Projekti w108
Re: Projekti w108
99eur. Näky maksavan tiivisteet oviin.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
https://www.ebay.com/itm/Mercedes-W108- ... 2749.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollainen oli tuo tiivistesarja mistä ovitiivisteet hyvät ja nuo ikkunan alatiivisteet kohtalaiset. 13 kpl tiivisteitä 250 euroa kuluineen. Toki tuolta saa tilattua pelkät ovitiivisteetkin.
Noihin liukutiivisteisiin löytyi clipsejä kadonneiden tilalle:
https://vod.ebay.com/vod/FetchOrderDeta ... 7220512006" onclick="window.open(this.href);return false;
Kromilistojen kiinnikkeitä ja punaisia oven/lokasuojien reikiin tulevia "tulppia" oli ihan Suomessa Nippelit.fi firmassa.
Tuossa talossa on tehty kunnioitettava työ valtavan nippeli ja tarvikemäärän kuvaamisessa MITTOINEEN.
Laita osoitetta tuonne sähköpostiin niin laitan tuon takaluukun tiivisteen tulemaan.
Vieläkin kehun isoa urakkaasi ja näitä malleja on tosiaan säilynyt museorekisteröitynäkin kiitettävästi.
Tuo vaan piristystä W108 .mallin hieman uskaliaampi (ja työläämpi) rakentelu.
Tuollainen oli tuo tiivistesarja mistä ovitiivisteet hyvät ja nuo ikkunan alatiivisteet kohtalaiset. 13 kpl tiivisteitä 250 euroa kuluineen. Toki tuolta saa tilattua pelkät ovitiivisteetkin.
Noihin liukutiivisteisiin löytyi clipsejä kadonneiden tilalle:
https://vod.ebay.com/vod/FetchOrderDeta ... 7220512006" onclick="window.open(this.href);return false;
Kromilistojen kiinnikkeitä ja punaisia oven/lokasuojien reikiin tulevia "tulppia" oli ihan Suomessa Nippelit.fi firmassa.
Tuossa talossa on tehty kunnioitettava työ valtavan nippeli ja tarvikemäärän kuvaamisessa MITTOINEEN.
Laita osoitetta tuonne sähköpostiin niin laitan tuon takaluukun tiivisteen tulemaan.
Vieläkin kehun isoa urakkaasi ja näitä malleja on tosiaan säilynyt museorekisteröitynäkin kiitettävästi.
Tuo vaan piristystä W108 .mallin hieman uskaliaampi (ja työläämpi) rakentelu.
Re: Projekti w108
Tuo Joensuun Kumipörssin liukulasitiiviste maksoi muuten kympin metri eli satasella kaikki ikkunat.
Tuohon laitan kuvaa kun pöllin keittiöstä leikkuulaudan ja taivutin jyrkät mutkat sen päällä. On kutakuinkin lasin paksuinen ja tuosta saa näppärästi leikattua tiivisteen paikalleen painelua varten työkalun.
Kuvaa myös turkin ovitiivisteestä. Ovitiivisteen muutamat muovinastat löytyi motonetistä; aika laaja valikoima erilaisia.
Tuohon laitan kuvaa kun pöllin keittiöstä leikkuulaudan ja taivutin jyrkät mutkat sen päällä. On kutakuinkin lasin paksuinen ja tuosta saa näppärästi leikattua tiivisteen paikalleen painelua varten työkalun.
Kuvaa myös turkin ovitiivisteestä. Ovitiivisteen muutamat muovinastat löytyi motonetistä; aika laaja valikoima erilaisia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Projekti w108
Kiitoksia tiedoista! Tuo kumipörssin tuote vaikuttaa hyvältä. Nippeli kauppa on tuttu, kun tilasin sieltä telahärveliin ilmausruuvit. Helppo oli ostaa kun on hyvät kuvat ja mitat. Ei saa liikaa kehua ettei asentaja aivan ylpisty. Isotöisiähän nämä on ja tuskin MR autokaan on yhtään helpompi tehdä. Mielenkiinto tahtoo olla vain koetuksella aina jossain välissä projektia. Nyt sitä taas piisaa kun on väriä päällä ja saapi kasata. Monta laitetta kerkesi olla työnalla tämänkin projektin aikana, täytyy laittaa niistäkin jokunen kuva kun saa arkistot auki.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
Kyllähän se välillä tökkii. Mielenkiinto kun katoaa niin täytyy välillä unohtaa koko homma. Mutta siitä se taas into löytyy.
