Projekti w108

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

250S 1967. Tuotu suomeen maasta "X" lähes uutena, seissyt tullissa kuuleman mukaan jonkun vuoden. Rekisteröity suomeen 1972.
Muutoskatsastettu diesel moottorille vuonna 1979. Poistettu rekisteristä vuonna 1987. Nyt auto seisoo keminmaassa ja odottelee ehostusta.
WP_20160117_002 - Kopio.jpg
Löytyykö näihin vanhuksiin niitä varuste tietoja runkonumerolla jostain? Lähtö maakin olisi kiva selvittää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Jäppinen1, Ti 28.03.2017 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

lisäkuvia

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

WP_20160117_005.jpg
WP_20160117_003.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Tuore ostos W108.

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Mitä olette mieltä tällaisen auton kunnostuksesta? Laittaakko museoajoneuvoksi vai hyvään käyttökuntoon jollain mielekkäämmällä moottorilla. Onko totta että auton voi museoida siinä olevalla diesel moottorilla koska muutos on tehty 1979? Museointi houkuttelisi koska auto on osiltaan lähes täydellinen lukuunottamatta alkup. moottoria ja muutamaa lattiamattoa + (vähän peltihommia☺). Täällä varmasti on museoauton rakentaneita ja "vapaammin" rakentaneita, kokemuksia/neuvoja vaan tulemaan. Kiitos!
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tuore ostos W108.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minä en hyväksyisi ko. autoa museorekisteriin dieselmoottorilla. Ensinnäkään W108:iin ei koskaan ole saanut sellaista vaihtoehtoa. Toiseksi oikeita moottoreita löytyy vielä markkinoilta. Jos kyseessä olisi vanhempi/harvinaisempi auto ja muutos tehty aikojen alussa, siihen voisi hyväksyä jonkun mallisarjaan saatavilla olleen muun moottorin. Mutta ei missään nimessä dieseliä. Jos haluaa dieselin säilyttää, niin en suosittele yrittämään museointia vaan rakenteleemista vapaammin normirekisterissä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Tuore ostos W108.

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Autoon kuuluva moottori tietenkin jos museorekisteriin, mutta ihmettelin vain kun luin vanhaa ketjua ja sain sen kuvan että muutetun auton saa museoon kunhan muutoksesta on yli 25v. Mistähän voisi etsiä tietoa autosta: mistä tullut suomeen ja mitä varusteita autossa on uutena ollut.? Ihmettelen kun esim. äänimerkkejä on ylimääräinen pari siinä puskurin alla ja hanttimiehen selkänojassa on kaksi kromista "reikää" takapuolella.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Toista vuotta on nyt autoa säilötty sielä sun täälä. Kesä ja syksy meni mersulle tallia tehdessä ja vihdoin pääsi purku hommiin.
Jarin puhelimen kuvat 507.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Purku, grilli, puhallus ja ihmettelyä mitä löytyy..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Reikiä ja "mersun massaa" jonka irroitukseen otan vinkkejä vastaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Tuohan on tosiaan kohtuu hyvä aihio.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Kohtuu hyvä joo, mutta paremmalta se näytti rattailla ollessaan. Oliha tätäki autoa jo keritty paikkailla vaikka aluksi näytti koskemattomalta. Ehyet etulokarit on hommattu ja vanhat joutaa seuraavalle harrastajalle. Eli annetaan ruosteiset etulokasuojat jos joku tarvii.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Akselit ja irto-osia maalattu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Tavoitteena ois saada korin pohja puhtaaksi viikonloppuun mennessä, että pääsis hitsuu hommiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Videota massan poistosta.
https://youtu.be/lTVNXTXvNJQ" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja karra »

Jäppinen1 kirjoitti:Akselit ja irto-osia maalattu
Moro! Hei tuon taka-akselin kanssa kannattaa olla varovainen, se nivel saattaa rikkoutua jos lasketaan roikkumaan ylikulmaan, minulle kerrottiin. Sain ohjeen että autossa kiinni ollessaan sen verran mitä iskarit antaa pituuden mukaan myötä on on vielä ainakin turvallista, mutta en tiedä asiasta sen enempää.

