450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti:Onneksi ei ole kiire kun noita autoja on millä ajella :P
Tuota ei pitäis sanoo äänee, tai ne alkaa putoilla yks toisensa jälkee jonku pikkuvian takia pois ajosta :mrgreen:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Joo ja nyt kun otin SECin ajoon se taas käy aika epätasaisesti tyhjää ja lähtee huonosti kuumana käyntiin, eli suuttimissa vanhuuden oireita. No se kulkee vielä, toivottavasti pelaisi vielä syyskauden.

Mutta asiaan. SLC sai uuden Teknikumin Fuel Tek letkun tankin pohjasihdin ja sen omituisen "tasaajapurnukan" välille. Tuo 13 mm koko asettui siihen purnukkaan jossa 12 mm natsa ja sihdin nipassahan oli 14 mm kara, sitä piti vähän voimalla työntää letkun sisään. Purnukan ja pumpun välille tuli uusi Gatesin 12 mm polttoaineletku.

Tässä D-Jetronicissa on huomattavan selkeä tuo pumppu/suodatinhässäkkä. Mikäköhän sen tankin ja pumpun välillä olevan purnukan tarkoitus on? 450 SEL 6.9:ssäkin se oli vaikka on K-Jetronic. Tuli molempiin autoihin se putsattua ja maalattua mustaksi. Joku oli tähän SLC:hen laittanut jo suodattimen molemminpuoliset paineletkut uusiksi.

Tässä on kuva K-Jetronicin systeemistä, se purnukka on osa nro 24. D-Jetronicissa siitä ei lähde tuota pientä pilliä.

Kuva

http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... embly.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2022
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Voisiko tuo osa numero olla semmonen bensa varaaja missä on koko ajan polttoainetta vaikka olisi vajaa tankki.
En ainakaan itse keksi muuta tarkoitusta tuolle osalle.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja unski »

Muistaakseni se on vaimennin, kuplien poistaja, ne ääntää ilkeästi pumpussa. Bensaa siellä on kokoajan, kun tankki on koko systeemin yläpuolella.
D-Jetronic ei tuota periaatteessa edes tarvitse. Bemarin D-Jetronicissa ei tuota edes ole.

Pumpun imuletkuunkin laitettiin vaimenninkumia "metelin" takia.
http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... 74-275.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Mallailin tänään autoon soittimeksi Becker Monza Nadelstreifenia, kasetilla toki. Pitää siivota sieltä ensin niitä vanhoja johtoja pois... antennipistokkeita löytyi kolme kappaletta :D

Asensin kuskin puolelle uuden ikkunatiivisteen, se oli aika helppo rasti. Uudessa tiivisteessä oli jotain kiinteää liukastetta jotta se sujahti uriinsa hyvin. Vaikuttaa että takasivulasi nousee liian ylös; se on rikkonut tiivisteen yläreunastaan, ne nimittäin ei olleet kovin vanhat. Tarttee muistaa että ei sulje takimmaisia ruutuja liian kiinni; toki paras olisi säätää sitä ikkunaa...

Oikean puolen tiiviste on myös hankittu, toki.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Ikkunoiden tiivisteet asennettu, oviaukkoihin siis. Sekä poppikone joka rokkaa ihan hyvin.

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Äänieristeet asennettu takaisin lattialle mattojen alle. Muutenkin autoa siivoiltu talvisäilytystä varten. Ensin se menee myllytykseen kumminkin. Laitoin pakkasnesteet koneeseen, huuhtelin vedellä pari kertaa systeemin kun siellä oli remontin jäljiltä laimeat vanhat nesteet.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Ajokausi avattu tällä autolla :D . Kuiva ja aurinkoinen keli niin kävin täräyttääs tulille; apuvirtaa piti antaa kun omalla akulla vaan jysähteli eikä suostunut pyörittämään.