Helpompi olis ollu tiivisteet vaan vaihtaa tuohon omaankin ajokkiin, vaan jokaisen tiivisteen alla tietysti sitä alkavaa ruostetta. Siis ovi kerrallaan purkuun ja pöydälle ja ruosteet pois. On vielä varottava tuota ulkopuolen maalipintaa, kun ei tuota ainakaan ensikesälle vielä maalata. Tarkoitus tämän talven aikaan poistaa kaikki alkava ruoste piilopaikoista. Takavalojen tiivisteetkin on näköjään murusina joten niitä etsimään.
Helpompi olis ollu tiivisteet vaan vaihtaa tuohon omaankin ajokkiin, vaan jokaisen tiivisteen alla tietysti sitä alkavaa ruostetta. Siis ovi kerrallaan purkuun ja pöydälle ja ruosteet pois. On vielä varottava tuota ulkopuolen maalipintaa, kun ei tuota ainakaan ensikesälle vielä maalata. Tarkoitus tämän talven aikaan poistaa kaikki alkava ruoste piilopaikoista. Takavalojen tiivisteetkin on näköjään murusina joten niitä etsimään.
Re: Projekti w108
Kiitokset kontintiivisteestä jkk579. Hyvin istui paikalleen. Jarru putkia tehdessä tuli tuo säädinpalikka vastaan. Onkohan korjattavissa vai onko jotakin korvaavia säätimiä kukaan asennellut. Eihän tuokaan välttämättä rikki oo, mutta aika happaman näköinen on.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
Eipä se pahan näköinen ollutkaan sisältä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
Hyvä että vanha osa tuli kuntoon. W108:n jarrupaineen säädinventtiiliä ei enää uutena saa enkä ole löytänut korvaavaa osaa. Ebayssä oli vain muutama myynti-ilmoitus vanhoista osista ja aika kupppasen näköisessä kunnossa, hinnat oli n. 200 EUR suuruusluokkaa. MB Classic-nettikaupasta saa tiivistesarjan, hinta oli 19 EUR. Korjasin oman venttiilin nyt talvihuollon yhteydessä.
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
Re: Projekti w108
Tuon tiivistesarjan vois joskus vaihtaa tai ainaki tilata hyllyyn ku vielä saapi. 2kpl w108 oon purkanu j ja molemmissa menny korin mukana romuttamoon ne säätimet.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
Mitenkäs projekti edistyy ?
Suunnittelit tuossa jossain vaiheessa vannejuttuja niin laitan kuvaa 7 " barockista. (ET 23)
Koko on siis 15 tuumaa ja rengaskoko 205/70-15.
Siks vaan että on yks vertailukohta. Nuo sopii mainiosti olemaan molemmissa päissä. Tuuman ylimääräinen leveys alkuperäiseen kokoon on ulospäin ja rengasi jää lokasuojan sisälle.
Tuossa on siis noin raju profiili niin tuostahan saa laskettua rengaskokotaulukolla vaikka 17 tuumaselle profiilin.
Sattuuko sinulla muuten olemaan w108:iin kuskinpuoleista ehjää tuuletusikkunan kehystä.
Saan tuon entisenkin purettua niiteistä ja hitsattua ehjää profiilia ruostuneen tilalle vaan oma hommansa.
Laitoin tuonne Oldtimers torille ilmoitusta.
