Iskunvaimentimien erot?
Iskunvaimentimien erot?
Iltaa taas!
Oletteko huomanneet näissä vanhemmissa mersuissa eroja iskunvaimentimissa? Olen tekemässä omaan W123 alusta remonttia, ja harkinnassa on SACHS iskunvaimentimet omaan autoon. Kuulin vaan että Bilstenit olisivat paremmat!
Onko kenelläkään kokemuksia aiheesta, ja olisko joku muu iskunvaimentaja merkki parempi?
Oletteko huomanneet näissä vanhemmissa mersuissa eroja iskunvaimentimissa? Olen tekemässä omaan W123 alusta remonttia, ja harkinnassa on SACHS iskunvaimentimet omaan autoon. Kuulin vaan että Bilstenit olisivat paremmat!
Onko kenelläkään kokemuksia aiheesta, ja olisko joku muu iskunvaimentaja merkki parempi?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Iskunvaimentimien erot?
No merkkiäkin tärkeämpi on rakenne, eli ns korrkeapainekaasu vai tavallinen, yksi- vai kaksiputkinen...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Iskunvaimentimien erot?
Itsellä ollut Konin punaisia säädettäviä ja niillä tulee aika jämäkkä. Bilsteinit myös hyviä.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Iskunvaimentimien erot?
Näitten etu iskunvaimentimien hommaaminen meni kertaheitolla vaikeammaksi kun KL-Varaosat eivät saaneet tilattua SACHS merkkisiä etuiskareita. Tarjosivat Boge Iskunvaimetimia mutta sanoin että ei kiitos, ei tule tähän autoon
Eli mistä saisi nyt noita SACHS etuiskareita
Eli mistä saisi nyt noita SACHS etuiskareita
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Iskunvaimentimien erot?
mister-auto.fi näyttäisi myyvän SACHS etuiskareita. Hinnasta en osaa sanoa, että onko hyvä (118,9€kpl).
S204 C350 CDI Avantgarde -10
Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Re: Iskunvaimentimien erot?
Sachs ja Boge taitaa olla käytännössä sama asia.
Riippuu iskarin mallista toki, mutta esim. Sachs advantage ja Boge Turbo on 1/1 sama iskari.
Riippuu iskarin mallista toki, mutta esim. Sachs advantage ja Boge Turbo on 1/1 sama iskari.
Re: Iskunvaimentimien erot?
Tästä kotiin tuotuna alle 200 euroa pari: https://www.autonvaraosat24.fi/sachs/1213030" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Iskunvaimentimien erot?
Bilstein B4 tällä hetkellä noin 70€ / nurkka. Sachsia huonosti saatavana, mutta en murehtisi sitä...
oulaistenliikenne.fi
Re: Iskunvaimentimien erot?
Pitää kokeilla jos tuolta tulisi oikea tuote, vieläkin harmittaa kun meni tuo KL- varaosien tilaus pieleen..karra kirjoitti:Tästä kotiin tuotuna alle 200 euroa pari: https://www.autonvaraosat24.fi/sachs/1213030" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Iskunvaimentimien erot?
Mikä idea muuten on metsästää Sachsia jos hinta on tuollainen ?
oulaistenliikenne.fi
Re: Iskunvaimentimien erot?
Omaan 123:een hankin takavuosina Bilsteinit joka nurkkaan, ja olin tyytyväinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Iskunvaimentimien erot?
Punaista konia saa kyllä ja ne kun säätää jäykimmälle niin tulee jämäkkä.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Iskunvaimentimien erot?
Itse tarttisin taakse hieman jämäkämpää iskaria, mistäs noita konin iskareita kannattais kysyä, onko sulla jotain linkkiä pistää?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: Iskunvaimentimien erot?
Olen ymmärtänyt että Sachs olisi parhain/mukavin iskuvaimennin vaihtoehto Matkamallin W123:seen. Eikös Bilstein ole aika jäykän iskarin maineessa
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Iskunvaimentimien erot?