Ei ollut vuotanut nesteitä ja jarrutkin piti tasaisesti. Kiva oli cruisailla kunnon autolla pitkästä aikaa :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Tämä auto löytyy nykyisin Helsingin Vallilasta :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Oli auto hyytynyt tänään, vähän aikaan kulkenut mutta alkoi röpöttään ja pikku hiljaa hyyty meno ja sammu. Ei lähe käyntiin. Johonkin se piti hinata niin suosittelin Alppilan Autohuoltoa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Oli auto hyytynyt tänään, vähän aikaan kulkenut mutta alkoi röpöttään ja pikku hiljaa hyyty meno ja sammu. Ei lähe käyntiin. Johonkin se piti hinata niin suosittelin Alppilan Autohuoltoa...
Arveltiin ensin ECUa mutta Alppilan Autohuollossa totesivat että bensapumpumppu ei tee painetta tarpeeksi. Uusi tilauksessa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Mistäs löytyy uusi bensapumppu D-jettiin? Yhden olen nähnyt jossain classic-liikkeessä netissä , hinta oli suolainen, taisi olla muistaakseni 270€ ja rapiat.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja karra »

Ere866 kirjoitti:Mistäs löytyy uusi bensapumppu D-jettiin? Yhden olen nähnyt jossain classic-liikkeessä netissä , hinta oli suolainen, taisi olla muistaakseni 270€ ja rapiat.
Alppilan Autohuolto ilmoitti mersun orggis pumpun hinnaksi noin 500 euroa, Saksan tilaus. Ei oikein löytynyt tarvikeenakaan netistä mistään. Sain sitten vinkin että L-jetronicin pumppu olisi sopiva; siinä on letkuliittimet molemmissa päissä eli pitäisi sopia melko suoraan. Löysivät omilta tukkureiltaan (tarvike)pumpun, ilmeisimmin BMW E12 malliin hintaan se sama noin 270 euroa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

karra kirjoitti:
Ere866 kirjoitti:Mistäs löytyy uusi bensapumppu D-jettiin? Yhden olen nähnyt jossain classic-liikkeessä netissä , hinta oli suolainen, taisi olla muistaakseni 270€ ja rapiat.
Alppilan Autohuolto ilmoitti mersun orggis pumpun hinnaksi noin 500 euroa, Saksan tilaus. Ei oikein löytynyt tarvikeenakaan netistä mistään. Sain sitten vinkin että L-jetronicin pumppu olisi sopiva; siinä on letkuliittimet molemmissa päissä eli pitäisi sopia melko suoraan. Löysivät omilta tukkureiltaan (tarvike)pumpun, ilmeisimmin BMW E12 malliin hintaan se sama noin 270 euroa.
Onko tässä D-jetin originaali pumpussa joku erikoisuus, että esim. joku Bosch "044-tyylinen" ei käy? Vai estääkö museoautoleima...?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja unski »

Orkkispumpussa on lähdöt 90 asteen kumassa toisiinsa nähden. Tulo on kyljessä ja lähtö päässä. Varmaanhan kyse museoleimassa on tarkastajan silmastä ja tiedoista, sen verran kehnoja esityksiä on saanut museoleiman.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

unski kirjoitti: ... sen verran kehnoja esityksiä on saanut museoleiman.

Timppa
Okei. Tuosta yllä olevasta on nimittäin erittäin helppo olla samaa mieltä :shock:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:Orkkispumpussa on lähdöt 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden. Tulo on kyljessä ja lähtö päässä.

Timppa
Onko noin? Minulla ei ole kuvia tuosta vaikka siihen imuletkutkin vaihdoin... tässä linkissä on joku kuva ja mielestäni lähdöt menee sisään suoraan ja ulos suoraan? Ulos suoraan ja letku tekee käyrän ja sisään suodattimeen.

https://www.startekinfo.com/StarTek/out ... 74-275.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja unski »

Tämä on alkuperäinen, onhan noita jo pitkään vaihdettu suoriin malleihin, kun alkuperäinen maksaa....öö paljon!

http://s115.photobucket.com/user/carl30 ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Myös tuossa tehtaan ohjeessa on 90 asteen kulma, muistin vain suunnat väärin, lähtö on 90 asteen kulmassa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja Zac »

Lainaan viestiketjua, kyseessä W111 220SEb -65 bensapumpun kunnostus - tekeekö joku tuollaista Suomessa?
Ja nyt on kyseessä tosiaan entisöintiprojekti, jossa ko. pumppu on seissyt 90-luvulta... (Silloin ollut viimeksi akku kiinni = pumppu pyörinyt).

