan mäntä on jumissa/jäykkä
d) bensapumpun rele on kaputPuumanalle kirjoitti:Seuraavaksi käynti lakkasi kokonaan. Startatessa kone hörähti hienosti käyntiin, mutta starttauksen loputtua kone sammui samalla hetkellä.
e) ilmamassamittarin sähkökytkin on kaput
Tässähän näitä oli W123/M110 kokemuksella, W116/M116 lienee identtinen näiltä osin ellei ole jokin eksoottinen kalifornia-versio.Puumanalle kirjoitti:Vinkkejä otetaan ilolla vastaan, niin vikadaignoosin kuin korjaamopalveluiden osalta.
Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?
Näistä oli omakohtaista kokemusta, kun ostin oman kärryni. Siinä oli samankaltaista vikaa, jotka korjaantui seuraavilla toimenpiteillä: ruiskusuutinten vaihto, virranjakajan vaihto (siinä alipainesäädin vuosi), tyhjäkäynti boxin konkkien ja diodien vaihto (oli helpot löytää, kun olivat selvästi mustuneet), warmup regun säätö em. ohjeilla (onneksi kalvot olivat ehjiä). Nyt käy ja toimii hienosti. Auto on muuten 380 se 1983.Efraim kirjoitti:Puumanalle ei ole kertonut koneensa tyyppiä, mutta veikkaan kyseessä olevan W116.985 eli K-jetti, sillä se tuli markkinoille 1/1976.B.Ewing kirjoitti:Onkos tuo nyt D- vai K-jetronic?Puumanalle kirjoitti:Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Elikkä kyseessä on M116 3,5l V8 vuosimallia -76, joka asuu W116 korissa.
K-jetti olettamalla veikkauksia käynnin rikkauteen:Puumanalle kirjoitti:Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Ensin oli tyhjäkäyntioireita. Koneen käytyä 5-10minuuttia alkoi tyhjäkäynti katoamaan. Tuntui että kone kävi rikkaalla.
a) startti/ryyppysuutin jää auki tai
kyllä
b) ohjauspaine on liian korkea eikä laske koneen lämmitessä, jolloin ohjauspainesäädin kaput tai
ohjauspaineen pitäisi nousta koneen lämmetessä! tuossa ohjeet säätimen säätöön http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;
c) määräjakajan mäntä on jumissa/jäykkä
kyllä
d) bensapumpun rele on kaputPuumanalle kirjoitti:Seuraavaksi käynti lakkasi kokonaan. Startatessa kone hörähti hienosti käyntiin, mutta starttauksen loputtua kone sammui samalla hetkellä.
kyllä
e) ilmamassamittarin sähkökytkin on kaput
tässä moottorissa ei ollut ilmamassamittaria
Tässähän näitä oli W123/M110 kokemuksella, W116/M116 lienee identtinen näiltä osin ellei ole jokin eksoottinen kalifornia-versio.Puumanalle kirjoitti:Vinkkejä otetaan ilolla vastaan, niin vikadaignoosin kuin korjaamopalveluiden osalta.
380 se 1983
Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?
Aivan juuri näinpäin, eikä siten kun itse kirjoitin. Ajatusvirheenian301 kirjoitti: ohjauspaineen pitäisi nousta koneen lämmetessä! tuossa ohjeet säätimen säätöön http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiitos oikaisusta.