107 liittyvät kysymykset
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
.
Viimeksi muokannut jaakkor123, To 20.09.2018 00:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Hei,slsl77 kirjoitti:Moi,jaakkor123 kirjoitti:Hei,
Alkoi 83vm 380sl:n virtalukko jumitteleen. Ei siis meinaa kääntyä virta-asentoon ja muutenkin hieman löysän tuntoinen. Pitäisi varmaan alkaa uusimaan mahd.pian ennenkuin menee täysin jumiin, mikäli vika siis on tuossa itse lukkopesässä. Onko porukalla kokemusta, mistä tuollaisen saisi helpoiten hommattua tai olisiko kellään tarjota autoon sopivaa? Jos Tornio-Oulu väliltä sattuis jollain löytymään niin oispa hyvä. Ebaysta ja esim mbclassics:ilta löytyy kyllä tarvikeosana, mutta eivät näyttäneet käyvän 380sl:ään. Sopivat kyllä 85vm eteenpään. Ilmeisesti nuissa lukkopesissä on eroavaisuuksia? Pitää varmaan kysellä myös Veholta hintaa ja saatavuutta.
-Jaakko
löytyy samanvuotisesta autosta irrotettu kokonainen virtalukko, jos käytetty kelpaa.
T:Timppa
Laittaisitko vaikka yksityisviestillä tarkemmat tiedot ja mihin hintaan voisit lukon myydä? Löytyykö lukkoon monta avainta ja onko millaisessa kunnossa, liikkuuko ihan sulavasti?
-Jaakko
Re: 107 liittyvät kysymykset
Hei,
Olisiko tietoa että miten nopeusmittarin viisarin saa irti MB w107 SL,jos haluais vaihtaa mittaritaulun. W124 mallista se lähti vetämällä oiskohan tässä sama homma ?
-Pekka-
Olisiko tietoa että miten nopeusmittarin viisarin saa irti MB w107 SL,jos haluais vaihtaa mittaritaulun. W124 mallista se lähti vetämällä oiskohan tässä sama homma ?
-Pekka-
MB 450 SL R107
Re: 107 liittyvät kysymykset
Vetämällä lähtee, mutta on tosi tiukka.priuttan kirjoitti:Hei,
Olisiko tietoa että miten nopeusmittarin viisarin saa irti MB w107 SL,jos haluais vaihtaa mittaritaulun. W124 mallista se lähti vetämällä oiskohan tässä sama homma ?
-Pekka-
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
YouTubessa löytyi video jossa oli ulosvetäjä tuohon tarkoitukseen, pitääpä rakennella sellainen ja testata.
-Pekka-
-Pekka-
MB 450 SL R107
Re: 107 liittyvät kysymykset
Laatikko alkoi yllättäen vaihtamaan tosi terävästi. Alipaineletkun liitos oli irti ilmanputsarin takaa, muttei vielä korjannut vikaa. Laatikon päästä myös tarkistettu että on kiinni. Laatikossa on öljyä tarpeeksi.
Vinkkejä mitä kokeilla seuraavaksi? Kiitos!
Vinkkejä mitä kokeilla seuraavaksi? Kiitos!
R107 500 SL
W111 220 SEb coupe
W111 220 SEb coupe
Re: 107 liittyvät kysymykset
Etu lokasuojan korjausta varten suojasta pitäisi irroittaa lampun kotelo/ syvennys johon umpio tulee.. Näyttäisi olevan osittain pistehitsillä kiinni? Irtoaako kohtuu työllä?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Kysymys : SLC Oven gummilistan irrotus. En muista kun en ole irrotellut listoja 8 vuoteen... Muut kiinnikkeet ovat normaalit tappi/tulppa mallia ja irtoo normaalist, mutta viimeinen lähinnä lukkoa ei irtoa. Onko se kiinni ruuvi& mutteri kiinnityksellä niin, että pitäs ovipahvi purkaa ja pääsis takapuolelta käsiksi etc. miten se oli ? Auto muuten valmiina maalaukseen.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moi,ukkomersu kirjoitti:Kysymys : SLC Oven gummilistan irrotus. En muista kun en ole irrotellut listoja 8 vuoteen... Muut kiinnikkeet ovat normaalit tappi/tulppa mallia ja irtoo normaalist, mutta viimeinen lähinnä lukkoa ei irtoa. Onko se kiinni ruuvi& mutteri kiinnityksellä niin, että pitäs ovipahvi purkaa ja pääsis takapuolelta käsiksi etc. miten se oli ? Auto muuten valmiina maalaukseen.
jos meinaat ulkopuolen listaa niin eikö siinä takana ollut tiivisteen alla mutteri/pultti mikä pitää listaa kiinni takaosasta.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moro. juu ulkopuolinen lista. Pitääkö oven sisäverhous purkaa vai miten se meni ?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Terve
Uusi rättikatto täytyy hankkia. Jonkin verran silmäilly tarjontaa ja tämä vaikuttaisi sopivimmalta. Oisko tietäjiltä mulle mitään heads uppia, että onko mun valinta menossa täysin metsään vai onko kelpo diili?
https://www.ebay.de/itm/CABRIOLET-HOOD- ... OSw7eda6sy~" onclick="window.open(this.href);return false;
t. Ilkka
Uusi rättikatto täytyy hankkia. Jonkin verran silmäilly tarjontaa ja tämä vaikuttaisi sopivimmalta. Oisko tietäjiltä mulle mitään heads uppia, että onko mun valinta menossa täysin metsään vai onko kelpo diili?
https://www.ebay.de/itm/CABRIOLET-HOOD- ... OSw7eda6sy~" onclick="window.open(this.href);return false;
t. Ilkka
1976 450SL
2014 S205
2014 S205
Re: 107 liittyvät kysymykset
Törsy kirjoitti:Terve
Uusi rättikatto täytyy hankkia. Jonkin verran silmäilly tarjontaa ja tämä vaikuttaisi sopivimmalta. Oisko tietäjiltä mulle mitään heads uppia, että onko mun valinta menossa täysin metsään vai onko kelpo diili?
https://www.ebay.de/itm/CABRIOLET-HOOD- ... OSw7eda6sy~" onclick="window.open(this.href);return false;
t. Ilkka
Laittaisin myös itse tuollaisen verhoilun. Ainakin minusta se näyttää hyvältä tuotteelta.
T:Timppa
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Cabrio.de on ainakin minulle toimittanut vain hyvää tavaraa.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ymmärsin tuon vinkin yllä että kannattaisi irrottaa tiiviste ja katsoa onko sen alla listaa pitelevää ruuvia/pulttia...ukkomersu kirjoitti:Moro. juu ulkopuolinen lista. Pitääkö oven sisäverhous purkaa vai miten se meni ?
En tunne tapausta sen paremmin, kunhan "huutelen katsomosta"
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moro. juu ruuvilla oli ja tiivisteen alla. Puusilmäkin löytää kun katsoo kele. .. Kiire ei ole hyväksi hommissa. Irti ja kottero maalaukseen
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tervehdys,
350SL:stä näyttää olevan netin varaosaliikkeiden (esimerkiksi Autodoc) mukaan 2 eri versiota:
- 350SL 3.5 107.043 147KW/200HP 05.1971-12.1976
- 350SL 3.5 107.043 143KW/195HP 05.1971-02.1980
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että mitähän eroa noissa on ja mistä moiset versiot juontavat juurensa?
Jenkkeihin meni aluksi 350SL:ää (siis mallinimenä 350SL), mutta se oli kuitenkin 4.5L, joten se ei varmaan ole ero?
Unski varmaan tietää?
350SL:stä näyttää olevan netin varaosaliikkeiden (esimerkiksi Autodoc) mukaan 2 eri versiota:
- 350SL 3.5 107.043 147KW/200HP 05.1971-12.1976
- 350SL 3.5 107.043 143KW/195HP 05.1971-02.1980
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että mitähän eroa noissa on ja mistä moiset versiot juontavat juurensa?
Jenkkeihin meni aluksi 350SL:ää (siis mallinimenä 350SL), mutta se oli kuitenkin 4.5L, joten se ei varmaan ole ero?
Unski varmaan tietää?
MB CLK55 AMG Cabriolet (209.476) -04
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
Re: 107 liittyvät kysymykset
Molemmat on euroopa-versioita. Tuo 195 hp malli oli tuotannossa 76-80 (ei 71->). Siinä oli K-jetronic-ruisku, hieman matalampi puristussuhde ja hydrauliset venttiilinnostajat. Vanhempi malli oli d-jetrinicilla, korkeammalla puristuksella ja mekanisilla nostajilla. Noiden nettifirmojen vanhat mersumallit on järjestäin merkattu miten sattuu. Suhtautuisin niihin erittäin varauksellisesti.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tänks, niin minä ajattelinkin, että joku kämmi tuossa on tullut.unski kirjoitti:Molemmat on euroopa-versioita. Tuo 195 hp malli oli tuotannossa 76-80 (ei 71->). Siinä oli K-jetronic-ruisku, hieman matalampi puristussuhde ja hydrauliset venttiilinnostajat. Vanhempi malli oli d-jetrinicilla, korkeammalla puristuksella ja mekanisilla nostajilla. Noiden nettifirmojen vanhat mersumallit on järjestäin merkattu miten sattuu. Suhtautuisin niihin erittäin varauksellisesti.