Tuollainen "tehdaskorjaaminen" on ilmeisesti ainakin mahdollista, koska tuolla käyttäjä "amrstar" mainitsee korjanneensa päälle 10 kpl näitä:
http://www.benzworld.org/forums/vintage ... ssure.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaveri taitaa vaan asua jenkeissä tms.

Ihan ensimmäisenä ei tee mieli lähteä tilaamaan uuttakaan(!) Boschin pumppua, eBayssä taisi halvin olla $1200!
Ja en ole ihan varma sopiiko edes US ja Euro -malliset 1:1. Kyseinen auto kun on originaali Suomi-220SEb.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja karra »

Zac kirjoitti:Lainaan viestiketjua, kyseessä W111 220SEb -65 bensapumpun kunnostus - tekeekö joku tuollaista Suomessa?
Ja nyt on kyseessä tosiaan entisöintiprojekti, jossa ko. pumppu on seissyt 90-luvulta... (Silloin ollut viimeksi akku kiinni = pumppu pyörinyt).

Tuollainen "tehdaskorjaaminen" on ilmeisesti ainakin mahdollista, koska tuolla käyttäjä "amrstar" mainitsee korjanneensa päälle 10 kpl näitä:
http://www.benzworld.org/forums/vintage ... ssure.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaveri taitaa vaan asua jenkeissä tms.

Ihan ensimmäisenä ei tee mieli lähteä tilaamaan uuttakaan(!) Boschin pumppua, eBayssä taisi halvin olla $1200!
Ja en ole ihan varma sopiiko edes US ja Euro -malliset 1:1. Kyseinen auto kun on originaali Suomi-220SEb.
Nyt on siis kyse siirtopumpusta mekaaniselle ruiskulle. Itse olen purkanut ja puhdistanut kaksi pumppua, tässä juttua ekasta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 33&t=68270" onclick="window.open(this.href);return false; tuo alkoi tosin vuotamaan ja piti uusia pari johtojen läpivientikumia.

Tässä se toinen projekti, en muista onko tuolla kuvia ym... http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=116520" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos se on vaan jumissa niin voisi hyvinkin elpyä puhdistamalla.

Tämän nyt auki olevan topikin SLC on muuten myynnissä Helsingissä, tai ainakin oli...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja Zac »

Kyllä, siirtopumppu mekaaniselle ruiskulle tässä tapauksessa toki.
Kiitos noista linkeistä, kokeilin montaa hakusanaa mutta ei vaan tarttunut muutoin. Toki "Pagoda" ei ollut edes yksi hakusanoista:)

Nuo kokemukset antavat toivoa siitä että jotain siirtopumpulle voisi olla tehtävissä, jos ei ole käämit palaneet, tai muuta ikävää totaalista korroosituohoa tullut...
Seuraava steppi on saada murikka pöydälle ja alkaa purkamaan / liottelemaan / puhdistamaan...

SLC kelpaisi aina - etenkin jos olisi sitä löysää massia...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin

Viesti Kirjoittaja Zac »

Jos ja kun se alkuperäinen (W111/220SEb) pumppu on jumissa (ja niin huonossa hapessa ettei ehkä kannata korjailla) niin
onko kokemuksia tuollaisista tarvikepumpuista:

http://www.mister-auto.fi/fi/polttoaine ... .03.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Alta 60 euron uusi pumppu on kuitenkin ajatuksena melko houkutteleva (kun nyt ei olla tavoittelemassa museoleimaa).
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Vastaa Viestiin