W115 280 muutoskatsastus
W115 280 muutoskatsastus
Tästä aiheesta muutamia topicceja koskien uudempia dieselkoneita, jota on vaihettu 115:en nokalle.
280bensatekniikan vaihdosta kuitenkin vähemmän täällä juttua..
Kuitenkin..
Katsastusmies antoi vihreää valoa autolleni, joka 1974 w115 220d alunperin.
Varmasti foorumilta löytyy henkilöitä, jotka ovat kyseisenlaisen omistaneet, tai rakentaneet.
Kysynkin olisiko kellään w114/w115 alustaosa vertailu papereita?
Täytyisi katsurille näyttää että osat vastaavat muilta osin, poiketen tietysti etusatuloiden ja etujousien kohdalla, jotka vaihdetaan vastamaan w114 osia.
Muita eroja ei käsittääkseni auton alustassa ole, vai olenko väärässä?
280bensatekniikan vaihdosta kuitenkin vähemmän täällä juttua..
Kuitenkin..
Katsastusmies antoi vihreää valoa autolleni, joka 1974 w115 220d alunperin.
Varmasti foorumilta löytyy henkilöitä, jotka ovat kyseisenlaisen omistaneet, tai rakentaneet.
Kysynkin olisiko kellään w114/w115 alustaosa vertailu papereita?
Täytyisi katsurille näyttää että osat vastaavat muilta osin, poiketen tietysti etusatuloiden ja etujousien kohdalla, jotka vaihdetaan vastamaan w114 osia.
Muita eroja ei käsittääkseni auton alustassa ole, vai olenko väärässä?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W115 280 muutoskatsastus
Minä 6-7 vuotta sitten vaihdoin uudemman mallisen OM617 -moottorin W115 200sen nokalle. Silloin katsastusmies oli mahtavan veemäinen. Hänen mielestään uudemman mallisen moottorin laitaminen vanhaan oli ehdottomasti kiellettyä, mutta ei löytänyt kirjasistaan ja vihkosistaan ja tietokannoistaan myöskään mitään estettä kyseiselle moottorinvaihdolle, varsinkin kun vääntisn rautalangasta, että painavin kuuspyttyinen 280nen (E?)oli aikalailla saman painoinen kuin viispyttyinen OM617.
Silloin menettelytavaksi sovittiin se, että otan osavertailulomakkeen ja siihen merkitään sekä 200sen osat ja niiden varaosakoodit ja 280E:n osat ja varaosakoodit. Herra Katsastusmies oli sitä mieltä, että "kaikki oleellisesti painavampaan autoon kevyemmästä erottuvat osat on vaihdettava". Tarkoitti siis käytännössä jousia ja jarruja.
Vaihdoinkohan muuta? Mulla on jossain vertailulista tallella. Katsastusmiehen naama oli aika tyrmistyneen oloinen kun jokunen viikko myöhemmin kurvasin pihaan ja ilmoitin että, kaikkea siellä on vaihdettu. Vähän aikaa se taskulampulla katteli..
Silloin menettelytavaksi sovittiin se, että otan osavertailulomakkeen ja siihen merkitään sekä 200sen osat ja niiden varaosakoodit ja 280E:n osat ja varaosakoodit. Herra Katsastusmies oli sitä mieltä, että "kaikki oleellisesti painavampaan autoon kevyemmästä erottuvat osat on vaihdettava". Tarkoitti siis käytännössä jousia ja jarruja.
Vaihdoinkohan muuta? Mulla on jossain vertailulista tallella. Katsastusmiehen naama oli aika tyrmistyneen oloinen kun jokunen viikko myöhemmin kurvasin pihaan ja ilmoitin että, kaikkea siellä on vaihdettu. Vähän aikaa se taskulampulla katteli..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: W115 280 muutoskatsastus
Ite oon vaihtamassa W114 280C:en M104 2.8l moottoria ja katsastusmies sanoi, että KL-varaosien eroavaisuustodistus riittää.
Tuota verrattiin W114 280CE:en 185hv malliin, eli tehoa saa olla 222hv uudessa kokoonpanossa ja elintenluovuttajan tiedot saa rekisteriotteesta jos käyttää auton "koko" settiä, mutta jos esim. laittaa Megan, niin sitten pitää olla penkkipaperi.
Tuota verrattiin W114 280CE:en 185hv malliin, eli tehoa saa olla 222hv uudessa kokoonpanossa ja elintenluovuttajan tiedot saa rekisteriotteesta jos käyttää auton "koko" settiä, mutta jos esim. laittaa Megan, niin sitten pitää olla penkkipaperi.
