300SEL 6.3 bongaus

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
OscarK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 15.06.2016 14:12

300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja OscarK »

Kävin seuraamassa Neste rallia viisi vuotta sitten. Mynnilän EK:n reitin varrella yhden ladon oven raosta pilkotti kiinnostava näky, oli pakko käydä tarkistelemassa lähempää. Olikin melkoinen yllätys "lato-Mersu". Osiltaan näytti täydelliseltä, ilmajouset vain ilmeisesti vuotaneet ja siksi niin lintassa. Sen verran nostin raollaan olevaa konepeltiä että saatoin todeta takaluukun merkin pitävän paikkansa.

Jäi asia vaivaamaan mieltä, nyt sattumalta ohi kulkiessani kävin kurkkaamassa samaan latoon ja huomasin auton poistuneen. :o Mahtaako kellään olla mitään tietoa tämän yksilön kohtalosta?

/Oscar

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervetuloa foorumille!

Mielenkiintoinen juttu, näyttäisi olevan euromallia. Lähetin tiedustelun muutamalle, katsotaan jos tärppäisi. Näkyikö, silloin 5 vuotta sitten tai äskettäin kun kävit katsomassa, tuoreita jälkiä siirroista?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja karra »

Juu minulla on ollut yhteyksiä kahteen tällaiseen tapauksen, saattaa olla jompikumpi niistä. Mutta en ole kuulut heistä sen jälkeen kun viimeiksi yhteyksissä oltu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
OscarK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 15.06.2016 14:12

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja OscarK »

Timo L. kirjoitti:Tervetuloa foorumille!

Mielenkiintoinen juttu, näyttäisi olevan euromallia. Lähetin tiedustelun muutamalle, katsotaan jos tärppäisi. Näkyikö, silloin 5 vuotta sitten tai äskettäin kun kävit katsomassa, tuoreita jälkiä siirroista?
Kiitos. Etuvalot jenkkimallia, tosin ei äärivaloja joten voi hyvinkin olla euromalli. Tuolloin 5 vuotta sitten en tarkkaan muista, mutta nyt ei ollut merkkejä siitä että olisi hetkeen enää ollut tallissa. Jos olisi vielä auto ollut tuolla, olisin saattanut käydä lähitaloissa kyselemässä kuka omistaa ja mitkä suunnitelmat...
Avatar
OscarK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 15.06.2016 14:12

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja OscarK »

karra kirjoitti:Juu minulla on ollut yhteyksiä kahteen tällaiseen tapauksen, saattaa olla jompikumpi niistä. Mutta en ole kuulut heistä sen jälkeen kun viimeiksi yhteyksissä oltu.
Ahaa, mielenkiintoista - kiitos tiedosta. Ovatko nämä mahdollisesti forumin jäsenenä myöskin? Olisi kiva tietää onko auto vielä samassa kuosissa tai mahdollisesti ehostettu alkuperäiseen loistoonsa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja karra »

Suomessa on vielä 2 muuta "projektikuntoista" autoa, sekä Turun seudulle on tullut jokunen vuosi sitten ajokuntoinen 6.3 ja näiden tietoja en tiedä tarkemmin. Turun suunnan auton omistaja ei taida kuulua Klubiin mutta tunsi edellisen jaospäällikön.

Kuvattu auto saattaa olla tämän kolme vuotta vanhan emailviestin kertoma yksilö, euromalli joka on ollut jossain vaiheessa itä-suomessa:

Kiitos yhteydenotosta, kyllähän täällä kaksi ko. autoa majailee. Tosin määritelmä "työn alla" on ehkä vähän liioittelua..
Ostin autot n. 10 vuotta sitten, toisen kunnostettavaksi ja toisen varaosiksi. Kunnostettava yksilö on eurooppamalli, ostettu uutena Itävaltaan mutta
viety jossain vaiheessa USA:han. Henkilö jolta auton ostin toi sen takaisin tälle mantereelle, auto oli tuolloin seissyt tallissa yli 10 vuotta. Oston
jälkeen tein autolle tekniikkaremonttia (jouset, jarrut, pa-laitteet) jotta sain siihen suomikilvet. Yksi kesä sillä ajeltiin ja sitten se purettiin
osiksi tarkoituksena kunnostaa kori ja sisusta perusteellisesti. Tässä väliaikana on minullekin on selvinnyt että tuollaista autoa ei kannata ostaa projektiksi, mutta tarkoituksena on kuitenkin se saada vielä elämänsä kuntoon. Aikataulua tähän ei ole.

