107 liittyvät kysymykset
Re: 107 liittyvät kysymykset
Takakontin tiivistekouru aivan mätä 107:ssa. Onko esim 123:ssa se takaosa kourusta samoilla mitoilla. Onko kukaan mitannut?
Saako mistään oviin sitä alaosan "aalto" peltiä?
Saako mistään oviin sitä alaosan "aalto" peltiä?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moi,BHN kirjoitti:Takakontin tiivistekouru aivan mätä 107:ssa. Onko esim 123:ssa se takaosa kourusta samoilla mitoilla. Onko kukaan mitannut?
Saako mistään oviin sitä alaosan "aalto" peltiä?
löytyy tiivistekouru ja ruosteettomat ovet.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Laitetaampa kaverini puolesta osakysely tänne foorumille: Eli ostetaan 450 SL Mersuun osa. Varaosa numero on : 0001410325
Jos löytyy kyseinen osa niin Yv:llä tavoittaa parhaiten.
T: Pontus
Jos löytyy kyseinen osa niin Yv:llä tavoittaa parhaiten.
T: Pontus
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Hei,
Onko tietoa onko saman vuosimallin (1983) 380sl:n ja w126 500sel:in moottoreiden tuulettajien lapojen pituuksissa eroja?
Mahtuuko siis w126:n m117 moottorin rupelit pyörimään 380sl:n m116 moottorin tuulettajan tunnelissa?
-Jaakko
Onko tietoa onko saman vuosimallin (1983) 380sl:n ja w126 500sel:in moottoreiden tuulettajien lapojen pituuksissa eroja?
Mahtuuko siis w126:n m117 moottorin rupelit pyörimään 380sl:n m116 moottorin tuulettajan tunnelissa?
-Jaakko
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tervehdys,
Venttiilivarrentiivisteet pitäisi vaihtaa 350:seen V8:iin (116.982). Olisiko jollakulla vinkkejä hommaan, esim. millä työkaluilla homma onnistuu? Sytytysjärjestyksessä mäntä ylös ja painetaan jousi littuun mäntää vasten jollakin työkalulla ja sitten kiilat pois ja uusi tiiviste vanhan tilalle? Venttiilin voi säätää varmaan samalla kertaa. Mitä tulisi huomioida?
Kone käy todella siististi, joten voi olla että venttiilit ovat tiukat ohjurissaan...tai sitten ei...toivossa on hyvä elää.
Venttiilivarrentiivisteet pitäisi vaihtaa 350:seen V8:iin (116.982). Olisiko jollakulla vinkkejä hommaan, esim. millä työkaluilla homma onnistuu? Sytytysjärjestyksessä mäntä ylös ja painetaan jousi littuun mäntää vasten jollakin työkalulla ja sitten kiilat pois ja uusi tiiviste vanhan tilalle? Venttiilin voi säätää varmaan samalla kertaa. Mitä tulisi huomioida?
Kone käy todella siististi, joten voi olla että venttiilit ovat tiukat ohjurissaan...tai sitten ei...toivossa on hyvä elää.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tässä on yksi linkki venttiilinvarren kumeihin liittyen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... lin+varren" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 107 liittyvät kysymykset
Aloitin kanssa tiiistaina venttiilikumien vaihdon. Em. Linkin ohjeet on hyvät.
Ensikertalaiselle hommassa menee ainakin päivä, myös apuri tarvitaan, 2 kättä silmää ei aina riitä.
5/8 sylinteristä on nyt tehty, imuventtiilit on aika helpot, pakopuolen kiilat on vaikeita irrottaa.
Ei mahdoton homma, maltti ja hyvät työkalut auttavat. Mm. Pihdit ja magneettipuomija ovat avuksi lukituspalojen irroituksessa.
Vanhat tiivisteet olivat kuin kovaa muovia, ehjiä ja paikallaan kylläkin.
Ensikertalaiselle hommassa menee ainakin päivä, myös apuri tarvitaan, 2 kättä silmää ei aina riitä.
5/8 sylinteristä on nyt tehty, imuventtiilit on aika helpot, pakopuolen kiilat on vaikeita irrottaa.
Ei mahdoton homma, maltti ja hyvät työkalut auttavat. Mm. Pihdit ja magneettipuomija ovat avuksi lukituspalojen irroituksessa.
