107 liittyvät kysymykset

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

Missä värikoodi? VIN:in alla pitäisi olla muttei sellaista koodia näy kilvessä
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

BHN kirjoitti:Missä värikoodi? VIN:in alla pitäisi olla muttei sellaista koodia näy kilvessä
Pitäisi olla ruuvatussa lätkässä lukkopellissä noin 8x4 cm kokoinen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

Lätkän kyllä löysin , mutta numerosarjat on kovin pitkiä . Siinäpä näköjään onkin korin ja hardtopin värikoodi peräkkäin. Selvisi

https://carclassic.com/library/r107-w107-guide/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

LassiP kirjoitti:Onko kellään foorumilla tietoa käykö -75 vuosimallin 350slc:n moottorin lohko vuoden -73 350slc:n muihin moottorin osiin, kannet yms. Omasta -73 löytyi halkeamia josta tulee nesteet ulos joten pitäisi vaihtaa, muuten koneen osat ovat kunnossa joten ei tarvitsisi kokonaista konetta ostaa. Omani on myös manuaali vaihteistolla ja vaihtolohko olisi koneesta joka ollut automaatilla, onko haittaa/merkitystä?
Mulla olisi (käsittääkseni aivan ehjät) 350:n kannet. Purin koneesta joka oli leikannut kiinni alapäästään.
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

Millainen homma on vaihtaa 107:n vetarit? tarvitaanko mitä erikoistyökaluja ulosvetäjää tms?
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Adventurer kirjoitti:Millainen homma on vaihtaa 107:n vetarit? tarvitaanko mitä erikoistyökaluja ulosvetäjää tms?
Pyörän navan keskeltä pultti irti ja perän takakoppa irti niin saa sokat pois sisä päästä. En muista pitääkö tukivarsia löysätä, että saa vetarin pois siitä välistä. Ei tarvitse erikois työkaluja paitsi, joku koukku sokkien vetoon.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

Tutkailin jarrulevyjä Autodocin sivuilta. Jännä jos laitan hakuun oman autoni mallin joka on 158hv jenkkimalli ei jarrulevyjä löydy kuin kahta valmistajaa, Hella ja joku muu.

Googletus tuotti tuloksen että autossani on se yleinen takajarrulevy mikä sopii pystäreihin, W116, W126 ja W126 mersuihin, eli sitä saa esim Motonetista tilaamalla OEM-laatua, mitä se sitten onkaan, 26 euroa kappale.

Etujarrulevy taasen on sama mitä W116 ja prefacelift W126 kasikoneissa, eli niitä saa maailmalta edullisesti. Atoy varaosaliike taisi saada niitä tilaamalla noin 50 euroa kappale.

Etupyöränlaakerit on harvinaisia, ainakin Atoyn kautta mutta niitäkin saa sieltä esim SKF:ltä tehdastilauksena vajaa 80 euroa per pyörä! Voiko ne olla noin kalliit, sopisiko jostain muusta mersusta sitten? Atoylta kyselin autoni alustanumeron kautta, en muihin mersuihin sopivaa kun en tiedä sopisiko laakerit siis jostain muusta mersusta...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Väittäisin pyöränlaakerin olevan sama kuin pystärissä ja vanhemmassa w107, w116 ja muut mallit.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

slsl77 kirjoitti:Väittäisin pyöränlaakerin olevan sama kuin pystärissä ja vanhemmassa w107, w116 ja muut mallit.
:D Laiskuuttani kyselin vissiin, MB Xentry Portal Parts sivuilta eli tehtaan entiseltä EPC-saitilta sain etupyörän laakerisarjan numeroksi A115 330 00 51. Tuolla löytyy ebaysta ja Autodocista eri hintaisia. Uskaltaakohan tuollaista halpaa laakeria asentaa, autohan seisoo pääosin ajastaan eli laakerin pitää kestää hyvin myös seisotusta...

Mutta, 116 korissa onkin jo tällainen numero nykyään, eli se on alkujaan jo erilainen: A126 330 00 51
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

Ei jaksa muistaa kun itsellä oli jo kerran 1981 SL, oliko virtalukossa sen mustan panssarihelan ympärillä vielä se kiiltävä rengas, alumiinia? Omassa on vaihdettu vanhanmallinen lukko uudemman tilalle ja haluan palauttaa sen oikean mallisen jotta saa avaimet sarjoitettua samaksi.

Kuva

Vasemmalla irroitettu lukkopatruuna; se on ihan erilainen eikä sovi uudenmpaan lukkorunkoon joka on oikealla. Vaikuttaa vaan että alumiininen beauty ring ei mahdu tuohon enää jos siihen laittaa uuden lukkorungon mustalla panssarihelalla. Tuo vanhanmallinen lukko oli vaan niin siihen hyvin sopiva kaikkine kromi- ja alumiinirenkaineen mutta en halua autooni useita eri avaimia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Rinkula on ainakin esitteen mukaan.

http://oudemercedesbrochures.nl/SLC_0480.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

slsl77 kirjoitti:Rinkula on ainakin esitteen mukaan.

http://oudemercedesbrochures.nl/SLC_0480.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo 1979 W116 oli rinkula sekä musta panssarihela. Vien huomenna lukkosepälle osat, vaihdoin apparin oveen koko kahvan, oma oli murjottu sisältä paskaksi - otin siihen orkkis lukkopatruunan toki ja nyt pelaa kun junan vessa :D

Aasinsiltana, tuon esitteen mallinen Europa Kurier saapui eilen, äsken testasin ja kaikki pelaa, bonuksena siisti ulkonäkö.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Törsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 22.11.2016 12:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Törsy »

Terve

Löytyyköhän täältä tai oisko vinkata Tampereen seudulta R107 osaajaa, joka olisi mahdollisesti kykenevä sotkeen kädet mun projektiin - tietenkin korvausta vastaan? Annan mielelläni yksityisviestillä/sähköpostilla/puhelimessa lisätietoja. Auto 1976 450SL jenkkituonti.
1976 450SL
2014 S205
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

Kuulin että orivedellä olisi tehty koritöitä 107aan
http://www.eyeballproducts.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Omaani olen tehnyt itse
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

Pitäsi laittaa -75 mallin vakionopeuden säädin toimintaan. Löytyykö mistään jotain ohjeita kun ei ole mitään käsitystä
sen komponenteistä ja miten se kuuluu toimia. Vaijeri tulee konehuoneeseen, sen saan kyllä kiinni vivustoon.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

Adventurer kirjoitti:Pitäsi laittaa -75 mallin vakionopeuden säädin toimintaan. Löytyykö mistään jotain ohjeita kun ei ole mitään käsitystä
sen komponenteistä ja miten se kuuluu toimia. Vaijeri tulee konehuoneeseen, sen saan kyllä kiinni vivustoon.
Kasikoneisista, yritin ehjätä omasta 1979 W116 mersusta sitä, kunnostutin boksin joka oli mittariston takana/alla mutta ei lähtenyt pelaamaan. Vivusto ym oli paikallaan, napakasti ja siinä taisi olla alipainekello vääntämässä kaasua. Hylkäsin sitten koko homman...

Käsitykseni mukaan 1980 kun mallit muuttui ja moottoritkin tuli alumiinisiksi niin tuo toimilaite muuttui (kenties) sähköiseksi, se on sellainen laatikon mallinen mokkula jossa putkimainen uloke siinä koneen etuosassa apparin puolella.

Mutta, en ole kuullut kenelläkään olevan toimivaa cruiseria pre-1980 mersussa, voihan niitä olla mutta kohdalle ei ole sattunut.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Olen tavannut kahta erilaista vakkaria vanhemmassa mallissa alipainetoiminen kammio on hanskalokeron takana/alla ja siitä lähti vaijeri kaasuvipuun. Uudemmassa mallissa alipainekammio on kuskin puolella lampun takana ja siitä menaa vaijeri kaasuvipuun. Kahdeksankymmentä luvulla tulee karran mainitsema sähköinen vakkari.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

Kyllä se on tämä vanhemman mallinen. Vaijeri menee/tulee sinne hanskalokeron puolelle.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Adventurer kirjoitti:Pitäsi laittaa -75 mallin vakionopeuden säädin toimintaan. Löytyykö mistään jotain ohjeita kun ei ole mitään käsitystä
sen komponenteistä ja miten se kuuluu toimia. Vaijeri tulee konehuoneeseen, sen saan kyllä kiinni vivustoon.
Korjaamokäsikirjassa on kattavat matskut. Mikä täsmälleen on ongelma?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

Olen vaihtamassa virtalukkorunkoa 1981 malliin johon laitettu vanhemman mallin lukkorunko jossa mm erilainen patruuna ja avain. Äkkikatsomalla vaikuttaa että lukot on erilaisia ja sähköpistokekin on erilainen.

Pitää irrottaa se paikallaan oleva ensin ja tutkia, ei äkkiseltään vaikuta siltä että pistokkeeseen ja sähköihin on kajottu. Eiköhän se siitä selviä, pitää hommata pistoke myös kun uusi lukkopesä on jo sarjoitettu samalle avaimelle kun muut.