Re: W115 280 muutoskatsastus
Tänään kävi sellainen hassu juttu ettei leimansetä pitänyt ajatuksesta käyttää w115 220 bensan verrokkina 280e mallia. Onko tuollaista paperia mahdollista saada jossa niitä verriltaisiin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: W115 280 muutoskatsastus
Valitettavasti näin sen kuulunkin mennä. Auton valmistaja on eritellyt nuo em. mallit omiin mallisarjoihin, 115 sekä 114. Sama juttu 111/112 sekä 108/109. Joillain konttoreilla tätä ei ole ymmärretty ja on tulkittu väärin. Kannattaa etsiä tälläinen konttori?tehro kirjoitti:Tänään kävi sellainen hassu juttu ettei leimansetä pitänyt ajatuksesta käyttää w115 220 bensan verrokkina 280e mallia. Onko tuollaista paperia mahdollista saada jossa niitä verriltaisiin?
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: W115 280 muutoskatsastus
En sano mikä on aivan oikea totuus tossa vertailuasiassa, mutta löysin tommoisen vanhan topicin jossa asiaa käsiteltiin. Omaa pystäriäni(W115 3.0D OM617) kun muutoskatsastin, ei noiden mallien vertailun kanssa ollut mitään ongelmaa. Ensin turbotin dieselinä(muutoskatsastus Lahdessa) ja sitten myöhemmin vaihdoin bensa V8(muutoskatsastus Tampereella).
Ketjun otsikko. W115 + om605, muutoskatsastettu 22%
Ja sieltä seuraavanlaisen tekstinpätkän.
Näin ne linjat muuttuu: kävin äsken uudelleen konttorilla vertailupapereiden ja muiden lappujen kanssa. w114 ja w115 korit löytyy jostain trafin järjestelmän "tyyppikoodiluettelosta" saman rivin "/8 w115 w114" takaa ja sen perusteella nyt saankin verrata tuohon w114 280E:hen.. Taas oltiin samalla konttorilla ja saman insinöörin toimesta yhteydessä trafiin. En tiedä esitinkö asian viimeksi puutteellisesti tai esittikö insinööri asian trafille puutteellisesti, mutta näillä mennään.
Tsemppiä .
Ketjun otsikko. W115 + om605, muutoskatsastettu 22%
Ja sieltä seuraavanlaisen tekstinpätkän.
Näin ne linjat muuttuu: kävin äsken uudelleen konttorilla vertailupapereiden ja muiden lappujen kanssa. w114 ja w115 korit löytyy jostain trafin järjestelmän "tyyppikoodiluettelosta" saman rivin "/8 w115 w114" takaa ja sen perusteella nyt saankin verrata tuohon w114 280E:hen.. Taas oltiin samalla konttorilla ja saman insinöörin toimesta yhteydessä trafiin. En tiedä esitinkö asian viimeksi puutteellisesti tai esittikö insinööri asian trafille puutteellisesti, mutta näillä mennään.
Tsemppiä .
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: W115 280 muutoskatsastus
Siellä Trafin järjestelmässä 111, 112 , 108 ja 109 ovat samalla rivillä. Tästä huolimatta 109 ei käy vertailuautoksi 111:lle, eri mallisarjaa kun ovat... Yritin kyllä...A kirjoitti:En sano mikä on aivan oikea totuus tossa vertailuasiassa, mutta löysin tommoisen vanhan topicin jossa asiaa käsiteltiin. Omaa pystäriäni(W115 3.0D OM617) kun muutoskatsastin, ei noiden mallien vertailun kanssa ollut mitään ongelmaa. Ensin turbotin dieselinä(muutoskatsastus Lahdessa) ja sitten myöhemmin vaihdoin bensa V8(muutoskatsastus Tampereella).
Ketjun otsikko. W115 + om605, muutoskatsastettu 22%
Ja sieltä seuraavanlaisen tekstinpätkän.
Näin ne linjat muuttuu: kävin äsken uudelleen konttorilla vertailupapereiden ja muiden lappujen kanssa. w114 ja w115 korit löytyy jostain trafin järjestelmän "tyyppikoodiluettelosta" saman rivin "/8 w115 w114" takaa ja sen perusteella nyt saankin verrata tuohon w114 280E:hen.. Taas oltiin samalla konttorilla ja saman insinöörin toimesta yhteydessä trafiin. En tiedä esitinkö asian viimeksi puutteellisesti tai esittikö insinööri asian trafille puutteellisesti, mutta näillä mennään.
Tsemppiä .
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92