Vanhat tiivisteet olivat kuin kovaa muovia, ehjiä ja paikallaan kylläkin.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Kiitos vastauksista. Rolle kertoi aikaisemmin puhelimessa, että kiilojen poisto onnistuisi mäntää vasten ilman paineilmaa, koska venttiilit on suorassa männänlakea vasten. Onko kukaan kokeillut tätä?
Tuli hommattua samalla nokkien voiteluputken muoviosat, koska on varmaan aika koppurat ja uudet venakopantiiviisteet tietty. Osan laahaimistakin pystyy vissiinkin vaihtamaan yläkautta. Ne voisi vielä tilata.
Tuli hommattua samalla nokkien voiteluputken muoviosat, koska on varmaan aika koppurat ja uudet venakopantiiviisteet tietty. Osan laahaimistakin pystyy vissiinkin vaihtamaan yläkautta. Ne voisi vielä tilata.
Viimeksi muokannut lufsen, To 13.04.2017 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Käytin paineilmaa + Bilteman 7 euron adapteria tulpanreiässä.
Pahoin pelkään, kiilapaloja on tosi vaikea irroittaa, jos pakopuolella venttiili painetaan mäntää vasten. Työkalun liikerata on muutenkin lyhyt pakopuolella.
Muista napauttaa venttiilijousilautasen reunaan, niin kiilapalat jumituneet kiilapalat irtoavat hetkellisesti lautasesta.
Lyönnin äänestä kuulee kun irtoavat ( aluksi kova metallinen ääni. Kun ovat irronneet, ääni muuttuu pehmeämmäksi).
Samalla kannattaa vaihtaa venekopan tiiviste sekä nokka-akselin laakereiden öljynsyöttötangon muovinipat. Ainakin varmista, että tanko pysyy paikallaan!
Pahoin pelkään, kiilapaloja on tosi vaikea irroittaa, jos pakopuolella venttiili painetaan mäntää vasten. Työkalun liikerata on muutenkin lyhyt pakopuolella.
Muista napauttaa venttiilijousilautasen reunaan, niin kiilapalat jumituneet kiilapalat irtoavat hetkellisesti lautasesta.
Lyönnin äänestä kuulee kun irtoavat ( aluksi kova metallinen ääni. Kun ovat irronneet, ääni muuttuu pehmeämmäksi).
Samalla kannattaa vaihtaa venekopan tiiviste sekä nokka-akselin laakereiden öljynsyöttötangon muovinipat. Ainakin varmista, että tanko pysyy paikallaan!
Re: 107 liittyvät kysymykset
Juu, eipä tuo kallis investointi ollu noiden nippojen osalta eli kandee vaihtaa, joku 10e / puoli.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Otin eilen kuutisen vuotta seisseen r107:n liikenteeseen. Koeajelu sujui ilman komplikaatioita, kaikki tuntuu toimivan. Vain epämääräisen veltto vaihdekepin liike häiritsee. D:tä kytkiessä keppiä pitää käyttää hieman taaempana, muuten ei ajovaihde kytkeydy. R löytyy suunnilleen oikealta paikaltaan, mutta P:lle siirrettäessä keppi tulee työntää niin eteen kuin vain ilman väkivaltaa pystyy. Kepin liike on kaikenkaikkiaan melko veltto, kunnollisia "loksahduksia" kulissin koloissa ei tunnu.
Onko vaihdetangostossa kumi- tai muoviniveliä, jotka kuluessaan aiheuttavat em. kaltaisia oireita? Johonkin 124:n manuaaliaskin kylkeen olen joskus sellaisia kumeja vaihdellut, silloin vaihdekepin tuntuma parani oleellisesti. Jos tässä ajokissa on vastaavan tyyppisiä ratkaisuja, pääseekö vaihdettaviin osiin käsiksi ylä- vai alakautta, vai sekä että?
Onko vaihdetangostossa kumi- tai muoviniveliä, jotka kuluessaan aiheuttavat em. kaltaisia oireita? Johonkin 124:n manuaaliaskin kylkeen olen joskus sellaisia kumeja vaihdellut, silloin vaihdekepin tuntuma parani oleellisesti. Jos tässä ajokissa on vastaavan tyyppisiä ratkaisuja, pääseekö vaihdettaviin osiin käsiksi ylä- vai alakautta, vai sekä että?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Mikäli keppi "pyörähtää" ja "nuljuaa" ja tuntuu veltolta vaihdettaessa, syynä on yleensä itse vaihdekepin puslat. Tällöin pitää koko keppi irrottaa kardaanitunnelista ja välivivusta. Mikäli keppi on jämäkkä mutta vaihteet "klonksahtavat", syynä on välitangon puslat.
