Hidas projekti W115 220 D

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Mikke17 kirjoitti:Moro,

Jos oikeasti on halua tehdä autosta museokuntoisen, niin hommaa on ja paljon. Oma autoni näytti tuosta jopa hieman paremmalta ja oikeasti aivan kauhea työmaa.
Sinuna myisin auton eteenpäin ja hakisin ulkomailta virheettömän 3L dieselin n.8000 euroa maksaa. projektiisi tulee menemään rahaa ainakin tuon verran, että saat museokuntoiseksi/siistiksi.

löytyy täältä forumin puolelta myös juttua omastani, kannattaa vilkaista niin avaa hieman..

Tietenkin jos on halua tehdä ja opetella niin onnea projektiin! :)

Mitä sitä ulkomailta kun nettiautossakin näkyy olevan 7000e museorekisteröity 3.0d :P
Merseedespents
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Lahden reissu meni ongelmitta, vanha rouva kiisi yli 500 kilsan päivämatkan valittelematta kertaakaan. Matkamittari ei toimi, mutta googlemapsin avulla arvioituna kulutukseksi sain 8,8 l/100 km. Ei todellakaan paha, kun mukana myös moottoritieajoa, jolloin kulutus lienee aika korkealla. 130 km/h ottaa mittariin (4km/h virhe), joten ei ihan tehtaan lupauksiin enää yllä. Leppoisa peli on kyllä ajella, ohjaamista ei tarvitse harrastaa, yhden sormen ote riittää helposti. Meteli on korvia huumaava yli satasen vauhdissa lähinnä tuulen suhinoiden takia, tiivisteet falskaa ja ovetkin tarvitsisi runsaasti säätöä.

Öljykylpysuodatin valuttelee pikkuhiljaa öljyt maahan, se pitää paikata/vaihtaa niin ei merkkailisi enää.
vk00 kirjoitti:Hyvällehän tuo näyttää. Mikäs vuosimalli tuo oli? Mulla on tuo -75 missä ei ole takana vöitä ollenkaan,oishan siellä hyvä olla lapsille jotain vyötäkin.Onkohan siinä paikat mihin pultata suoraan?
Kiitokset, ihan hyvältähän se näyttää kun ei liian läheltä katso. :lol: Samalta vuodelta tämäkin, vöille on ihan orkkispaikat, ei muuta kun pulttaa vaan kiinni valmiisiin paikkoihin. Tilasin nyt lantiovyön vielä tuohon keskelle, kun on yksi turvaistuin jonka saa hyväksytysti laittaa lantiovyöllä kiinni, niin toistaiseksi lantiovyökin riittää. Pitää myöhemmin sumplia saisiko kolmipistevyön tukevasti myös keskelle.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2022
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

luokyio kirjoitti:
Pitää myöhemmin sumplia saisiko kolmipistevyön tukevasti myös keskelle.
Moi,

hattuhyllyssä on paikka noin 30 sentin päässä kuskinpuoleisesta turvavyöstä keskimmäiselle turvavyölle. Sen paikan kun vahvistaa lattaraudalla tai palkilla niin saa tukevamman kiinnityksen. Tarkistin paikan omasta nykyisin punaisesta pystäristä.

Timppa
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1687
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Ihan siistihän tuo on, oli hienon näköinen tuolla Lahden Harraste parkissa :!:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Pontus kirjoitti:Ihan siistihän tuo on, oli hienon näköinen tuolla Lahden Harraste parkissa :!:
Kiitokset, meni harmittavan likaiseksi matkalla kun lähtiessä satoi vettä, mutta peittipähän toisaalta osan maalivioista. :D

Jo aiemminkin temppuillut kuskin oven nappi jumahti nyt lopullisen tuntuisesti pohjaan. Purin pois, seuraava varaosakuorma olisi lähiaikoina tulossa taas jusa82:lta, ja saa uudet kahvat, niin korjautuu sitten samalla.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Pulttasin lantiovyön keskipaikalle. Liian moderniltahan se näyttää, mutta hoitaa hommansa ja saa kolmannenkin lastenistuimen tarvittaessa takapenkille. Ja saapahan tuon piiloon penkin väliin kun ei sitä tarvitse.
Kuva

Otin tänään liikennekäyttöön, ja meinasi mennä housupyykiksi kun käänsin virrat päälle. Tähän asti hiljaa ollut puhallin lähti puhaltamaan niin että hattu olisi lentänyt, jos sellainen olisi ollut. Kaikki nopeudet toimi kuten pitääkin. Jonkin matkaa ajettuani huomasin, että puhallin sammuu satunnaisesti, ja lähtee sitten n. 10 sekunnin päästä taas uudelleen päälle. Silloin kun se toimii, niin kaikki nopeudet toimii, ja kun ei toimi, niin ei toimi mikään. Eli etuvastus lienee ok, kosketushäikkää/hiilet loppu siis?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

