107 liittyvät kysymykset

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
JalluA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 16.11.2008 23:45
Paikkakunta: Turku

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja JalluA »

En ole kun ei ole tuollaista lämpömittaria.... Vika on todella mystinen. Kylmänä lämmöt nousee melkein tappiin asti ( mittarin mukaan) , hetkeksi kun pysähtyy ja sammuttaa koneen niin sen jälkeen mittari asettuu hieman yli 80astetta.
Onko kukaan kokeillut kokonaan ilman termaria ?????

Tai sitten pitää hakea jostain halpahallista moinen lasermittari.....
SL- man
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

En suosittele ajamaan ilman termaria. Mersun termari avaa pääkanavan ja sulkee lämmityskierron. Termarin poistaminen sotkee tällöin koko jäähdytyskierron.

Suosittelen ostamaan sen mittarin ennenkuin tekee mitään radikaalia...Mittaristoissa on ollut usein lämpömittarit ihan sekaisin.


Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

fusebox%252078%2520450SL%2520107545%25201700-2.jpg
Asiasta toiseen....
Pakko jakaa kun olen niin tyytyväinen itseeni.
Onnistuin hölmöilemään niin, että kadotin sulakerasian kannen, jonka tilalle on tietysti on ihan älyttömän vaikea löytää vastaavaa. Bamboo-väristä ei enää valmisteta, eikä sitä sulaketaulukkoakaan juuri minun autooni siinä kannen sisäpuolella.Usasta olisi saanut käytetyn ilman sitä lappua. 50 dollaria+postimaksut+tullit+ALV.
Löysin muualta väärän värisen, jonka maalasin sävytetyllä paukkupullolla oikean väriseksi. Ja netistä bongasin valokuvan, josta rakentelin uuden lapun.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Mikä Denson tulppa sopii parhaiten M116 moottorille kun vastaavuus taulukko NGK:lle antaa kymmenkunta Denson vaihtoehtoa?
kekehe kirjoitti:Tervehdys Kuopiosta!

Tulpiksi hankin NGK BP6ES tulpat. Sitten alkoivat käyntiongelmat. Pudotti aina pyttyjä pois pelistä ja sitten taas kunnolla lämmettyään lähti pelaamaan kunnolla. Arvelin syyksi rimpulat tulpanjohdot. Vaihdoin ne takaisin vanhoihin ja tutkailin kaikkia muitakin sähköjohtoja jotka ovat kovettuneita. Ei auttanut. Luin kauhuissani juttuja D-jetronicista ja sen monimutkaisuudesta ja haavoittuvuudesta. Tutkailin kärjet virranjakajan sisältä ja ne näyttivät puhtailta. Lopulta kuitenkin pari päivää sitten kokeilin vielä että vaihdan vanhat (Denso) tulpat takaisin. Ja kas kummaa, moottori toimii taas mainiosti. En olisi voinut arvata että tulpat olivat ongelman aiheuttaja kun nuo NGK:t ovat kuitenkin suositeltavat tulpat jossain luettelossa. Onkohan muilla kokemuksia tulppien kanssa puljauksesta? NGK:t eivät ole häiriösuojattuja, onkohan sillä vaikutusta asiaan? Onko jotain suositeltavia tulppia?
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

w107 keskikonsolin pinnoite on ilmeisesti vinyyliä vai jotain muuta? Onnistuuko siihen laittaa uutta vinyylipintaa, ainakin kojelaudan päälliseen olen nähnyt vaihdettavia vinyyli tms paloja. Onko porukalla kokemusta hyvistä vinyylin kiillotusaineista?
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Minäkin tilasin nämä mattojen alle tulevat pehmusteet, etujalkatilaan tulevat olivat kyllä kuvan mukaisia, jokinlaisessa muotissa "paistettuja" mutta takajalkatilaan tulevat levyt olivat heppoisesta superlonista leikeltyjä palasia ja muotokaan ei ollut sopiva, onko muilla samoja kokemuksia näistä?

Tiffany Twisted kirjoitti:https://www.cabrio.de/khm/en/carpets-mo ... pcs-detail


Näitäkö kaipailet?

Tulevat siis lattian ja verhoilumaton väliin.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Alunperin takamatoissa on kiinni tosiaan vain pienet superlonin kappaleet. Äänieristemateriaali on takalattiassa kiinni.

