W114.072 eli 280CE

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ostat multa kokonaisen moottorin kaasari versiona. Uudet syttö osat ja äänettömät nokat yms. :)

Auto on hieno. Mulla on likimain sisar versio tuosta, euro versio kylläkin.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Palataan tuohon moottoriin, jos tämä porsii. Vähän tyyris ostos tulpan johtojen hakuun.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja joop79 »

:)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Ostin moottoriantennin Kauhajoelta.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Eikö tosiaan kukaan osaa neuvoa tuon valkoisen muoviosan kanssa? Kuinka irtoaa ehjänä ja mikä on funktio?
Jakaja.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja unski »

Muistaakseni saattoi olla vain napsauttamallapaikallaan. Toisaalta tuo taitaa olla niin vanha, ettei se lähde ehjänä irti. Tuohan on vain pölysuoja, tarvikekärjissä tuota ei edes tule mukana. Mitään tärkeää funktiota tuolla ei ole. Itse ottaisin vaikka väkivalloin irti ja olen tainnut aikanaan näin tehdäkin.

Kuva
http://cdn1.pelicanparts.com/catalog/im ... -M1002.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

OK. Melko lujassa vaan on, meinaa tulla pohjalevy mukana. Mutta revitään, tattista vaan.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja unski »

Kokeile nostaa kärkien liikkuva osa akselilta pois samalla, se on sokalla kiinni. Jousi on vain painamalla kolossaan.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Enpä ole hetkeen jatkanut projektia sytkän kanssa. Aiemmin putsasin jakajan kannen ja näytin hiukan mirkelituukia kosketuspinnoille. Eilen kävin pitkästä aikaa myös ajamassa ja pätkiminen oli poissa. Hienoa! Aion silti myös katsoa nuo kärjet kuntoon.
Tulpan johdoille en saanut millään konstilla mitään vastusta eikä piipparikaan antanut mitään?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja unski »

Tulpanjohtojen mittaukseen auttaa pitkä m3 ruuvi, joka painetaan tulpanhattuun simuloimaan tulppaa, mikäli sinulla on vakiojohdot, eli tulpissa m3 kierre näkyvissä. Ruuvista on sitten helppo saada kontakti mittaukseen. Muuten se on aika hankalaa.

Timppa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

No niin. Pölysuojan poisto liikautti kärkiäkin, niin ettei pysy enää käynnissä. Tulipahan vauhtia kärkien ostoon. Vaan pikkasen taas Vehon suolanen hinta, 21 ja osia sekä usean päivän toimitusaika, kun on vain Saksassa. Motonetissä oli vain vääränlaisia, vaikka luettelo väittää olevan oikeanlainen. Turun vanhin yksityinen liike sen sijaan pelasti.
Autokin taas käyntiin, vaan melko epätasaista on. Moottorin kirja antaa vain asteluvut aukiololle ja värinänvaimennin on niin likainen, ettei lukuja oikein näy. Mistähän tuolle saisi millimetrit, niin voisi rakotulkilla säätää?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja unski »

Ei taida saada, tehdas antaa vain kärkikulma-arvon. Kärkien aukiolo mitataan tosiaan kärkikulmamittarilla yleensä, ei värinänvaimentimesta. Rakotulkkimittaukset on vähän niin ja näin, varsinkin useampisylinterisessä.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja Pontus »

ManneMika kirjoitti:No niin. Pölysuojan poisto liikautti kärkiäkin, niin ettei pysy enää käynnissä. Tulipahan vauhtia kärkien ostoon. Vaan pikkasen taas Vehon suolanen hinta, 21 ja osia sekä usean päivän toimitusaika, kun on vain Saksassa. Motonetissä oli vain vääränlaisia, vaikka luettelo väittää olevan oikeanlainen. Turun vanhin yksityinen liike sen sijaan pelasti.
Autokin taas käyntiin, vaan melko epätasaista on. Moottorin kirja antaa vain asteluvut aukiololle ja värinänvaimennin on niin likainen, ettei lukuja oikein näy. Mistähän tuolle saisi millimetrit, niin voisi rakotulkilla säätää?
Ai 21€ on suolainen hinta, nuohan on vielä halvat Vehon hinnaksi :!: :shock:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Netistä löytyi 0,4, jonka laitoin. Käy, mutta ei ideaalisti. Mutta nyt sillä pääsee pajalle, josta mittarit löytyy.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Eihän siellä mitään ollutkaan. Mistähän tuollaisen mittarin taikoo? Tai sitten taion vain korvakuulolta. Tyhjäkäyntikin pienenee samalla oikeaan.
Kyselin Veholta uutta pyörijää, 177€!! Kansikin oli 'vain' 117. Motonetistä pyörijä 24€, eli sieltä tilasin, katsotaan, mitä saapuu.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuossa voisi olla mukana...ja muutama muukin sopiva laite.

