107 liittyvät kysymykset

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2022
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Näyttää oikealta, mutta sopivuus on noilla tarvikke tiivisteillä mitä sattuu. Tuon saman tiivisteen saa myös Saksasta niin ei tule tullimaksuja.

https://www.mbclassics.de/Hardtop-seal- ... r-SL-repro" onclick="window.open(this.href);return false;
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Foxnen kirjoitti:Vääntäjousi tuli paikalleen, ammattilaisen toimesta.

Nyt pitäis löytää uusi tiiviste rättikattokotelon takareunalle. Vanha revitään pois kun auto maalataan.

Oisko tämä oikeanlainen?

https://www.ebay.com/itm/NEW-Mercedes-R ... SwpDdVOjHV" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on oikeanlainen
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

On oikea, mutta todellakin kannattaa ostaa alkuperäinen. Niissä nimittäin on eroja. Ainakaan sitä ei kannata ostaa USAsta. Rahteineen ja tulleineen tulee kalliiksi.
Foxnen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 14.01.2018 18:34

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Foxnen »

Oikea tiiviste tuli ja asettui mukavasti paikalleen.


Irroitin mittariston ja putsailin sitä sekä vaihdoin polttimot. Sen jälkeen SRS ja antilock valot alkoivat palaamaan vaikka ko. vikavalojen kohteisiin en ole koskenut. Mikä neuvoksi tai mistä tuo vikavalojen palaminen johtuisi?
Viimeksi muokannut Foxnen, La 04.08.2018 17:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Mistähän löytäisin "venttiilikopan huohotinputken" D-jetillä olevaan 350 SLC:hen? On myllätty netti läpi, mutta ei meinaa löytyä...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Moi,

Tarvikeletkuja en laittaisi ollenkaan, vaan ostaisin alkueräisen ihan esim. MB-Osasta, Veholta tai joltain muulta merkkiosia myyvältä toimittajalta. Tuskin montaa kymppiä maksa kappale.

Matkustajan puolen letku moottorin takaosaan (on saatavilla):
A1170940091
Kuljettajan puolen letku moottorin etuosaan (on saatavilla):
A1160940091

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

unski kirjoitti:Moi,

Tarvikeletkuja en laittaisi ollenkaan, vaan ostaisin alkueräisen ihan esim. MB-Osasta, Veholta tai joltain muulta merkkiosia myyvältä toimittajalta. Tuskin montaa kymppiä maksa kappale.

Matkustajan puolen letku moottorin takaosaan (on saatavilla):
A1170940091
Kuljettajan puolen letku moottorin etuosaan (on saatavilla):
A1160940091

Timppa
Kiitos Timppa, tämä oli todella hyvä tieto. Etupäähän etsin letkua ja lähdin merta edemmäs kalaan. Maksaa Veholta (Airport) tilattuna alle 18 euroa ja klemmarit noin 3e / kpl. Toimitus parissa päivässä Saksasta. Ebayssa pyysivät käytetyistä tuplahintaa, kun aikaisemmin tutkin asiaa.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

lufsen kirjoitti:
Kiitos Timppa, tämä oli todella hyvä tieto. Etupäähän etsin letkua ja lähdin merta edemmäs kalaan. Maksaa Veholta (Airport) tilattuna alle 18 euroa ja klemmarit noin 3e / kpl. Toimitus parissa päivässä Saksasta. Ebayssa pyysivät käytetyistä tuplahintaa, kun aikaisemmin tutkin asiaa.
Usein kannattaa tosiaan ainakin kysäistä sen alkuperäisen hinta verrokiksi.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Foxnen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 14.01.2018 18:34

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Foxnen »

Foxnen kirjoitti:Oikea tiiviste tuli ja asettui mukavasti paikalleen.


Irroitin mittariston ja putsailin sitä sekä vaihdoin polttimot. Sen jälkeen SRS ja antilock valot alkoivat palaamaan vaikka ko. vikavalojen kohteisiin en ole koskenut (mitä nyt ratin irroitin ja sitä ennen kuskin airbagin ratista). Mikä neuvoksi tai mistä tuo vikavalojen palaminen johtuisi?

Mistä voisi tuota antilock valon koko ajan palamisen vikaa etsimään?

Nollaantuuko jos käyttää vikakoodin lukijassa?
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Onkohan 107:aan saatavissa normaaliantennia, ilman painavaa moottoria? Meinaa tuo antenni vetää peltiä vähän vinoon vaikka siellä on pieni tukikin.