Timppa
Viimeksi muokannut unski, Su 02.10.2016 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

BHN kirjoitti:w107 keskikonsolin pinnoite on ilmeisesti vinyyliä vai jotain muuta? Onnistuuko siihen laittaa uutta vinyylipintaa, ainakin kojelaudan päälliseen olen nähnyt vaihdettavia vinyyli tms paloja. Onko porukalla kokemusta hyvistä vinyylin kiillotusaineista?
Omaani olen saanut palautettua alkuperäiseen väriinsä kiillottamalla/puhdistamalla sitä NOVUS 3 ja sitten NOVUS 2 muovinkiillotustahnoilla. Samaisella aineella saa myös naarmuisen muoviplexin palautettua alkuperäiseen kiiltoonsa. Poistaa naarmut.
Oletan, että tarkoitat keskikonsolilla istuimien välissä olevaa konsolia, johon on istutettu myös vaihteenvalitsin, ilmastoinninsäädöt ja radio. Usein nuo konsolit (ainakin ne joita minä olen nähnyt) ovat haalistuneita ja maitomaisia väriltään. Novus auttaa siihen, mutta tiedossa on paljon hinkkaamista.
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

Olen nähnyt kahdenlaisia sisävaloja (courtesy lights) SL r107 mallissa. Toisissa on valot edessä jalkatiloissa ja joissakin vielä ylhäällä aurinkolippojen vieressä toiset valot.
Toimivatko nämä ylhäällä olevat valot samalla tavalla kuin alhaalla olevat, eli silloin kun ovi aukaistaan, vai onko niille erillinen kytkin? Ovatko nämä valot erillinen optio vai jostain tietystä vuosimallista eteenpäin ollut vakiovaruste?
Yritin kaivaa tietoa Googlen avulla, mutta en löytänyt mitään.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Muistaakseni ylä-ja alavalot on olleet kaikissa SL-malleissa. 80-luvun alkupuolella ylävalot sai toimimaan erillisellä kytkimellä, siihen asti ne toimi kaikki yhdessä, kun ovi avataan,

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2023
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Moi,

nyt Unskilla muisti pätkii ylävaloja ei ole kaikissa vakiona. Ainakin tuossa 79 purku autossa ne ovat ja muistaakseni muissa mitä on itsellä ollut niin ylävaloja ei ole ollut siellä aurinkolipan päällä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Juu en ollut ihan varma asiasta, siksi pistin "muistaakseni", kun minulla on ollut kaikissa omissani ja paneeleissakin ne ylävalot...mutta saattaahan ne juku olla matkan varrella sitten päivittänytkin...tosin saattaa myös olla lisävaruste ja ehkäpä jenkkimalleissa vakiona... Kannattaisi melkein katsoa epc:stä mitä se mainitsee noiden paneleiden tiedoissa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
touko1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 08.07.2012 17:22

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja touko1 »

Terve. Olipas mielenkiintoista asiaa tässä viestiketjussa 107sta. Minulla olisi kysymys mesen sisä ja ulkovärin koodin löytämisestä. Tiedän, juu, että löytyy konepellin alta syylarin edessä olevasta etupellistä, mutta kun se peltilätkä puuttuu minun autosta. Onko mahdollista saada selville valmistenumeron kanssa, millä sisustan värillä jne autoni on? Kun katsoo netissä noita sisämattojen värejä, niin enosaa sanoa, onko Palomino vai Bamboo vai joku muu, mikä??? Vm -78 500 SL kyseessä.
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
jaakkor123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja jaakkor123 »

Hei,

Valmistenumero pitäisi löytyä myös kuljettajan puolen oven `pilarista`. Tuon valmistenumeron avulla saa haettua mersuliikkeestä kantakortin, josta ulkoväri, sisuta ja muut auton varusteet selviää. Netistä löytyy usemmalta sivulta selitykset mersun käyttämille koodeille. :)

-Jaakko
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Pilarin tyyppikilpi on ainakin alkusarjojen autoissa vain Jenkkimalleissa. Euromalleissa runkonumero ja tyyppikilpi on pelkästään lukkopellissä. Auto muuten pitää olla omissa nimissään ja auton rekisteriote pitää olla mukana, että kantakortin kopion saa...ainakin pitäisi siis...riippuu tietysti Vehon tai virallisen edustajan toimipisteen toimintatavoista.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
touko1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 08.07.2012 17:22

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja touko1 »

Tere. Siis mitään nettisivua ei ole, vaan Veholle on marssittava, että saa kantakortin(?) runkonumeron perusteella?
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
touko1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 08.07.2012 17:22

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja touko1 »

BHN kirjoitti:Miten olette korjanneet lässähtäneet penkit? Eli kun istuu niin tippuu pohjaan asti
Terve
Näin tämän kysymyksen, vaikka onkin vuoden vanha. Kankaanpäässä on kaveri joka vaihtoi minun auton rättikaton ja lupasi korjata auton penkit molemmat 150€ työstä, osat päälle. Katto on ainakin hyvin laitettu ja oli todella edullinen asennus vs muita mitä kysyin.
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

W107:n taitaa saada epc:stä varusteet vasta jostain 80- luvun puolelta. Jos pitäisi veikata sanoisin -83 eteenpäin...jos edes W107:aa on koskaan otettu sinne mukaan.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

touko1 kirjoitti: Vm -78 500 SL kyseessä.
Ihan vain tuli mieleen, kun katselin tuota viestiketjua: Mitkä mahtaisivat olla autosi runkonumeron ensimmäiset kuusi numeroa, kun 500:nen SL tuli tuotantoon kirjallisuuden mukaan vasta huhtikuussa -80. Pohdin vain voisiko autosi olla jotain muuta tyyppiä alunperin, mikäli se tosiaan on vm. -78?