https://www.tori.fi/pirkanmaa/Moottorin ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja nykki »

Terve, en tiedä missä päin olet, mutta jos liikut klaukkalassa niin löytyy kärkikulmamittari ja voidaan katsoa kulmat kohdilleen.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Klaukkala on niin kovin kaukana kaikesta muusta paitsi juuri Klaukkalasta... :wink: Kiitos ystävällisestä tarjouksesta.
Tuollaisen, tai jonkinlaisen testerin/satsin voisi kyllä muutenkin ostaa. Tuossa ainakin mainitaan avainsanat 'dwell' sekä 'points'.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Käänsin korvakuulolla kohilleen, katotaan sitten miten ajo onnistuu. Löi jostain läpi sormille, ehkä johdot tosiaan pitäs vaihtaa...
Ja en sitten edes millään pulttivirityksillä onnistu saamaan johdoista vastusta, tahi piippausta. En tajua.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Ostin ehdotetun mittasetin, kannatti. Kiitos unski.
Nyt on kulmat, kärjet, ajoitus ja tyhjäkäynti oikein. On parempi. Vaan.... mitä olen koko ajan ihmetellyt, testasin pojan kanssa ja polkimesta ei saa läppää kuin 70% liikkeelle. Eli jää kulkematta, kun kulkea haluais. Ei mene kaasu pohjaan konehuoneessa. No, ruuvi auki ja molemmat pohjaan ja ruuvi kiinni. Ei liiku juuri minnekään konehuoneessa. What? Pakko avata ja laittaa toisinpäin eli tyhjäkäynnistä kiinni, jolloin palautu ennalleen. Mitä ihmettä? Ainakin laitan nyt WD40 yön yli muhimaan ja katson aamulla uudestaan.
Viimeksi muokannut ManneMika, Ti 18.07.2017 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Ai niin, todellakin Motonetistä sain pyörijän 23€, josta Veho halusi 177€! Käsittämätöntä.
Mikähän sen kaasupolkimen alla olevan klossin funktio on? Jos sen poistaa.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Nenä ja aivot sanoo, että taitaa saada liikaa bensaa tämä. Millähän sitä hillittis?
Muutoin toimii todella hienosti säätöjen jälkeen, ja äänikin on isoilla kierroksilla erilainen. Tyhjäkäyntiä ei juuri kuule. On tämä käsittämättömän hieno peli etenkin ikäisekseen. Vielä kun ne vanteet jostain löytäs, ni kärsis laittaa uudemmat ja pehmeämmät renkaat alle.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja unski »

Sinulla näyttää olevan D-Jetronic. Siinä on sähköinen tyhjäkäyntiseoksen säätö ECU:n päässä olevalla sormipyörällä. Myötäpäivään rikkaammalle. Suosittelisin mittaamaan ensin bensanpaineet (2bar) sitten etsimään ECU:n (en muista yhtään missä se W114:ssä on) ja säätämään seokset pakokaasuanalysaattorin avulla.

Netistä löytää paljon apuja kun hakee jenkkiläisiltä tai saksalaisilta sivuilta.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

No tuo on vielä tekemättä.
Vaan norsunluuohjauspyörän laitoin ja onpa se upea. Keskiö nyt on viel sama, kuin aiemminkin, eli puuta, mutta ainakin se sopii paremmin tuohon, kuin mustaan.
Uuden radion ostin, tai siis kunnostetun ja sähköantennikin on uusi, käyttämätön orkkis, jotka molemmat pitäs asentaa. Yksi radio tässä jäi tähteelle, varmaan joskus pitää kunnostuttaa siellä Itä-Suomessa.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

No eihän se ostettu radio tähän sovi. Niin samanlaine, mutta erilainen. Pitää siis kunnostaa oma.
Melkonen johtokasa on konsolissa, siinä onkin sitten setvitmistä, kun ylimääräset joutaa pois. Oli esim ainakin kaksi antennijohtoa.
Kuinkahan isompien autojen kierroslukumittari menis kellon paikalle, muistelisin jonkun laittaneen? Ja minne tuon kellon, keskikonsoliin, vaiko hanskalokeron kanteen?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja karra »

Tästä tyyliin sopiva radio, vähän liian uusi mutta ihan asiallisesti kävisi :D

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=190360" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Höpöhöpö :) Tuo on aivan liian uusi, niinkus tiedät. Ja mullahan siis on orkkis, tarvii vaan käyttää Lappeenrannassa.
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Onpahan vaan norsunluu parempaa ku bakeliitti :) Vaikka puukeskiölläkin.
w114_6.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W114.072 eli 280CE

Viesti Kirjoittaja Zac »

Hyvännäköinen ratti, sopii valkoiseen autoon...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Vastaa Viestiin