107 liittyvät kysymykset

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

unski kirjoitti:Tyhjäkäynnillä ilmaa pitäisi tulla niin paljon, että se tuntuu reiluna puhalluksena. Onhan sinulla flektin ilmatunneli jäähdyttimen takana.
Seuraava veikkaus olisi tukkoinen syyläri tai tehoton vesipumppu. Tai sitten väärin säädetty sytytys.

Timppa
Kyllä se puhaltaa ihan kunnolla joutokäynnillä ja on tunnelikin paikallaan. Jouduin tinauttamaan syyläriä kulmasta niin se on höyrypesty samalla 100km sitten. Sytkää ei ole vielä säädetty.

Muuten auto pelaa hienosti, mutta kylmästartissa kaipaa vähän kaasua, eikä käynnisty heti. Pari kuukautta sitten lähti kylmänäkin kuin palmun alta. En tiedä onko joku letku/johto irti rempan jäljiltä vai mikä on. Voihan se olla tuo sytytyskin. Kuumana käynnistyy hienosti. Suuttimet on ultraäänipesty kanssa tässä kevään mittaan.

Mutta mikä parasta, Red Linen Seal Saver -tiivisteiden eheytysaine paranti venttiilinvarren kumit ainakin toistaiseksi, eli kylmäsavutus loppui tällä kokemuksella täysin.

Mitä pitäisi vielä tehdä, niin ainakin säätää sytytys ja venttiilit, vaihtaa polttoainesuodatin ja tehdä pintavärimaalauksia sinne sun tänne, mutta ehkä vasta ensi vuonna. Pohjankin voisi ruostesuojata. Onneksi auto on suojattu joskus, niin kopaltaan vaikuttaa olevan aika hyvä.
Viimeksi muokannut lufsen, La 20.05.2017 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Tervehdys!

Osaisiko kukaan auttaa ongelmassa:

Ajoin SLC:llä 5min eli ehti lämpimään jonkin verran (ehkä noin 70´C), mutta todennäköisesti oli vielä ryyppy päällä. Auto seisoi 5min ja kun sen käynnisti, niin välittömästi näki takaikkunasta noin neljän kuution kokoisen valtavan valkoisen savupallon, jonka jälkeen taas ei savuttanut yhtään. Kuumana tätä ei ole tehnyt. Voisko suutin vuotaa bensaa imusarjaan ja kun käynnistää niin tapahtuu noin? Hjälp!

Juuri sattui vielä rinkelimersu menemään takaa ohi, niin hieman hävetti. :D

O
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Pari kertaa on valkoisen savun aiheuttajana vaihdelaatikon alipainekenno. Siitä oli ollut kalvo puhki ja vaihteistoöljy pääsee imusarjaan. Yllättäen savu on ollut myöskin valkoista, muttei makean hajuista, kuten jäähdytinnestevuodon yhteydessä.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

unski kirjoitti:Pari kertaa on valkoisen savun aiheuttajana vaihdelaatikon alipainekenno. Siitä oli ollut kalvo puhki ja vaihteistoöljy pääsee imusarjaan. Yllättäen savu on ollut myöskin valkoista, muttei makean hajuista, kuten jäähdytinnestevuodon yhteydessä.

Timppa
Kiitos taas nopeasta vastauksesta Timppa. Missä tuo alipainekello sijaitsee ja miten öljy pääsee imusarjaan moottorin ollessa sammuneena, kun silloin ei ole alipainetta? Auto ei savuta normaalisti ajossa. Eikö se savuttaisi kokoajan, jos kalvo olisi puhki?

Jäähdytysnestettä ei kulu jäähdyttimen korjauksen jälkeen, eli se ei pitäisi olla syynä.

