Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jönsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Su 13.04.2014 10:12

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Jönsi »

Jos todella laitat sinne sanomalehteä niin joudut kyllä vaihtelee jos ei vuoda niin miten kondensaatio? Kohta taas läpi laho :think:
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tarkoitus on seurata kastuuko sanomalehdet ja mistä kohti. Sen perusteella tilkitä rintapeltiä elastisella massalla kunnes vuodot loppuu. Ja vaihtaa lehtiä tarpeen mukaan.

Sanomalehti ottaa kosteutta myös ilmasta joten se pitää ikkunat auki sisäpuolelta talvella. Itse pidän nykyään talvisaikaan paperikassissa sanomalehtiä auton takapenkin jalkatilassa ja vaihdan lehdet parin viikon välein.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Olis muuten 15" amg monoblock replicat et25. Olleet 123n alla. On jo sen verran heikossa iskussa, että ei ole kalliit.

Ostitko ratin jo? Mulla on 126 korisen nahkaratti tuolla jemmassa. Pienempi kehä, mutta sama ulkonäkö loppu pään 123n kanssa. Täysin eheä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Rattirintamalla tapahtuu huomenna, eli tarkoitus on ommalla kiinasta tilaamani ratin nahkapäällys paikalleen. Tänään sen jo kietaisin kokeeksi ratin ympärille ja totesin sen olevan mitoitettu paksummalle ratille. Joten joko leikkaan siitä sentin pois koko matkalta tai ompelen sen osittain päällekkäin.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kuvia ratinsuojuksen asennuksesta. Suojusta täytyi ensin kaventaa n. 8mm saksilla leikkaamalla kummastakin reunasta n. 3-4 mm. Sitten suojus ratin ympärille ja mukanatulleella neulalla ja langalla punotaan suojus kiinni ratin sisäkehän puolelle. Jos joku ihmettelee miksi mukana tuleva neula on niin tylsä, niin syy on se ettei lankaa pujoteta nahkan läpi vaan valmiiksi tikattuihin lankasilmukoihin molemmin puolin. Minulla meni tunti punomiseen, joku näppärämpisorminen selviää varmaan vartissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Maalasin mersun helmat kilikali-maalilla tavoitteena saada auto sellaiseen kuntoon että sillä kehtaa ajaa liikenteessä. Maalia meni 5,5 aerosolipurkkia, puolikkaan jätin korjailuihin. Sävyeroa on hieman, mutta toivon että se pienenee kun vahaan yläosan. Apparin puolella puuttuu etulokasuojan alaosan koristelista. Päävalojen alla olevat listat täytyy vielä maalata ja vilkut vaihtaa kirkkaisiin kunhan saan ne.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Auto vahattuna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Yllättävän siisti tuli. Mulla on yksi purkuun menevä sedan jossa muistaakseni hyvä alalista. Voin kattoa sen jos tarvitset?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ehdin juuri tilata uuden listan saksan ebayn kautta, joten ei tarvi enää. Ihanan kallista 43,80 eur rahdin kanssa.

Kokeilin pyyhkiä vilkunlaseja jarrunesteellä ja kyllä tummennus hieman vaaleni käsittelyssä, ei kuitenkaan läheskään tarpeeksi. Jätin vilkkujen pinnan jarrunesteestä kosteaksi yön yli, täytyy huomenna pyyhkiä lisää jos vaikka vaalenisi lisää.

Grillin vaakarimat elvytin Motonetin 3 mm hopeateipillä.

Takapuskurista irrottelin pintaruosteita ihan Korrekin pikavahalla liottamalla ja hinkkaamalla.

Sisätiloihin asentelin tavaratilan sivupaneelin apparin puolelle ja varapyörakotelon kuskin puolelle. Muita ruuman verhoiluja en kelpuuttanut tässä vaiheessa niiden likaisuuden vuoksi. Otin pois myös keskikonsolin jalkatiloihin menevät verhoilut takaa ja edestä molemmin puolin likaisuuden vuoksi. Täytyy selvittää missä ne voisi pestä tai pesettää. Nyt etu- ja takajalkatiloissa on sanomalehtiä äänieristeenä ja kumimatto päällä, paitsi apparin jalkatila, jonka alkuperäinen "hyytelömatto" oli yllättäen säilynyt käyttökelpoisessa kunnossa. Täytyy nyt alkaa aktiivisesti hakemaan oliivinvihreää (056) sisustusta, erityisesti lattiamatto- ja penkkiverhoilukangasta. Lähetin hintatiedustelun tälle putiikille jonka sivuilta löytyy 056 istuinkangasta http://www.steenbuck-web.de/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.