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
touko1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 08.07.2012 17:22

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja touko1 »

Niin, autohan on tuotu USAsta ja olen jostain lukenut, että siellä ei ole ollut kuin 500 SL valikoimassa, eli 450 SL se oikeasti on. Näin olen antanut itseni ymmärtää.....?
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
timunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 02.06.2008 09:56

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja timunen »

Minun autoni (-85 vuoden lopun "facelift") varustetiedot löytyy EPC:sta ja myös foorumilla olevasta linkistä venäläiselle sivustolle.

R107 500 SL:ää ei ole myyty jenkeissä dealerin kautta, vaan kaikki ovat olleet "harmaatuontia". Määriä en tiedä, mutta käsittääkseni ei niitä paljoa ole. Omani myös on sitä kautta Suomeen tullut.
R107 500 SL
W111 220 SEb coupe
touko1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 08.07.2012 17:22

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja touko1 »

Tarkoitat tuolla harmaatuonnilla???? Joku ostanut Euroopasta, vienyt USAaan ja tullut takaisin Eurooppaan taas vai?
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Mercedes ei ole koskaan tehnyt W107 500SL mallia US-markkinoille sopivaksi ts. ei sitä ole sinne vienyt. Kaikki USA:sta löytyvät aidot 500:set on joku toinen taho sinne vienyt ja muuttanut USA:n rekisteröintiin sopiviksi. Harmaatuonti tarkoittaa virallisen maahantuojan ohi tehtyä maahantuontia.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Tuli napattua imusarja pois omasta 350:stä ja kun lapion "mujut" pois imusarjan alta niin lohkosta paljastui kuvan numero (116 011 08 01), voisiko olla sama kuin moottorin numero vai onko vain joku lohkon tunnus? Varsinaista moottorin numeroa en ole päässyt näkemään kun se on niin pirullisessa paikassa siellä jossain pakosarjan alla?
Lohkossa myös toinen myös toinen koodi 2 B ja 71, oletan että se on joku lohkon valun ajankohta eli 71 voisi olla vuosi koska auton vm 1972.
Oli kyllä korkein aika irrottaa imusarja koska pari letkunkiristintä mureni käsiin ja imusarjan alla oleva metallinen lämppärin vesiputki oli niin ruosteinen että alkoi vuotamaan. Nämä olisi todennäköisesti tulleet eteen ensi suvena jo ekalla ajo reissulla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2023
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Moottorinnumero löytyy kuskin puolen kannen takaa lohkosta. Tuo kuvan numero on joku muu numero.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

Ihan vain uteliaisuudesta kysyn seuraavaa:

Netissä myydään kunnostettuja ohjaussimpukoita, jotka ovat nopeampia. Siis ohjauspyörän kierroksia laidasta toiseen on vähemmän.

Onko jollain kokemusta tuollaisesta nopeammasta ohjauksesta kyseisessä autossa?
Hyötyjä? Haittoja?
En ole tekemässä moista vaihtoa omaani, mutta kieltämättä ohjaus ei ole niitä kaikkein nopeimpia. Toisaalta tuollainen rauhallisuus ja cruisailuhenkisyys sopii auton henkeen.
Törsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 22.11.2016 12:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Törsy »

Terve kaikille

Olen uusi täällä foorumilla ja mersuakaan minulla ei vielä ole....toistaiseksi :) Keskustelu täällä on näyttänyt varsin asiantuntevalta ja asialliselta. Selaillu viestejä läpi ja näihin asioihin en löytänyt vastauksia.
Itsellä ollut jonkin aikaa hakusessa hintalapultaan max nelinumeroinen SLC 350 tai 450, jonka pienellä laitolla saisi museoitua. Torit ja Nettiautot selattu läpi mutta tarjonta melko vähäistä. Onko tilanne tosiaan ettei nämä autot liikahda kovin usein vai liikkuvatko enemmänkin hiljaisessa myynnissä harrastelijoiden kesken? Entä onko millaisia kokemuksia jos toisi Ruotsisa? Haussa sellainen suht valmis yksilö sillä taidot eivät mitenkään riitä kunnostusprojektiin. Toki ainahan noissa jotain fiksailtavaa löytyy ja sellaiseen olen valmistautunut :) Jos/kun menen jotain autoa katsomaan niin onko korissa tms jotain tiettyjä kohtia mitkä kannattaa syynätä erityisen tarkkaan kyseisten mallien kohdalla?