Timppa
MB CLK55 AMG Cabriolet (209.476) -04
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
Re: 107 liittyvät kysymykset
Laitoin seuraavanlaisen viestin ostetaan palstalle:
Ostetaan / otetaan vastaan W107 pintapellit ja ovet. Tarvitaan lokasuojista ja ovista ehyet palat sivuliston kohdilta. Omastani on kylkilistojen kiinnitysreijät hitsattu umpeen ja tarvitaan mallit, joilla reikien koot ja paikat saadaan kohdilleen. Toki voin vaihtaa lokasuojat ja ovet, jos joku haluaa reijättömät osat.
Onko ideoita, miten tuo kylkilistojen reikien palautus olisi muutoin tehtävissä ja onko joku testannut listojen pysyvyyttä 2-puoleisella teipillä?
Ostetaan / otetaan vastaan W107 pintapellit ja ovet. Tarvitaan lokasuojista ja ovista ehyet palat sivuliston kohdilta. Omastani on kylkilistojen kiinnitysreijät hitsattu umpeen ja tarvitaan mallit, joilla reikien koot ja paikat saadaan kohdilleen. Toki voin vaihtaa lokasuojat ja ovet, jos joku haluaa reijättömät osat.
Onko ideoita, miten tuo kylkilistojen reikien palautus olisi muutoin tehtävissä ja onko joku testannut listojen pysyvyyttä 2-puoleisella teipillä?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Autoni on talvisäilytyksessä katsastamattomana kun vikavalot paloi mittaristossa.
Ensi kesää ajatellen mietin voisiko antilock ja srs valojen koko ajan palamisen saada nollaantumaan jos käyttää vikakoodilukijassa?
Mistä löytäisi lukijan lainaan tai voisi käyttää lukijassa? Kenelläkään hajua asiasta?
Ensi kesää ajatellen mietin voisiko antilock ja srs valojen koko ajan palamisen saada nollaantumaan jos käyttää vikakoodilukijassa?
Mistä löytäisi lukijan lainaan tai voisi käyttää lukijassa? Kenelläkään hajua asiasta?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ne kiinnikkeethän liikkuu listassa vaakasuunnassa joten reikien ei tarvii olla ”virallisessa” paikassa kunhan ovat oikealla korkeudella. Oikean korkeuden voi mitata jostain vastaavasta autosta.sepjou kirjoitti:Laitoin seuraavanlaisen viestin ostetaan palstalle:
Ostetaan / otetaan vastaan W107 pintapellit ja ovet. Tarvitaan lokasuojista ja ovista ehyet palat sivuliston kohdilta. Omastani on kylkilistojen kiinnitysreijät hitsattu umpeen ja tarvitaan mallit, joilla reikien koot ja paikat saadaan kohdilleen. Toki voin vaihtaa lokasuojat ja ovet, jos joku haluaa reijättömät osat.
Onko ideoita, miten tuo kylkilistojen reikien palautus olisi muutoin tehtävissä ja onko joku testannut listojen pysyvyyttä 2-puoleisella teipillä?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: 107 liittyvät kysymykset
Onko siis kyse R107 autosta? Taitaa olla sen verran uusi että autossa airbag joka polttaa SRS valoa? Ja antilockilla tarkoitat varmaan ABS jarruja?Foxnen kirjoitti:Autoni on talvisäilytyksessä katsastamattomana kun vikavalot paloi mittaristossa.
Ensi kesää ajatellen mietin voisiko antilock ja srs valojen koko ajan palamisen saada nollaantumaan jos käyttää vikakoodilukijassa?
Mistä löytäisi lukijan lainaan tai voisi käyttää lukijassa? Kenelläkään hajua asiasta?
Jos tuossa autossa on jonkinlainen diagnoosipistoke, joka ei sovi takuulla mihinkään vikakoodilukijaan, niin siihen jotain kytkemällä ei todennäköisesti mikään vikavalo poistu.
Heikko aavistus että jos vikavalot tuli samaan aikaan niin olisiko joku ylijänniterele tms komponentti vikaantunut?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 107 liittyvät kysymykset
Pystyykö D-jetin ruiskusuutin vuotamaan esim. letkukaran juuresta koneen päälle bensaa vai onko se rakenne sellainen, ettei vuoto ole mahdollinen? Vaihdoin uudet bensaletkut ja silti bensaa tihkuaa jostain hieman...