Oisko siinä paikallaan oleva sitten pre-1975 kuten tässä videossa noi vuodet niin esitetään.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZcaqhwXG9Ek[/youtube]
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

On virtalukkorungot vaihtokelpoisia. Uuden mallin väliosa puuttui tuosta varaosalukosta, otin sen siitä mikä oli paikoillaan. Pistokehan on uudessa ja vanhassa erilainen, vanhassa ei tuota väliosaa ole.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
masa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 01.12.2014 20:31

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja masa11 »

Tämä nyt ei ole mikään kysymys, mutta tämän silmääni sattuneen videon katsomalla saattaa monelle 107:n harrastajalle selvitä joitain asioita liittyen ko. malliin.

https://www.benzworld.org/threads/my-fu ... o.3039476/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

Pitää purkaa kojataulun jalopuulistat ja lakata ne, Nevadan aurinko on rikkonut lakan. Keskikonsoli ja vaihdesiirtäjän ympäryspuut on lakattu jo Ruotsissa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Przc0qjFHMY[/youtube]

Löysinkin jo reunimmaisten säleiden pultit ja hansikaslokeron riuku lähtee ruuveilla sekin. Keskimmäinen päre on kiinni jollain klipseillä, vaatii hansikaslokeron irroituksen ja mittaristo on jo irti. Niitä kiinnikkeitä ei oikein näe että millaisia ne on. Kellään vinkkejä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Tämän videon loppussa on näytetty ne keskimmäisen trimmipalan kiinnitys klipsit, sellaiset peltilukot tai mikä niiden nimi lieneekään: https://www.youtube.com/watch?v=5pTT9WvRyc4" onclick="window.open(this.href);return false; .
Itsellä on myös kojelaudan purku käynnissä kun ei toimi lämppärin eikä tuuletusventtiilien vivut, samoin kaasuvivusto pitää tutkia, kun ei kaasuläppä aukea kokonaan. Samalla pitäisi korjata/vahvistaa lasikuidulla keskikonsolin muovirakenteet, johon mm. lämmönsäätöpaneeli tulee kiinni. Tähän mennessä on loydetty mm. muhkea hiirenpesä :shock:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Puhallin kotelon saa irti irrottamatta koetaulua. Joutuu purkamaan keskikonsolin, koetaulun alaosat ja puhallinkotelosta ottaa alimman osan pois niin lähtee apparin jalkatilaan.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
masa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 01.12.2014 20:31

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja masa11 »

Tässäpä olisi silmänruokaa 107 harrastajille.

https://m.facebook.com/107sl.club/?__tn ... _4H7jKLBss" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

Noista kojelaudan jalopuulistoista. Nitkuttelin keskimmäisen listan oikean reunan klipsin irti, tiukassa oli ja se katosi sinne uumeniin. Vasen klipsi onkin hankalampi, joutuu tekee ruuvarista työkalun jolla pääsee 90 asteen kulmaan...

Vasemmanpuoleisen listan vasen ruuvi on hankalassa paikassa. Kuinka tuon lämmityssuulakkeen ja sen letkun etenkin saa irti, sitten saisi hyvin tilaa käsille ja 8 mm hylsyavaimelle?

Oikean listan ruuveihin päässee käsiksi kun irrottaa kaiuttimen... ainakin vaikuttaa siltä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Matti R »

karra kirjoitti:Noista kojelaudan jalopuulistoista. Nitkuttelin keskimmäisen listan oikean reunan klipsin irti, tiukassa oli ja se katosi sinne uumeniin. Vasen klipsi onkin hankalampi, joutuu tekee ruuvarista työkalun jolla pääsee 90 asteen kulmaan...

Vasemmanpuoleisen listan vasen ruuvi on hankalassa paikassa. Kuinka tuon lämmityssuulakkeen ja sen letkun etenkin saa irti, sitten saisi hyvin tilaa käsille ja 8 mm hylsyavaimelle?

Oikean listan ruuveihin päässee käsiksi kun irrottaa kaiuttimen... ainakin vaikuttaa siltä.
Minä oikaisin ja vaihdoin vain ne pelkät puulistat, ja kromatut osat pysyi paikallaan.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

Matti R kirjoitti:
karra kirjoitti:Noista kojelaudan jalopuulistoista.
Minä oikaisin ja vaihdoin vain ne pelkät puulistat, ja kromatut osat pysyi paikallaan.
Kyllä, tuohan olisi hyvä vaihtoehto. Mutta, minulla listat on ehjät, siis viilu mutta lakka on mennyt palasiksi, irtoillut osina. Sitä puuviilua ei taida saada ehjänä irti... puu/listasarjoja olisi toki saatavana, mutta autoni isot puuosat on jo käsitelty petsillä sekä lakalla ja sain sävytetyn petsipurkin auton mukana jotta saisin noista listoista samanlaiset mitä ne konsolin osat jo on.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

karra kirjoitti:
Vasemmanpuoleisen listan vasen ruuvi on hankalassa paikassa. Kuinka tuon lämmityssuulakkeen ja sen letkun etenkin saa irti, sitten saisi hyvin tilaa käsille ja 8 mm hylsyavaimelle?

Muistaakseni tuo putki lähtee pois pyöräyttämällä sitä eri asentoon. Suulakkeessa on neljä kohoumaa ja putkessa lovet niille. Suulake lähtee samalla irti.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Vastaa Viestiin