:thumbup:

Sulakkeen olet varmaan katsonut ja vaihtanutkin, kuinkas sulakepohja ja sen kytkennät ??
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Sulakkeen vaihdoin talvella, pyörittelin nyt sitä taas. Samalla sai varmuuden että se on onneksi yhä alkuperäisen sulakerasian ja sulakkeen kautta kytketty, kun tuolla konehuoneessa on aika paljon piuhoja ja sulakkeita mistä ei ole mitään hajua mitä virkaa niillä on...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ootko ottanu sitä moottoria irti? joskus w124 teki tota samaa,se oli muuten vaan ihan väljä jne vanhuuttaan..ehjällä käytetyllä taas wörkki
Merseedespents
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2022
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Se puhaltimen moottori lähtee sitten hytin puolelle ja on isotöinen purkaa niin ei kannata laittaa sinne käytettyä puhallinta.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

En ole vielä avannut, odottaa ylimääräistä aikaa juurikin tuon isotöisyyden vuoksi. Samalla vaihtuu sitten koko kojelauta ehjään.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Viikon päivät tullut ajeltua päivittäisessä arkiajossa, ja hyvin pelaa pääpiirteittäin. Joku viininpunaisella väyrysellä edelläni ajellut vilkutteli eilen
käsi pitkällä ikkunasta, liekö foorumilaisia? :lol:

Vastaan tullut sorakuorma-auto pudotti kiven tuulilasiin, kuulosti että nyt hajoaa jotain... Mukava silmä ilmestyi tuohon. Muutenkin tosin haljennut lasi että jossain vaiheessa voisi uusia kokonaankin, joten en taida paikkauttaa ollenkaan:

Kuva

Kuskin turvavyö jumittui eilen. Ei anna ulospäin eikä vedä sisäänpäin. Onkohan tuossa mitään jippoa millä saisi manuaalisesti vapautettua? Kokeiltu riuhtoa ja kopautella rullaa, mutta ei vaan suostu yhteistyöhön. Melko alaston olo ajella ilman vyötä.

Kuva

Jusalta tuli taas pahvilaatikollinen osaa. Ensimmäisenä vaihdoin vasemman takaoven kahvan nappeineen, joka oli jo ostaessa jumissa. Nyt pelaa kuten pitää. 8)

Kuskin oven kahva seuraavana, sekin päätti joku aika sitten jumia pohjaan. Tämä ei kuitenkaan ihan yhtä helposti suostu korjautumaan. Vaihdoin uuden kahvan siihen. Ovi avautuu nätisti jos ei ruuvaa kahvaa kiinni, mutta heti kun ruuvaa niin ovi avautuu vain "puoleenväliin" eikä kokonaan. Ihan kuin ei mekanismi painuisi tarpeeksi syvälle, kun jos ilman kahvaa painaa sitä oven sisässä olevaa mekanismia ruuvarilla, ovi avautuu ihan nätisti.

Purkuauton avain oli sen verran rumassa kunnossa, että kävin suutarilla teetättämässä uuden. Oli viimeinen hyllyssäoleva aihio, eikä kuulemma ole tulossa lisää. On tuo vähän nätimpi.
Kuva

Radio päätti mykistyä, mutten ole vielä ehtinyt ottaa irti ja katsoa, olisiko überammattimainen sokeripala-asennus pettänyt jonkun piuhan osalta vai päättikö Philips jäädä nyt eläkkeelle.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Jusa82 laittoi vinkin, että tuo oven nappi on säädettävä, siinä päässä on pieni ruuvi jota löysäämällä pituutta saa säädettyä. Vähän pituutta lisää ja nyt avautuu ovet kuten pitää. 8)

Vaihdoin myös öljykylpysuodattimen kotelon, joka vuoti sisältönsä maahan pikkuhiljaa. Ensitestillä ei ottanut kierroksia oikein yhtään, joten koppa auki uudestaan ja siellähän lillui Reissumies-paketti. :oops: Olisi ehkä pitänyt katsoa tarkemmin että kaikki pakkausmateriaalit lähti.

Turvavyökin lähti toimimaan kun vähän kopsautti kylkeen vasaralla.

Toinen takavalo tuli vaihdettua myös kun meinasi olla aurinko kadottanut värit.

Onnistunut ilta. :D
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Hyvä että toimii.

Äläpä heitä sitä vanhaa avainta pois. Saan sillä virtalukon paremmin irti.