Re: 107 liittyvät kysymykset
Suuttimessa oleva letku voi vuotaa, kun se haprastuu ajan saatossa. Ne pystyy vaihtamaan uusiin, kun laittaa klemmareilla letkut kiinni. Alunperin on prässätty.lufsen kirjoitti:Pystyykö D-jetin ruiskusuutin vuotamaan esim. letkukaran juuresta koneen päälle bensaa vai onko se rakenne sellainen, ettei vuoto ole mahdollinen? Vaihdoin uudet bensaletkut ja silti bensaa tihkuaa jostain hieman...
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Siis on jo upouudet letkut paikallaan ja klemmarilla kiinni. Mietin, että onko nuo klemmarit niin huonoja, että ne kiristää epätasaisesti letkua, josta vuoto johtuisi. Pitää varmaan ostaa uudet klemmarit ja kokeilla niillä.
EDIT: Näyttäisi siltä, että uusilla klemmareilla tihkutus loppui. Voi olla, että toisen mallinen klemmari oli osittain karan banjon/helmen päällä, jonka takia se vuoti tai sitten ne klemmarit oli oikeasti vain huonompia tuohon tarkoitukseen.
EDIT: Näyttäisi siltä, että uusilla klemmareilla tihkutus loppui. Voi olla, että toisen mallinen klemmari oli osittain karan banjon/helmen päällä, jonka takia se vuoti tai sitten ne klemmarit oli oikeasti vain huonompia tuohon tarkoitukseen.
Re: 107 liittyvät kysymykset
karra kirjoitti:Onko siis kyse R107 autosta? Taitaa olla sen verran uusi että autossa airbag joka polttaa SRS valoa? Ja antilockilla tarkoitat varmaan ABS jarruja?Foxnen kirjoitti:Autoni on talvisäilytyksessä katsastamattomana kun vikavalot paloi mittaristossa.
Ensi kesää ajatellen mietin voisiko antilock ja srs valojen koko ajan palamisen saada nollaantumaan jos käyttää vikakoodilukijassa?
Mistä löytäisi lukijan lainaan tai voisi käyttää lukijassa? Kenelläkään hajua asiasta?
Jos tuossa autossa on jonkinlainen diagnoosipistoke, joka ei sovi takuulla mihinkään vikakoodilukijaan, niin siihen jotain kytkemällä ei todennäköisesti mikään vikavalo poistu.
Heikko aavistus että jos vikavalot tuli samaan aikaan niin olisiko joku ylijänniterele tms komponentti vikaantunut?
On kyseessä R107. Eri näkemyksiä olen kuullut noille valojen palamiselle, antilock on ABS:lle ja luultavasti se menee pois kun saan vaihdettua yhden viallisen anturin.
SRS valossa on edistytty sen verran että airbag on oikein kiinnitetty ja se näyttäis olevan kunnossa. Seuraavaksi arvellaan että vika voisi olla turvavyön kiristimissä joita tutkaillaan taas keväällä kun sisä sivupaneelit puran autosta,
Moottoritilassa on pistoke (muistaakseni pyöreä 7-napainen) johon osa on sanonut että ei ole vikakoodipistoke ja joku sanoi että siitä voi ainostaa moottorin tietoja katsoa, ei muuta. Tosin kellään ei tunnu olevan eikä tietoa missä tälläinen lukija olisi mikä siihen kävisi. Onko palstan lukijoilla tietoa?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Diagnosipistokkeesta ei saa kuin 8kpl ainoastaan ruiskutuksen koodeja. Nekin ovat jatkuvia vikoja, eli vikamuistia ei ole. Vikakoodit ovat anturitiedoille, sekä katalysaattorimallissa seissäädölle. Sitä varten ei juuri laitteita ostaa. Kosketuskulmamittari riittää.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
kertokaa mitä tyhjässä kolossa hantin puolen ajovalon ja pissapojan välissä voisi olla ja siinä on 3 liittimellä oleva johto mille ei löydy paikkaa.
auto on sl450 74
auto on sl450 74
Re: 107 liittyvät kysymykset
Se voisi olla lataussäätimen johto, jos sinne on vaihdettu uudempi laturi/lataussäädin. Lataussäätimeen tulee kolme paksua johtoa.valtsii kirjoitti:kertokaa mitä tyhjässä kolossa hantin puolen ajovalon ja pissapojan välissä voisi olla ja siinä on 3 liittimellä oleva johto mille ei löydy paikkaa.
auto on sl450 74
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
osaisko joku kertoa puolan vieressä olevasta kahdesta valkoisesta palikasta, kuuluuko sen ylemmän kuumentua yli 100 asteeseen .autossa oli virta ollut päällä n.tunnin ennen kuin sormet paloi