Toinen auto on siis varaosakäyttöön joskin se on osiltaan täydellinen mutta vailla papereita. Kunnostettava yksilö: 10901812000508, ens.rek 27.09.1968, rek.tunnus xxx-xxx

Varaosa-auton numeroa minulla ei nyt ole saataville, vuosimalli oli muistaakseni 1972.


Ne kaksi muuta "projetitasoista" autoa ja heidän omistaja ovat olleet foorumilla, nimimerkeillä JTJ (Sysmä) sekä vesku2 (Tampere, VIN 10901812003135). Muut tiedossani olevat kymmenkunta kappaletta ovat enemmin tai vähemmin ajokuntoisia autoja...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä 4 vuoden takainen tilanne, minulla on tiedot omistajista ja niiden autojen rekisteritunnus missä se on olemassa.

25.12.2012
Valmistenumero Vuosimalli Paikkakunta
10901812005581 1971 Lappeenranta
10901812003973 1970 Hämeenlinna
10901812003232 1969 Savonlinna
10901812001512 1969 Helsinki
10901812003776 1970 Helsinki
10901812007055 1971 Helsinki
10901812005863 1971 Helsinki
10901812005124 1971 Helsinki
10901812004574 1970 Helsinki
10901812003000 1969 Sysmä, not registrated
10901812005953 1971 Tuusula
10901812002722 1969 Helsinki, tuhoutunut kolarissa, Michael Kallastin auto
10901812004350 1969 Tampere, Waxenberger
10901812003135 1970 Ylöjärvi
10901812000508 1968 Mäntyharju
not yet available 1972 Mäntyharju, not registrated


10905612005152 Jämsä tämä on se Verhoilijamestarin waxe-klooni
Viimeksi muokannut karra, Ma 20.06.2016 16:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
ManneMika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 07.04.2016 12:30
Paikkakunta: Kaarina

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja ManneMika »

Turun seudun voi tarkentaa Kaarinaan, jos sillä mitään väliä on.

EDIT. Ja kuuluu klubiin.
Viimeksi muokannut ManneMika, Ma 20.06.2016 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
OscarK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 15.06.2016 14:12

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja OscarK »

karra kirjoitti:
Ne kaksi muuta "projetitasoista" autoa ja heidän omistaja ovat olleet foorumilla, nimimerkeillä JTJ (Sysmä) sekä vesku2 (Tampere, VIN 10901812003135). Muut tiedossani olevat kymmenkunta kappaletta ovat enemmin tai vähemmin ajokuntoisia autoja...
Kiitos Karralle kattavasta salapoliisityöstä! 8) Tuo on sitten ollut melko varmaan JTJ:n auto, koska kyseinen ralli EK sijaitsee juurikin Sysmässä (tokkopa noita montaa pienessä kylässä on).
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Vaasassa on eläköityvä bussinkuljettaja, jolta löytyy muistaakseni ainakin yksi tai useampi 6.3. Taisi olla sininen väriltään, tuotu Ruotsista vuosia sitten.

Hänellä on halli täynnä mersuja ja muutama jenkki. Täytyy myöntää,että pää meni pyörälle ja meni laskut sekaisin. Pari w116:sta, useita w108- malleja (yksi tai useampi w108) ja muutama w126/C126. Kävin viime kesänä vierailemassa, kun katsastusasemalle satuttiin samaan aikaan ja juteltiin paljon mersuista. Itse olin liikenteessä w126:lla ja hän oli w108:lla

Autot olivat vähän ajettuja ja osiakin tallista löytyi melkoinen määrä. Sain ajeluttaa hänen uusinta hankintaansa,Jenkeistä tuotua w112 coupea. :shock: :shock:
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
JTJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 20.12.2005 23:36

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja JTJ »

OscarK kirjoitti:
karra kirjoitti:
Ne kaksi muuta "projetitasoista" autoa ja heidän omistaja ovat olleet foorumilla, nimimerkeillä JTJ (Sysmä) sekä vesku2 (Tampere, VIN 10901812003135). Muut tiedossani olevat kymmenkunta kappaletta ovat enemmin tai vähemmin ajokuntoisia autoja...
Kiitos Karralle kattavasta salapoliisityöstä! 8) Tuo on sitten ollut melko varmaan JTJ:n auto, koska kyseinen ralli EK sijaitsee juurikin Sysmässä (tokkopa noita montaa pienessä kylässä on).
Oikein päätelty salapoliisit. :thumbup: Tässä lyhykäisesti 6.3:sen stoori mun osalta.