Irtoo sillä tavalla koko pakettina kun saa avaimen asentoon 1.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Juu, ei sitä muutenkaan ole tarkoitus heittää pois, toimii kuitenkin hyvin eli jääkööt vara-avaimeksi. Ilmoittele kun aiot irroitella niin laitan postiin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

luokyio kirjoitti: Radio päätti mykistyä, mutten ole vielä ehtinyt ottaa irti ja katsoa, olisiko überammattimainen sokeripala-asennus pettänyt jonkun piuhan osalta vai päättikö Philips jäädä nyt eläkkeelle.
Eläkkeellejäänniltä vaikutti, piuhat ok ja virtaa tuli, mutta päälle ei lähtenyt. Laitoin foorumeille ostoilmoitukset ja hyvin tuli tarjolle vaihtoehtoja aina uudenveroisiksi entisöityihin Blaukkareihin, mutta ei lompakko suostunut maksamaan lähes viidennestä auton hinnasta pelkästä mankasta... Ainakaan tässä vaiheessa projektia. :oops:

Sovittiin treffit jäsen slsl77:n kanssa, kun hänellä oli useampi käypäinen soitin. Samalla sai nähdä aidosti hienossa kunnossa olevan pystärin, "hieman" tavoitetta ennen kuin ollaan samassa tilanteessa. :clap:

Kuva

Roadstone (muistaakseni) löytyi takakontista ja siitä tehtiin kaupat.

Kuva

Philips oli kieltämättä nätimpi, mutta tämä jopa toimii, joka on ihan mukava ominaisuus. Radio on itse asiassa parempi kuin Philipsissä, jossa kanavan valinta oli millintarkkaa puuhaa, tässä riittää kun osuu oikealle hehtaarille niin kanavat kuuluu.

Hyvin muuten mahtuu kolme turvaistuinta takapenkille sen kummemmin tunkematta, ei onnistu vastaava ihan joka autolla, etenkään nykyautoilla...

Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ensimmäistä kertaa tuli testattua Bilt Hamberin Auto-balmia. Aika uskomatonta ainetta. Hankala saada kameralle ero, mutta vakuutan että ero on iso. Etenkin nuo lokasuojien yläosat oli pahasti matat, yhdellä käsittelykerralla muuttui täysin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Peltisepällä/maalarilla tuli käytyä näyttämässä, reilun tonnin arvion antoi takanurkkien uudelleenteosta (ja samalla tuon kylkilinjan roikkumisen poistamisesta), katon uudelleenmaalauksesta ja kolmen pikkureiän paikkauksesta pohjasta. Ylihän se pitäisi vetää, mutta lompakko pitää enemmän osamaalauksesta, tuollakin saisi pahimmat ongelmakohdat hoitoon kunhan sävyeroja ei liiemmin tulisi...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ai sullakin oli tommosia läikkiä vai mitä jälkiä ne on?
Merseedespents
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ihan kuin pinttyneitä veden kuivamisjälkiä, mutta ei lähtenyt aiemmin pesulla eikä Autoglymin punaisella, mutta tuo balmi onnistui hävittämään ne.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Mulla on sama ongelma jokaikisen vesisateen jälkeen.Motonetin liuotinpesulla kerran hinkkasin pois mutta lähti tosiaan maalikin mukana konepellistä..mistäs tota myrkkyä saa?
Merseedespents
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tuosta: https://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ha ... balm-50-ml" onclick="window.open(this.href);return false;
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Kiitos,kävin tekemässä tilauksen.
Merseedespents
akimah
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 28.08.2014 14:58
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja akimah »

Moro,

Kertoiko koriseppä millaisella tavalla aikoo oikoa perän roikkumisen?

Itse en lähtisi ylimaalaamaan ennen kuin olisin käynyt auton täysin läpi. W114/5 kori on pääsääntöisesti erittäin ruosteherkkä >> maalaus siirtää ongelman ratkontaa vuoden pari tai ei sitäkään. Luultavimmin ottaisin näkyvät ruosteet kiinni ja ajelisin menemään, kunnes pistäisin palasiksi ja siitä takaisin uuteen nousuun.

Joka tapauksessa mukavaa nähdä pystäreitä liikenteessä...antaa toivoa omaan projektiin.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Käsitin, että saa oikaistua jotenkin kun takasivut on auki, tukemalla ihan vain perän ylös ja hitsaamalla. Voi olla etten ymmärtänyt selitystä, mutta hän on puuhannut näidenkin kanssa vuosikymmenet joten luotan että tietää mitä tekee.

Kaippa se ainakin sen pari vuotta siistinä taas kestäisi kun ei suolaa näe...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Päätin jättää maalauksen vielä tuleville vuosille. Kävi hitsarilla pehmoisten paikkojen poistossa.