Toivottavasti en kysele liian hölmöjä ja nostata kenenkään niskakarvoja :angel:
1976 450SL
2014 S205
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

Tervetuloa joukkoon!

En varmasti ole paras vastaamaan kysymyksiisi, koska omalla kohdalla on kokemuksena vasta yksi 450SL.
SLC on paljon harvinaisempi ja siksi niitä varmaankin on vähemmän tarjolla.
Sanot, että etsit suht valmista yksilöä. Eli teknisesti toimivaa, vai myös ulkoasultaan alkuperäisen kaltaista?

Jos etsit lähes museoautokuntoista, (what ever it means) niin osta paras minkä löydät, sillä se on myös loppupelissä halvin. Itse tekemällä ja osia ostamalla et säästä. Mersulla on Mersun hinnat ja klassikko-osista joutuu maksamaan vielä enemmän. Kaikkia sisustuksen ym. pisteosia ei ole edes saatavana uutena.

Kiinnitä huomiota alkuperäisyyteen ja etsi ruostetta. Jalkatilat ja takakontti taitaa olla pahimmat.

Muitakin huomioitavia asioita on, mutta osaisikohan joku kokeneempi neuvoa paremmin?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Mikäli et omaa hyvää osaamista, harrastetilaa ja työkaluarsenaalia, suosittelisin samaa kuin moni muu: osta heti niin hyvä kuin vain rahkeet suinkin riittää. Ja ota joku asiasta enemmän tietävä mukaan ostosretkelle, palkkaa vaikka, jos tuttavapiirissäsi ei heti löydy asiantuntijaa. Hyvältä vaikuttavan auton kun näkee, tulee monella vetäistyä heti ostohousut jalkaan. Silloin on hyvä olla joku mukana rauhoittelemassa.

Itse olen myös huomannut, että vaikka kuinka hyvän yksilön ostaisi...kun nuo ovat vanhoja vehkeitä, yllätyksiin on syytä varautua. Hyväänkin yksilöön pitää varautua melkein 25% ostohinnan päälle huolto ja korjauskuluihin ensimmäisen parin vuoden aikana. Puhutaan siis parin, kolmen tonnin reservistä.

Mitään erityistä mallisuositusta en halua antaa, erot mallien kesken on aika pienet kuitenkin ja useimmat "mukavuuslisävarusteet" on kuitenkin lakanneet jo toiminnasta. Suosittelisin siis hankkimaan vain oikein hyväkuntoinen yksilön.

Ruosteesta olen huomannut, että jos ruostetta on takaikkunan kehyksen alalaidassa, on sitä silloin suurella todennäköisyydellä jossain muuallakin. Takaikkunan kehys on perusruostepaikoista se vaikein korjata. Takaluukkun pohjat tahtovat euroautoissa olla 100% todennäköisyydellä jonkin asteisessa ruosteessa (jos ei ole jo korjattu) ja etulokasuojien lampunpäälliset. Lattiat on suht helppo korjata ja niihin saa korjauspaloja hyvin.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2023
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Törsy kirjoitti:Terve kaikille
Itsellä ollut jonkin aikaa hakusessa hintalapultaan max nelinumeroinen SLC 350 tai 450, jonka pienellä laitolla saisi museoitua. Torit ja Nettiautot selattu läpi mutta tarjonta melko vähäistä. Onko tilanne tosiaan ettei nämä autot liikahda kovin usein vai liikkuvatko enemmänkin hiljaisessa myynnissä harrastelijoiden kesken? Entä onko millaisia kokemuksia jos toisi Ruotsisa? Haussa sellainen suht valmis yksilö sillä taidot eivät mitenkään riitä kunnostusprojektiin. Toki ainahan noissa jotain fiksailtavaa löytyy ja sellaiseen olen valmistautunut :) Jos/kun menen jotain autoa katsomaan niin onko korissa tms jotain tiettyjä kohtia mitkä kannattaa syynätä erityisen tarkkaan kyseisten mallien kohdalla?

Toivottavasti en kysele liian hölmöjä ja nostata kenenkään niskakarvoja :angel:
Moi,

olen samaa mieltä muiden vastaajien kanssa, että kannattaa ostaa mahdollisimman hyvä yksilö. Myös rengaskoteloista kannatta katsella mahdollisia ruosteita ja helmoista myös. Mersun pohjassa ja pyöräkoteloissa on sitten muovimassa ja se voi näyttää ehjältä vaikka peltiä ei olisi alla yhtään.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Vastaa Viestiin