Ostin auton Montrealista reilu 10 vuotta sitten ajokuntoisena. Auton ajoi merikonttiin kuuluisa jazz-pianisti Vic Vogelin joka oli tuottanut sen Euroopasta itselleen joskus kauan kauan sitten ollen ilmeistesti sen toinen omistaja. Se on suurella todennäköisyydellä korkeapuristeinen euro-malli. Eli juuri tuo Karran listan numero "10901812003000" vuosimalli 1969. Vic on henkeen ja vereen mersumies mutta ikä alkoi painaa joten hän päätti luopua silmäterästään. Tässä muuten video jossa herra Jazz itse ajelee tällä kyseisellä autolla hetkeä ennen myymistä minulle.

https://www.youtube.com/watch?v=FzRg9JIK9LA" onclick="window.open(this.href);return false;

Autoon on tehty vuosien varrella monia kalliita huoltoja merkkikorjaamolla mm. pumppu oli laitettu vain paria vuotta aiemmin. Auto oli suora peltinen lukuun ottamatta tuota bondo oikaisua takapellissä. Osiltaan täydellinen, sisustan zebrano puut kunnossa paitsi se tyypillinen kosteusvaurio tuuletusikkunan nurkassa. Punaiset nahat kunnossa lukuun ottamatta pakollista sikaarin reikää ja kuskin kulman repeämää. Kaikki toimi paitsi alustan ilmajousitusventtiilit edessä vuoti ja keula ei noussut omin voimin. Pussit olivat ehjät joten ulkopuolisella kompuralla auton sai ylhäällä pysymään kun olin ensin tulpannut linjat.

Olin malttamaton ja halusin käynnistää möhkön vaikka olisi tietysti pitänyt tehdä kaikki ne puhdistustoimenpiteet jotka nyt jälkeenpäin käsitän pakollisiksi. Eli polttoainelinjaston täydellinen läpikäyminen. Öjyn ja tulppien vaihdon jälkeen kone tulille. Hyvin kävi mutta tosi rikkaalla. Syy tähän oli mitä ilmeisimmin jumittunut ryypyn solenoidi joka pistää raakana bensaa suoraan imusarjaan sormen paksuista putkea pitkin. Olisi kait ollut helppo korjaus jos se oli vain siinä. Moottoriöljyn sekaan ilmestyi bensaa joka viittaisi tähän joten koeajelut jäi muutamaan kymmeneen kilometriin. Myös ruiskutuspumpun alle vuoti jostain bensaa. Voihan se olla että myös tätä kautta bensa päätyi öljytilaan. Mutta tosi rikkaalla se kävi ja siitä huolimatta voimaa oli kyllä reilusti ja kone veti tasaisesti. Mitä nyt tyhjäkänti oli hieman yli sallitun. Vaihteisto vaihtoi tosi napkasti ilman mitään luistoa.

Ajattelin kuitenkin ensin fiksata tuon alustan ilmavuodot. Ja niinhän siinä sitten kävi että ilmaputkia irrottaessa ne mokomat muljaantuivat vaihtokuntoon. Eli kunnostetut venttiilit ja uudet putket nyt olisi vaatinut ensialkuun. Tätä suunnitellessa motivaatio laski ja varsinkin kun seurasin täälläkin esillä olleiden projektien etenemistä tajusin että en omaa sitä luonteen laatua jolla m100 kaltainen ajoneuvo saisi arvoisensa kohtelun. :oops:

Samoin kun tämän keskustelu litjakkeen aloittaja OscarK, pölyn peittämästä mersusta betonilattiaisessa kylmässä riihessä, kiinnostui juurikin tuon edellä mainitun Neste rallin toimitsija, joka oli myös kurkkinut sisään riiheen. Pitkällisten neuvotteluiden jälkeen auto suuntasi hänen mukanaan Toivakkaan vuonna elokuussa 2011. Tämän jälkeen en ole tästä kuullut. Omasta mielestäni tämä oli erinomainen yksilö kunnostettavaksi. Omat rahkeet eivät vain mitenkään riittäneet tällaiseen hommaan jossa ei juuri ole mahdollisuutta pikku pilluvirityksille kuten joissain helpommin entisöitävissä kansanautoissa.