Ja lisää kysymyksiä. Haittaako kesäkeleillä, jos ryyppysuuttimen johdot on irti? Liitin on viallinen. Ei kai tuo liian laihalla varmaan käy?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Moi,

löytyisikö keltään kuvaa miten viimeisimpien SL:n, eli -86-> 300-560SL:n ilmanputsarin imuputki on kiinni lukkopellissä. Kuvassa näkyy tuo mainittu imuputki. Netistä ei löytynyt illan etsimisen jälkeenkään yhtään kuvaa asiasta.

Kiinnostaisi laittaa itselleni sama putki hieman vanhempaan koriin, niin saisi otettua imuilman moottoriin viileämpänä. Tuo yhde on nimittäin kohtuu edullinen palikka.

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

lufsen kirjoitti:Onkohan 107:aan saatavissa normaaliantennia, ilman painavaa moottoria? Meinaa tuo antenni vetää peltiä vähän vinoon vaikka siellä on pieni tukikin.

Ja lisää kysymyksiä. Haittaako kesäkeleillä, jos ryyppysuuttimen johdot on irti? Liitin on viallinen. Ei kai tuo liian laihalla varmaan käy?
On normiantennejakin, ihan alkuperäisenäkin on saanut.

Ryyppy toimii vain kun moottorin lämpö on alle +15C, eli suutinta ei tarvitse kesäisin.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

unski kirjoitti:
lufsen kirjoitti:Onkohan 107:aan saatavissa normaaliantennia, ilman painavaa moottoria? Meinaa tuo antenni vetää peltiä vähän vinoon vaikka siellä on pieni tukikin.

Ja lisää kysymyksiä. Haittaako kesäkeleillä, jos ryyppysuuttimen johdot on irti? Liitin on viallinen. Ei kai tuo liian laihalla varmaan käy?
On normiantennejakin, ihan alkuperäisenäkin on saanut.

Ryyppy toimii vain kun moottorin lämpö on alle +15C, eli suutinta ei tarvitse kesäisin.

Timppa
Kiitos vastauksesta Timppa, sinä tunnet nämä pelit kuin omat taskusi. Pitänee koittaa etsiä uusi tai käytetty perusantenni jostain.

Ja hyvä, että en tarvitse ryyppyä tähän hätään. Laitan liittimen kuntoon jahka ehtii. :thumbup:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Itseasiassa loppupään alkuperäiset sähköantennit eivät ole kiinnitetty ruuveilla pintapeltiin, vaan siinä on joustava kumiholkki, joka ohjaa antennin ylöspäin oikeaan suuntaan.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

unski kirjoitti:Itseasiassa loppupään alkuperäiset sähköantennit eivät ole kiinnitetty ruuveilla pintapeltiin, vaan siinä on joustava kumiholkki, joka ohjaa antennin ylöspäin oikeaan suuntaan.

Timppa
Minullakin edessä oleva sähköantenni on kiinni "isolla mutterilla" pintapellissä aika perinteiseen tapaan ja moottoripäässä on sitten reikäpeltinauhasta tehty tuki, joka ei liene alkuperäinen.

Veho kertoi, että manuaaliantennia ei ole enää saatavissa, valmistus on kokonaan lopetettu.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Matti R »

unski kirjoitti:Moi,

löytyisikö keltään kuvaa miten viimeisimpien SL:n, eli -86-> 300-560SL:n ilmanputsarin imuputki on kiinni lukkopellissä. Kuvassa näkyy tuo mainittu imuputki. Netistä ei löytynyt illan etsimisen jälkeenkään yhtään kuvaa asiasta.

Kiinnostaisi laittaa itselleni sama putki hieman vanhempaan koriin, niin saisi otettua imuilman moottoriin viileämpänä. Tuo yhde on nimittäin kohtuu edullinen palikka.

[ http://i225.photobucket.com/albums/dd232/satihe/W107/aircleaner%20SL_zpswz9ihz0g.jpg ]

Timppa
Siinä on kaksi muoviniittiä jäähdyttimen puolella, ylä- ja alakulmissa, ja lisäksi yksi mutteri lokasuojan puolella keskellä korkeussuunnassa. Ne on juuri nuo pikkuosat varaosakuvassa.
Kuvat on liian isoja forumille.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

Kolinaa perästä. 450SL:n perästä kuuluu ajaessa ääntä aivan kuin jotain, esim. iskari olisi irti tai pakoputki osuisi runkoon tai akseliin. Mitään ei kuitenkaan ole irti tai löysällä. Ääni kuuluu jopa vapaasti moottori sammutettuna rullatessa. Mikä taka-akselissa voisi ko äänen aiheuttaa?
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

Itelle tuli mieleen että vetoakselin mutto on tullut tiensä päähän. Niissähän ei ole perinteistä ristiniveltä. En löytänyt mitään osia netistä tuon korjaamiseen muuta kuin kumeja ja tiivsteitä...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Kuluneen vetoakselin ääni on useiin sama kuin etuvetoisissa. Nopeuden mukaan muuttuva naputus vedätettäessä.