Hienoa työtä on, tsemppiä!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Moro. Ens kerralla ollaan varovaisempia. :D Akseli on nyt paketissa niin ei enään vääntyile.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuon massan polttamisessa kannattaa huomioida se että muodostaa suolahappoa palaessaan, ruostuttaa aika iloisesti.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Jostakin luin saman että happoa muodostaa. Oon koittanu lämmittää vaan tarpeellisen ja sitten kaapia. Kaapimisen jälkeen teräsharjakuppi rälläkkään ja lopullinen puhdistus. Jos sitä happoa silti jää peltiin niin alkaako ruostuun iha ittekseen vaan tarviiko vettä kaveriksi?
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jos pääsee palamaan niin ruostuu ilman vettäkin, mutta jos ei sielä nyt muutaman päivän päästä näy ruostetta niin ei hätää. Varmaan muutenkin kun sillä teräsharjalla vetää niin ei sitten enää ruostu. Aattelin vaan että jos polttelet ja kaavit pohjan puhtaaksi ja viet vaikka pariksi viikoksi korin jonnekkin säilöön niin voi olla ikävä yllätys. Eihän se paksusti ruostu mutta ei oo paksua peltikään. Kai hitsaat paikat kuntoon ja puhallat lopullisesti vasta sen jälkeen?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Auto pietään sisällä lämpösessä maalaukseen asti ainakin. Siitä on puhallettu irti kaikki mitä ammattivehkeillä saapi, että kyllä se on itte putsailtava loput käsi pelillä.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Hattu lähtee päästä aina kun tämmöisen projektin tekijän kohtaa. Tuota ehjän massan poistoa olen ihmetellyt, onko se uteliaisuutta vai meininki,että kun tehdään, niin tehdään kokonaan. Itse olen sen verran laiska, että jos pohjassa olisi selvästi ehjä suojaus niin en kyllä sitä lähtisi poistamaan.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Taitaa olla uteliaisuuttakin, ensin meinasin massat jättää kun näyttivät niin "ehjiltä",mutta se on kuiteski vain yksi pitkä työpäivä ja massat on lattialla. Onneksi kynsin massat pois kun alla oli ruostetta vaikka hyvältä näyttikin päältä. Ruostetta oli lattiapellin sauma kohdassa ja parissa paikkaa missä auton pohja oli vastannut kiveen tai johonki.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Muutaman paikan saanu laitettua..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Sitkasta hommaa tuo auton hitsaus.. Alakaa kuitenki pohjan maalaus olla ajankohtaista. Millähän pohja kannattais maalata/suojata? Tallista löytyy normi automaali ruisku (paineilma), korkeapaineruisku ja massa/kotelosuojaruisku. Noilla pitäs homma hoitaa.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja S202 »

Epoksi nyt ainakin pohjalle. Saumat täytyy tiivstää ns. korikitillä. Jonkunlainen päällemaalattava kiveniskumassa olis varmaan hyvä myös. On olemassa myös sellaisia ruiskuja joilla voi siihen sopivaa korikittiä ruiskuttaa jolla saa tuollaisen alkuperäistä vastaavan pinnan tehtyä ja hoidettua tuon peltisaumojen tiivistyksen.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Oiskose sitte vaikka temacoat ekaksi ja sika529 saumoihin sitte kiveniskusuoja ja lopuksi maali. Siisti jälki tuli sikaruiskulla ku youtuupista katoin videon.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo temacoat gpl-s primer pohjalle. Tuo sikaflex 529at on just sitä ruiskutettavaa, mutta varmaan toimii hyvin myös tavallisella puristimellakin. Sehän on notkeampaa joten saa pensselilläkin levitettyä alkuperäiseen tyyliin. Pintamaaliksi polyuretaani
S124 300TE
S211 E500
Arska63
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 24.10.2010 20:09
Paikkakunta: Puolanka

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Arska63 »

Kuinka tämä edistyy?
Tumpelo mikä tumpelo
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Projekti ollu muutaman kuukauden unessa, mutta taas jatkuu. Autonpohja on suojattu ja alustan osia hommattu. Tarkoitus pyöräyttää rattaille takaisin ja alkaa moottoria sovittaan. Laitan kuvia heti ku uus tabletti tulee postista..
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Osaa olla hankalaa kuvien laitto. Tabletilla ku räpsii tarpeeksi huonolla tarkkuudella niin saa kuvat tänne. Pohjan laitosta ois kuvia, mutta ovat liika isoja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Jäppinen1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Projekti w108

Viesti Kirjoittaja Jäppinen1 »

Ensimmäinen saksan tilaus.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Vastaa Viestiin