Mistä muuten Karra sait tuon listan? Kiinnostaisi kyllä tietää mikä on tämän nro "3000" tila tällä hetkellä. Onko kellään foorumilaisilla tietoa tästä nyt kun tämä yksilön historia tarkentui? Onko siis työn alla Toivakassa vai matkustanut jo eteenpäin. Muistaakseni sovimme kauppaa vääntäessämme että pääsen koeajelulle sitten kun möhkö on leimattu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja karra »

Kiva kuulla autosta lisää. Vesku2:n kanssa taisin olla joko yv tai emailiyhteyksissä sekä tuon Mäntyharjun auton omistajan kanssa myös. Tunnen vain harvan 6.3 omistajan henkilökohtaisesti, tällä foorumillakin on vieraillut yksi heistä.

Lista on minun keräämä ja samanlaisen olen tehnyt W100 autoista Suomessa. International M100 Communitya kiinnostaa juurikin nuo VIN numerot että mitkä autot ovat vielä olemassa, olen updeitannut heidän jäsenrekisterin pitäjälle sitä mukaan kun saan uutta tietoa.

Lähdin liikkeelle 2000 luvun alkupuolella julkaistusta MB Klubin jäsenluettelosta ja sitten sain selville muuten useiden autojen rekisterinumerot. Rekkareiden perusteella olen kaivellut noita VIN numeroita sitten.

Olen lähestynyt "puutteellisia uusia löytöjä" siten että olen kysynyt puuttuvia tietoja omistajalta ja vastalahjaksi olen luvannut hänelle sen listan.

Eli Vaasan ja Kaarinan autot on vielä listaamatta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
JTJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 20.12.2005 23:36

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja JTJ »

Siis onko tämä minun maahantuoma 10901812003000 nyt kilvissä jossain päin Suomea?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja karra »

JTJ kirjoitti:Siis onko tämä minun maahantuoma 10901812003000 nyt kilvissä jossain päin Suomea?
Moi! Minulla ei ole siitä tietoa, sinun aikana autoahan ei oltu rekisteröity Suomeen. Sainkohan sinulta tuon VIN numeron, en jaksa enää muistaa? Tämä ja Mäntyharjun varaosa-auto olivat kaksi ainutta joissa ei ole suomalaista rekisterikilpeä.

EDIT päivitin hieman yllä olevaa listaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
JTJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 20.12.2005 23:36

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja JTJ »

karra kirjoitti:
JTJ kirjoitti:Siis onko tämä minun maahantuoma 10901812003000 nyt kilvissä jossain päin Suomea?
Moi! Minulla ei ole siitä tietoa, sinun aikana autoahan ei oltu rekisteröity Suomeen. Sainkohan sinulta tuon VIN numeron, en jaksa enää muistaa? Tämä ja Mäntyharjun varaosa-auto olivat kaksi ainutta joissa ei ole suomalaista rekisterikilpeä.

EDIT päivitin hieman yllä olevaa listaa.
Vuonna 2012 10901812003000 oli jo muuttanut Toivakkaan. Joten sen voit päivittää vielä listaasi. Luin vanhat pm viestini ja tosiaan, olin laittanut sinulle tiedoksi numeron #3000. Eli se mysteeriö selvisi sitten näin helposti. :roll:
Avatar
OscarK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 15.06.2016 14:12

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja OscarK »

karra kirjoitti: .
.
10901812005953 1971 Tuusula
.
.
M100 entusiastit, nyt ostohousut jalkaan! :wink:
Näyttäisi #5953 olevan kaupan: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/8263238
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja simoks »

OscarK kirjoitti:
karra kirjoitti: .
.
10901812005953 1971 Tuusula
.
.
M100 entusiastit, nyt ostohousut jalkaan! :wink:
Näyttäisi #5953 olevan kaupan: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/8263238
Siinä saa olla jo aikalailla virheetön yksilö että kehtaa moista hintaa :clap:
W210 E320cdi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Ihailin samaa autoa eilen nettiautosta. Hinta on kyllä reiilusti yläkanttiin,vaikka hienola väri/sisustus yhdistelmällä onkin.