Kuuluuko ääni epässäännöllisesti?

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2022
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Saattaapi olla vetoakselin sisäpään rasvat kuivuneet niin voisi kokeilla laittaa uutta rasvaa kumia raottamalla.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Foxnen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 14.01.2018 18:34

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Foxnen »

Autoni on tällä hetkellä huollossa eräällä autokorjaamolla. Huoltajani tarvitsisi vian korjatakseen sähkökuvat ko autosta. Mistähän löytyisi?

Auto MB SL vm 86
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Foxnen kirjoitti:Autoni on tällä hetkellä huollossa eräällä autokorjaamolla. Huoltajani tarvitsisi vian korjatakseen sähkökuvat ko autosta. Mistähän löytyisi?

Auto MB SL vm 86
WIS:in avulla varmaankin tiedot löytyisi. MB klubin sivuilta sinne pitäisi päästä mutta en ainakaan itse sitä löytänyt.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Törsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 22.11.2016 12:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Törsy »

Terve kaikille

Noni, nyt tuli vihdoin vetästyä liipasimesta! Ensi viikolla kotiutuu Tampereelle -76 450 SL. Auto alunperin californiasta ja sillä 180hp koneella. Tässä liiteenä yksi myynti-ilmoituksen kuva.
Tarkoitus on laittaa auto kilpiin vasta ensi keväänä. Nyt teen kaverin kanssa siihen vähän perus huoltoa ja sitten vien auton talviunille. Osa valoista ei toimi, vänkärin ikkuna ei toimi ja jäänyt alas sekä puhallin ei toimi. Keväällä sitten uusi rättikatto ja varmaankin europuskurit. Penkit tarvii täytettä ja pienen korjauspaikan. Puskureista sainkin yhden aivan ok tarjouksen jo täältä http://sgbumperscar.com/" onclick="window.open(this.href);return false; - kokemuksia kellään? Tuun varmasti keväällä pommittaan tänne kysymyksiä vaikka aika hyvin tuon hakutoimmon kautta tietoa löytyykin.

Semmonen mikä nyt askarruttaa on öljyt moottoriin, vaihteistoon perään sekä niiden määrät. Olisiko teillä antaa kovaa faktaa mitä käyn ostamssa? Veholle laitoin kyselyn mutta he eivät osanneet varmuudella sanoa. Sanoivat, että tässä mitä yleensä käytetään:

5W40

ATF220 TOTAL T181783

SAE 85W-90 tavallinen perä

A0029890203 lukkoperä hinta : 1L 88,- € !

SHELL ÖLJYT : kyseistä automallia ei löydy Shell listalta , nämä suositukset S500:n jossa käytetty samanlaista moottoria

Moottori (B)

Helix HX7 10W-40 (a, b)

Automaattinen voimansiirto
Spirax S2 ATF AX

Tasauspyörästö
Mobil Super™ 3000 X1 5W-40
Mobil ATF 220
Mobilube HD-A 85W-90 Tavallinen perä !


Nyt vaan sormet syyhyten odotteleen ensi viikkoa ja sitten myös ensi kevättä!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
1976 450SL
2014 S205
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Onnittelut hankinnasta! Hyvät värit sisällä ja ulkona.
Ei se 450SL:n kone ole samanlainen kuin S500:ssa. Ja toisaalta S500 on valmistettu kai noin 20 vuotta eri moottoriversioilla, joten tainnut tietää tuon ohjeen antaja mistä on kyse. Tai jos tarkoitti että molemmissa on V8. Valitettavasti en osaa enempää auttaa..
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnittelut täältä, oliko tämä Raumalla myynnissä hiljattain?

Suosittelen koneeseen mineraalipohjaista 15W-40 esim Teboil tai Motonetista, sieltä saa Classic 20W-50 joka on ehkä hyvä jos kesät on helteisiä ja tuo pannu käy aika kuumana ahtaassa tilassa... osta 8 litraa ja 1 tai 4 l kannu varalle. Vaihtoehtoisesti modernimpaa 10W-40 Valvolinen MaxLife.

Laatikkoon varaa 7...9 litraa Mobil ATF 220, se on edullista halpahalleissa ekä pahan kallista Motonetissa.

Perään riittää 2 litraa 85W-90, tai 80W-90 GL-5 hypoidiöljyä, ihan sama kenen. Jos siellä on LSD niin sitten edukasta Liqui Molyn Limited Slip öljyä.