Hyvä video asiasta. 2:13 kohdalla on ne puslat jota epäilen.
https://www.youtube.com/watch?v=vKzCk8YepDU" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
Hyvä video asiasta. 2:13 kohdalla on ne puslat jota epäilen.
https://www.youtube.com/watch?v=vKzCk8YepDU" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Kiitos vastauksesta. Kyllä se keppi on "nuljahteleva", täytynee purkaa jossain vaiheessa.
Tuo video oli hyvä. Kaverin seuraava video käsitteli tuon välitangon puslien vaihtamista auton alla ja siihen kehittämäänsä työkalua, kannattaa sekin katsoa. Harmi, ettei noista vaihdekepin puslien vaihdosta ollut videota... tai ei ainakaan osunut mun silmiin.
Tuo video oli hyvä. Kaverin seuraava video käsitteli tuon välitangon puslien vaihtamista auton alla ja siihen kehittämäänsä työkalua, kannattaa sekin katsoa. Harmi, ettei noista vaihdekepin puslien vaihdosta ollut videota... tai ei ainakaan osunut mun silmiin.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moi,
olen tuskaillut 350 moottorin/D-jetin huonon käynnin kanssa ja tuli mittailtua ruiskun suuttimen vastusarvo ja ne oli luokkaa 17 Ohm, jostain ohjeesta luin että arvo tulisi olla 2,5-3 ohmin luokka, meneekö nyt D-jetin "aivot" näillä arvoilla sekasin, käynti ainakin kuulostaa siltä?
Suuttimen väri on kyllä keltainen mutta loppunumeron on -208 ja näyttäisi olevan joku Bemariin 6-koneeseen sopiva.
Sopiva malli olisi näyttää olevan 0-280-150-034, jos jollakulla on toimiva sarja suuttimia niin YV:tä tulemaan
olen tuskaillut 350 moottorin/D-jetin huonon käynnin kanssa ja tuli mittailtua ruiskun suuttimen vastusarvo ja ne oli luokkaa 17 Ohm, jostain ohjeesta luin että arvo tulisi olla 2,5-3 ohmin luokka, meneekö nyt D-jetin "aivot" näillä arvoilla sekasin, käynti ainakin kuulostaa siltä?
Suuttimen väri on kyllä keltainen mutta loppunumeron on -208 ja näyttäisi olevan joku Bemariin 6-koneeseen sopiva.
Sopiva malli olisi näyttää olevan 0-280-150-034, jos jollakulla on toimiva sarja suuttimia niin YV:tä tulemaan
Re: 107 liittyvät kysymykset
näyttäisi olevan väärä vastusarvo. Ota kuva ja laita tänne, jos onnistuu. Näin ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää, mitkä suuttimet sinne on laitettu.
En nyt ole ihan varma, mutta saattaahan tuostakin olla ongelmia käyntiin.
Timppa
P.s. On minulla noita suuttimiakin.
En nyt ole ihan varma, mutta saattaahan tuostakin olla ongelmia käyntiin.
Timppa
P.s. On minulla noita suuttimiakin.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Terve, tässä parit kuvat ruiskuista, aitoja bossilaisia ovat mutta tosiaan oikea automalli näille olisi bemari tai rellu ( http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ). Laitan Timpalle yv:tä noista suuttimista.unski kirjoitti:näyttäisi olevan väärä vastusarvo. Ota kuva ja laita tänne, jos onnistuu. Näin ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää, mitkä suuttimet sinne on laitettu.
En nyt ole ihan varma, mutta saattaahan tuostakin olla ongelmia käyntiin.
Timppa
P.s. On minulla noita suuttimiakin.
Terv. Jamppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Joo, nämähän on ihan väärät suuttimet. Boschin L-Jetronicin suuttimet. Liitinkin on ihan väärä...mutta väri on sopiva.
Nämähän on alunperin "tukkisuuttimet", mutta joku on kairannut muovit pois, että saa letkuliittimen...
Timppa
Nämähän on alunperin "tukkisuuttimet", mutta joku on kairannut muovit pois, että saa letkuliittimen...
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Hieno homma tai sitten ei- no joka tapauksessa tuossa voisi olla järkevä selitys huonolle käynnille.unski kirjoitti:Joo, nämähän on ihan väärät suuttimet. Boschin L-Jetronicin suuttimet. Liitinkin on ihan väärä...mutta väri on sopiva.Nämähän on alunperin "tukkisuuttimet", mutta joku on kairannut muovit pois, että saa letkuliittimen...
Re: 107 liittyvät kysymykset
Eli tämä on se tyhjäkäynninsäädin tms lisäilmaluisti nimeltään mistä kyselit eilen.Pontus kirjoitti:Laitetaampa kaverini puolesta osakysely tänne foorumille: Eli ostetaan 450 SL Mersuun osa. Varaosa numero on : 0001410325
Jos löytyy kyseinen osa niin Yv:llä tavoittaa parhaiten.
T: Pontus
Ei ole minullakaan tuollaista, se D-Jetin pääanturi joka on kuskin puolen sisäloksussa kiinni löytyy. Ja sit on 560 SECin lisäilmaluisti käytettynä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ok, pitää jatkaa etsintää...karra kirjoitti:Eli tämä on se tyhjäkäynninsäädin tms lisäilmaluisti nimeltään mistä kyselit eilen.Pontus kirjoitti:Laitetaampa kaverini puolesta osakysely tänne foorumille: Eli ostetaan 450 SL Mersuun osa. Varaosa numero on : 0001410325
Jos löytyy kyseinen osa niin Yv:llä tavoittaa parhaiten.
T: Pontus
Ei ole minullakaan tuollaista, se D-Jetin pääanturi joka on kuskin puolen sisäloksussa kiinni löytyy. Ja sit on 560 SECin lisäilmaluisti käytettynä...
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ihme on tapahtunut!!!unski kirjoitti:näyttäisi olevan väärä vastusarvo. Ota kuva ja laita tänne, jos onnistuu. Näin ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää, mitkä suuttimet sinne on laitettu.
En nyt ole ihan varma, mutta saattaahan tuostakin olla ongelmia käyntiin.
Timppa
P.s. On minulla noita suuttimiakin.
Vaihdoin Unskilta saamani suuttimet ja kasi käy nyt kuin sukkasillaan. Tyhjäkäynti on hieman korkea vaikka säätöruuvi aivan kiinni mutta kun käänsin syttyä myöhäsemmälle niin putosi n. 1000rpm, en tiedä olisko sytty vielä liian aikaisella? Virranjakaja oli välillä irti ja kääntelin ajoitusta hampaan verran suuntaan ja toiseen eli voinee olla väärällä hampaalla. Joka tapauksessa jakaja on käännetty nyt myötä päivään niin paljon kun säätövaraa on ja sen kanssa nyt pärjää. Nyt pitää vain saada pirssi pihalle tuolta hallin nurkasta eli tiedossa hitonmoinen raivausurakka. Kaikille tiedoksi että muutamalla Ohmilla on merkitystä eli korkea ohmiset suuttimet ei d-jetissä pelitä.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moi taas,
Auto siis 350 SLC ja termari 83´C Behr (uusi). Onkohan normaalia, että ajossa lämmöt näyttää noin 100´C, jos tuo kuvassa oleva viiva nyt on 80 ja 120 välillä on oikeasti 100´C? Paikallaan lämmöt nousee jopa tuon viivan ja 120´C väliin eli noin 110´C. Hieman ylös siis nousee mittarissa lukema eli melkein punaiselle. Mietin vain, että uskaltaakohan tuolla ruuhkaan lähteä kuumalla kesäilmalla...
Auto siis 350 SLC ja termari 83´C Behr (uusi). Onkohan normaalia, että ajossa lämmöt näyttää noin 100´C, jos tuo kuvassa oleva viiva nyt on 80 ja 120 välillä on oikeasti 100´C? Paikallaan lämmöt nousee jopa tuon viivan ja 120´C väliin eli noin 110´C. Hieman ylös siis nousee mittarissa lukema eli melkein punaiselle. Mietin vain, että uskaltaakohan tuolla ruuhkaan lähteä kuumalla kesäilmalla...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Suosittelen mittaamaan termostaattikopan lämpötilan infrapunamittarilla. Tuon ajan Mersujen lämpömittarit on herkkiä menemään rikki.