PS. onko sinulla vielä niitä suuttimia tuohon vehkeeseen (D-jetti)? Kaksi on keltamuovisia ja loput mustia, ja en ole varma toimiiko ne varmasti oikein.
Viimeksi muokannut lufsen, Ke 17.05.2017 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Vaihelaatikossa öljynpinta nousee kun moottori sammutetaan. Tällöin öljy pääsee valumaan rikkinäisen alipainekalvon läpi alipainekammioon ja -putkeen, joka johtaa suoraan imusarjaan. Seuraavassa käynnistyksessä se on sopivasti sitten "putkessa". Käydessä pinta taas laskee ja pinta ei enää yllä venttiiliin. Kylmästä käynnistettäessä alipaine ei ole niin suuri ja öljyä tulee vähemmän käynnistettäessä. Selviäisikö tuosta kuvasta tilanen? Eli se on tuo modulator valve.

Tämä nyt on vain jotain mitä minulle on parissa SL:ssä sattunut.

Kuva


Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

350:n suutimet on joko mustia tai keltaisia.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Selvä homma, tuohan selittää mahdollisesti savutusta. Savua tuli kahdessa sekunnissa hirveä pallo ja se hävis yhtä nopeasti. Seuraan tilannetta ja palaan kiusaamaan teitä muita forumilaisia taas, jos ongelma toistuu. =)

OK, pitää mitata nuo suuttimien vastusarvot vielä varalta. Kiitos.
Viimeksi muokannut lufsen, Ke 31.05.2017 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Lämmöt pysyy nyt kurissa, vaikka kuinka paikallaan pöpöttää, kun vaihdoin uuden 75`C termarin takaisin. Mittarin mukaan paikallaan noin 95´C ja ajossa noin 90´C, eli noin 10´C laski lämmöt. :thumbup:

Lisäksi kylmästartti toimii hyvin kun putsasi katkojankärjet. :clap:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lufsen, La 20.05.2017 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Moi, tiirailin peilin ja taskulampun kanssa moottorin numeroa ja löysin lohkosta vasemman kannen takapuolelta liitekuvan nuolen osoittamasta kohdasta numerosarjan joka vaikuttaa oudolta: 11 182-12-004294., eli tuo kolmas numero puuttuu?? Konehan pitäisi siis olla M116 ja eikös silloin tuo kolmas nummero pitäisi olla myös kuutonen, vai onko tämä moottorin numero lainkaan?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Itse asiassa sen pitäisi olla 116 982 12 xxxx olisikohan tuohon osunut joku tai olisiko numerot vain täynnä sitä itteään.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Täyttyypä antaa vähän painepesua, yritin kyllä liuottimella ja tartuntavarteen kiinnitetyn puhdistusliinan avulla hinkata numeroita näkyviin. Onko tuo loppuosa järkeenkäypä numerosarja?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Lyhyesti: On.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Merssi on nyt Rollella venttiilivarrentiivisteen vaihdossa ja huomenna pitäisi olla valmista. Paikallaan oli alkuperäiset tiivisteet kuulemma. Nämä uudet hommaamani ovat paljon joustavammat (Victor Reinz), joten ne myötäilee venttiilinvartta paremmin, jos ohjurissa on välystä. Jospa se öljykäry siitä häviäisi.

Lisäksi säädin sytytyksen. Ennakko...tai tässä tapauksessa "myöhäkkö" oli 10-astetta, vaikka kuuluisi olla 5. Voi olla, että kulutus laskee parilla litralla, kun noinkin pielessä ollut on nyt säädetty. Lämmöt laski myös arviolta 5´C. Joutokäynti nousi 1000 kierrokseen, joten se pitää säätää vielä.