Nuo määrät löytyy käyttäohjekirjasta, jos sellaista ei ole niin kannattaa hankkia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Törsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 22.11.2016 12:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Törsy »

karra kirjoitti:Onnittelut täältä, oliko tämä Raumalla myynnissä hiljattain?

Suosittelen koneeseen mineraalipohjaista 15W-40 esim Teboil tai Motonetista, sieltä saa Classic 20W-50 joka on ehkä hyvä jos kesät on helteisiä ja tuo pannu käy aika kuumana ahtaassa tilassa... osta 8 litraa ja 1 tai 4 l kannu varalle. Vaihtoehtoisesti modernimpaa 10W-40 Valvolinen MaxLife.

Laatikkoon varaa 7...9 litraa Mobil ATF 220, se on edullista halpahalleissa ekä pahan kallista Motonetissa.

Perään riittää 2 litraa 85W-90, tai 80W-90 GL-5 hypoidiöljyä, ihan sama kenen. Jos siellä on LSD niin sitten edukasta Liqui Molyn Limited Slip öljyä.

Nuo määrät löytyy käyttäohjekirjasta, jos sellaista ei ole niin kannattaa hankkia.

Morot

Tämä ei ole se Rauman auto vaikka melko kovasti on samaa näköä. Tämä auto tulee mulle Hollannista.
Mutta oikein paljon kiitoksia näistä tiedoista. Auttaa kovasti.

Ile
1976 450SL
2014 S205
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

Onko hyväpeltinen? Amerikkalaiset tykkää leipoa pakkelista. Omastakin usa mallista löytyi vaikka ja mitä kauniin pinnan alta.
Törsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 22.11.2016 12:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Törsy »

BHN kirjoitti:Onko hyväpeltinen? Amerikkalaiset tykkää leipoa pakkelista. Omastakin usa mallista löytyi vaikka ja mitä kauniin pinnan alta.

Kyllä tuo pitäisi olla. Sitä kävi yksi pienempi välittäjäfirma Suomesta katsomassa. Maalattu uusiksi ja joitain ruiskun jälkiä kuulemma näkyvissä mutta voi kuitenkin sanoa, että suht hyvässä kunnossa. Varmasti tuolta jotain yllätyksiäkin tulee vastaan mutta mihinkään hitsaushommiin ei pitäisi joutua.

Ile
1976 450SL
2014 S205
jaakkor123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja jaakkor123 »

Hei,

Alkoi 83vm 380sl:n virtalukko jumitteleen. Ei siis meinaa kääntyä virta-asentoon ja muutenkin hieman löysän tuntoinen. Pitäisi varmaan alkaa uusimaan mahd.pian ennenkuin menee täysin jumiin, mikäli vika siis on tuossa itse lukkopesässä. Onko porukalla kokemusta, mistä tuollaisen saisi helpoiten hommattua tai olisiko kellään tarjota autoon sopivaa? Jos Tornio-Oulu väliltä sattuis jollain löytymään niin oispa hyvä. Ebaysta ja esim mbclassics:ilta löytyy kyllä tarvikeosana, mutta eivät näyttäneet käyvän 380sl:ään. Sopivat kyllä 85vm eteenpään. Ilmeisesti nuissa lukkopesissä on eroavaisuuksia? Pitää varmaan kysellä myös Veholta hintaa ja saatavuutta.

-Jaakko
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2022
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

jaakkor123 kirjoitti:Hei,

Alkoi 83vm 380sl:n virtalukko jumitteleen. Ei siis meinaa kääntyä virta-asentoon ja muutenkin hieman löysän tuntoinen. Pitäisi varmaan alkaa uusimaan mahd.pian ennenkuin menee täysin jumiin, mikäli vika siis on tuossa itse lukkopesässä. Onko porukalla kokemusta, mistä tuollaisen saisi helpoiten hommattua tai olisiko kellään tarjota autoon sopivaa? Jos Tornio-Oulu väliltä sattuis jollain löytymään niin oispa hyvä. Ebaysta ja esim mbclassics:ilta löytyy kyllä tarvikeosana, mutta eivät näyttäneet käyvän 380sl:ään. Sopivat kyllä 85vm eteenpään. Ilmeisesti nuissa lukkopesissä on eroavaisuuksia? Pitää varmaan kysellä myös Veholta hintaa ja saatavuutta.

-Jaakko
Moi,

löytyy samanvuotisesta autosta irrotettu kokonainen virtalukko, jos käytetty kelpaa.

T:Timppa
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Vastaa Viestiin