Tuulilasin alla vasemmassa alakulmassa osittain kumilistan alla osittain näkyvissä on pieni läpiruostunut kohta, näkösällä noin 15mm x 30mm. Mikähän olisi paras tapa korjata? Tiedän kyllä että suoraviivainen tapa on ottaa lasi pois ja hitsaa peltiä, hio, paklaa, hio, maalaa, laita lasi takaisin. Mutta onko mitään fiksua tapaa hoitaa asia ilman lasin irroitusta? <kuva tulossa>
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Likaisten verhoilujen pesemiseen yksi ratkaisu olisi ostaa tai vuokrata Kärcher pesevä imuri kuten tämä

http://www.ebay.de/itm/Karcher-Wasch-Na ... XQhuVRXV4M" onclick="window.open(this.href);return false;

Motonet ja Verkkokauppa.com myy hieman uudempaa mallia 6100 haarukassa 260-280 eur

Vuokrahinta näyttää olevan 30 eur/vrk täälläpäin.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sellaisella saa kyllä puhtaaksi. Lattiamatot voi pestä painepesurilla ja vaikka mäntysuovalla harjaten. Lattiamattojen taakse liimattu juuttikangas irtoaa konepesussa, kokeilin joskus.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tässä kuvia tuulilasin alakulmien ruostevaurioista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ocky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 23.03.2011 13:41
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Ocky »

Erittäin miellyttäviä korjata nuo lasinalakulmat. Omasta w123:sta oli etu- ja takalasien alakulmat hapertuneet ja nyt syksyn niitä askarrellut. Meni 4h/pellinvaihto noissa. Riippuu onko sisempikin (ohjaamon puoleinen) pelti hapertunut. Siis jos molemmat, sisä- ja ulkopelti hapertunut, tiedossa peltitöitä n.8h. Pintahommat erikseen. Ja lasi tietenkin irti.

Kulma oli jo vuotanut kuskinpuolenkulmasta vuosia ja lattia oli ruostunut sen seurauksena. Entistä omistajaa ei ollut kiinnostanut, oli vaan korjannut seurauksia. Lasinkulman lisäksi jouduin siis korjaamaan/ vaihtamaan kuskinpuolen lattiaa 1/2 neliötä.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Täytyy varmaan käyttää tuulilasi pois että näkee onko ruostunut matkustamon puoleltakin läpi.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Otin lumisateiden myötä mersun työmatkakäyttöön. Jostain kojetaulun alta puhaltaa kylmää ilmaa kuskin vasempaan polveen. Lämmönsäätimet eivät toimi kummallekaan puolelle matkustamoa. Jouduin säätämään lämmöt konehuoneen puolelta.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Polttoainevuotoa auton etupäästä joka valuu polttoaineputkea pitkin auton alle. Ei paljon mutta yön aikana tulee betonille noin 10 cm läiskä.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Su 06.11.2016 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Auto ollut nyt viikon työmatkakäytössä. Ihan hyvin on mersu pelannut vaikka on ollut pakkastakin -10C. Nyt kuitenkin otin auton takaisin pois liikennekäytöstä tuulilasin alareunan ruostekorjausta varten.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kojelaudan alta tukeva kylmä ilmavirta tulee ilmeisesti "reumaluukusta", eli kuskin puolen A-tolpan alaosa on mahdollisesti puhkiruostunut ja kylmää ilmaa tulee etulokasuojan alta tolpan läpi ja kiertää verhoilumuovin yli kojetaulun alta kuskin polville.

Tilasin ebayn kautta Turkista etuovien ikkunoiden alareunalistat ja Floridasta OM617a turbo-koneen alkuperäinen ilmanpuhdistinkotelon.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ruiskutuspumpun säätämistä olen miettinyt ja selvitellyt. Tässä autossa on vanhemmantyyppinen MW-pumppu. Foorumilta löytyy ohjeet pumpun säätöön mutta ohjeet on sen verran kryptiset että täytyisi varmaan hommata ensin toinen pumppu malliksi jolla kokeilisi ensin.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ilmavuoto kojetaulun alta paljastui johtosarjan läpivientikumin irtoamisen aiheuttamaksi. Painelin läpivientikumin paikalleen ja ongelma poistui. Auto on takaisin työmatkakäytössä.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Perehdyin MW-pumpun säätämiseen ja säädin morkoolia (ALDA) päällä olevaa ruuvia vastapäivään niin pitkälle kuin ruuvi tuli helposti ja lukitsin siihen. Vetoja tuli lisää ja myös automaattilaatikko alkoi vaihtamaan pehmeämmin. Savua ei tule joten ei syötöt ole vielä mitenkään isot.

MW-pumpun päätylevyn läpi tulee lukittava säätöruuvi jota ihmettelen mikä se on? Voisiko se olla syötön säätö? En vielä koskenut siihen ennenkuin perehdyn enemmän asiaan.