Hei
Mitähän nuo Meylen kaasiskarit käytännössä on? Niitä sais noin 150e koko sarja sisältäen etu- ja takapään. Itteltä löytyy kyb iskarit jotka näyttää visuaalisesti ja tuntuu käsipeleissä olevan vielä elossa. Mutta nuo Meylet olis uudet ja komian siniset
TJ
Mitähän nuo Meylen kaasiskarit käytännössä on? Niitä sais noin 150e koko sarja sisältäen etu- ja takapään. Itteltä löytyy kyb iskarit jotka näyttää visuaalisesti ja tuntuu käsipeleissä olevan vielä elossa. Mutta nuo Meylet olis uudet ja komian siniset
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Iskunvaimentimien erot?
Suosittelen Koni Classiceja. Erittäin laadukkaat ja säädettävät. Classicit on muistaaksen pelkät nesteiskarit vielä w123:een. Tällöin perän kohoilu pysyy aisoissa. Säädettävyyden ansiosta voit hakea mielyttävimmän asetuksen itsellesi.Pontus kirjoitti:Olen ymmärtänyt että Sachs olisi parhain/mukavin iskuvaimennin vaihtoehto Matkamallin W123:seen. Eikös Bilstein ole aika jäykän iskarin maineessa
Bilsteineja ja Sachs (sama valimstaja kuin Boge) on ihan yhtä löysiä tai jäykkiä myynnissä. Se riippuu ihan sisäiste venttiilien asetuksista. Minullakin on W108:n Bilsteineja varmaan kolmea- neljää eri jäykkyyttä.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Iskunvaimentimien erot?
Ostin tuohon omaani nuo meylet halvan hinnan takia, mutta ainakin takapää sais olla jäykempi. Edestä oli ihan ok.Maastis kirjoitti:Hei
Mitähän nuo Meylen kaasiskarit käytännössä on? Niitä sais noin 150e koko sarja sisältäen etu- ja takapään. Itteltä löytyy kyb iskarit jotka näyttää visuaalisesti ja tuntuu käsipeleissä olevan vielä elossa. Mutta nuo Meylet olis uudet ja komian siniset
TJ
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: Iskunvaimentimien erot?
Minkähänlaiset motonetin vaicot on? Ostin käytetyt uudet kun halvalla sai.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Iskunvaimentimien erot?
Vaico on ns. "pakkaaja". Ostaa joltain valmistajalta ja pakkauttaa omalla nimellään. Voisin veikata, että valmistaja riippuu päivän hinnasta, millä Vaico sen erän tai sopimuksen tekee.S202 kirjoitti:Minkähänlaiset motonetin vaicot on? Ostin käytetyt uudet kun halvalla sai.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Iskunvaimentimien erot?
Saksasta kun tilaa esim topautoosat paikasta niin se on juurikin noin että Vaicolla voi tulla monia merkkejä. Usein ollu esim. Febiä...
Ehkä ne vanhat kybit pesee vielä halvat uudet
TJ
Ehkä ne vanhat kybit pesee vielä halvat uudet
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Iskunvaimentimien erot?
Ebaysta olen noita ostanut.Isto95 kirjoitti:Itse tarttisin taakse hieman jämäkämpää iskaria, mistäs noita konin iskareita kannattais kysyä, onko sulla jotain linkkiä pistää?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Iskunvaimentimien erot?
Ei taida, vaan ne on ihan sama. Paikan päällä itse nähneenä. Iskari on nimetön, kunnes se lähetetään tehtaan varastosta edelleen, ja siinä vaiheessa se saa merkin tarran & laatikon.Risto113 kirjoitti:Sachs ja Boge taitaa olla käytännössä sama asia.
Kokonaan unohtunut kun väännetään turhaan pelkkää merkkiä, ja näköjään pelkällä mutulla...Juhani Halmeenmäki kirjoitti:No merkkiäkin tärkeämpi on rakenne, eli ns korrkeapainekaasu vai tavallinen, yksi- vai kaksiputkinen...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Iskunvaimentimien erot?
Joo näyttää siltä että nyt kallistun kuitenkin tuohon Bilsteinin suuntaan, Ja tosiaan on jäänyt vastaamatta tuohon kysymyseen yksi vai kaksi putkiset iskarit niin ihan normimallit tulossa eli Yksiputkiset iskunvaimentajat.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Iskunvaimentimien erot?
Vakioiskarit ovat kylläkin rakenteeltaan kaksiputkiset (twin tube), esim. Bilstein B4.