Varapyöräkotelossa oli aiemmin liian hyvä ilmanvaihto:

Kuva
Kuva

Lattiassakin jotain:

Kuva

Ja vasemmassa etupyöräkotelossa myös.

Kuva

Auto tuli eilen takaisin, ja nyt heti aamusta sitten jälleen konttorille, kun edellinen leima keväällä jäi vähän lyhyeksi kilpien vaihduttua.

Kuva

Huomautuksitta läpi. 8) Nyt saa ajella 2018 loppuun asti rauhassa, toivottavasti seuraavalla leimalla taas vähän edistyneenä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Noniin,hienoa.Pitäs tuo omakin leimata nyt ennen talvisäilöä kun on lyhyt leima alla ,Onkohan se jo parissa kuukaudessa ruostunu puhki :lol:
Merseedespents
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tämäkin otettu eilen liikenteeseen. Ja jätti tielle 5 km ajon jälkeen, ensin hävisi tehot ylämäessä, ja parinsadan metrin päästä sammui moottori vauhdissa.

Oli tullut jätettyä syksyllä tankki turhan kuivaksi, ja talvella kun välillä ajelin pihassa ja käytin lämpimäksi, niin loppuuhan se löpö, eikä ikiliikkujakaan kulje ilman sitä... :oops: Tarvikemittari ei näköjään ihan tarkkaan näytä, oli sen mukaan vielä vähän jäljellä.

Mutta naapuria häiriköimään ja kanisterilla ainetta tankkiin, starttausta ja näkyyhän tuo vanhuskin osaavan ilmata itsensä, vaikka käsipumpun ohjeetkin tuli odotellessa kaivettua esille.

Öljyt vaihdatin taas, samalla vaihtui syksyllä Jusa82:lta ostettu öljynsuodattimen koppa paikalleen, kun edellisessä vaihdossa ilmeni sen kopan läpi menevän pultin olevan aikalailla kieroon väännetty. "Uusi" meni paikalleen paljon kiltimmin.

Viime kesänä uusittu ilmansuodatinkotelokin näkyy pitävän öljyt sisällään, oli yhä oikea määrä tallella.

Huohotinletku näkyy murtuneen ja itkee ulospäin. Uusi löytyi ebaystä alle kympillä.

Kuva

Ykkösen ja nelosen suihkuputket itkee näkyvästi. Mistähän näille varaosanumeron löytäisi, EPC kun ei pystäriä tunne, tai sitten en osaa kaivaa kun runkonumero ei ole vinimuotoinen.


Kuva

Talvella tuli vaihdettua maski parempaan, huomattava parannus kun listat on kunnolla kiinni eikä rautalangalla :mrgreen:

Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ollut nyt pari viikkoa päivittäisenä käyttöautona isommitta ongelmitta. Lahdessa tuli pyörähdettyä Classic motorshowssa. Alkumatkasta ei meinannut jaksaa kulkea edes satasta ja hyytyi pieneenkin ylämäkeen. Pikkuhiljaa vetristyi ja mittarin sai parhaillaan kiipeämään hipomaan 140 km/h merkkiä. Samalla tyhjäkäynti parani huomattavasti, ennen reissua ei tahtonut oikein sallia tyhjäkäynnin pudotusta alas. Karstatko sieltä vaan yksinkertaisesti paloi pois?

Jarruvalot ei taas toimi, tällä kertaa sulakekin on paikallaan ja ehjä. Virtaa ei vaan tule.

Vetokoukun sähköissä on ollut myös jotain häikkää, kärrissä ei pala kuin parkit, ei mitään muuta. Lisäksi itse koukku on maalattu joskus siniseksi, ja maali ei oikein tykkää kestää pinnassa:

Kuva

Ei muuta kun sähkösarja irti ja hammerin mustaa spraytä koukulle:

Kuva

Takavaloilla olikin melkoinen läjä rosvoja, jotka jouti roskakoriin:

Kuva

Motonetistä uusi johtosarja hurjaan 9,9 euron hintaan ja johan toimii kaikki valot kärrissä (paitsi jarruvalot edellämainitusta syystä, mutta kytketty nekin).

Kuva

Vähän tullut toisella silmällä katseltua jos löytyisi ikään sopiva asuntovaunu perään, nyt olisi valmis siihenkin hommaan... Saa tarjota jos tallissa moinen pyörii turhana ;)
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Meinaatko oikeasti vaunua tuolla nykiä :)

Se on kiireettömän miehen hommaa...

Auto näyttää hyvältä!
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Hidas projekti W115 220 D

Viesti Kirjoittaja luokyio »

On sillä tullut ylilastattua jarrutonta jo vedettyä. Siinä se kulkee kun vauhtiin saa :D
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vastaa Viestiin