25k alkais itsellä oleen kipuraja, jos olisi siis saumaa ees siihen. Ei taida tavoittaa suomen harrastajia tämä yksilö. Kiva että näitä on vielä olemassa ilman nahkapenkkejä
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/8290537" onclick="window.open(this.href);return false;

Lissää näyttää olevan
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
mus63
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 04.09.2019 19:22

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja mus63 »

karra kirjoitti:Tässä 4 vuoden takainen tilanne, minulla on tiedot omistajista ja niiden autojen rekisteritunnus missä se on olemassa.

25.12.2012
Valmistenumero Vuosimalli Paikkakunta
10901812005581 1971 Lappeenranta
10901812003973 1970 Hämeenlinna
10901812003232 1969 Savonlinna
10901812001512 1969 Helsinki
10901812003776 1970 Helsinki
10901812007055 1971 Helsinki
10901812005863 1971 Helsinki
10901812005124 1971 Helsinki
10901812004574 1970 Helsinki
10901812003000 1969 Sysmä, not registrated
10901812005953 1971 Tuusula
10901812002722 1969 Helsinki, tuhoutunut kolarissa, Michael Kallastin auto
10901812004350 1969 Tampere, Waxenberger
10901812003135 1970 Ylöjärvi
10901812000508 1968 Mäntyharju
not yet available 1972 Mäntyharju, not registrated


10905612005152 Jämsä tämä on se Verhoilijamestarin waxe-klooni
Tervehdys,

Mukava on ollut jo pitemmän aikaa lukea mersuforumin juttuja aiheesta jos toisestakin. Innostuin nyt oikein kirjoittamaan kun ostin iltojen iloksi tuommoisen projektin, w109 300 Sel 6.3 -71 ja painotan sanaa projekti. Töitä on kovasti tiedossa ja ei välttämättä taida ihan yks tai kaks talvea riittää mutta siinähän sitä saa harrastella.

WDB10901812004684 on valmistenumero ja nykyisin tallipaikkana Sipoo.

Auto on tuotu Orlandosta 2015 ja perimätiedon ja lappujen perusteella sillä on ajettu viimeksi 1990. Syksyn aikana tarkoituksena aluksi käydä polttoainelinjat läpi ja sitten yrittää herätellä voimanpesää henkiin. Suurimpia osapuutteita tässä kohtaa mm jäähdytin ym "pientä" joten jos joku tuntee varaosien / varaosa-autojen omistajia, vinkit otetaan kiitollisena vastaan.
mersut nyt

s123 300 tdt -83
w109 300 Sel 6.3 -71 projekti
w124 e220 -93
w212 e250 4matic -15
+ vito ja Sprinter
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja karra »

Kiitos tiedosta :D pitää tuota listaa päivitellä paremmalla ajalla. M100 foorumillekaan en ole kirjoitellut kun se muuttui maksulliseksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 300SEL 6.3 bongaus

Viesti Kirjoittaja Zac »

Onnea hienosta hankinnasta!
Vaikken juuri paljon mistään yhtään mitään tiedäkään niin pari tipsiä olisi kumminkin:

1. Ennen kuin edes yrität herätellä M100 monsteria eloon - anna niille suuttimille asiantuntijan herkkää huomaa!
Ne ovat nimittäin arvotavaraa, koko uusi kiekka taitaa olla 16.000 eur luokassa (2 tonnia kpl :roll: )... siksi tämä.
Mulla on tiedossa yksi kontakti joka tuon taitaa, laita yv jos tarviit yhteystietoja.

2. Ja vaihda suosiolla kaikki bensalinjat (jos alkup.), sekä puhdista tankki perusteellisesti, pumppaa sitä tavaraa riittävästi
myös ruiskupumpun läpi sitten aikanaan (ilman niitä suuttimia mieluiten...) Sotkuista hommaa, mutta voi säästää isoilta murheilta(?) Kiteytynyt 30v. vanha bensa ei ole "leikin asia".

3. Sitten vaan popcornia tulille ja katselemaan youtubesta Kent Bergsman (mercedessource) mainio:
Mercedes 300SEL 6.3 Rescue - Rise of the Beast
Mercedessource

https://www.youtube.com/watch?v=zaIylfU ... lnNUDh7OtU" onclick="window.open(this.href);return false;

4. Enjoy the ride :thumbup:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Vastaa Viestiin