Suunnittelit tuossa jossain vaiheessa vannejuttuja niin laitan kuvaa 7 " barockista. (ET 23)
Koko on siis 15 tuumaa ja rengaskoko 205/70-15.
Siks vaan että on yks vertailukohta. Nuo sopii mainiosti olemaan molemmissa päissä. Tuuman ylimääräinen leveys alkuperäiseen kokoon on ulospäin ja rengasi jää lokasuojan sisälle.
Tuossa on siis noin raju profiili niin tuostahan saa laskettua rengaskokotaulukolla vaikka 17 tuumaselle profiilin.
Sattuuko sinulla muuten olemaan w108:iin kuskinpuoleista ehjää tuuletusikkunan kehystä.
Saan tuon entisenkin purettua niiteistä ja hitsattua ehjää profiilia ruostuneen tilalle vaan oma hommansa.
Laitoin tuonne Oldtimers torille ilmoitusta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Projekti w108
Joka päivä jotain tullu askarreltua, tekniikka puoli alkais oleen nipussa sähköjä ja vaihteiston öljyputkia vaille. Etupään väljien nivelten vaihto nyt meneillään. Hienossa kunnossa tuo sinun auto! Vanteet ois jo maalattu, kunhan saan renkaat hommattua niin laitan kuvaa. Tällainen ikkuna löytyi. Parissa kohtaa näkyy pintaruostetta kehyksessä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
Samaa mieltä, kyllä on @jkk579:n ässä edustavassa kunnossa
Toki se noilla 15" kumeilla liitelee aika "korkeuksissa", mutta ei kuitenkaan eroa juurikaan havaittavasti alkup. rengastuksesta...
Toki se noilla 15" kumeilla liitelee aika "korkeuksissa", mutta ei kuitenkaan eroa juurikaan havaittavasti alkup. rengastuksesta...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Projekti w108
Joo yllättävän hyvin istuu, tai no miksi ei istuisi . Onhan ne orkkikset 14" suht korkealla profiililla. 15" barokit sopi 215/65 renkailla hyvin jenkkimallin W116:een mutta kun samoja kokeilin R107:an niin oli aikamoiset donitsit, se vannekin näytti isolta...Zac kirjoitti:Samaa mieltä, kyllä on @jkk579:n ässä edustavassa kunnossa
Toki se noilla 15" kumeilla liitelee aika "korkeuksissa", mutta ei kuitenkaan eroa juurikaan havaittavasti alkup. rengastuksesta...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti w108
Kiitos Jäppinen odotellaan lasin kehystä.
Elekee kehuko edustavaa jkk:n 108 :n kuntoa, kun toisen puolen ovia on maalailtu alaosista miten sattuu ja ei tuo maalaustyö muutenkaan mitään näyttelylaatua ole. Kuvat vähän kaunistelee ja sattu parempi kylki kuvaan.
Ei tosin minulle tarvii näyttelyauto ollakaan, kun uskallan tuotakin ulkoiluttaa tarpeen tullen vaikka sateella.
Ei nämä ihan sokerista oo tehty.
Sateen takia oon ovitiiviste ja ikkunatiivisteremonttia tekemässäkin.
Oli muunmuassa ovien alareunan vesireiät tukittu liimaamalla tiivisteet kiinni ja liimaa tietysti ne reiät täynnä.
Hitsattuhan tuota autoa ei juurikaan ole (pari pikku paikkaa) ja r-esto käsittelyäkin oon uusinu talven kuluessa.
Elekee kehuko edustavaa jkk:n 108 :n kuntoa, kun toisen puolen ovia on maalailtu alaosista miten sattuu ja ei tuo maalaustyö muutenkaan mitään näyttelylaatua ole. Kuvat vähän kaunistelee ja sattu parempi kylki kuvaan.
Ei tosin minulle tarvii näyttelyauto ollakaan, kun uskallan tuotakin ulkoiluttaa tarpeen tullen vaikka sateella.
Ei nämä ihan sokerista oo tehty.
Sateen takia oon ovitiiviste ja ikkunatiivisteremonttia tekemässäkin.
Oli muunmuassa ovien alareunan vesireiät tukittu liimaamalla tiivisteet kiinni ja liimaa tietysti ne reiät täynnä.
Hitsattuhan tuota autoa ei juurikaan ole (pari pikku paikkaa) ja r-esto käsittelyäkin oon uusinu talven kuluessa.
Re: Projekti w108
Savut otettu
https://youtu.be/bP7nGTScJHc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/bP7nGTScJHc" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
nyt on murinat raidmersussa!Jäppinen1 kirjoitti:Savut otettu
https://youtu.be/bP7nGTScJHc" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti w108
Tsiisus!
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Projekti w108
Hyvin jytisee.
Re: Projekti w108
Viikko taas tapeltu moottorin sähköjen kans, mutta nyt näyttäis siltä että toimii niin kuin kuuluukin. Tyhjä käynti eli ensin omaa elämää eikä kaasuun kestänyt koskea kun meni heti vikatilaan. Sen verran jo käyttelin lämpimäksi että sai testattua flektien toiminnan ja hetkessä laskikin lämmöt kun pyörähtivät käyntiin. Nopeus mittarin kans on vielä ongelmaa kun vanha on vaijerilla ja uudessa laatikossa ei ole kuin sähköinen anturi. Jotain pitäisi keksiä.
Oli tarkoitus asentaa kojelaudan päällinen ja tuulilasi nyt vloppuna, mutta sehän vaatiikin ne puuosat ensin paikalleen. Nitromorsella vanha lakka pois ja uutta tilalle.
Oli tarkoitus asentaa kojelaudan päällinen ja tuulilasi nyt vloppuna, mutta sehän vaatiikin ne puuosat ensin paikalleen. Nitromorsella vanha lakka pois ja uutta tilalle.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
Siitä se edistyy.
Mitä lakkaa noihen puuosiin.
Itellä ois kaikki puuosat kunnostuksen tarpeessa, jos vaikka ens talvena..
Muistaakseni pähkinäpuuta ainakin 280, -71mallissa jos oikein oon ymmärtänyt.
Mitä lakkaa noihen puuosiin.
Itellä ois kaikki puuosat kunnostuksen tarpeessa, jos vaikka ens talvena..
Muistaakseni pähkinäpuuta ainakin 280, -71mallissa jos oikein oon ymmärtänyt.
Re: Projekti w108
Puolihimmeää Vene lakkaa laitoin. Kuvatessa oli vielä märkä siksi kiiltää. Muuten hyvää mutta pitkä aika odottaa aina vuorokausi lakkausten välissä.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
Tuommosta tulee kuivuttua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
Muutama osa taas asennettu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
Joko vappuna neitsytmatkalle?
Re: Projekti w108
Semmonen oli aikataulu, mutta saa nähdä toteutuuko. Sisustassa ois vielä kovasti hommaa.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Projekti w108
Ai pentele mä oon missannut tän koko projektin. Kyllä on taas hyvän näköistä tekemistä, ihan mielettömän hieno projekti ja hyvin etenee.
Re: Projekti w108
Alkaa näyttää jo valmiilta. Täytyy käydä ihmettelemässä kun karanteeni loppuu
Kyllä tulee hieno!
Kyllä tulee hieno!
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Projekti w108
Vappuna ajoon - sisustalla tai ilman!
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Projekti w108
Koitetaan vapuksi päästä liikkeelle, mutta talvirenkaita en ala sen takia ostamaan. kovasti taas tuota lunta näkyy tulevan.
Sisälokarit tilattu eteen ja viikossa pitäis niitten valmistua.
Sisälokarit tilattu eteen ja viikossa pitäis niitten valmistua.
Käy ikkunan takaa ihmetteleen nii ei tarvi odotella.joop79 kirjoitti:Alkaa näyttää jo valmiilta. Täytyy käydä ihmettelemässä kun karanteeni loppuu
Kyllä tulee hieno!
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,