Onko kellään tietoa, mistä löytää etuoven sähköikkunamekanismiin sen muovipalan, joka myötäilee sitä liukuvaa lattaa, joka nostaa ikkunaa? Ilmeisesti sellainen harmaa muovinen hahlo, joka on vieläpä ehkä niitattu kiinni. Vänkärin ikkunan pala meni halki nostaessa lasia ja se ei pysynyt enää ylhäällä. Käänsin palan toisin päin, niin nyt pysyy, mutta ei mene omin voimin alas. Vai pitääko alkaa jyrsimään osaa?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Nyt kyllä kuulostaa sytyksen arvot hieman oudoilta. Yhdessäkään 350:ssä ei kyllä minun tietojen mukaan ole sytytys myöhäisellä. Kyllä niissä ennakkoa on ollut aina. Vanhemmissa Mersussahan säädetään sytys aina kierroksilla. 350:ssä muistaakseni 3500 1/min. Ennakkoa pitäisi olla mallista riippuen n. 35 astetta. Tyhjäkäynnin ennakon tarkastus on vain jakajan toiminnan tarkastusta varten.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Minulla on Haynesin oppaassa kuvassa näkyvät tekstit, jossa vm. 71-74 ennakko olisi -5 -astetta, jos oikein tulkitsen. Itsekin ihmettelin tuota, että oudolle vaikuttaa. Ohjeessa lukee lisäksi, että säätö tehdään ihan normaalisti joutokäynnillä.

Sitten tässä oppaassa lukee, että katkojan kärkiväli on 0,3mm ja toisaalla oli tieto, että se olisi 0,4mm.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Nämä on jenkkiversioiden arvot. Euroversioissa on ihan omansa.

Eli jos sinulla on Euroversio, niin aika myöhäisellä on sytytys.

Kannattaa säätää kierroksilla, kuten pitääkin, silloin tulee aina oikein. Haynesin kirja on muutenkin huono, kun siinä on vain Jenkkiversiot ja tehtaan tavoista väärät ohjeet säätää.

Eli n. 32-30 astetta ennakkoa 3500 1/min kierroksilla.

Timppa

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Hyvä, että tämä asia kävi ilmi, korjaan sen heti, kiitos Timppa!
priuttan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 15.05.2013 21:52

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja priuttan »

Laittelin tuossa omaan W107 450 sl A-pilareihin uudet tiivisteet ja nyt näyttää ns. Niin tiukalta että että pitäisi hieman ovea säätää joitta mm. Ovi ja ikkuna menisi vaivatta kiinni, onko muut törmänneet vastaavaan ?

T-pekka
MB 450 SL R107
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Perusjuttuja. säätö on hieman haastavampi juttu, mikäli kaikki oli säädöissään ennen vaihtoa. Kaikki pitää säätää uudestaan, kun säätö on vähän kompromissi kaikesta. Jos sinulla on kovakatto, säätö tehdään ensin sen kanssa, sitten säädetään rättikatto tuohon säätöön. Yleensä, jos ei näin tehdä joku osa-alue ei toimi kunnolla.

Tai sitten jätät vain noin.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
priuttan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 15.05.2013 21:52

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja priuttan »

Kovakatto löytyy, hankn sen parivuotta sitten ( kiitos Timpan vihjeestä ), joten pitääpä tehdä tuo säätö kovankoton kanssa. Onko kellään videota tuosta lasinsäädöstä, joskus löysin sellaisen youtubesta, mutta nyt ei sattunut kohdalleen,

-pekka-
MB 450 SL R107
touko1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 08.07.2012 17:22

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja touko1 »

Terve. Osaako kukaan vastata, missä lienee"vikaa", kun hetken ajon jälkeen alkaa kuulumaan ihmeellistä narinaa rattia kääntäessä vasemmalle ja jarrua painaessa(?? ) ? Onko se joku ratin nivel vai joku muu mikä?
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Terjama75 kirjoitti:Onko kukaan joutunut/saanut vaihtaa SLC:n takaikkunoiden harjatiivisteitä? Metritavarana vissiin saa, mistä?
Selviskö tämä? Itse voisin vaihtaa myös.
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

