Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Puumanalle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 03.07.2008 22:02
Paikkakunta: Tervakoski

Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?

Viesti Kirjoittaja Puumanalle »

Osaisiko kukaan neuvoa Jetronikkejä tuntevia huoltoja? Tarve olisi saada apuja sekä K- että D-jetronikeille. Omat tiedot ei nyt riitä.

Puuha-ile
_______________
W639 115CDI -04
W211 320CDI -04
W123 200 -77
W110 -66
W116 -77
B.Ewing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Su 29.08.2010 09:33
Paikkakunta: uusimaa

Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?

Viesti Kirjoittaja B.Ewing »

Kannattaa varmaan laittaa oireita tänne palstalle. Veikkaan, että esim. Unski osaa neuvoa paremmin kuin moni huolto....Alppilan autohuollossa ainakin pitäisi Jetroniciin jotain apua löytyä...
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Avatar
Puumanalle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 03.07.2008 22:02
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?

Viesti Kirjoittaja Puumanalle »

Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Elikkä kyseessä on M116 3,5l V8 vuosimallia -76, joka asuu W116 korissa.
Ensin oli tyhjäkäyntioireita. Koneen käytyä 5-10minuuttia alkoi tyhjäkäynti katoamaan. Tuntui että kone kävi rikkaalla.
Seuraavaksi käynti lakkasi kokonaan. Startatessa kone hörähti hienosti käyntiin, mutta starttauksen loputtua kone sammui samalla hetkellä.
Nyt kone ei enää edes lupaa startatessa.
Kyseessä voi myös olla anturi tms vika.

Vinkkejä otetaan ilolla vastaan, niin vikadaignoosin kuin korjaamopalveluiden osalta.
_______________
W639 115CDI -04
W211 320CDI -04
W123 200 -77
W110 -66
W116 -77
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Itsellä on melko tuore w115 450 m117 koneella, vanhemmalla tronicilla. Vinkit koneen säätöön ja korjausapuun kiinnostaa myös minua.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
B.Ewing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Su 29.08.2010 09:33
Paikkakunta: uusimaa

Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?

Viesti Kirjoittaja B.Ewing »

Puumanalle kirjoitti:Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Elikkä kyseessä on M116 3,5l V8 vuosimallia -76, joka asuu W116 korissa.
Onkos tuo nyt D- vai K-jetronic?
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?

Viesti Kirjoittaja Efraim »

B.Ewing kirjoitti:
Puumanalle kirjoitti:Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Elikkä kyseessä on M116 3,5l V8 vuosimallia -76, joka asuu W116 korissa.
Onkos tuo nyt D- vai K-jetronic?
Puumanalle ei ole kertonut koneensa tyyppiä, mutta veikkaan kyseessä olevan W116.985 eli K-jetti, sillä se tuli markkinoille 1/1976.
Puumanalle kirjoitti:Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Ensin oli tyhjäkäyntioireita. Koneen käytyä 5-10minuuttia alkoi tyhjäkäynti katoamaan. Tuntui että kone kävi rikkaalla.
K-jetti olettamalla veikkauksia käynnin rikkauteen:
a) startti/ryyppysuutin jää auki tai
b) ohjauspaine on liian korkea eikä laske koneen lämmitessä, jolloin ohjauspainesäädin kaput tai
c) määräjakajan mäntä on jumissa/jäykkä
Puumanalle kirjoitti:Seuraavaksi käynti lakkasi kokonaan. Startatessa kone hörähti hienosti käyntiin, mutta starttauksen loputtua kone sammui samalla hetkellä.
d) bensapumpun rele on kaput
e) ilmamassamittarin sähkökytkin on kaput
Puumanalle kirjoitti:Vinkkejä otetaan ilolla vastaan, niin vikadaignoosin kuin korjaamopalveluiden osalta.
Tässähän näitä oli W123/M110 kokemuksella, W116/M116 lienee identtinen näiltä osin ellei ole jokin eksoottinen kalifornia-versio.
an301
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 14.11.2014 19:38

Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?

Viesti Kirjoittaja an301 »

Efraim kirjoitti:
B.Ewing kirjoitti:
Puumanalle kirjoitti:Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Elikkä kyseessä on M116 3,5l V8 vuosimallia -76, joka asuu W116 korissa.
Onkos tuo nyt D- vai K-jetronic?
Puumanalle ei ole kertonut koneensa tyyppiä, mutta veikkaan kyseessä olevan W116.985 eli K-jetti, sillä se tuli markkinoille 1/1976.
Puumanalle kirjoitti:Tässähän näitä oireita, jotka ovat lisääntyneet viikko viikolta.
Ensin oli tyhjäkäyntioireita. Koneen käytyä 5-10minuuttia alkoi tyhjäkäynti katoamaan. Tuntui että kone kävi rikkaalla.
K-jetti olettamalla veikkauksia käynnin rikkauteen:
a) startti/ryyppysuutin jää auki tai
kyllä
b) ohjauspaine on liian korkea eikä laske koneen lämmitessä, jolloin ohjauspainesäädin kaput tai
ohjauspaineen pitäisi nousta koneen lämmetessä! tuossa ohjeet säätimen säätöön http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;
c) määräjakajan mäntä on jumissa/jäykkä
kyllä
Puumanalle kirjoitti:Seuraavaksi käynti lakkasi kokonaan. Startatessa kone hörähti hienosti käyntiin, mutta starttauksen loputtua kone sammui samalla hetkellä.
d) bensapumpun rele on kaput
kyllä
e) ilmamassamittarin sähkökytkin on kaput
tässä moottorissa ei ollut ilmamassamittaria
Puumanalle kirjoitti:Vinkkejä otetaan ilolla vastaan, niin vikadaignoosin kuin korjaamopalveluiden osalta.
Tässähän näitä oli W123/M110 kokemuksella, W116/M116 lienee identtinen näiltä osin ellei ole jokin eksoottinen kalifornia-versio.
Näistä oli omakohtaista kokemusta, kun ostin oman kärryni. Siinä oli samankaltaista vikaa, jotka korjaantui seuraavilla toimenpiteillä: ruiskusuutinten vaihto, virranjakajan vaihto (siinä alipainesäädin vuosi), tyhjäkäynti boxin konkkien ja diodien vaihto (oli helpot löytää, kun olivat selvästi mustuneet), warmup regun säätö em. ohjeilla (onneksi kalvot olivat ehjiä). Nyt käy ja toimii hienosti. Auto on muuten 380 se 1983.
380 se 1983
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Jetronik osaajia Etelä-Suomessa?

Viesti Kirjoittaja Efraim »

an301 kirjoitti: ohjauspaineen pitäisi nousta koneen lämmetessä! tuossa ohjeet säätimen säätöön http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aivan juuri näinpäin, eikä siten kun itse kirjoitin. Ajatusvirheeni :-(
Kiitos oikaisusta.
Vastaa Viestiin