Asensin 16" talvirenkaat jotka ovat olleet W124 mesessä. Hyvin mahtuu pyörimään ilman spacereitakin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tuli pienimuotoinen ympäristökatastrofi kun mese valoi juuri vaihdetut moottoriöljyt autotallin lattialle. Öljyvuodon aiheutti paikaltaan luiskahtanut suodatinkopan kumitiiviste. Onneksi huomasin öljyvanan heti kun ajoin auton tallista pihalle. Aika mustat oli juuri vaihdetut öljyt, koska suodatinkoppaan jää aina vanhaa öljyä jonkin verran. Putsasin rintapellin ja suodatinkopan jarrukliinerillä. Uusi suodattimen kumitiiviste oikein asennettuna paikalleen ja uudet öljyt sisään. Tuli sitten ns. huuhteluöljynvaihto vaikka ei ollut tarkoituskaan :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Korjasin myös polttoainevuodon paluuputkessa. Oli korroosiota metalliputkessa ja tihkui läpi polttoainetta.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Sovittelin sisutuksen puuosia ja takapaksin luukun tyyppimerkintöjä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Olen perehtynyt MW-rivipumpun rakenteeseen ja ajatus on nyt säätää pumppua paikallaan autossa purkamatta suoraan yläkannesta seuraavalla tavalla:
1. Merkataan elementtien asennot ensiksi vetämällä piikillä ura kanteen kullekin elementille (tämä jotta voidaan palauttaa alkuperäiseen säätöön)
2. Löysätään ensin ruiskutusputken alapää ja sitten elementin (barrel) kiinnitysmutterit.
3. Etsitään elementti, jossa on silmämääräisesti vähiten matkaa säädön reunaan myötäpäivään. Käännetään elementin päällä olevasta putkinatsasta säädön reunaan ja mitataan kulmamuutos (kaaren pituus hylsysatsin varrella pahvia vasten merkiten hylsyavaimen pään kulku-ura pahviin kynällä).
4. Käännetään muut elementit myötäpäivää saman kulman (kaarenpituuden) verran kuin kohdan 3 elementti
5. Sitten vaan mutterit kiinni. Vähäksi aikaa käyntiin että ilmat poistuu.
6. Syöttöjä voi tasata löysäämällä vuorollaan kunkin elementin päässä olevaa ruiskutusputken alapään mutteria ja tarkkailemalla korvakuulolla kuinka paljon vaikutusta on tyhjäkäynnin kierroslukuun. Logiikka on jättää pienimmän vaikutuksen omaavat elementit rauhaan ja kääntää vastapäivään suurimman vaikutuksen omaavia kunnes tyhjäkäynti on tasaista.

Tämän menetelmän etuna on että öljynsuodatinta ja pumpun takakantta ei tarvitse irroittaa. Se kuinka paljon syöttöjä löytyy lisää riippuu ihan siitä miten pumppu on aiemmin säädetty ja kuinka saa tyhjäkäynnin pysymään tasaisena eikä nouse liikaa.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kokeilin säätää pumpun takakannesta ulos tulevaa säätöruuvia. En huomannut sillä mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. Kun kiersin sitä vastapäivään niin se putosi kolmen kierroksen kohdalla maahan. Ruuvasin sen takaisin ja käytin alkuasentoon nähden 3 kierrosta myötäpäivään, eikä silläkään ollut mitään vaikutusta. Lopulta jätin sen alkuperäiseen säätöönsä.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Turkista tilaamani etuovien ikkunoiden alalistat olivat tarttuneet tulliin mutta sain nettitullauksen kautta ne maahan ilman tullia kun niiden hinta 20 euroa oli juuri ja juuri alle Tullin alarajan 22 euroa.

Jenkeistä Floridasta tilaamani OM617a alkuperäinen ilmanpuhdistinkoppa taas tuli suoraan pakettina kotiin ilman mitään tullausta vaikka oli hinnaltaan yli tuon Tullin alarajan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Etujousien madaltamista olen mietiskellyt kun tuo keula näyttäisi olevan muutaman sentin turhan korkealla. Saksan eBayssä olisi sopivat -35mm jouset 147 euroa + rahti päälle.

Jousien asennuskin on hieman ongelmallinen kun itselläni on vain halvat tarvikejousipuristimet, joilla en uskalla alkaa mersun pitkiä etujousia puristelemaan.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Etuikkunan tiiviste näyttää vuotavan jonkun verran vettä kuskin jalkatilaan. Äänieristeenä käyttämäni sanomalehdet olivat kastuneet jonkin verran kun auto oli parina päivänä sateessa parkissa ja ajossa. Vaihdoin kuivat lehdet tilalle.

Ehdin käyttämään tuulilasin pois vasta joululomalla. Sitä ennen täytyy kokeilla kumitiivisteen alle Bilteman butyylimassaa.
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 618
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

Sharedoc kirjoitti:Etujousien madaltamista olen mietiskellyt kun tuo keula näyttäisi olevan muutaman sentin turhan korkealla. Saksan eBayssä olisi sopivat -35mm jouset 147 euroa + rahti päälle.

Jousien asennuskin on hieman ongelmallinen kun itselläni on vain halvat tarvikejousipuristimet, joilla en uskalla alkaa mersun pitkiä etujousia puristelemaan.


oletko katsonut minkäkorkuiset jousikumit on paikallaan? niitten vaihtaminenkin vaikuttaa yllättävän paljon.
itsellänikin on coupessa keula omaan silmään hieman pystyssä, ja paikallaan on korkeimmat kumit. tarkoituksena olisi vaihtaa ne matalampiin ja katsoa millainen vaikutus niillä on.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Vastaa Viestiin