Kokeile vaikka tuota:
http://www.goldclassics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä pitäisi löytyä tiivisteet SL / SLC.
Tarjolla on halvemmat ja kalliimmat. Lupaavat, että kalliimmat tulevat samasta tehtaasta kuin Mersun originaalit. Itse ostin ne kalliimmat, ja uusin silloin kaikki tiivisteet. Mielestäni laadussa ja mitoituksessa ei ollut moitteen sijaa. Toki muualtakin voit löytää, mutta minä päädyin tuohon toimittajaan aikani asioita tutkittuani.
Varo halpoja kopioita. Moni on pettynyt.
Osta samalla tiivisteliima. Tehty erityisesti sitä varten.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Tiffany Twisted kirjoitti:Kokeile vaikka tuota:
http://www.goldclassics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä pitäisi löytyä tiivisteet SL / SLC.
Tarjolla on halvemmat ja kalliimmat. Lupaavat, että kalliimmat tulevat samasta tehtaasta kuin Mersun originaalit. Itse ostin ne kalliimmat, ja uusin silloin kaikki tiivisteet. Mielestäni laadussa ja mitoituksessa ei ollut moitteen sijaa. Toki muualtakin voit löytää, mutta minä päädyin tuohon toimittajaan aikani asioita tutkittuani.
Varo halpoja kopioita. Moni on pettynyt.
Osta samalla tiivisteliima. Tehty erityisesti sitä varten.
Kiitos vinkistä, mutta ei vissiinkään löydy tuolta. Pitää tutkia asiaa.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2023
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

lufsen kirjoitti:
Tiffany Twisted kirjoitti:Kokeile vaikka tuota:
http://www.goldclassics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä pitäisi löytyä tiivisteet SL / SLC.
Tarjolla on halvemmat ja kalliimmat. Lupaavat, että kalliimmat tulevat samasta tehtaasta kuin Mersun originaalit. Itse ostin ne kalliimmat, ja uusin silloin kaikki tiivisteet. Mielestäni laadussa ja mitoituksessa ei ollut moitteen sijaa. Toki muualtakin voit löytää, mutta minä päädyin tuohon toimittajaan aikani asioita tutkittuani.
Varo halpoja kopioita. Moni on pettynyt.
Osta samalla tiivisteliima. Tehty erityisesti sitä varten.
Kiitos vinkistä, mutta ei vissiinkään löydy tuolta. Pitää tutkia asiaa.
Linkissä numero 45 tai 46

https://www.sls-hh-shop.de/main/en/merc ... therstrips" onclick="window.open(this.href);return false;
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

slsl77 kirjoitti:
lufsen kirjoitti:
Tiffany Twisted kirjoitti:Kokeile vaikka tuota:
http://www.goldclassics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä pitäisi löytyä tiivisteet SL / SLC.
Tarjolla on halvemmat ja kalliimmat. Lupaavat, että kalliimmat tulevat samasta tehtaasta kuin Mersun originaalit. Itse ostin ne kalliimmat, ja uusin silloin kaikki tiivisteet. Mielestäni laadussa ja mitoituksessa ei ollut moitteen sijaa. Toki muualtakin voit löytää, mutta minä päädyin tuohon toimittajaan aikani asioita tutkittuani.
Varo halpoja kopioita. Moni on pettynyt.
Osta samalla tiivisteliima. Tehty erityisesti sitä varten.
Kiitos vinkistä, mutta ei vissiinkään löydy tuolta. Pitää tutkia asiaa.
Linkissä numero 45 tai 46

https://www.sls-hh-shop.de/main/en/merc ... therstrips" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitti Timppa! Nuo juuri. =)
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

Etujarru jumii. Vaihdan männän tiivisteet, putsaus ja kevyt hionta , mutta onko jotain mitä kannattaa perusjuttujen lisäksi tehdä 107 etusatulalle?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Molemmat jarruletkut kannattaa aina vaihtaa kun joutuu purkamaan ja ilmaamaan, jos ei nyt ihan uudet letkut ole. Maksaa muutaman Euron ja iso osa jarruvioista johtuu pykineistä, ruostetta täynnä olevista jarruletkusta. Vikaa ei nää ulospäin. Pölytiivisteet kannattaa vaihtaa myös, sisään jarrukumirasvaa.

Timppa
Viimeksi muokannut unski, To 21.09.2017 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

Kiitos.
Varaosaliike tarjoaa samaa männäntiivistettä kuin w123 . Onko se tosiaan sama?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja unski »

Yleensä on. W123:ssa ja W107:ssa on sama halkaisija levyissä, mallista riippuen eri paksuus vain.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin