107 liittyvät kysymykset
107 liittyvät kysymykset
Moikka,
Päätin avata tällaisen yleisen topicin liittyen malliin 107, sillä mulla on monta kysymystä mielenpäällä omaan autoon liiittyen, mutta en viitsisi jokaista varten perustaa uutta aihetta. Jatkossa siis yritän kysyä ne "tyhmät" kysymykset tämän otsikon alla.
Tarvitsisin nyt ensi alkuun vm. 75 autooni takavaloihin kokonaan puuttuvan P21W-lampun kantaosan. Löytyisikö joltain tällaista osaa, tai osaako joku vinkata mistä kannattaisi kysellä? Autosähköliike tarjosi "ei oota" ja purkaamot eivät keräile näin pieniä osia, vaan myyvät mielellään koko takaumpion.
Päätin avata tällaisen yleisen topicin liittyen malliin 107, sillä mulla on monta kysymystä mielenpäällä omaan autoon liiittyen, mutta en viitsisi jokaista varten perustaa uutta aihetta. Jatkossa siis yritän kysyä ne "tyhmät" kysymykset tämän otsikon alla.
Tarvitsisin nyt ensi alkuun vm. 75 autooni takavaloihin kokonaan puuttuvan P21W-lampun kantaosan. Löytyisikö joltain tällaista osaa, tai osaako joku vinkata mistä kannattaisi kysellä? Autosähköliike tarjosi "ei oota" ja purkaamot eivät keräile näin pieniä osia, vaan myyvät mielellään koko takaumpion.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moi,
löytyy takavalon osa mihin tulee polttimot kiinni, osat sijaitsee Espoossa.
löytyy takavalon osa mihin tulee polttimot kiinni, osat sijaitsee Espoossa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Hienoa, arvasin että foorumiin voi tässä asiassa luottaa. Osasta laitettu yv.
Toinen kysymys. Autossani kiinni joka Blaupunkt-soitin. Silmämääräisesti voisi olla 80-luvulta, sillä on kasettisoitin. Ensinnäkin kysyy "Codea". Pikaisella googletuksella en tällaista löydä ja toiseksi epäilyttää koko radion kunto, sillä numeronäppäimiä painaessa ei ainakaan reagoi. Toisaalta himottaisi alkuperäisen radion laitto autoon, ilmeisesti Becker - mikä malli, ja mistä löytää? Ebayssa noita näyttää ainakin olevan myynnissä?
Nyt vasta kesä tulossa, mutta mietin jo tulevaa talvea auton osalta. Tarkoitus olisi vaihtaa auton sisustaa. Penkit ovat surkeassa kunnossa. Jotenkin oudon huonosti sopivat liikkumaan lattialla olevassa kiskoilla ja mua hämää, että penkissä ei ole "kytkintä" jolla sen saa kallistettua etuasentoon, niin että takamatkustaja pääsee takapenkille. Nyt penkki kallistuu suoraan vain kääntämällä ilman mitään vipua? Onko oikeat penkit edes?
Auton kantakortti on jotenkin puutteellinen? Värisävyt ei selviä tästä. Lähinnä mietin sisävärejä. Kojetaulu on pääasiassa musta, katto on melko vaalea. Nykyiset penkit on beigea nahkaa ja lattia lähes musta? Olisi kuitenkin tarkoitus jollain tavalla kunnioittaa alkuperäistä. Voisi olettaa, että kojetaulu ja katto ovat alkuperäistä, mutta tietenkään en ole varma. Millä värisävyillä tehtaalta on lähtenyt autoja näissä sävyissä? Onko tähän jotain opasta. Klassik-autosta olen jo väripaletit tilannut.
Tässä pari kysymystä alkuun.
Toinen kysymys. Autossani kiinni joka Blaupunkt-soitin. Silmämääräisesti voisi olla 80-luvulta, sillä on kasettisoitin. Ensinnäkin kysyy "Codea". Pikaisella googletuksella en tällaista löydä ja toiseksi epäilyttää koko radion kunto, sillä numeronäppäimiä painaessa ei ainakaan reagoi. Toisaalta himottaisi alkuperäisen radion laitto autoon, ilmeisesti Becker - mikä malli, ja mistä löytää? Ebayssa noita näyttää ainakin olevan myynnissä?
Nyt vasta kesä tulossa, mutta mietin jo tulevaa talvea auton osalta. Tarkoitus olisi vaihtaa auton sisustaa. Penkit ovat surkeassa kunnossa. Jotenkin oudon huonosti sopivat liikkumaan lattialla olevassa kiskoilla ja mua hämää, että penkissä ei ole "kytkintä" jolla sen saa kallistettua etuasentoon, niin että takamatkustaja pääsee takapenkille. Nyt penkki kallistuu suoraan vain kääntämällä ilman mitään vipua? Onko oikeat penkit edes?
Auton kantakortti on jotenkin puutteellinen? Värisävyt ei selviä tästä. Lähinnä mietin sisävärejä. Kojetaulu on pääasiassa musta, katto on melko vaalea. Nykyiset penkit on beigea nahkaa ja lattia lähes musta? Olisi kuitenkin tarkoitus jollain tavalla kunnioittaa alkuperäistä. Voisi olettaa, että kojetaulu ja katto ovat alkuperäistä, mutta tietenkään en ole varma. Millä värisävyillä tehtaalta on lähtenyt autoja näissä sävyissä? Onko tähän jotain opasta. Klassik-autosta olen jo väripaletit tilannut.
Tässä pari kysymystä alkuun.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Oikea radio 1975 vm. autoon on ns. Nadelstreifen-Becker, eli raidoitetulla etulevyllä varustettu malli. eBay.de löytyy ehkä parhaiten. Saksassa on myös muutama alan liike, mutta hinnat ovat korkeat kunnostetuilla laitteilla. Kotimaassa mm. Matti Yli-Piipari Seinäjoella.
Pääsääntöisesti istuinten sävy on ollut sama kuin lattiamatoissa/ovissa ym. Tuntuisi sille, että autoosi on vaihdettu istuimet. Kojelautaan ei tietääkseni ole ollut muita sävyjä kuin sininen, musta, tummanruskea? Viisaammat lisäävät.
Pääsääntöisesti istuinten sävy on ollut sama kuin lattiamatoissa/ovissa ym. Tuntuisi sille, että autoosi on vaihdettu istuimet. Kojelautaan ei tietääkseni ole ollut muita sävyjä kuin sininen, musta, tummanruskea? Viisaammat lisäävät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 107 liittyvät kysymykset
Mites se on tuossa roadster malliissa tuo penkki? SLC:ssähän se toimii alipaineella. Eli kun auto ei ole käynnissä, niin penkki kääntyy ihan vapaasti eteen. Kun auto käy, niin alipainepumppu penkin alla lukitsee selkänojan (kun alipainetta ei ole). Takapenkiltä käsin pystyy sitten sivupaneelissa olevaa nappia painamalla auton käynnissä ollessa laskemaan alipaineen pois (jos näin voi sanoa - fyysikoiden mielestä varmaankaan ei) ja selkänoja vapautuu liikkumaan.sulzeer kirjoitti:
Jotenkin oudon huonosti sopivat liikkumaan lattialla olevassa kiskoilla ja mua hämää, että penkissä ei ole "kytkintä" jolla sen saa kallistettua etuasentoon, niin että takamatkustaja pääsee takapenkille. Nyt penkki kallistuu suoraan vain kääntämällä ilman mitään vipua? Onko oikeat penkit edes?
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: 107 liittyvät kysymykset
Kiitos tiedosta, tämä oli ihan uutta. Jotenkin epäilen, että omassa toimisi näin hienosti, sillä penkit ovat kummalliset rimpulat vailla täytettä.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Alla pari linkkiä, josta löytyy tietoa radioista. Ebay on hyvä hankintakanava, saksan ebay:stä kannattaa katsoa. Vein juuri oman radioni Balupunkt Marburgin tarkastettavaksi Helsingin Autoradioon, Vallilassa, osoitetta en muista, löytyy netistä.
http://users.skynet.be/antique.autoradi ... on.htm#USA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... r=0&sid=65" onclick="window.open(this.href);return false;
http://users.skynet.be/antique.autoradi ... on.htm#USA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... r=0&sid=65" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 107 liittyvät kysymykset
SLC:ssä ei ole mitään pumppua, on vain imusarjan alipaine, se tulee sinistä alipaineputkea pitkin. Kun järjestelmässä on alipaine, niin penkkien alla oleva tupla-alipainekello vetäytyy kasaan ja tangon välityksellä lukitsee penkit. Auton sammuessa, ovi avattaessa ja takapenkin napista painettaessa järjestelmästä katoaa alipaine ja penkin selkänoja vapautuu.Mites se on tuossa roadster malliissa tuo penkki? SLC:ssähän se toimii alipaineella. Eli kun auto ei ole käynnissä, niin penkki kääntyy ihan vapaasti eteen. Kun auto käy, niin alipainepumppu penkin alla lukitsee selkänojan (kun alipainetta ei ole). Takapenkiltä käsin pystyy sitten sivupaneelissa olevaa nappia painamalla auton käynnissä ollessa laskemaan alipaineen pois (jos näin voi sanoa - fyysikoiden mielestä varmaankaan ei) ja selkänoja vapautuu liikkumaan.
SL:ssä on tavallinen vipu ja vaijeri selkänojassa oven puolella.
Timppa
Viimeksi muokannut unski, Ke 18.03.2015 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Juu niin ei ole SLC:ssä pumppua. Käytin väärää termiä, tarkoitin juuri tuota alipainekelloa. Tarkkana termeissä siis!
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moikka,
Availin tuossa sadesäällä autoni "takaovipahveja", kun ikkunat avautuvat nihkeästi ja samalla pitimän tarkistaa toisen ovipahvin tilanne, sillä tuhkakuppi roikkui lähes irrallaan. Huomasin tämän irroitettuani että ovipahvi, siis muovinen muotti on murtunut useasta kohtaa ja mm. sen takia tuhkakuppi ei pysy enää kiinni. Muovinen ovipahvi oli muutenkin menettänyt muotoaan usean halkeaman johdosta. Kysymys lähinnä kuuluu, että mistä löytyisi mahdollisesti uusi muovinen ovipahvi tai miten olette asian ratkaisseet? Tuhkakupin vieressä on muuten joku nappi, mikä mahtaa olla tämän funktio?
Availin tuossa sadesäällä autoni "takaovipahveja", kun ikkunat avautuvat nihkeästi ja samalla pitimän tarkistaa toisen ovipahvin tilanne, sillä tuhkakuppi roikkui lähes irrallaan. Huomasin tämän irroitettuani että ovipahvi, siis muovinen muotti on murtunut useasta kohtaa ja mm. sen takia tuhkakuppi ei pysy enää kiinni. Muovinen ovipahvi oli muutenkin menettänyt muotoaan usean halkeaman johdosta. Kysymys lähinnä kuuluu, että mistä löytyisi mahdollisesti uusi muovinen ovipahvi tai miten olette asian ratkaisseet? Tuhkakupin vieressä on muuten joku nappi, mikä mahtaa olla tämän funktio?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Napilla vapautetaan alipaineella toimiva etupenkin selkänojan lukitus, jos auton moottori on käynnissä ja ovi kiinni. Safety featuresulzeer kirjoitti: Tuhkakupin vieressä on muuten joku nappi, mikä mahtaa olla tämän funktio?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 107 liittyvät kysymykset
Miten olette korjanneet lässähtäneet penkit? Eli kun istuu niin tippuu pohjaan asti
Re: 107 liittyvät kysymykset
Jousituksen vaihtamalla, jos on huono tai jousituksen ja istuinosan heinäpaletin väliin jotain kumimattoa/muovia niin jouset ei painu istuinosaan.BHN kirjoitti:Miten olette korjanneet lässähtäneet penkit? Eli kun istuu niin tippuu pohjaan asti
Saa niitä istuinosia uusiakin, jos haluaa sen vaihtaa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
onko tiedossa purkamoita suomessa tai ulkomailla missä osia W107:aan
Re: 107 liittyvät kysymykset
W107:ia ei yleensä ole ulkomaillakaan pukamoissa muualla kuin USA:ssa (no ehkä jossain öljymaissa myöskin ). Suomessa tuskin koskaan, ikinä en ole nähnyt. Huutokaupat ja foorumit on oivia paikkoja osien etsimiseen. Esimerkiksi tämänkin foorumin osto- ja myytinpalstan oldtimer-osastoon kun laittaa ostoilmon niin saattaa tärpätä. Itse ostan n. 90% osista ulkomailta...tosin kaverit tahtovat ostaa ne minulta sitten pois
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Osaako joku kuvata miten SLC:n ilmastointilaite toimii? Tarkoitan että miten ilmastoinnin voi kytkeä päälle? Keskikonsolissa ei ainakaan minun -73 450 versiossa ole mitään ilmastointiin liittyviä "kytkimiä" mutta ilmastointi tuossa on.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Re: 107 liittyvät kysymykset
En ole koskaan nähnyt manuaalista ilmastoinitlaitetta W107.ssa, luulisi siinä nappula olevan. Vai onki siinä automaatti-ilmastointi?JYYRÄ kirjoitti:Osaako joku kuvata miten SLC:n ilmastointilaite toimii? Tarkoitan että miten ilmastoinnin voi kytkeä päälle? Keskikonsolissa ei ainakaan minun -73 450 versiossa ole mitään ilmastointiin liittyviä "kytkimiä" mutta ilmastointi tuossa on.
Miten euromallin sataseiskaan on tilattu se automaatti-ilmastointi, onko siinä paneelissa tekstit englanniksi? Ja siirtyyko akku sitten heti takakontitin jos konehuoneessa apparin puolen takakulmassa on se ilmastoinnin servomoottori?
Tässä on ilmeisimmin euromallin auto(n kori). Jenkkivalot on ja automaatti-ilmastointi, akkuakaan ei näytä konehuoneessa olevan enkä oikein saa selvää onko siellä se servomoottori.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/7216801" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 107 liittyvät kysymykset
Manuaali ilmastoinnissa on vasemmalla puolella pyöritettävä katkaisin puhallin katkaisimen alapuolella. Jos sitä ei ole niin joku on sen poistanut.JYYRÄ kirjoitti:Osaako joku kuvata miten SLC:n ilmastointilaite toimii? Tarkoitan että miten ilmastoinnin voi kytkeä päälle? Keskikonsolissa ei ainakaan minun -73 450 versiossa ole mitään ilmastointiin liittyviä "kytkimiä" mutta ilmastointi tuossa on.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Kuvassa näkyy sekä Becker että ilmastoinnin katkaisin. Kuva omasta jenkkimallin 450SL:sta, valmistettu 10/74.
Asiasta kolmanteen, kuinkahan yleistä on että keskikonsolin kiinnikkeet ovat murtuneet? Monesti tulee kiinnitettyä huomiota myynnissä olevien SL:ien kojelautoihin, ja näyttää konsoli "irvistävän" yllättävän useassa yksilössä, pääsääntöisesti 70-luvun malleissa. Ilmeisesti 80-luvulla materiaalit ovat parantuneet, kun muutenkin sisustan yleisilme on noussut monta pykälää laadukkaammalle tasolle. Ja yllättäen tuntuvat keskikonsolit olevan purkuosina kiven alla...
Asiasta kolmanteen, kuinkahan yleistä on että keskikonsolin kiinnikkeet ovat murtuneet? Monesti tulee kiinnitettyä huomiota myynnissä olevien SL:ien kojelautoihin, ja näyttää konsoli "irvistävän" yllättävän useassa yksilössä, pääsääntöisesti 70-luvun malleissa. Ilmeisesti 80-luvulla materiaalit ovat parantuneet, kun muutenkin sisustan yleisilme on noussut monta pykälää laadukkaammalle tasolle. Ja yllättäen tuntuvat keskikonsolit olevan purkuosina kiven alla...
Re: 107 liittyvät kysymykset
Useita w107:ia olen korjaillut ja neljä omistanutkin. Yhdessä on ollut varmasti täysin ehjä keskikonsoli. Sillä olikin ajettu vain 100tkm. Muissa on ollut aina kiinnikket jollain lailla rikki. Minusta se on suunnitteluvika, sillä konsoli pysyy ylhäältä vain yhdellä onnettomalla muovikannaksella. Koko konsolin paino radioineen ja käyttövipujen rasitus on ainoastaan tuon kiinnikkeen varassa.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moikka,
Nyt kun olen saanut hilseilleet takaikkunan ritilät maalattua ja tiivistettyä, niin ajatuksena olisi että ennen varsinaista sisustan kunnostamista voisin kuitenkin poistaa irroitetun takapenkin alta ruostetäplät. Kun en kuitenkaan ennen ole tätä(kään) tehnyt, niin kysyisin foorumväeltä, että mitä ainetta olette sisustan pohjaan käyttäneet? Onko joku tuote toistaan parempi? Joku epoksiprimeri?
Nyt kun olen saanut hilseilleet takaikkunan ritilät maalattua ja tiivistettyä, niin ajatuksena olisi että ennen varsinaista sisustan kunnostamista voisin kuitenkin poistaa irroitetun takapenkin alta ruostetäplät. Kun en kuitenkaan ennen ole tätä(kään) tehnyt, niin kysyisin foorumväeltä, että mitä ainetta olette sisustan pohjaan käyttäneet? Onko joku tuote toistaan parempi? Joku epoksiprimeri?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Käytin auton katsastuskonttorilla ja sai taas leimaa muutamalla pikkuhuomautuksella. Ajattelinkin kysyä seuraavaa:
Kun SLC:ssä on paineilmalla toimiva penkkien lukitusmekanismi, jonka pitäisi toimia auton käydessä. Itsellä ei tämä kuitenkaan toimi. Katsastusmies huomauttikin, että penkkien lukitus tulisi ratkaista jotenkin. Kun en systeemiä tarkemmin tunne, niin onko tämän paineilmamekanismin korjaaminen hankalaa ja ylipäätään kannattavaa? Jos ei, niin oletteko miten ratkaisseet ongelman?
Kun SLC:ssä on paineilmalla toimiva penkkien lukitusmekanismi, jonka pitäisi toimia auton käydessä. Itsellä ei tämä kuitenkaan toimi. Katsastusmies huomauttikin, että penkkien lukitus tulisi ratkaista jotenkin. Kun en systeemiä tarkemmin tunne, niin onko tämän paineilmamekanismin korjaaminen hankalaa ja ylipäätään kannattavaa? Jos ei, niin oletteko miten ratkaisseet ongelman?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Omassa SLC:ssä ei myöskään ostaessa toiminut selkänojan lukot. Muuta vikaa ei tosin ollut kuin alipaineletkut irti tuolin alla olevasta kellosta. Irrotin tuolit ja kellot. Kellot sai testattua ihan imemällä siitä liittimestä, mihin alipaineletku tulee. Eli kello vetää imun ollessa päällä sellaisen koukun sisäänpäin, joka lukittuu metallitankoon tuolissa. Lähtisin siis testaamaan systeemiä siten, että ensin nuo kellot. Jos ok, niin sitten katsoisin onko vikaa siellä takasivupaneeleissa, missä on paineenvapautuskytkimet ja siitä sitten edelleen letkuja pitkin kohti imun alkuperäistä lähdettä. Systeemi on sinällään aika simppeli. Ne kellot olivat aika kalliita, en nyt muista paljonko, mutta olisiko ollut lähempänä parisataa euroa kappale hämärän muistikuvan mukaan.
Ensisijaisesti koettaisin siis etsiä vian ennenkuin alkaisin virittelemään vaihtoehtoisia systeemejä. Tokihan sen selkänojan saa kiinteäksi helposti, mutta jos joku haluaa joskus taaksekin päästä, niin sittenhän tuo orkkissysteemi olisi mukava olla toiminnassa.
Ensisijaisesti koettaisin siis etsiä vian ennenkuin alkaisin virittelemään vaihtoehtoisia systeemejä. Tokihan sen selkänojan saa kiinteäksi helposti, mutta jos joku haluaa joskus taaksekin päästä, niin sittenhän tuo orkkissysteemi olisi mukava olla toiminnassa.
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
- t_alinikula
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 24.05.2015 19:31
Re: 107 liittyvät kysymykset
onko kokemusta eri valmistajien kangaskatoista, esim. tuolla topsonline.com löytyy EZ, Robbins & Topsonline merkkejä ja merkittäviäkin hintaeroja.
omaan 380 SL -81 olisi tulossa.
omaan 380 SL -81 olisi tulossa.
W107 380SL -81
Re: 107 liittyvät kysymykset
Onko kukaan joutunut/saanut vaihtaa SLC:n takaikkunoiden harjatiivisteitä? Metritavarana vissiin saa, mistä?
Audi A41.9 Quattro (-00), 107.024 (-75), VW 1302 (-71)
Re: 107 liittyvät kysymykset
Varsinaisesti ei nyt kysymystä, vaan omaa pohdintaa.
Koska penkkien mekanismi siis ei toiminut, niin on nyt molemmat etupenkit irroitettu. Olen testannut, että molempien penkkien "sylinterit" toimivat, joten seuraava vaihe on tutustua alipaineletkustoon ja yrittää etsiä mahdollinen vuoto. Penkkien irroittamisen myötä löytyi ensinnäkin halkeillut, kosteutta imenyt äänieristematto. Kosteus oli päässyt lattiassa muhimaan jo hetken, joten pintaruostetta oli reilusti ja paikoin ruoste oli syönyt pellin puhki. Auto tulisi saattaa tämän myötä hitsipajalle, ellei joku forumisti tunnustaudu Lohjan suunnalta kelpo hitsariksi?
Koska penkkien mekanismi siis ei toiminut, niin on nyt molemmat etupenkit irroitettu. Olen testannut, että molempien penkkien "sylinterit" toimivat, joten seuraava vaihe on tutustua alipaineletkustoon ja yrittää etsiä mahdollinen vuoto. Penkkien irroittamisen myötä löytyi ensinnäkin halkeillut, kosteutta imenyt äänieristematto. Kosteus oli päässyt lattiassa muhimaan jo hetken, joten pintaruostetta oli reilusti ja paikoin ruoste oli syönyt pellin puhki. Auto tulisi saattaa tämän myötä hitsipajalle, ellei joku forumisti tunnustaudu Lohjan suunnalta kelpo hitsariksi?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Miten konepellillä olevat ritilälliset ilmanottoaukot saa kokonaan auki, vai saako? Konehuoneen kautta saa otettua kolme muovinastaa kumpaisestakin, jonka myötä ilmanottoaukko aukeaa sen verran, että verkon saa otettua pois, mutta haluaisin kokonaan auki? Toiselta puolelta vesi valuu apukuskin jalkatilaan eli olisiko poistoreitti lian myötä tukossa, jonka johdosta vesi ohjautuu väärin?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moi,sulzeer kirjoitti:Miten konepellillä olevat ritilälliset ilmanottoaukot saa kokonaan auki, vai saako? Konehuoneen kautta saa otettua kolme muovinastaa kumpaisestakin, jonka myötä ilmanottoaukko aukeaa sen verran, että verkon saa otettua pois, mutta haluaisin kokonaan auki? Toiselta puolelta vesi valuu apukuskin jalkatilaan eli olisiko poistoreitti lian myötä tukossa, jonka johdosta vesi ohjautuu väärin?
ei ole kiinni kuin niillä nastoilla ja työntämällä sinne ikkunalistan alle. Ainakin listan irrottamalla saa ritilät pois, jos siellä on vaikka lasin vaihtaja saanut liimattua ritilä pellit kiinni.
T:Timppa
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: 107 liittyvät kysymykset
Kun otat ritilän ja verkon pois, pääset raottamaan "kammioiden" ilmaläppiä. Jos sinulla on endoskooppi, voit tarkastella sillä "kammion" peltien kuntoa. Myös taskulamppua ja pientä peiliä voi käyttää. Veikkaan, että kammiossa on ruostevaurio (tyyppivika). Kammio on aika iso, joten kannattaa tutkia se kauttaaltaan. Lisäksi kannattaa irrottaa puhallinmoottori kokonaan irti ja tutkia sitä ympäröivän peltikehikon kunto. Sieltäkin löytyy yleensä ruostetta. Puhallinmoottori on tulipellissä olevan mustan kannen alla. Perusteellinen tutkiminen on helpompaa, kun ottaa konepellin ja molempien matkustajien polvipahvit pois. Oikein perusteellinen tutkimus edellyttää myös kojelaudan ja lämmityslaitteen purkamista muovikoteloineen kokonaan pois. Myös ilmaläpät pääsee purkamaan sisäkautta.sulzeer kirjoitti:Toiselta puolelta vesi valuu apukuskin jalkatilaan eli olisiko poistoreitti lian myötä tukossa, jonka johdosta vesi ohjautuu väärin?
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: 107 liittyvät kysymykset
Toinen takaikkuna ei laskeudu aivan alas. Kyseessä manuaalikoneistolla ts. käsiveivillä toimiva malli. Aikani tutkailtua tämän toimintaperiaatetta huomasin, että ikkunan laskeutuessa mekanismin nivel kääntyy väärään suuntaan ja näin tekee alas laskeutumisen mahdottomaksi. Pitäisi saada estettyä nyt jotenkin nivelen kääntyminen väärään suuntaan, sillä pienellä vedolla mekanismi toimii kuten pitääkin. Onko jollain ollut vastaavaa tilannetta, sillä omat hoksottimet ei nyt riitä asian ratkaisemiseen?