Timppa
Timppa
Viimeksi muokannut unski, La 13.05.2017 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Kiitos vinkistä Timppa, tämä oli todella arvokas tieto. Töistä löytyisikin infrapunamittari, mutta lienee melkein helpompaa vaihtaa tuo anturi uuteen samantein, kun maksaa ilmeisesti 10e netissä (Febi-Bilstein).unski kirjoitti:Suosittelen mittaamaan termostaattikopam lämpötilan infrapunamittarilla. Tuon ajan Mersujen lämpömittarit on herkkiä menemään rikki.
Timppa
Re: 107 liittyvät kysymykset
Anturi ei todennäköisesti ole rikki, mittaristo menee melkein useammin. Muutaman olen joutunut korjaamaan. Mutta eipä se anturinkaan vaihtaminen haitaksi ole.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Aivan, luin väärin. Pitääpä mitata ne lämpötilat sitten kuitenkin ensin ja katsoa miten mittari valehtelee, jos valehtee. Ehkä tuon Motonetin infrapunalämpömittari toimii riittävästi, jos sellaisen hankkii tulevaisuuttakin ajatellen. =)unski kirjoitti:Anturi ei todennäköisesti ole rikki, mittaristo menee melkein useammin. Muutaman olen joutunut korjaamaan. Mutta eipä se anturinkaan vaihtaminen haitaksi ole.
Timppa
Re: 107 liittyvät kysymykset
Nyt on luettu lämpötiloja:
- Alavesiletkun yläpäässä oleva termarin kansi noin 80´C.
- Vesipumpun puoli noin 95-105´C.
- Jäähdyttimen yläpinta välillä jopa 110´C.
- Lämpömittarin ympäristö jotain 75´C.
Onkohan tämä normaalia? Kuuman koneen lämmöt ei ainakaan 10min joutokäynnillä noussut 10´C ilmanlämpötilassa tästä.
Pitäisikö vaihtaa takaisin 75-asteinen termari? Nyt siis 83´C.
Laitoin termarin pienen kuulareiän ylöspäin, lienee oikein?
Pitää mitata tarkemmin lämpöjä vielä myöhemmin.
- Alavesiletkun yläpäässä oleva termarin kansi noin 80´C.
- Vesipumpun puoli noin 95-105´C.
- Jäähdyttimen yläpinta välillä jopa 110´C.
- Lämpömittarin ympäristö jotain 75´C.
Onkohan tämä normaalia? Kuuman koneen lämmöt ei ainakaan 10min joutokäynnillä noussut 10´C ilmanlämpötilassa tästä.
Pitäisikö vaihtaa takaisin 75-asteinen termari? Nyt siis 83´C.
Laitoin termarin pienen kuulareiän ylöspäin, lienee oikein?
Pitää mitata tarkemmin lämpöjä vielä myöhemmin.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Hieman liian kuorkeat lämmöt. Seuraava veikkaus on viallinen viskotuuletin, sen pitää puhaltaa alle 3000 1/min kierroksilla koko ajan tuossa moottorimallissa. Visko löysää vasta isommilla kierroksilla. 350:ssä ei ollut lämpökytkintä viskossa, ainostaan kierrosten mukaan löysäävä systeemi.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
OK. Ilmankos se flekti pyörii kylmänäkin. Ja se kyllä pyörii ihan rivakasti joutokäynnillä ja humisee kierroksilla. Lämpötilat nousi mittarinkin mukaan ihan jonkin verran kun vaihdoin termarin 75-asteisesta 83-asteiseen. Paras varmaan vaihtaa uusi 75-asteinen tilalle ja katsoa miten lämpöjen käy sitten. Ilmoittelen miten kävi.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tyhjäkäynnillä ilmaa pitäisi tulla niin paljon, että se tuntuu reiluna puhalluksena. Onhan sinulla flektin ilmatunneli jäähdyttimen takana.
Seuraava veikkaus olisi tukkoinen syyläri tai tehoton vesipumppu. Tai sitten väärin säädetty sytytys.
Timppa
Seuraava veikkaus olisi tukkoinen syyläri tai tehoton vesipumppu. Tai sitten väärin säädetty sytytys.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.